Oríste! - jóuw Griekenland forum

Volledige versie: Gezondheid / Coronavirus in Griekenland
Je bekijkt momenteel een vereenvoudigde versie van de foruminhoud. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

Ik weet ook wel dat er velen zijn die na een jaar hard werken en plannen weg willen, maar deze topic gaat allang niet meer over gezondheid.
Wel of niet op vakantie gaan dit jaar of naar je huisje en de euro's die je kwijt bent, denk eens aan al die mensen die door het virus gestorven zijn en dat diegene die het overleven misschien nooit meer kunnen gaan omdat ze nog jaren moeten revalideren, of de familie die achterblijft die ook op vakantie wilde gaan met hun dierbaren maar nu met een leegte achterblijven.
Dan het risico dat als je eindelijk mag gaan je nog makkelijk besmet kan raken, leuk vooruitzicht is dat.
Een goede gezondheid is 1000 keer belangrijker dan die paar euro's (ik en nog een paar andere leden kunnen er over mee praten) dan een vakantie missen.
Misschien deze topic gebruiken voor het corona virus en een andere aanmaken voor wel of niet vliegen.
Natuurlijk Arthur, helemaal gelijk! Na voetbal is vakantie wel een belangrijke bijzaak in het leven.
Velen hier zijn uitgewerkt en hoeven niet iedere euro 2x om te draaien. Wordt toch anders wanneer een (vlieg)vakantie iets is waar je een jaar voor gewerkt hebt.
Persoonlijk ken ik 1 vent die het na een bewezen test gehad heeft. Mijn ma van 95 jaar houden we ook binnen.
Het ga je goed ouwe trucker,
Wim (en Mieke)
(27 April 2020, 16:22)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Afgelopen vrijdag van Eliza was here mail gekregen dat onze mei-vakantie naar Samos geannuleerd is. Direct een nieuwe boeking gemaakt voor dezelfde reis, maar dan in september. Dus ook gelijk de coronavoucher ingezet.
Overigens kwam het wel goed uit dat mei niet doorgaat, omdat ik nog steeds herstellende ben van het virus en mijn longen langzaam maar zeker weer aan capaciteit toenemen.
Nu nog afwachten of onze eind julireis naar Athene, de Peleponnesos en  Kefalonia met Ross doorgaat, maar dat zijn eigenlijk luxe problemen.
Vakantie is fijn en belangrijk, maar gezondheid is nog veel belangrijker!
Na al het geklaag vond ik deze reactie van Pieter die nog herstellende is van het virus indrukwekkend
(28 April 2020, 15:22)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ik weet ook wel dat er velen zijn die na een jaar hard werken en plannen weg willen, maar deze topic gaat allang niet meer over gezondheid.
Wel of niet op vakantie gaan dit jaar of naar je huisje en de euro's die je kwijt bent, denk eens aan al die mensen die door het virus gestorven zijn en dat diegene die het overleven misschien nooit meer kunnen gaan omdat ze nog jaren moeten revalideren, of de familie die achterblijft die ook op vakantie wilde gaan met hun dierbaren maar nu met een leegte achterblijven.
Dan het risico dat als je eindelijk mag gaan je nog makkelijk besmet kan raken, leuk vooruitzicht is dat.
Een goede gezondheid is 1000 keer belangrijker dan die paar euro's (ik en nog een paar andere leden kunnen er over mee praten) dan een vakantie missen.
Misschien deze topic gebruiken voor het corona virus en een andere aanmaken voor wel of niet vliegen.

Mooi geschreven Arthur, ik ben het geheel met je eens. Gezondheid gaat boven alles. En natúúrlijk is het erg vervelend als je vakantie(s) in Griekenland dit jaar niet of slechts gedeeltelijk doorgang kunnen vinden. Niet alleen voor de mensen die lang gespaard hebben en zich zo enorm verheugden op Griekenland, maar ook voor de Griekse bevolking die hun belangrijkste bron van inkomsten zien verdwijnen. Maar helaas vrees ik dat er dit jaar niet veel mogelijkheden zullen zijn om naar Griekenland (of een ander land in de regio) op vakantie te gaan.
Mijn echtgenote en ik hebben er dan ook voor gekozen om alle plannen voor dit jaar vaarwel te zeggen en als alternatief in eigen land te blijven. Ook onze horeca kan elke steun goed gebruiken na alle ellende waarin ze zich nu bevinden. Nederland is ook een schitterend land met prachtige regio's. En als België z'n grensblokkades heeft opgegeven zijn de Belgische en Luxemburgse Ardennen ook 'The place to be' voor een heerlijke relax/natuurvakantie. Van ons uit in Zuid-Limburg ben je zó.
Natuurlijk is het erg triest en superjammer dat we dit jaar niet naar Griekenland kunnen gaan, maar we moeten er toch iets leuks van proberen te maken dit jaar. Wij kijken dus niet langer naar wat waarschijnlijk dit jaar onmogelijk zal blijken maar wat wél kan. Ons krijgen ze in ieder geval niet in een vliegtuig zolang er geen werkbare en vooral veilige oplossing is voor het Corona-besmettingsprobleem. Ons aller gezondheid staat immers op prioriteit nummer 1!
(28 April 2020, 15:57)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Natuurlijk Arthur, helemaal gelijk! Na voetbal is vakantie wel een belangrijke bijzaak in het leven.
Velen hier zijn uitgewerkt en hoeven niet iedere euro 2x om te draaien. Wordt toch anders wanneer een (vlieg)vakantie iets is waar je een jaar voor gewerkt hebt.
Persoonlijk ken ik 1 vent die het na een bewezen test gehad heeft. Mijn ma van 95 jaar houden we ook binnen.
Het ga je goed ouwe trucker,
Wim (en Mieke)
Komt goed Wim, hou jullie haaks en misschien tot weerziens.
Ik denk dat er niemand onder de forumleden is, hier in deze topic, die het groot belang niet zou inzien van de gezondheid. Dat staat boven alles. Indien de bezorgdheid voor de gezondheid niet zo groot zou zijn, zou je misschien een enkeling kunnen vinden die zou schrijven "En tóch ga ik in juni naar Griekenland, koste wat het kost". Zo 'n reactie heb ik hier echter nog niet gelezen. Volgens mij moet je zelfs niet goed snik zijn om de situatie met het corona virus te negeren of - erger nog - te ontkennen. Onder de forumleden in deze topic zit mijns inziens geen enkele 'Bolsonaro' of 'Lukasjenko'. Ik vind het dus niet zo erg vreemd dat elkeen, die plannen had om naar Griekenland te reizen, met grote vragen zit: "Wat met het vliegen?" en "Wat met de volgende maanden?".
Jullie hebben zeker gelijk dat vakanties zeer ondergeschikt zijn aan de precaire medische situatie. Zonder het behoud van een goede gezondheid is er immers geen denken aan vakantie.

