Oríste! - jóuw Griekenland forum

Volledige versie: Brand veerboot
Je bekijkt momenteel een vereenvoudigde versie van de foruminhoud. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb net de live beelden voor me van de Griekse TV (Nerit) het ziet slecht uit, het probleem met de reddingsboten is dat aan de kant waar het vuur is geen boten in het water gelaten kunnen worden, helicopters , kustwacht en reddingsboten zijn bezig de mensen te redden die in het water gesprongen zijn. Daarbij komt nog de harde wind 8/9 beaufort en meters hoge golven.
De omgeving mag in de zomer dan wel mooi uitzien, maar in de winter is het daar bar koud.
Ja Arthur, ik zit hier ook mee te kijken op Nerit en Alpha. Ziet er allemaal behoorlijk heftig uit; de waterstralen zijn maar moeilijk onder controle te houden door de sterke wind.
Zie hier de locatie waar e.e.a. zich afspeelt:

[Afbeelding: 2m4206u.jpg]
Voor degene die geen griekse tv heeft. en.enikos.gr.
Eerste plaatje even aanklikken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De Norman Atlantic is een Italiaanse ferry die pas sedert begin deze maand gehuurd wordt door ANEK.
@ Patrick,
Het gaat hier om de Norman Atlantic, sinds 2009 in de vaart.
(28 December 2014, 15:26)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Patrick,
Het gaat hier om de Norman Atlantic, sinds 2009 in de vaart.

Een nieuwssite vermeldde de verkeerde naam en heb net gezien dat dit verkeerd was. Undecided

Je was me te snel af Wink
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi allen,Ik zag net de vreselijke brandende beelden op NPO 2 in het Journaal van 17.00 uur.beangstigend nu het donker gaat worden.
Margaritha
(28 December 2014, 18:05)Margaritha schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi allen,Ik zag net de vreselijke brandende beelden op NPO 2 in het Journaal van 17.00 uur.beangstigend nu het donker gaat worden.
Margaritha

Op de diverse Griekse TV-kanalen is het de gehele dag al 'trending topic'. Het ziet er angstaanjagend uit met die storm en hoge golven Undecided
Er liggen momenteel 5/6 schepen rond het brandende schip en 2 sleepboten om de mensen te redden.



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








Wat ik me atvraag is hoe die brand zo groot is kunnen worden dat het hele schip stuurloos is geworden ........ Schijnt dat-ie nu naar de Albanese kust gesleept wordt.
Gelukkig worden er nu grotere helikopters ingezet die meer mensen in één keer kunnen redden !
Maar waarom duurde dat zo lang ?  en hoe is het mogelijk dat er op zo'n druk bevaren stukje zee, geen goed materieel aanwezig is.... alles weg bezuinigd, gaat toch altijd goed ???
Een Griekse sleepboot, keerde terug omdat er teveel wind stond, waarschijnlijk dus een klein haven sleepetertje, wel moedig dat de bemanning het WEL heeft geprobeerd. , Bravo...
Gisteren stond er een bericht dat de boot op 19 December AFGEKEURD was v.w.b. de veiligheid, er waren NIET genoeg reddingsboten/materiaal aan boord, de noodverlichting werkte niet, en er ontbraken boordjes met noodroute....  en de maatschappij kreeg 2 maanden de tijd om het te verbeteren..... dus vaar maar lekker door, gaat toch altijd goed ??????
Dit gebeurde in Pireaus!  tot mijn spijt kan ik het stukje niet terug vinden, ben al 1/2 uur aan het zoeken, maar stond op een internet site van Griekse krant.
Zal later wel weer boven water komen, NU is het belangrijker dat de mensen gered worden, zonder dat de nog meer doden vallen.
Tot nu toe nog maar één Griek, die overboord is gesprongen, had zeker weer geen geduld, net zoals in de vliegtuigen, de wielen raken de grond en zij gaan al staan, tassen pakken en naar voren lopen, je ergert je eigen mateloos aan, het ongeduld, en maar dringen... helaas, kan je voorstellen als er brand uitbreekt, dan is er niets meer te redden in zo'n kleine ruimte.

