Oríste! - jóuw Griekenland forum

Volledige versie: Extra tussenstop in Athene
Je bekijkt momenteel een vereenvoudigde versie van de foruminhoud. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Transavia laat zijn personeel niet meer in Egypte overnachten, omdat het daar te onveilig zou zijn. De airline maakt daarom een tussenstop in Athene, waar een verse crew instapt. Passagiers zijn verbolgen: hun reistijd wordt langer en zij twijfelen aan hun veiligheid. 
De vliegmaatschappij last een extra tussenstop in in Athene, om vers personeel op te halen. Zo wordt voorkomen dat Transavia-personeel in Egypte moet slapen. In Griekenland wordt het cabinepersoneel vervangen door een andere bemanning, die de reis naar Egypte vervolgt en dezelfde dag nog terugvliegt naar Athene.

Bron : AD.nl
Ja wat wil je dan? Iedereen klaagt maar, maar ik denk dat de hardwerkende mensen in de getroffen gebieden het meest de pineut zijn.
Dit soort praktijken doen ze al heel lang, toen ik lang geleden eens terug vloog met Air Holland naar Maastricht vanuit Heraklion hadden ze zogenaamd een probleem met de instrumenten koeling (hoe kom je erop) ze vlogen toen door naar Amsterdam om dat daar meer faciliteiten waren, en wat denk je, de bemanning werd daar gewisseld omdat ze te laat waren om naar Maastricht te gaan.
Als veiligheid van de bemanning echt de reden is hiervoor, zeg ik: Petje af. Personeel komt dan boven de centen! Kunnen een hoop werkgevers nog een voorbeeld aan nemen! Dodgy
(Gaat waarschijnlijk wel verrekend worden in de tarieven, maar ze doen het toch maar.) Ik vind het nog altijd een beetje vreemd dat mensen naar dit soort risicogebieden op vakantie gaan, maar dat blijft ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
(22 January 2016, 10:02)Rododafni schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Transavia laat zijn personeel niet meer in Egypte overnachten, omdat het daar te onveilig zou zijn. De airline maakt daarom een tussenstop in Athene, waar een verse crew instapt. Passagiers zijn verbolgen: hun reistijd wordt langer en zij twijfelen aan hun veiligheid. 
De vliegmaatschappij last een extra tussenstop in in Athene, om vers personeel op te halen. Zo wordt voorkomen dat Transavia-personeel in Egypte moet slapen. In Griekenland wordt het cabinepersoneel vervangen door een andere bemanning, die de reis naar Egypte vervolgt en dezelfde dag nog terugvliegt naar Athene.

Bron : AD.nl

Eigenlijk wel een beetje contradictorisch. Transavia laat zijn personeel niet meer in Egypte overnachten voor de veiligheid, maar ze vliegen er wel toeristen heen. Is het voor die laatsten dan niet onveilig om er te overnachten?

Of gaan met diezelfde vlucht ook toeristen mee die naar Athene gaan? Dat zou voor Transavia betekenen dat ze een vliegtuig minder moeten inleggen (kostenbesparend dus).
Ik denk dat het personeel van Transavia geen inspraak waar ze naar toe vliegen, de toerist daar tegen wel het is hun keuze om daar naar toe
te gaan, niemand verplicht hen toch, dus aanvaart je de risico.
Jet air stopt vluchten naar Tunesië en Sharm el sheikh wegens
negatief reisadvies en nauwelijks belangstelling tot zeker na de
zomer
Het gaat puur om de veiligheid van het personeel: die hebben geen keuze. Ze worden gewoon ingedeeld op een vlucht naar Egypte. De passagiers hebben geheel bewust en door niemand gedwongen een vakantie geboekt naar een land, waar het al jaren onrustig is. Ik zeg: "Petje af voor Transavia" en dat TUI wel zijn personeel laat overnachten, heeft natuurlijk een zuiver commerciële reden. Als je zelf als touroperator vakanties verkoopt naar Egypte kun je natuurlijk moeilijk je personeel ergens anders laten overnachten. Transavia verkoopt geen vakanties, die is alleen maar vervoerder.
Jetair is een onderdeel van TUI, wel een beetje vreemd allemaal Huh
(22 January 2016, 15:16)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jetair is een onderdeel van TUI, wel een beetje vreemd allemaal Huh

Verkoopt Jetair zelf ook pakketreizen? Ik heb geen idee: TUI doet dat namelijk wel.
,jetair verkoopt ook pakket reizen.weliswaar  behoorlijk aan de dure kant,
zie hun website
(22 January 2016, 15:35)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 January 2016, 15:16)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jetair is een onderdeel van TUI, wel een beetje vreemd allemaal Huh

Verkoopt Jetair zelf ook pakketreizen? Ik heb geen idee: TUI doet dat namelijk wel.

Ja, Jetair verkoopt ook pakketreizen. Jetairfly is het onderdeel van Jetair dat het transportgedeelte verzorgt. Als je een pakketreis bij Jetair koopt vlieg je in principe met Jetairfly. Hoewel ze in het hoogseizoen ook vliegtuigen inhuren bij andere maatschappijen. Zo vloog ik vorig jaar met een ticket gekocht bij Jetair naar Rhodos met een Estlands vliegtuig dat in eerste instantie verhuurd was aan Corendon maar door omstandigheden door Jetair dan weer bij Corendon afgehuurd werd voor die ene vlucht.
Ook Sunjets.be is een onderdeel van Jetair.

TUI is het allesomvattende concern. TUI.nl was tot vorig jaar of zo gekend onder de merknaam Arke. In België is het Jetair. In Denemarken is het dan weer Star Tour enzovoort. Ook de hotelketen RIU is van de TUI groep.

Blijkbaar kan ieder deel afzonderlijk beslissen of ze bepaalde bestemmingen links laten liggen.

metaxa schreef:jetair verkoopt ook pakket reizen.weliswaar  behoorlijk aan de dure kant,

De goedkopere variant is Sunjets.be dat ook een onderdeel is van Jetair.