Wat Arthur schrijft, over het apart openen van een topic "wel of niet vliegen":
Het topic "Gezondheid / coronavirus in Griekenland" was het eerste topic na de uitbraak van het virus. Zo is eigenlijk automatisch gegroeid dat er ook reacties op kwamen over de vakanties naar Griekenland, die meer en meer in het gedrang kwamen. En zo reageerde iedereen uiteindelijk op iedereen, en werd het een mega topic.
Maar goed, geen probleem om een aparte topic over het "wel of niet vliegen" te openen. Of, misschien beter: de reeds bestaande topic "Begin toerisme". We kunnen daar misschien, vanaf nu, de reacties over vakanties toevoegen?
Inderdaad zoals Arthur zei ,,Een goede gezondheid is 1000 keer belangrijker  dan ......

Je moet er toch niet aan denken dat je eventueel in een Grieks ziekenhuis opgenomen moet worden als je besmet bent geworden tijdens je reis daar na toe  en na ca. 7 dagen ziek wordt  !  Daar wil je zeker niet dood  worden  gevonden!
Maar ook als je al  van  Carona  herstellende bent kan je alsnog  een Giga terugval krijgen en het alsnog spaans benauwd krijgen...

En , je moet er toch ook niet  nog eens aan denken ,,Dat,, Als je dan eventueel besmet bent geworden tijdens je reis naar Griekenland toe en daar ziek wordt... dat je dan ook nog eens  daar de boel aansteekt/besmet!! 
Daar zitten deze lieve mensen  ook niet op te wachten
(29 April 2020, 01:49)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad zoals Arthur zei ,,Een goede gezondheid is 1000 keer belangrijker  dan ......

Je moet er toch niet aan denken dat je eventueel in een Grieks ziekenhuis opgenomen moet worden als je besmet bent geworden tijdens je reis daar na toe  en na ca. 7 dagen ziek wordt  !  Daar wil je zeker niet dood  worden  gevonden!
Maar ook als je al  van  Carona  herstellende bent kan je alsnog  een Giga terugval krijgen en het alsnog spaans benauwd krijgen...

En , je moet er toch ook niet  nog eens aan denken ,,Dat,, Als je dan eventueel besmet bent geworden tijdens je reis naar Griekenland toe en daar ziek wordt... dat je dan ook nog eens  daar de boel aansteekt/besmet!! 
Daar zitten deze lieve mensen  ook niet op te wachten
Het liefste wil je helemaal nergens opgenomen worden en al helemaal niet met het corona virus.
In een staatsziekenhuis wil je echt niet liggen, zelfs in het academisch ziekenhuis in Heraklion niet, terwijl de doktoren en het verplegend personeel toch hun uiterste best doen om je te helpen.
Mijn huisdokter heeft mij ooit gezegd "wanneer je denkt of het blijkt dat je iets ernstigs hebt, kom dan zo vlug mogelijk terug naar huis".  Ik denk dat dit een goeie raad was maar je moet wel nog de mogelijkheid hebben om terug te keren.
Viviane
Als jullie zo bang zijn om in een Grieks staatsziekenhuis terecht te komen,vooral met een corona besmetting, dan zou ik zeggen : blijf alsjeblieft nog een heeeeele tijd weg.De kans dat je hier in Griekenland zo'n besmetting oploopt is trouwens vele malen kleiner dan in Nederland of Belgie. De cijfers wel eens bekeken? De kans dat je iemand besmet met een meegebrachte infectie is vele maken groter. En geloof me,daar zit niemand op te wachten.
Suzan daar zit een kern van waarheid in,we zijn in ziekenhuis van Chania geweest,en we zijn er zeer goed en deskundig geholpen
Waarschijnlijk heb ik mij verkeerd uitgedrukt.....het ging toen niet over corona of over Griekenland hoor,  maar als we ziek worden zouden we toch liefst dicht bij huis zitten.  Wij gaan verschillende keren per jaar naar Griekenland en dat blijft zo. Ik heb dit helemaal niet slecht bedoeld en schrik van de reactie.
Viviane
(29 April 2020, 16:34)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waarschijnlijk heb ik mij verkeerd uitgedrukt.....het ging toen niet over corona of over Griekenland hoor,  maar als we ziek worden zouden we toch liefst dicht bij huis zitten.  Wij gaan verschillende keren per jaar naar Griekenland en dat blijft zo. Ik heb dit helemaal niet slecht bedoeld en schrik van de reactie.
Viviane