En Els,
Dat de brand zo groot is geworden.... dat blijft nog even gissen, kan mij voorstellen dat de sprinklers installatie dus misschien OOK niet voldoende zijn,
maar op een autodek staat natuurlijk WEL grote brandhaarden, vrachtauto's met tanken van 1.000 ltr of meer, personenauto's, en dan de ladingen, wel of niet gedeclareerde ladingen gevaarlijke stoffen, want als je het NIET aangeeft dat je het bij je hebt, scheelt weer een paar tientje's, en het zijn harde tijden,  dat waren zij vroeger ook al.
Dit alles schrijf ik uit "eigen" ervaring, heb jaren op de ferry's naar England gereden en gevaren,  incl. die Harold of Enterprice.
Nu maar hopen dat hij lang genoeg blijft drijven zodat iedereen gered kan worden, de rest is bijzaak voor later.  als het een en ander niet in de doofpot gestopt wordt !
Nadere info keuring schip (met behulp van Google translate)

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




beetje raar vertaald maar goed te begrijpen.


Filters ... vuur voor het brandende schip, zij nemen om de Italiaanse media branden. Volgens de krant La Repubblica, waren er ernstige tekortkomingen die werden opgenomen in de inspecties van Norman Atlantische Oceaan.

Documenten gepubliceerd en protothema, blijkt dat zes keer waargenomen ernstige problemen in het schip zo goed als voor de opdracht in de haven Norman Atlantische Oceaan te blijven om de schade onmiddellijk te herstellen geven.
Aangezien de Italiaanse dagelijkse problemen "de veiligheid van de inzittenden van invloed kunnen zijn."
Natuurlijk, volgens een inspectie was het probleem niet ernstig genoeg om vastgehouden. Verder wordt opgemerkt dat dit een boot die werd vijf jaar geleden gebouwd en werd gecontroleerd door Rina, de Italiaanse Inschrijven bij positieve resultaten.
Echter, had ernstige opmerkingen op lekken, reddingsmiddelen en noodverlichting van de passagier / auto ferry Norman Atlantische de havenautoriteiten van Patras maakte na de gevestigde inspectie van het schip waarop zij werden gemaakt op 19 december.
De havenautoriteiten had vijftien dagen gegeven de rederij om de problemen te verhelpen.
Onder andere de geconstateerde gebreken in de mechanismen sluiten van de waterdichte deuren die duidelijk de dichtheid van het schip beïnvloeden en had gevonden dat er geen duidelijke beheersplan voor zoek- en reddingsacties op passagiersschepen.
De controle-poort onthulde tekortkomingen in nood installaties van het schip.Inspecteurs merkte een observatie op de alarmlichten aan en controle van de structurele omstandigheden op het schip meldde missen de afdichting mechanismen van waterdichte deuren. De krant meldde ook tekorten redding toepassingen.
Intussen is de Italiaanse MEP, Mauro Pili, vertelde Repubblica dat hij aan het Italiaanse parlement dat schepen dragen vaak beide routes hadden geklaagd, zodat het niet langer schade.
"Ongeval van vandaag is het resultaat van een verachtelijke werking van schepen van en naar Griekenland en Sardinië," zei MP,.
"In de afgelopen maanden heb ik voorgelegd aan het Italiaanse parlement een gedetailleerd verslag over koopvaardijschepen varen tussen Sardinië en de Balkan. Ik heb geen antwoord ontvangen. Niets is duidelijk, "zei Pili.
Overladen
Serieus, hoewel, zijn de klachten die de Italiaanse schip, dat was gecharterd door buitengewoon Anek links Patras overladen met 222 voertuigen, waarvan de meeste waren tankers en vervoerde olie. Merk op dat de bouw van de Normandische Atlantische kon geschikt voor 195 voertuigen. Volgens tanker chauffeurs Getuigenissen zware voertuigen gewoon zou kunnen passen aan boord en in één versie waren er protesten aan de eigenaren van transportbedrijven die een probleem tijdens de reis zou kunnen zijn, omdat de rimpelingen mogelijk veroorzaakt verschuivingen en tank om het aanraken van het dak van de garage board. Een van de overlevenden van de bestuurders zei dat op de weg naar Italië en vanwege de ruwe zee gemaakt lading shift, wrijvingen waarschijnlijk tanker met het metalen dak van het schip veroorzaakte vonken van hen vermoedde dat de brand begon. Overbelasting van het schip blijkbaar geassocieerd met een verhoogd olie transport behoeften in Italië.



