30 April 2021, 13:07
Verrassend nieuws in de Griekse ferry wereld waar deze morgen bekend raakte dat Marios Illiopoulos, de extravagante eigenaar van Seajets, 4 ferry's van Golden Star Ferries overgekocht heeft.
Zeker verrassend want 2 jaar geleden stonden Illiopoulos en de gebroeders Stefanos nog met getrokken messen tegenover elkaar toen Illopoulos zowat alles uit de kast haalde om te beletten dat Golden Star Ferries vanuit Piraeus zou gaan varen met hun nieuw aangekochte ferry's Superexpress, Supercat en Superspeed. Het gevolg van zijn acties bij het Ministerie van de scheepvaart en de rechtbank leidde ertoe dat die ferry's anderhalf jaar lang werkeloos aan de kant bleven liggen.
En gezien de financiële tegenvallers door de pandemie lijkt het erop dat Golden Star Ferries zowat gedwongen werd een "offer you can't refuse" van Illiopoulos te accepteren.
De Superrunner, Supercat en Superspeed gaan per direct over naar Seajets en staan zelfs niet meer vermeld op de website van Golden Star Ferries. De Superferry II, die overigens al enige tijd gecharterd werd door Seajets en ingezet wordt op de route Lavio-Limnos-Kavala, veranderd in oktober definitief van eigenaar. De Superferry II is overigens de vroegere Prince Laurent van de Belgische Regie voor Maritiem Transport en werd in 1974 gebouwd op de Boelwerf in Temse.
Velen vragen zich ondertussen af waar Illiopoulos de nodige centen haalt gezien hij van oktober tot nu een 7-tal cruiseschepen en nu ook 4 ferry's overgekocht heeft terwijl alle veerbootmaatschappijen financieel te lijden hebben onder de pandemie. En ook omdat de vloot van Seajets bijna uitsluitend uit hogesnelheidsveerboten bestaat die meestal zo'n 5 maanden per jaar aan de kant liggen.
Zeker verrassend want 2 jaar geleden stonden Illiopoulos en de gebroeders Stefanos nog met getrokken messen tegenover elkaar toen Illopoulos zowat alles uit de kast haalde om te beletten dat Golden Star Ferries vanuit Piraeus zou gaan varen met hun nieuw aangekochte ferry's Superexpress, Supercat en Superspeed. Het gevolg van zijn acties bij het Ministerie van de scheepvaart en de rechtbank leidde ertoe dat die ferry's anderhalf jaar lang werkeloos aan de kant bleven liggen.
En gezien de financiële tegenvallers door de pandemie lijkt het erop dat Golden Star Ferries zowat gedwongen werd een "offer you can't refuse" van Illiopoulos te accepteren.
De Superrunner, Supercat en Superspeed gaan per direct over naar Seajets en staan zelfs niet meer vermeld op de website van Golden Star Ferries. De Superferry II, die overigens al enige tijd gecharterd werd door Seajets en ingezet wordt op de route Lavio-Limnos-Kavala, veranderd in oktober definitief van eigenaar. De Superferry II is overigens de vroegere Prince Laurent van de Belgische Regie voor Maritiem Transport en werd in 1974 gebouwd op de Boelwerf in Temse.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.
Velen vragen zich ondertussen af waar Illiopoulos de nodige centen haalt gezien hij van oktober tot nu een 7-tal cruiseschepen en nu ook 4 ferry's overgekocht heeft terwijl alle veerbootmaatschappijen financieel te lijden hebben onder de pandemie. En ook omdat de vloot van Seajets bijna uitsluitend uit hogesnelheidsveerboten bestaat die meestal zo'n 5 maanden per jaar aan de kant liggen.