Stel (stel!) dat je in Griekenland ziek zou worden, en stel (stel!) dat het van het corona virus zou zijn: wie zegt dan dat jij het virus geïmporteerd hebt vanuit België of Nederland? Je zou bijvoorbeeld het virus opgelopen kunnen hebben bij aankomst op de Griekse luchthaven, of tijdens je transfer van de Griekse luchthaven naar je bestemming, of aan de balie van je verblijf waar ook net een andere klant stond. Zelfs met het huidig laag aantal besmette Grieken, is het zelfs niet helemaal uitgesloten dat je besmet zou kunnen geraken door een Griek.
Je hebt jouw mening geschreven met een goede bedoeling; trek het je dus niet aan...
Dankjewel!
Viviane
Aangezien Griekenland tot een van de veiligste landen wat corona behoort is het aannemelijk dat het deze
zomer en najaar het best wel eens druk kan worden ,met toeristen die normaal naar andere landen op vakantie
gaan ,dat kan misschien het toeristen seizoen nog een beetje goed maken voor de Grieken Rolleyes
(29 April 2020, 17:35)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aangezien Griekenland tot een van de veiligste landen wat corona behoort is het aannemelijk dat het deze
zomer en najaar het best wel eens druk kan worden ,met toeristen die normaal naar andere landen op vakantie
gaan ,dat kan misschien het toeristen seizoen nog een beetje goed maken voor de Grieken Rolleyes

zou kunnen , maar anderzijds denk ik dat toerisme in 2020 alleen mogelijk zal zijn mits beperkingen en regels, dus geen overvolle stranden , tavernas , straatjes....
(29 April 2020, 17:43)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 April 2020, 17:35)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aangezien Griekenland tot een van de veiligste landen wat corona behoort is het aannemelijk dat het deze
zomer en najaar het best wel eens druk kan worden ,met toeristen die normaal naar andere landen op vakantie
gaan ,dat kan misschien het toeristen seizoen nog een beetje goed maken voor de Grieken Rolleyes

zou kunnen , maar anderzijds denk ik dat toerisme in 2020 alleen mogelijk zal zijn mits beperkingen en regels, dus geen overvolle stranden , tavernas , straatjes....
Het is nog steeds maar april ,ik bedoel deze zomer en najaar dan kan en hopen wij dat alles er anders  uit ziet dan nu
ik ga er nog steeds vanuit dat de zon het virus verdrijft ,wij hebben onze tickets voor eind September geboekt ,en als
het niet lukt dan gaan we volgend jaar maar een keer meer Rolleyes
(29 April 2020, 17:43)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 April 2020, 17:35)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aangezien Griekenland tot een van de veiligste landen wat corona behoort is het aannemelijk dat het deze
zomer en najaar het best wel eens druk kan worden ,met toeristen die normaal naar andere landen op vakantie
gaan ,dat kan misschien het toeristen seizoen nog een beetje goed maken voor de Grieken Rolleyes

zou kunnen , maar anderzijds denk ik dat toerisme in 2020 alleen mogelijk zal zijn mits beperkingen en regels, dus geen overvolle stranden , tavernas , straatjes....

Ik heb ook het voorgevoel dat het toerisme in 2020, in het algemeen, een dreun van jewelste zal krijgen. De vliegmaatschappijen zien al een serieuze storm aankomen. British Airways gaat 12.000 banen schrappen. SAS zal 5.000 mensen laten afvloeien. Bij IcelandAir staan 2.000 banen op de tocht.
Vele andere vliegmaatschappijen happen eveneens naar adem. Zelfs Lufthansa heeft het moeilijk, en stoot lowcostmaatschappij Eurowings af. Air France en KLM doen beroep op staatssteun. Brussels Airlines wordt een vraagteken. 
Waar het - eigenaardig - heel stil rond blijft, is Ryanair (maar tijdens de moeilijke perikelen met de vakbonden, blonk die niet echt uit in prima communicatie). 

Waar misschien wel wat verschuiving in merkbaar zou kunnen zijn: meer toeristen naar appartementjes (waar je dus meer afstand van publiek kan houden), dan naar hotels waar je met z'n allen dicht bij mekaar aan een buffet gaat staan of samen in een zwembad gaat plonsen.

(29 April 2020, 17:54)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is nog steeds maar april ,ik bedoel deze zomer en najaar dan kan en hopen wij dat alles er anders  uit ziet dan nu
ik ga er nog steeds vanuit dat de zon het virus verdrijft ,wij hebben onze tickets voor eind September geboekt ,en als
het niet lukt dan gaan we volgend jaar maar een keer meer Rolleyes

Toen corona nog 'goed en wel' aan het uitbreken was, gingen de virologen er van uit dat het virus zou inperken van zodra de temperaturen goed zouden stijgen.
Enkele dagen geleden werd die vraag nogmaals gesteld aan een van hen, en we kregen het antwoord dat men er nu niet echt meer van uit gaat dat een hogere temperatuur het virus aanzienlijk zou afzwakken.

Ik heb me dezelfde bedenking gemaakt voor wat betreft de zuiderse landen, zoals Spanje, Italië en Turkije, waar het momenteel toch al wat warmer is dan in Nederland en België. Maar je ziet daar nog niet echt een felle vermindering van het aantal besmettingen.