Bron Emirisia.GR
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




-
Het goede nieuws is dat alle passagiers gered en in Italië zijn, het slechte is dat er 7 doden te betreuren zijn, de kapitein is met 4 bemanningsleden nog aan boord.
Veel olijfolie aan boord.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&lg_id=1&Records=Details&_id=410400

Door een vertaler gehaald:
Nieuwe informatie over wat voorafging het schip Norman Atlantische vóór het uitbreken van de brand kwam om publiciteit in de afgelopen tijd. Dus, volgens getuigenissen bewoner bestuurders die het schip hebben overleefd werd overladen met 200 tankers ten minste 32 ton elk met Griekse olijfolie. Volgens dezelfde informatie als zware voertuigen kon gewoon passen op het schip en in één versie waren er protesten aan de eigenaren van transportbedrijven die een probleem tijdens de reis zou kunnen zijn, omdat de rimpelingen zijn waarschijnlijk verschuivingen en tank veroorzaken aan het aanraken van het dak van de garage dekken. De brandbare lading verklaart de snelle verspreiding van het vuur en nog veel meer het falen van uitsterven door bemanningsleden. Een van de overlevenden beweerde dat chauffeurs onderweg naar Italië en vanwege de ruwe zee gemaakt lading shift, wrijvingen waarschijnlijk tanker met hardtop schip hebben veroorzaakt vonken van hen vermoedde dat de brand begon. Overbelasting van het schip vandaan kwam en met een verhoogde olie transport behoeften in Italië omdat de productie van het naburige land heeft grote schade geleden onder de recente natuurrampen die de getroffen gebieden olijfolie en vooral Toscane. Naast de tijd dat dit gebeurt het grootste deel van de olie-export naar het buurland. Dus grote carriers duwen ferrymaatschappijen aan schepen overbelasten zo niet de contracten die zij hebben met grote olie- bottelarijen in Italië te verliezen. protothema.gr
Mijn man had ergens gevonden dat de omgekomenen mogelijk illegalen waren die onder de vrachtwagens zaten. Tja, 't is altijd hetzelfde liedje he. Zowel veiligheid als illegalen betreffende. Je ziet wat er van komt als er niet voldoende controle is. Het valt me trouwens op dat het een andere - kleinere - veerboot is dan degenen die in het toeristenseizoen varen. Zijn die dan hopelijk in het dok voor onderhoud ....
(29 December 2014, 18:17)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mijn man had ergens gevonden dat de omgekomenen mogelijk  illegalen waren die onder de vrachtwagens zaten. Tja, 't is altijd hetzelfde liedje he. Zowel veiligheid als illegalen betreffende. Je ziet wat er van komt als er niet voldoende controle is. Het valt me trouwens op dat het een andere - kleinere - veerboot is dan degenen die in het toeristenseizoen varen. Zijn die dan hopelijk in het dok voor onderhoud ....

Ik kan je verzekeren dat er in Igoumenitsa zeker deftig gecontroleerd wordt. Om ze allemaal te vinden lukt waarschijnlijk niet, net zoals het in Calais en andere Noordzeehavens ook niet lukt. Begin dit jaar zijn trouwens ook 2 Albanezen verdronken toen ze ontdekt werden (op de ferry Hoek van Holland - Harwich) en overboord sprongen nabij de Britse kust.

