Oríste! - jóuw Griekenland forum
waar ben ik ? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: waar ben ik ? (/showthread.php?tid=1071)

Pagina's: 1 2


waar ben ik ? - Yvon - 29 April 2011

[Afbeelding: 2igd1y0.jpg]


RE: waar ben ik ? - Corry - 30 April 2011

Nafplio?


RE: waar ben ik ? - Marit - 30 April 2011

Dacht ook aan Nafplio.
Zou evt. ook Kalamata kunnen zijn.


RE: waar ben ik ? - IneT - 01 May 2011

of Volos?


RE: waar ben ik ? - Yvon - 01 May 2011

Nee, nog niet het goede antwoord.

Het is een uitgediepte haven waar nu, sinds kort, grote cruiseschepen kunnen aanmeren.
Voorheen moest iedereen met kleine bootjes van het cruiseschip worden afgehaald.



RE: waar ben ik ? - Gast - 01 May 2011

kefalonia?


RE: waar ben ik ? - El Greco - 01 May 2011

(29 April 2011, 22:35)Yvon schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 2igd1y0.jpg]

Rhodos harbour?




RE: waar ben ik ? - Arthur - 01 May 2011

Zal ergens in de buurt van de peloponeses zijn.


RE: waar ben ik ? - Ger - 01 May 2011

Is het
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




van een poosje geleden dan toch nog echt waar? ;)

Dus toch Samos??


RE: waar ben ik ? - Yvon - 01 May 2011

[Afbeelding: 2ljte7s.jpg]

Zelfde haven, andere foto, het is op de Pelop.


RE: waar ben ik ? - El Greco - 01 May 2011

(01 May 2011, 19:51)Yvon schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 2ljte7s.jpg]

Zelfde haven, andere foto, het is op de Pelop.

Katakolon?




RE: waar ben ik ? - Yvon - 01 May 2011

klopt bravo


RE: waar ben ik ? - Corry - 01 May 2011

Ja, de tweede foto is duidelijker! Leuk plaatsje:

[Afbeelding: 2la6iz7.jpg]
Mei 2009


RE: waar ben ik ? - El Greco - 01 May 2011

(01 May 2011, 21:16)Yvon schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




klopt bravo

Voor sommige misschien een gemakkelijke:

[Afbeelding: 2dqoiu8.jpg]

sirtaki




RE: waar ben ik ? - Arthur - 02 May 2011

Zoetwatermeertje van Kournas.


RE: waar ben ik ? - Patrick - 02 May 2011

Denk ik ook Arthur, je was me te vlug af. :)

Kournas lake nabij Georgopoulis


RE: waar ben ik ? - El Greco - 02 May 2011

(02 May 2011, 07:52)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Zoetwatermeertje van Kournas.

(02 May 2011, 11:30)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Denk ik ook Arthur, je was me te vlug af. :)

Kournas lake nabij Georgopoulis

Neen, ga nog even wachten met (een) tip(s) te geven. Kunnen de andere ook nog een gokje wagen....Big Grin




RE: waar ben ik ? - El Greco - 03 May 2011

Niemand geen gokje meer? Dodgy


RE: waar ben ik ? - Arthur - 03 May 2011

Ok dan het 2e zoetwatermeertje ook wel swanlake genoemd net onder Agia Marina bij het dorpje Agia.
Grz Arthur



RE: waar ben ik ? - El Greco - 03 May 2011

Nee hoor Arthur.

1°) Tip: Het bevind zich bijna in het midden zowel latitude als longitude (speciaal zo beschreven voor jou) van een groot eiland.... ;)


RE: waar ben ik ? - Yvon - 03 May 2011

Cyprus dus Cool


RE: waar ben ik ? - nemea - 03 May 2011

meer van Zaros misschienSleepy


RE: waar ben ik ? - martineprest - 04 May 2011

Dit is zeker weten Zaros. Van het wel bekende fleswater dat veel op Kreta verkocht wordt.


RE: waar ben ik ? - Arthur - 04 May 2011

Dus niet Martine, de coordinaten kloppen dan niet met de tip, die zeggen Cyprus, Yvon heeft gelijk het is op Cyprus ergens tussen Limassol en Larnaca, daar liggen divere zoutwatermeertjes en waterreservoirs en een van die zit vlak bij de 34/33
grz Arthur



RE: waar ben ik ? - El Greco - 04 May 2011

(03 May 2011, 23:29)nemea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




meer van Zaros misschienSleepy

(04 May 2011, 08:54)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is zeker weten Zaros. Van het wel bekende fleswater dat veel op Kreta verkocht wordt.

Inderdaad, Zaros lake/springs, Nemea had dit goed gezien. Ik denk dat het Zaros water niet alleen zeer populair is in Kreta maar in heel Griekenland.