Hoe dan ook, metaxa, ik hoop met jou dat je in september kan genieten van  gremo  zwaaivlag lovegreece zonneschijn
(29 April 2020, 17:59)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Waar misschien wel wat verschuiving in merkbaar zou kunnen zijn: meer toeristen naar appartementjes (waar je dus meer afstand van publiek kan houden), dan naar hotels waar je met z'n allen dicht bij mekaar aan een buffet gaat staan of samen in een zwembad gaat plonsen.

Wat ik gehoord heb is het zelfs de bedoeling van de Griekse autoriteiten om, bij opening van hotels, volgende in overweging te nemen:

- Geen buffet
- Eventueel restaurants van hotel gesloten houden en maaltijden op de kamer te nemen
- Beperkt gebruik van zwembad indien dat er is
- Een aantal kamers, en in grote hotels een volledige verdieping, vrijhouden indien er toch personen in quarantaine dienen geplaatst
(29 April 2020, 18:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik gehoord heb is het zelfs de bedoeling van de Griekse autoriteiten om, bij opening van hotels, volgende in overweging te nemen:

- Geen buffet
- Eventueel restaurants van hotel gesloten houden en maaltijden op de kamer te nemen
- Beperkt gebruik van zwembad indien dat er is
- Een aantal kamers, en in grote hotels een volledige verdieping, vrijhouden indien er toch personen in quarantaine dienen geplaatst

Vraag is dan:
- Wie wil in zo 'n hotel zitten (en er zijn/haar geld aan geven)? 
- Hoe gaat zo 'n hotel dat organiseren i.v.m. een prijsaanpassing (want geen zwembad, geen restaurant, geen buffet)?
- Vermoedelijk dan ook geen avondanimatie, enz.
In die denkpiste zou het verblijf in zo 'n hotel dan eigenlijk neerkomen op een vergelijkbare situatie met appartement service.
(29 April 2020, 18:28)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 April 2020, 18:11)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat ik gehoord heb is het zelfs de bedoeling van de Griekse autoriteiten om, bij opening van hotels, volgende in overweging te nemen:

- Geen buffet
- Eventueel restaurants van hotel gesloten houden en maaltijden op de kamer te nemen
- Beperkt gebruik van zwembad indien dat er is
- Een aantal kamers, en in grote hotels een volledige verdieping, vrijhouden indien er toch personen in quarantaine dienen geplaatst

Vraag is dan:
- Wie wil in zo 'n hotel zitten (en er zijn/haar geld aan geven)? 
- Hoe gaat zo 'n hotel dat organiseren i.v.m. een prijsaanpassing (want geen zwembad, geen restaurant, geen buffet)?
- Vermoedelijk dan ook geen avondanimatie, enz.
In die denkpiste zou het verblijf in zo 'n hotel dan eigenlijk neerkomen op een vergelijkbare situatie met appartement service.
Prijsaanpassing  is wel dingetje. Want kan t uit voor hotel om maar enkele maanden open te zijn, en ook nog deel leeg hebben staan. Veel kosten lopen gewoon door. En ik neem aan dat ala carte menu en eten op kamer zelfs duurder zijn dan buffet?
(29 April 2020, 17:59)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 April 2020, 17:43)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(29 April 2020, 17:35)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aangezien Griekenland tot een van de veiligste landen wat corona behoort is het aannemelijk dat het deze
zomer en najaar het best wel eens druk kan worden ,met toeristen die normaal naar andere landen op vakantie
gaan ,dat kan misschien het toeristen seizoen nog een beetje goed maken voor de Grieken Rolleyes

zou kunnen , maar anderzijds denk ik dat toerisme in 2020 alleen mogelijk zal zijn mits beperkingen en regels, dus geen overvolle stranden , tavernas , straatjes....

Ik heb ook het voorgevoel dat het toerisme in 2020, in het algemeen, een dreun van jewelste zal krijgen. De vliegmaatschappijen zien al een serieuze storm aankomen. British Airways gaat 12.000 banen schrappen. SAS zal 5.000 mensen laten afvloeien. Bij IcelandAir staan 2.000 banen op de tocht.
Vele andere vliegmaatschappijen happen eveneens naar adem. Zelfs Lufthansa heeft het moeilijk, en stoot lowcostmaatschappij Eurowings af. Air France en KLM doen beroep op staatssteun. Brussels Airlines wordt een vraagteken. 
Waar het - eigenaardig - heel stil rond blijft, is Ryanair (maar tijdens de moeilijke perikelen met de vakbonden, blonk die niet echt uit in prima communicatie). 

Waar misschien wel wat verschuiving in merkbaar zou kunnen zijn: meer toeristen naar appartementjes (waar je dus meer afstand van publiek kan houden), dan naar hotels waar je met z'n allen dicht bij mekaar aan een buffet gaat staan of samen in een zwembad gaat plonsen.

(29 April 2020, 17:54)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is nog steeds maar april ,ik bedoel deze zomer en najaar dan kan en hopen wij dat alles er anders  uit ziet dan nu
ik ga er nog steeds vanuit dat de zon het virus verdrijft ,wij hebben onze tickets voor eind September geboekt ,en als
het niet lukt dan gaan we volgend jaar maar een keer meer Rolleyes

Toen corona nog 'goed en wel' aan het uitbreken was, gingen de virologen er van uit dat het virus zou inperken van zodra de temperaturen goed zouden stijgen.
Enkele dagen geleden werd die vraag nogmaals gesteld aan een van hen, en we kregen het antwoord dat men er nu niet echt meer van uit gaat dat een hogere temperatuur het virus aanzienlijk zou afzwakken.