Het was ook een idee dat ik had toen ik gisteren las dat het vuur ontstaan was in één van de garagedekken. "Het zullen toch geen illegalen geweest zijn die in vrachtwagens verstopt zaten?"

Omdat er nu een periode is waarin minder gereisd wordt, is het een geschikt ogenblik om ferry's hun jaarlijkse onderhoud te laten ondergaan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook in Patras wordt er stevig gecontroleerd. Je ziet daar dagelijks groepen mensen die proberen onder een vrachtwagen te kruipen, of zich verstoppen in een caravan. De meesten worden gevonden, maar er zal best iemand doorglippen.
(30 December 2014, 09:25)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook in Patras wordt er stevig gecontroleerd. Je ziet daar dagelijks groepen mensen die proberen onder een vrachtwagen te kruipen, of zich verstoppen in een caravan. De meesten worden gevonden, maar er zal best iemand doorglippen.



Het is wel even offtopic maar een schrijnend probleem.                                                                        
Hier staan ze achter het hek te kijken

[Afbeelding: 160ps3p.jpg]

Voor ze aan boord gaan worden ze nog eens gecontroleerd
[Afbeelding: wc22d2.jpg]





[Afbeelding: 30arz92.jpg]

Deze foto's heb ik in juli 2011 achter op de ferry in Patras gemaakt.
Nu ook 2 doden bij de berging van de Norman Atlantic

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En opnieuw een schip in de problemen bij Corfu, nu met vluchtelingen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind je het gepast gelijk je aandacht te vestigen op de honden en katten? Ik niet
Albert !!
Je gaat toch NIET voor 1 Posting je avator veranderen ??????????
Hier wordt DUIDELIJK gewezen op het feit dat er wéér een boot met vluchtelingen onze kant opgestuurd word door mensenhandelaars..... anders kan ik het niet noemen.
Op de ferry blijken er nu ook , gelukkig voor diegene die gered zijn, dus duidelijk zonder geldig kaartje en paspoort aan boord te zijn gekomen.
Niet te hopen, maar er zullen in het ruim misschien nog de nodige gevonden worden, gestikt of verbrandt.

Net zoals de filmpjes laten zien, het is dweilen met de kraan OPEN..... helaas voor de chauffeurs die dan weer worden opgepakt en met grote boete hopelijk vrijkomen.
Lees net dat er ook 3 chauffeurs dood zijn gevonden.... die hebben misschien tegen de regels in , in hun cabine geslapen, eindelijk de broodnodige rust....
Dit alles uit ervaring, wel niet op de Griekse ferry's, maar heb 15 jaar lang Engeland gereden, en daar gaat het net zo toe, heb 1 week voor de ondergang van de
Free of Enterprise OOK nog in mijn cabine liggen slapen, de enigste plek, waar je ONGESTOORD kan slapen !
Want je hebt bijna NOOIT een cabine aan boord voor je zelf, en je wilt NIET weten wat voor soort collega;s soms bij jou in de hut wordt ingedeeld.
Dus ik kan goed begrijpen wat hier op de boot allemaal gebeurd is.
Heel triest allemaal. Maar wij hadden dit jaar na de vakantie al besloten volgende vakantie niet meer met de auto/ferry te doen. We vonden het te onveilig geworden.  Ze bezuinigen personeel weg en het was een janboel met alles. We waren niet met anek maar met minoan maar ik heb me dit jaar echt onveilig gevoeld.  Ook hierover geschreven via mail met minoan, foto's erbij gedaan maar tot 2x toe een standaard en nietszeggend antwoord gekregen.  
Over illegalen / vluchtelingen: dit jaar weinig controle gezien in igoumenitsa
Wel toen we haven binnenreden zagen we iemand bij een (niet verzegelde) vrachtwagen iemand snel deur opendoen om een aantal mensen erin te laten, deur dicht en weg was die man.. volgens mij worden ook mensen omgekocht of weten mensenhandelaren precies wanneer er wel of niet goed gecontroleerd wordt.  Maar of er onder de slachtoffers illegalen zijn of niet maakt niet uit; het gaat om mensen, toch?
Ik vaar zeker 6 a 8 keer per jaar met Minoan, en ik vind dat ze de zaken wel goed op orde hebben. Ik voel me daar geen moment onveilig. Bijna Iedere overtocht een evacuatieoefening meegemaakt. Goed aangegeven vluchtroutes, verzamelplaatsen, brandblusmateriaal etc. Ik begrijp de opmerkingen Martje dus niet.
Laten we het er dan maar op houden dat jij dan andere ervaringen hebt dan ik ermee. Evacuatieoefening? NOOIT meegemaakt terwijl we zeker 7 x retour gegaan zijn van ancona naar igoumenitsa. Dus dat brgrijp ik dan weer niet. De een wel de ander nooit?
Toen wij dit jaar vanuit Igoumenitsa terug gingen was er juist wél veel controle; bij de ingang van het haventerrein werden alle vrachtwagens uitvoerig gecontroleerd en ook personenauto's moesten een controle ondergaan. Er was slechts één toegang open. Hierdoor ontstond er een flinke file vóór de ingang. Een 2e controle vond plaats vlak voor je de boot op mocht en wederom werden vrachtwagens streng gecontroleerd voor ze de boot op mochten; deuren moesten open en onder én boven werd door douaniers gezocht.
Of dit een incidentele controle dag was weet ik niet, maar ik kan me indenken dat dit vanaf nu dagelijkse kost zal zijn.

