Oríste! - jóuw Griekenland forum

Volledige versie: Kastelli
Je bekijkt momenteel een vereenvoudigde versie van de foruminhoud. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Zou het er dan toch van komen?

Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
Het project was begroot op 900 miljoen, de Ariadne Airport Group doet het voor 480 miljoen, ben benieuwd hoe dat afloopt, zelfs een land als Duitsland met hun "gründlichkeit" lopen al jaren achter met Berlijn Brandenburg Airport en hebben het budget al met miljarden overschreden.
Ja Arthur ik ben ook wel benieuwd hoe dat moet aflopen  Huh
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat er nog wel een of meerdere faillissementen zitten aan te komen VOORDAT het klaar is. Angry
Net zoals de aanleg van de weg bij Rethymon, de een na de ander neemt het aan, werkt er een tijdje aan en is dan weer pleite  Blush
Zo gaat het nog héééél lang duren voordat het werkelijk AF is, en werkt . Confused
Wij moeten geduld en vertrouwen hebben.... hahahaha Big Grin
Hier in het oosten is ook zo'n project, het Hamezi viaduct vlak bij Sitia, dat duurt geloof ik ook al meer dan 10 jaar en zijn ettelijke aannemers met zakken vol geld vertrokken, dus elke keer weer een nieuwe inschrijving, ik ben er lang niet meer geweest, misschien dat een andere oosterling het laatste nieuws heeft.  
Deze westkretenzer is er vorige week geweest en het is nog lang niet af.
(29 November 2017, 18:13)chris schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze westkretenzer is er vorige week geweest en het is nog lang niet af.

Heb je mijn koffie niet geroken? Big Grin
Rook lekker Arthur,maar had geen tijd vanwege dat klere-eind naar Sitia.
Na de zomer zou men dus eindelijk beginnen met de werken. Het werd toegewezen aan de firma Hill International met zetel in Philadelphia.
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De bedoeling is dat de nieuwe luchthaven operationeel is in de zomer van 2023. Er komt een landingsbaan van 3,2 Km - een tarmac voor 27 vliegtuigen aan 19 gates en de dagelijkse capaciteit wordt voorzien op 57.000 to 65.000 passagiers

De luchthaven zou er dan zo moeten uitzien

[Afbeelding: 317gqv6.jpg]
(16 April 2018, 10:33)Patrick schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Na de zomer zou men dus eindelijk beginnen met de werken. Het werd toegewezen aan de firma Hill International met zetel in Philadelphia.
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






De bedoeling is dat de nieuwe luchthaven operationeel is in de zomer van 2023. Er komt een landingsbaan van 3,2 Km - een tarmac voor 27 vliegtuigen aan 19 gates en de dagelijkse capaciteit wordt voorzien op 57.000 to 65.000 passagiers

De luchthaven zou er dan zo moeten uitzien

[Afbeelding: 317gqv6.jpg]

Men kan bijna beginnen met de constructie nadat vorige week het concessiecontract ondertekend werd met Ariadne Airport Group, een joint venture van het Griekse TERNA en het Indiase GMR Airports Limited.
De concessie is voor 35 jaar en behelst ontwerp, constructie, financiering, operationeren en onderhoud van de luchthaven met voorziene opening in 2024-2025.
Maar....eerst moet het getekende contract nog goedgekeurd worden in het parlement en door de monopolie commissie.


Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ha, ha hier praten ze nu al een jaartje of 15 over en als ik zie wat er in het Vliegveld In Heraklion geinvesteerd en verbouwd word geloof ik er geen woord van.

Eerst al een fatsoenlijke ontsluiting naar zowel de noordkust en zuidkust gaat honderden miljoenen kosten en gaat ongelofelijk lang duren
.
De aanleg van de snelweg vanaf Heraklion tot Malia duurt al meer als 15 jaar en is nog niet klaar en dan praat je amper over 40 a 45 km
TERNA krijgt een Nederlands tintje. 

Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Cors
er is geen een groot infrastructure project in de hele Balkan zonder een groot europese bedrijf achter. ze lenen niet zo maar geld, dat is al lang bekend. dat zelfde logo zie je ook op de nieuwe wegen van Thessaloniki tot Belgrado, en de nieuwe vliegveld van Belgrado plus nog al wat meer.