Ik heb me dezelfde bedenking gemaakt voor wat betreft de zuiderse landen, zoals Spanje, Italië en Turkije, waar het momenteel toch al wat warmer is dan in Nederland en België. Maar je ziet daar nog niet echt een felle vermindering van het aantal besmettingen.

Hoe dan ook, metaxa, ik hoop met jou dat je in september kan genieten van  gremo  zwaaivlag lovegreece zonneschijn
Bedankt Vlagreco  dat komt wel goed ,is het niet dit jaar dan zeker volgend voorjaar ,jammer dat voor jullie dit jaar er geen vakantie in Griekenland inzit
mag ik aannemen gezien uw reacties hier op dit forum , maar je moet maar zo denken volgend jaar beter
Het zal niet makkelijk zijn voor de hotels om alles praktisch te organiseren.
Normaliter weten ze hoeveel boekingen er zijn. Nu wordt het afwachten, hoeveel toeristen alsnog gaan komen.
Hoeveel personeel moeten ze inzetten? Hoeveel voeding en drank opslaan? Hoeveel maaltijden?...
vlagreco schreef:Vraag is dan:
- Wie wil in zo 'n hotel zitten (en er zijn/haar geld aan geven)? 
- Hoe gaat zo 'n hotel dat organiseren i.v.m. een prijsaanpassing (want geen zwembad, geen restaurant, geen buffet)?
- Vermoedelijk dan ook geen avondanimatie, enz.
In die denkpiste zou het verblijf in zo 'n hotel dan eigenlijk neerkomen op een vergelijkbare situatie met appartement service.
Ik heb voorheen altijd in dit soort accommodaties gezeten, een hotel met buffet, zwembad en avondanimatie, vreselijk Big Grin Big Grin Big Grin . Nu heb ik een vast plekje en ben benieuwd of de toeristen uit de noordelijk landen in het najaar de Grieks economie een beetje kunnen redden. Dan moeten ze wel de winkeltjes en tavernes wat langer openhouden, maar het weer is meestal geen probleem. Wij hebben tot ver in November nog in zee gezwommen. De Grieken keken op de kade toe met alvast hun winterjas aan Rolleyes .
Een volledig overzicht (in het Engels) van de Griekse "roadmap" zoals die dinsdag gepresenteerd werd kan je inzien via deze links:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat moet/kan je nu eigenlijk geloven, over de luchtcirculatie en mogelijke virusverspreiding in vliegtuigen?
Deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





of deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit lijken mij berichten met tegenstrijdigheden tegenover mekaar.
Inderdaad Vlagreco. Ik word stilaan gek van al die tegenspraken en onduidelijkheden.
Ik begin me ernstig vragen te stellen.
(30 April 2020, 14:19)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat moet/kan je nu eigenlijk geloven, over de luchtcirculatie en mogelijke virusverspreiding in vliegtuigen?
Deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





of deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit lijken mij berichten met tegenstrijdigheden tegenover mekaar.

In alle moderne vliegtuigen ademen passagiers en bemanning een mengsel van verse en gerecycleerde lucht. Het gebruik van deze combinatie in plaats van frisse lucht maakt het alleen gemakkelijker om de temperatuur te regelen en helpt om een beetje vocht te behouden. De toevoer wordt afgelaten uit de compressorgedeelten van de motoren. Perslucht is erg heet, maar de compressoren persen alleen; er is geen contact met verbrandingsgassen. Van daaruit wordt het in de airconditioning units gepompt om te koelen. Vervolgens wordt het via roosters, ventilatieopeningen en de AC boven uw stoel naar de cabine geleid. De AC-units, gebruikt om de lucht te koelen staan bij piloten bekend als 'packs'. Dat is een afkorting voor "pneumatic air cycle kit". Meestal zijn er twee per vliegtuig.
De lucht circuleert totdat deze uiteindelijk in de onderste romp wordt gezogen, waar ongeveer de helft ervan overboord wordt afgevoerd - afgezogen door de overdrukklep. Het resterende deel wordt opnieuw gemengd met een nieuwe voorraad van de motoren en loopt door de filters en de cyclus begint opnieuw.
Een druk bezet vliegtuig is niet méér met bacteriën belast dan andere besloten ruimtes - en meestal zelfs minder. De gebruikte filters zijn van ziekenhuiskwaliteit waardoor tussen 94 en 99,9 procent van de microben wordt "gevangen" in de lucht die gefilterd wordt en er vindt om de twee of drie minuten een totale verandering van lucht plaats - wat veel vaker is dan bijvoorbeeld in kantoren, bioscopen of klaslokalen.

Blijkbaar bestaat er volgens hem zelfs een hardnekkige mythe dat piloten routinematig bezuinigen op de luchtstroom als brandstofbesparend middel. Iets wat absoluut niet klopt want piloten kunnen niet sleutelen aan de airconditioningsystemen van een vliegtuig om de verhouding tussen verse en gerecycleerde lucht te wijzigen. Deze verhouding is vooraf bepaald door de fabrikant en is niet verstelbaar vanuit de cockpit.

Op de Boeings is er directe en nauwkeurige controle over de temperatuur, maar alleen indirecte controle over de luchtstroming. De schakelaars worden voorafgaand aan de vlucht in de automatische modus gezet en de packs zorgen min of meer voor zichzelf. Zolang beide motoren draaien en alles normaal werkt, is de stroom perfect voldoende. Alleen als er een storing is, worden de instellingen gewijzigd.