p.s. in 36 jaar overvaren met diverse maatschappijen nog nooit een oefening meegemaakt!
Tja, het kan blijkbaar verkeren. @ Martje, ik beweer ook niet dat je verkeerde informatie geeft, alleen zijn mijn ervaringen blijkbaar anders. Daarnaast hoeft er ook niet altijd geoefend te worden. Kan best zijn dat dit bijvoorbeeld alleen op zondagochtend plaatsvind.

PS. De keren dat ik de oefeningen meemaakte dateren vanaf de laatste twee jaar. De 20 jaar daarvoor ook nooit iets van gemerkt.
(30 December 2014, 15:12)greece67 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En opnieuw een schip in de problemen bij Corfu, nu met vluchtelingen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het vervolg:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Wat in het artikel niet vermeld wordt is dat het schip afkomstig was uit Körfez in Turkije (haven aan de oostelijke zijde van de Zee van Marmara).

Heel opmerkelijk trouwens dat eerst niets abnormaal opgemerkt wordt (dixit Griekse autoriteiten) en enkele uren later (bij inspectie door de Italiaanse autoriteiten) er wél 700 vluchtelingen aan boord blijken te zijn. De inspectie door de Grieken gebeurde wel net op de rand van de Griekse wateren. Lijkt me meer iets van: "En nu is het ons probleem niet meer."  
(31 December 2014, 08:52)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vaar zeker 6 a 8 keer per jaar met  Minoan, en ik vind dat ze de zaken wel goed op orde hebben. Ik voel me daar geen moment onveilig. Bijna Iedere overtocht een evacuatieoefening meegemaakt. Goed aangegeven vluchtroutes, verzamelplaatsen, brandblusmateriaal etc. Ik begrijp de opmerkingen Martje dus niet.

Ook dit is mijn ervaring met Minoan, iedere tocht werd er een oefening gehouden en werden we geïnstrueerd door de bemanning.
In Igoumenitsa is het iedere keer raak volledige controle door de Grenspolitie onderdeel van het leger. 