[Afbeelding: 6ycd93.jpg]

greeksmiley2




RE: waar ben ik ? - Arthur - 04 May 2011

(04 May 2011, 10:15)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(03 May 2011, 23:29)nemea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




meer van Zaros misschienSleepy

(04 May 2011, 08:54)martineprest schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is zeker weten Zaros. Van het wel bekende fleswater dat veel op Kreta verkocht wordt.

Inderdaad, Zaros lake/springs, Nemea had dit goed gezien. Ik denk dat het Zaros water niet alleen zeer populair is in Kreta maar in heel Griekenland.

[Afbeelding: 6ycd93.jpg]

greeksmiley2
Rare tip van jou, coordinaten Zaros
35/24




RE: waar ben ik ? - El Greco - 04 May 2011

[/quote]Rare tip van jou, coordinaten Zaros [/color][/size] 35/24[/quote]

????
Dacht niet dat ik er ergens coordinaten had bijgezet? Heb geschreven dat de het bijna in het midden ligt (latitude als longitude) van een groot eiland....;)






RE: waar ben ik ? - Arthur - 04 May 2011

Rare tip van jou, coordinaten Zaros [/color][/size] 35/24[/quote]

????
Dacht niet dat ik er ergens coordinaten had bijgezet? Heb geschreven dat de het bijna in het midden ligt (latitude als longitude) van een groot eiland....;)




[/quote]Heeft wel weer een voordeel, hoef ik geen foto te plaatsenBig Grin




RE: waar ben ik ? - martineprest - 04 May 2011

Ok, dan zal ik de nieuwe maar posten...
Arthur mag niet mee doen, die kent bijna al mijn foto's uit het hoofd Blush
Waar ben ik?

[Afbeelding: 9geqtv.jpg]


RE: waar ben ik ? - El Greco - 04 May 2011

Jij laat er ook geen gras overgroeien, Nemea heeft nog geen kans om iets te posten. ;)

Tripiti kloof?


RE: waar ben ik ? - Gast - 04 May 2011

Het meer bij Appolakia op Rhodos?
Sorry ik zag de kloof te laat, de vorige reactie was van mij.
Misschien is dit de samaria kloof?


RE: waar ben ik ? - martineprest - 04 May 2011

Ik zag later pas dat het eigenlijk nog niet mijn beurt was. Maar ik wou zo graagAngel

En El Greco heeft gelijk, het is inderdaad de Tripiti kloof. Alleen te bereiken via een onverharde weg, niet geschikt voor mensen met hoogtevrees. De weg is smal en er zijn diepe ravijnen.
De eerste keer dat we hier heen gingen, en we onderweg aan het genieten waren van het uitzicht, vloog er een vale gier ongeveer een meter voor onze auto langs en dook hij zo het ravijn in. Helaas geen camera zo snel bij de hand. En mijn hart zat in mijn keel. Wat zijn die vogels groot van dichtbij!!!






RE: waar ben ik ? - Jota - 06 May 2011

Even voor de outsiders... Trypitikloof waar????
Wie weet ben ik nog ns in de buurt ;)


RE: waar ben ik ? - martineprest - 06 May 2011

De Tripitikloof ligt in het zuiden van Kreta.
Ongeveer rechtonder Agii Deka naar beneden rijden.
Maar let wel, de wegen vanaf de Messaravlakte naar de kust worden wel heel snel onverhard en smal.


RE: waar ben ik ? - El Greco - 07 May 2011

Nog ééntje...Waar kan dit zijn?

[Afbeelding: 69qgd3.jpg]


RE: waar ben ik ? - El Greco - 09 May 2011

Niemand? is nogthans getrokken op een (favoriete) eiland van vele forumenaren...;)


RE: waar ben ik ? - Mieke - 09 May 2011

Heb je dan een hint voor ons? Ik dacht eerst aan de Pelops, Kardamilli, maar dat is geen eiland...........dus


RE: waar ben ik ? - nemea - 09 May 2011

Haven van Petra op Lesbos?Huh


RE: waar ben ik ? - El Greco - 09 May 2011

(09 May 2011, 20:49)mke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heb je dan een hint voor ons? Ik dacht eerst aan de Pelops, Kardamilli, maar dat is geen eiland...........dus

(09 May 2011, 21:07)nemea schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Haven van Petra op Lesbos?Huh

Zoeken op de Cycladen :) ;)




RE: waar ben ik ? - El Greco - 11 May 2011

Is het echt zo moeilijk? Zeer populair Cylcladen eiland bij sommige hier,
en is inderdaad misschien geen alledaagse uitstap omdat het nogal afgelegen ligt maar op een klein eiland zijn er toch geen afstanden als je met vakantie bent. :) ;)