De Airbus-controllers hebben drie posities, HI, NORM en LO. Bijna altijd is het de NORM-positie en de stroomregeling is automatisch. De HI-positie wordt gebruikt wanneer er een snelle temperatuurverandering nodig is. De LO-positie doet wat de naam al aangeeft. Het vermindert de stroom en levert wat brandstofbesparing op, maar ze zijn minimaal en dit wordt niet vaak gebruikt. De regel vanuit de maatschappij is om LO te gebruiken wanneer de passagiersbelasting lager is dan honderd. Het is echter geen grote verandering. Zittend in de cabine is het bijna onmogelijk om het verschil op te merken.

Voorgaande is wat een neef van mijn vrouw, die piloot is, mij vertelt heeft over de luchtcirculatie in een vliegtuig. Hij heeft gevlogen voor SABENA, Brussels Airlines, vliegt nu bij Cathay Pacific en is ook instructeur.
Dank u, Patrick, voor jouw verhelderende uitleg.
Je zou van minder onzeker worden, in deze moeilijke periode.
En ik had ook wat mijn twijfels, door dat ik er aan dacht dat ik nogal dikwijls verkoudheidssymptomen heb in de dagen na een vlucht. Maar misschien hebben die dan meer te maken met verandering van lucht(druk) en het verschil van weersomstandigheden tussen het vakantieland en het thuisland.
@Patrick, echt heel interessant!

@Vlagreco, reizen is heel leuk maar ook wel vermoeiend hoor en dat kan ook een aanleiding zijn tot een lichte verkoudheid. Ik kan dat ook hebben maar gaat heel snel voorbij. 
Viviane
(30 April 2020, 15:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 14:19)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat moet/kan je nu eigenlijk geloven, over de luchtcirculatie en mogelijke virusverspreiding in vliegtuigen?
Deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





of deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit lijken mij berichten met tegenstrijdigheden tegenover mekaar.

In alle moderne vliegtuigen ademen passagiers en bemanning een mengsel van verse en gerecycleerde lucht. Het gebruik van deze combinatie in plaats van frisse lucht maakt het alleen gemakkelijker om de temperatuur te regelen en helpt om een beetje vocht te behouden. De toevoer wordt afgelaten uit de compressorgedeelten van de motoren. Perslucht is erg heet, maar de compressoren persen alleen; er is geen contact met verbrandingsgassen. Van daaruit wordt het in de airconditioning units gepompt om te koelen. Vervolgens wordt het via roosters, ventilatieopeningen en de AC boven uw stoel naar de cabine geleid. De AC-units, gebruikt om de lucht te koelen staan bij piloten bekend als 'packs'. Dat is een afkorting voor "pneumatic air cycle kit". Meestal zijn er twee per vliegtuig.
De lucht circuleert totdat deze uiteindelijk in de onderste romp wordt gezogen, waar ongeveer de helft ervan overboord wordt afgevoerd - afgezogen door de overdrukklep. Het resterende deel wordt opnieuw gemengd met een nieuwe voorraad van de motoren en loopt door de filters en de cyclus begint opnieuw.
Een druk bezet vliegtuig is niet méér met bacteriën belast dan andere besloten ruimtes - en meestal zelfs minder. De gebruikte filters zijn van ziekenhuiskwaliteit waardoor tussen 94 en 99,9 procent van de microben wordt "gevangen" in de lucht die gefilterd wordt en er vindt om de twee of drie minuten een totale verandering van lucht plaats - wat veel vaker is dan bijvoorbeeld in kantoren, bioscopen of klaslokalen.

Blijkbaar bestaat er volgens hem zelfs een hardnekkige mythe dat piloten routinematig bezuinigen op de luchtstroom als brandstofbesparend middel. Iets wat absoluut niet klopt want piloten kunnen niet sleutelen aan de airconditioningsystemen van een vliegtuig om de verhouding tussen verse en gerecycleerde lucht te wijzigen. Deze verhouding is vooraf bepaald door de fabrikant en is niet verstelbaar vanuit de cockpit.

Op de Boeings is er directe en nauwkeurige controle over de temperatuur, maar alleen indirecte controle over de luchtstroming. De schakelaars worden voorafgaand aan de vlucht in de automatische modus gezet en de packs zorgen min of meer voor zichzelf. Zolang beide motoren draaien en alles normaal werkt, is de stroom perfect voldoende. Alleen als er een storing is, worden de instellingen gewijzigd.

De Airbus-controllers hebben drie posities, HI, NORM en LO. Bijna altijd is het de NORM-positie en de stroomregeling is automatisch. De HI-positie wordt gebruikt wanneer er een snelle temperatuurverandering nodig is. De LO-positie doet wat de naam al aangeeft. Het vermindert de stroom en levert wat brandstofbesparing op, maar ze zijn minimaal en dit wordt niet vaak gebruikt. De regel vanuit de maatschappij is om LO te gebruiken wanneer de passagiersbelasting lager is dan honderd. Het is echter geen grote verandering. Zittend in de cabine is het bijna onmogelijk om het verschil op te merken.

Voorgaande is wat een neef van mijn vrouw, die piloot is, mij vertelt heeft over de luchtcirculatie in een vliegtuig. Hij heeft gevlogen voor SABENA, Brussels Airlines, vliegt nu bij Cathay Pacific en is ook instructeur.