Kali mera,

Dick 
(31 December 2014, 13:03)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(31 December 2014, 08:52)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vaar zeker 6 a 8 keer per jaar met  Minoan, en ik vind dat ze de zaken wel goed op orde hebben. Ik voel me daar geen moment onveilig. Bijna Iedere overtocht een evacuatieoefening meegemaakt. Goed aangegeven vluchtroutes, verzamelplaatsen, brandblusmateriaal etc. Ik begrijp de opmerkingen Martje dus niet.

Ook dit is mijn ervaring met Minoan, iedere tocht werd er een oefening gehouden en werden we geïnstrueerd door de bemanning.
In Igoumenitsa is het iedere keer raak volledige controle door de Grenspolitie onderdeel van het leger. 

Kali mera,

Dick 

Tja, we hebben het nog nooit meegemaakt; iets van een oefening of zo. Zal allemaal wel toeval zijn in ons geval dan.

Toen er een paar jaar geleden nieuwe schepen kwamen ter vervanging van de olympia en europa palace (die daarna werden gebruikt voor de afvaarten vanaf Venetië geloof ik) troffen we in onze hut van de nieuwe schepen ook geen reddingsvesten meer aan (die in de andere schepen wel lagen) . Uiteindelijk vonden we ergens in een gang een plaat aan de muur waarop stond waar we deze konden vinden.
Dit jaar kregen we om 16.00 uur te horen dat we de haven van Ancona naderden en de hut uit moesten. Wij een tijdje erna naar autodek, deur was nog op slot. En aar wachten en wachten. Ferry zou om 17.00 uur in Ancona zijn; om 19.15 uur ging pas de deur open naar autodek. Ondertussen stonden we dus uren met heel veel mensen op een kluitje te wachten. Ondertussen werd niets omgeroepen wat er nou aan de hand was. Af en toe werd wel even wat lucht ververst. Wat nu als er iemand onwel was geworden door het lange staan zo dicht op elkaar? Wat als er dan paniek was uitgebroken?
Toen we dan eindelijk het autodek op konden, niemand om het verkeer te regelen (en ondertussen liepen mensen rokend op autodek). Er was een chaos op het autodek. Mensen die allemaal weg wilden, botsingen etc. Uiteindelijk zijn een paar passagiers uitgestapt om het verkeer te regelen. (overigens waren we ook in 2013 veel te laat in Ancona aangekomen, wat weer een extra nacht in hotel opleverde, net als in 2014 dus ).

Kijk, ik zit dit echt niet allemaal hier uit mijn duim te zuigen hoor en we hebben vaak genoeg gevaren met Minoan dus we kunnen best vergelijken, maar wat ik dus het ergste vind is dat we Minoan zelf heb aangeschreven en tot twee keer toe een nietszeggend antwoord hebben terug gehad. En nee: we hebben niet geschreven met de optie om geld terug te krijgen of zo, dat was helemaal niet onze bedoeling. We wilden alleen waarschuwen voor de onveilige situaties die we hebben aangetroffen.
Er lagen zelfs mensen met hun matrasje voor de nooduitgangen, er stonden zelfs hier en daar tenten ! Allemaal leuk en aardig als alles goed gaat, maar denk je maar eens in wat er gebeuren kan als er wat aan de hand is. Hoezeer we ook de meeste jaren hebben genoten van onze reis; het was de laatste keer.
Nu nog even maar mijn vliegangst overwinnen dizzy want we blijven natuurlijk wel naar Griekenland gaan op vakantie lovegreece

Als laatste: een beetje laat maar daarom niet minder gemeend: ik wil bij deze iedereen hier een gelukkig en vooral gezond 2015 toewensen.
Goede avond,

Wie geinterreseerd is in het verhaal van een overlevende van de ramp met de veerboot moet de vertaling van Bruno eens lezen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 January 2015, 21:27)de machinist schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goede avond,

Wie geinterreseerd is in het verhaal van een overlevende van de ramp met de veerboot moet de vertaling van Bruno eens lezen
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik heb er maar een deel van gelezen. En laat me toe te zeggen dat ik mijn twijfels heb bij een aantal zaken die geschreven worden.
Pagina's: 1 2