Oríste! - jóuw Griekenland forum
Tips regio Sfaka (Kreta)? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland per regio (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=54)
+--- Forum: Kreta (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=86)
+--- Discussie: Tips regio Sfaka (Kreta)? (/showthread.php?tid=1029)



Tips regio Sfaka (Kreta)? - Ger - 08 April 2011

Een collega gaat in mei voor een weekje naar Sfaka, hotel Ghitonia.
Zijn er mensen die het dorp en/of het hotel kennen en misschien nog wat leuke tips voor uitstapje hebben? Ze hebben de beschikking over een auto.

Ger


RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - IneT - 08 April 2011

Agios Nikolaos, Spinalonga, Lassithi hoogvlakte, palmenstrand Vai, Sitia, Kritsa, Mochlos
Genoeg te doen daar.


RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - martineprest - 08 April 2011

Er is een aparte Sfakiasite (+forum). Weliswaar engelstalig, maar voorzien van heel veel informatie.
Het adres is:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - Xander - 08 April 2011

Check even bij Arthur.
Dit is 'zijn' streek, en hij weet vast wel wat de leuke en interessante plekjes zijn.
(08 April 2011, 12:10)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Er is een aparte Sfakiasite (+forum). Weliswaar engelstalig, maar voorzien van heel veel informatie.
Het adres is:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Let op Martine, er wordt hier informatie gevraagd over Sfaka, en niet Sfakia (zonder de i dus) !
Ik stond eerst ook op het verkeerde been.



RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - Ger - 08 April 2011

(08 April 2011, 12:19)Xander schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Let op Martine, er wordt hier informatie gevraagd over Sfaka, en niet Sfakia (zonder de i dus) !
Ik stond eerst ook op het verkeerde been.

Inderdaad, het gaat om dit hotel:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger




RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - martineprest - 08 April 2011

Aha... verkeerd gelezen BlushBlush
Maar misschien heeft iemand anders dan nog wel wat aan die linkBig Grin


RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - Arthur - 08 April 2011

(08 April 2011, 10:51)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een collega gaat in mei voor een weekje naar Sfaka, hotel Ghitonia.
Zijn er mensen die het dorp en/of het hotel kennen en misschien nog wat leuke tips voor uitstapje hebben? Ze hebben de beschikking over een auto.

Ger

Ger even een korte vraag, hoe oud zijn ze, waar houden ze van en willen ze echt 6 dagen de hele dag in de auto zitten.Je weet dat ik een cultuurbarbaar ben, dus kloosters, kerken, opgravingen en dat soort dingen ligt meer in het straatje van Martine.
Ik weet wel zeker dat Martine meer van het oosten weet dan ik, kijk maar eens naar haar reisverslagen, zij is dan ook de vrouw om heeeeeeeeeeeele goede tips te geven.
grz uit warm Agios Nikolaos.
Arthur




RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - martineprest - 08 April 2011

Dank je Arthur, ik ga zo nog blozen.... Ik ben helemaal niet gelovig, maar zie in de vakantie toch vrij veel kerken, kloosters en kleine kapelletjes. Ik heb er voor de komende vakantie al weer een paar opgezocht.


RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - Ger - 08 April 2011

(08 April 2011, 18:44)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[size=medium][color=#0000CD]Ger even een korte vraag, hoe oud zijn ze, waar houden ze van en willen ze echt 6 dagen de hele dag in de auto zitten.

Nou het zijn 3 personen van rond de vijftig. Willen een weekje lekker relaxen en volgens mij niet teveel ondernemen. Ik vroeg me alleen af of er iets in die regio is dat je écht gezien of gedaan moet hebben.




RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - martineprest - 08 April 2011

Er zullen vanuit Sfaka vast excursies zijn. Dan zou ik bijvoorbeeld aanbevelen naar Elounda gecombineerd met Spinalonga te gaan. Een dagje met de bus naar Agios Nikolaos, gelijk met de weekmarkt is ook leuk. Eventueel naar Via, maar dan vooral genieten van de tocht er heen, alleen Via is niet voldoende. Bijvoorbeeld combineren met het Klooster Toplou.

Mochten ze een autootje huren, dan weet ik nog wel wat meer plekken.


RE: Tips regio Sfaka (Kreta)? - Arthur - 09 April 2011

Naar Kalamafka rijden, op het hoogste punt waar je de Kretenzer zee en de Libische zee ziet, naar Kritsa even met de oude vrouwtjes onderhandelen over een kleedje en niet kopen (wordt je in het Grieks de huid volgescholden) naar Agios Nikolaos, excursie boeken naar Spinalonga, (of je rijd naar Elounda of Plaka en laat je door een local overzetten en bekijk je Spinalonga op eigen houtje) terug komen in Agios even rond het meertje wandelen frapeetje drinken tegenover mijn kaik samen met mij en weer naar huis.
Martine nou jij weer.
groetjes Arthur