Een prachtig verhaal Patric, maar ik ga liever af op wat ik net
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vond, al beweer ik daarmee niet dat de neef van je vrouw iets uit de duim zuigt. Het is echter geen deskundige op technisch gebied van in dit geval aircosystemen van vliegtuigen.
Zelf verkeer ik in de gelukkige omstandigheid, dat ik nergens verstand van heb.
Vorig jaar een open hartoperatie gehad en mocht een half jaar niet vliegen door de vieze lucht in het vliegtuig. (bijna alle lucht wordt gerecirculeerd) De verschillen in luchtdruk zouden ook niet bijdragen aan mijn herstel.
(30 April 2020, 16:43)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 15:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 14:19)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wat moet/kan je nu eigenlijk geloven, over de luchtcirculatie en mogelijke virusverspreiding in vliegtuigen?
Deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





of deze:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit lijken mij berichten met tegenstrijdigheden tegenover mekaar.

In alle moderne vliegtuigen ademen passagiers en bemanning een mengsel van verse en gerecycleerde lucht. Het gebruik van deze combinatie in plaats van frisse lucht maakt het alleen gemakkelijker om de temperatuur te regelen en helpt om een beetje vocht te behouden. De toevoer wordt afgelaten uit de compressorgedeelten van de motoren. Perslucht is erg heet, maar de compressoren persen alleen; er is geen contact met verbrandingsgassen. Van daaruit wordt het in de airconditioning units gepompt om te koelen. Vervolgens wordt het via roosters, ventilatieopeningen en de AC boven uw stoel naar de cabine geleid. De AC-units, gebruikt om de lucht te koelen staan bij piloten bekend als 'packs'. Dat is een afkorting voor "pneumatic air cycle kit". Meestal zijn er twee per vliegtuig.
De lucht circuleert totdat deze uiteindelijk in de onderste romp wordt gezogen, waar ongeveer de helft ervan overboord wordt afgevoerd - afgezogen door de overdrukklep. Het resterende deel wordt opnieuw gemengd met een nieuwe voorraad van de motoren en loopt door de filters en de cyclus begint opnieuw.
Een druk bezet vliegtuig is niet méér met bacteriën belast dan andere besloten ruimtes - en meestal zelfs minder. De gebruikte filters zijn van ziekenhuiskwaliteit waardoor tussen 94 en 99,9 procent van de microben wordt "gevangen" in de lucht die gefilterd wordt en er vindt om de twee of drie minuten een totale verandering van lucht plaats - wat veel vaker is dan bijvoorbeeld in kantoren, bioscopen of klaslokalen.

Blijkbaar bestaat er volgens hem zelfs een hardnekkige mythe dat piloten routinematig bezuinigen op de luchtstroom als brandstofbesparend middel. Iets wat absoluut niet klopt want piloten kunnen niet sleutelen aan de airconditioningsystemen van een vliegtuig om de verhouding tussen verse en gerecycleerde lucht te wijzigen. Deze verhouding is vooraf bepaald door de fabrikant en is niet verstelbaar vanuit de cockpit.

Op de Boeings is er directe en nauwkeurige controle over de temperatuur, maar alleen indirecte controle over de luchtstroming. De schakelaars worden voorafgaand aan de vlucht in de automatische modus gezet en de packs zorgen min of meer voor zichzelf. Zolang beide motoren draaien en alles normaal werkt, is de stroom perfect voldoende. Alleen als er een storing is, worden de instellingen gewijzigd.

De Airbus-controllers hebben drie posities, HI, NORM en LO. Bijna altijd is het de NORM-positie en de stroomregeling is automatisch. De HI-positie wordt gebruikt wanneer er een snelle temperatuurverandering nodig is. De LO-positie doet wat de naam al aangeeft. Het vermindert de stroom en levert wat brandstofbesparing op, maar ze zijn minimaal en dit wordt niet vaak gebruikt. De regel vanuit de maatschappij is om LO te gebruiken wanneer de passagiersbelasting lager is dan honderd. Het is echter geen grote verandering. Zittend in de cabine is het bijna onmogelijk om het verschil op te merken.

Voorgaande is wat een neef van mijn vrouw, die piloot is, mij vertelt heeft over de luchtcirculatie in een vliegtuig. Hij heeft gevlogen voor SABENA, Brussels Airlines, vliegt nu bij Cathay Pacific en is ook instructeur.

Een prachtig verhaal Patric, maar ik ga liever af op wat ik net
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vond, al beweer ik daarmee niet dat de neef van je vrouw iets uit de duim zuigt. Het is echter geen deskundige op technisch gebied van in dit geval aircosystemen van vliegtuigen.
Met alle respect Buurman, dit is een artikel uit 2003 . Ik kan me wel voorstellen dat er een en ander veranderd is in ca. 17 jaar ?
(30 April 2020, 17:26)Kosta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 16:43)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 April 2020, 15:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In alle moderne vliegtuigen ademen passagiers en bemanning een mengsel van verse en gerecycleerde lucht. Het gebruik van deze combinatie in plaats van frisse lucht maakt het alleen gemakkelijker om de temperatuur te regelen en helpt om een beetje vocht te behouden. De toevoer wordt afgelaten uit de compressorgedeelten van de motoren. Perslucht is erg heet, maar de compressoren persen alleen; er is geen contact met verbrandingsgassen. Van daaruit wordt het in de airconditioning units gepompt om te koelen. Vervolgens wordt het via roosters, ventilatieopeningen en de AC boven uw stoel naar de cabine geleid. De AC-units, gebruikt om de lucht te koelen staan bij piloten bekend als 'packs'. Dat is een afkorting voor "pneumatic air cycle kit". Meestal zijn er twee per vliegtuig.
De lucht circuleert totdat deze uiteindelijk in de onderste romp wordt gezogen, waar ongeveer de helft ervan overboord wordt afgevoerd - afgezogen door de overdrukklep. Het resterende deel wordt opnieuw gemengd met een nieuwe voorraad van de motoren en loopt door de filters en de cyclus begint opnieuw.
Een druk bezet vliegtuig is niet méér met bacteriën belast dan andere besloten ruimtes - en meestal zelfs minder. De gebruikte filters zijn van ziekenhuiskwaliteit waardoor tussen 94 en 99,9 procent van de microben wordt "gevangen" in de lucht die gefilterd wordt en er vindt om de twee of drie minuten een totale verandering van lucht plaats - wat veel vaker is dan bijvoorbeeld in kantoren, bioscopen of klaslokalen.

Blijkbaar bestaat er volgens hem zelfs een hardnekkige mythe dat piloten routinematig bezuinigen op de luchtstroom als brandstofbesparend middel. Iets wat absoluut niet klopt want piloten kunnen niet sleutelen aan de airconditioningsystemen van een vliegtuig om de verhouding tussen verse en gerecycleerde lucht te wijzigen. Deze verhouding is vooraf bepaald door de fabrikant en is niet verstelbaar vanuit de cockpit.

Op de Boeings is er directe en nauwkeurige controle over de temperatuur, maar alleen indirecte controle over de luchtstroming. De schakelaars worden voorafgaand aan de vlucht in de automatische modus gezet en de packs zorgen min of meer voor zichzelf. Zolang beide motoren draaien en alles normaal werkt, is de stroom perfect voldoende. Alleen als er een storing is, worden de instellingen gewijzigd.

De Airbus-controllers hebben drie posities, HI, NORM en LO. Bijna altijd is het de NORM-positie en de stroomregeling is automatisch. De HI-positie wordt gebruikt wanneer er een snelle temperatuurverandering nodig is. De LO-positie doet wat de naam al aangeeft. Het vermindert de stroom en levert wat brandstofbesparing op, maar ze zijn minimaal en dit wordt niet vaak gebruikt. De regel vanuit de maatschappij is om LO te gebruiken wanneer de passagiersbelasting lager is dan honderd. Het is echter geen grote verandering. Zittend in de cabine is het bijna onmogelijk om het verschil op te merken.

Voorgaande is wat een neef van mijn vrouw, die piloot is, mij vertelt heeft over de luchtcirculatie in een vliegtuig. Hij heeft gevlogen voor SABENA, Brussels Airlines, vliegt nu bij Cathay Pacific en is ook instructeur.

Een prachtig verhaal Patric, maar ik ga liever af op wat ik net
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




vond, al beweer ik daarmee niet dat de neef van je vrouw iets uit de duim zuigt. Het is echter geen deskundige op technisch gebied van in dit geval aircosystemen van vliegtuigen.
Met alle respect Buurman, dit is een artikel uit 2003 . Ik kan me wel voorstellen dat er een en ander veranderd is in ca. 17 jaar ?
Dat had ik ook gezien. Het kan dus hooguit in de tussentijd alleen maar nog beter zijn geworden lijkt me.
Bruno Tersago heeft alles op een rijtje gezet.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Viviane
(04 May 2020, 11:14)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bruno Tersago heeft alles op een rijtje gezet.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Viviane

Helaas klopt niet alles in de 'rijtje'.

Kerkgang is nog niet toegestaan. Pas later deze maand. Ik vind dat een onverantwoordelijk besluit, ook al zou het om een mis buiten de kerk zijn! Er wordt door kerkgangers bij gelegenheid vanaf een zelfde lepel wijn genuttigd. Een kerkmis binnen is sowieso volstrekt gevaarlijk, zeker als er wordt gezongen en de ruimte niet of nauwelijks wordt geventileerd. Ook al mogen er maar 10 mensen aanwezig zijn. Het land heeft heel veel kleine kerken.

Een overheidsmaatregel, ik las deze niet zo snel in het 'rijtje', die stelt dat horecapersoneel plastic handschoenen moet dragen is absurt, want gevaarlijk qua verspreiding van behalve 'het' virus ook nog eens bacteriën, of je moet na elke bediening een nieuw paar aandoen. Behalve dat lijkt het me in de warme maanden ondoenlijk.

Hier laat ik het bij met de mededeling dat ik het jammer vind dat de overheid juist met het vrijgeven van een aantal maatregelen ondoordacht te werk lijkt te gaan. Ze waren juist zo goed bezig. Zelfs met het handhaven van hun maatregelen!
Inderdaad buurman zijn ze klein beetje vaag laatste dagen. Komen er ook nog die geruchten over koumbaros uit Larissa die een maskerfabriek heeft
en daarom zouden ze nu opeens zo over die maskers beginnen. Kweet t niet maar beetje verwarrend is t wel
Maak het jezelf makkelijk en ga, zeker qua Corona aangelegenheden, alleen af op publicaties van overheden. Aan als, dan, wanneer, misschien enz. heb je sowieso niets.
Dat geldt overigens voor alles. Info vergaar je bij de bron.
(04 May 2020, 11:14)Viviane schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bruno Tersago heeft alles op een rijtje gezet.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Viviane

Voor wie de powerpoint presentaties van de Griekse regering over de afnemende restricties wil zien maar het Grieks onvoldoende machtig is, dat kan hier in het Engels:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





De presentaties zijn ook opgedeeld in een aantal sectoren (Gezondheid, werk, economie,...)
@Buurman, inderdaad info vergaar je best bij de bron maar Bruno is journalist die woont en werkt al jaren in Griekenland dan verwacht je toch wel de juiste info. 
Viviane
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15