Oríste! - jóuw Griekenland forum
Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Foto van de week - In de spotlights - Thema van de maand (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=97)
+--- Discussie: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo (/showthread.php?tid=1254)

Pagina's: 1 2


Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Yaniz - 25 July 2011

Misschien te vroeg gestart, maar wel met een reden. Het lijkt mij leuk om foto's te maken van etiketten van verschillende merken Ouzo en op die manier een forumverzameling te krijgen.

Nu zie ik niet iedereen in zijn fotoarchief duiken om met minimaal tien pics hier te verschijnen. Daarom nu al de oproep voor op deze vakantie foto's te maken van merken Ouzo. Zie je een Ouzoreclamebord dan mag die ook geplaatst worden.

Tip: Maak eerst de foto's en ga dan aan de Ouzo nippen!


RE: Thema van de maand augustus. - Ger - 25 July 2011

Leuk initiatief Yaniz!
Thema van de maand augustus wordt dus "Ouzo".
Zullen we afspreken dat het niet alleen om foto's van etiketten gaat maar ook bijvoorbeeld van bezochte ouzofabriekjes, locale varianten zoals tsipouro en natuurlijk allerlei verhalen die verband houden met de drankjes? Kortom, alles dat op de één of andere manier iets te maken heeft met ouzo.

Yaniz schreef:Tip: Maak eerst de foto's en ga dan aan de Ouzo nippen!
Lijkt me een belangrijke tip Big Grin

Ben nu al benieuwd.......






RE: Thema van de maand augustus. - Angeliki - 25 July 2011

Misschien ben ik te vroeg, maar aangezien wij onze vakantie er al op hebben zitten......

[Afbeelding: 2wcea9d.jpg]

Στην υγεια μας!


RE: Thema van de maand augustus. - Yaniz - 26 July 2011

(25 July 2011, 17:58)Angeliki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Misschien ben ik te vroeg, maar aangezien wij onze vakantie er al op hebben zitten......

[Afbeelding: 2wcea9d.jpg]

Στην υγεια μας!

Nee hoor niets te vroeg. Daarom plaatste ik juist nu al het thema van augustus, zodat de nogmoetengaan mensen hun foto's kunnen maken en plaatsen.


(25 July 2011, 17:04)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuk initiatief Yaniz!
Thema van de maand augustus wordt dus "Ouzo".
Zullen we afspreken dat het niet alleen om foto's van etiketten gaat maar ook bijvoorbeeld van bezochte ouzofabriekjes, locale varianten zoals tsipouro en natuurlijk allerlei verhalen die verband houden met de drankjes? Kortom, alles dat op de één of andere manier iets te maken heeft met ouzo.

Yaniz schreef:Tip: Maak eerst de foto's en ga dan aan de Ouzo nippen!
Lijkt me een belangrijke tip Big Grin

Ben nu al benieuwd.......

Staat er niet in het boek: Wie betaald de veerman:
(citaat)

1 ouzo is een apperatief, 2 ouzo's zijn een apperatief en 3 ouzo's zijn fataal?





RE: Thema van de maand augustus. - Cynthia - 26 July 2011

Voor degene die (ooit) naar Lesbos gaan is het misschien een leuk tip om de ouzofabriek van Varvagiannis te bezoeken.

[Afbeelding: 29zvel3.jpg]

[Afbeelding: w0jnyx.jpg]

[Afbeelding: 2hx3byd.jpg]

[Afbeelding: so1dv5.jpg]


RE: Thema van de maand augustus. - eddyhopoulos - 26 July 2011

Sorry te veel om hiet te plaatsen, dus alleen de link

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Eddy Hopman (Eddy Hopoulos)


RE: Thema van de maand augustus. - Yaniz - 26 July 2011

(26 July 2011, 16:14)Cynthia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor degene die (ooit) naar Lesbos gaan is het misschien een leuk tip om de ouzofabriek van Varvagiannis te bezoeken.

[Afbeelding: 29zvel3.jpg]

[Afbeelding: w0jnyx.jpg]

[Afbeelding: 2hx3byd.jpg]

[Afbeelding: so1dv5.jpg]

Na 11 maal op Lesbos geweest te zijn, ga ik de 12e maal toch maar eens in zo'n Ouzofabriek kijken ipv alleen maar ouzo te drinken.

Mooie foto's.




RE: Thema van de maand augustus. - xenga - 26 July 2011

(26 July 2011, 16:57)eddyhopoulos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sorry te veel om hiet te plaatsen, dus alleen de link

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Eddy Hopman (Eddy Hopoulos)

Dag Eddy (en anderen),

Geweldige site. Ik heb er veel aan gehad tijdens mijn voorbereiding van de vakantie naar Samos, om de ouzo-stokerijen mogelijk te bezoeken. en dat is gelukt. In een heel leuke discussie met een taverna-eigenaar (Lukas in Manolates) over ouzo en souma, die hij zelf stookte, vroeg ik hem wat hij zelf eigenlijk de lekkerste/beste ouzo vond. En het antwoord was de Barbagiannis Blue (ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ ΜΠΛΕ) met de nadruk op Blue, want de overige zijn wat minder volgens hem. Toen ik hem vroeg over de kwaliteit van de Ouzo op Samos en ik hierbij de Frantzeskos noemde trok hij een vies gezicht. Op z'n Hollands gezegd: "Niet om te zuipen" en dat zei hij ook, maar dan in het Grieks. Ik vertelde hem dat in Nederland slechts een paar bekende merken zijn te verkrijgen o.a. Ouzo12 en Tsantalis, maar de Ouzo12 vond hij ook niks. "Fabriekstroep" noemde hij het.

Gr
Pieter


RE: Thema van de maand augustus. - eddyhopoulos - 27 July 2011

Helemaal mee eens Pieter, het blijft een van de lekkerste ouzo's om te drinken.
Maar als je een echte Ouzo fan bent dan moet je ook de Ouzo van Vernio eens proberen als je die te pakken kunt krijgen.
Dat is de Ouzo met het hoogste Anijs gehalte, en daarom ook een percentage van 59% alcohol.
In mijn Ouzo inventaris (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




) ontbreekt natuurlijk de meest belangrijke en dat is n.l. mijn eigen Ouzo 'L Ouzo.
[Afbeelding: 2nu1084.jpg]
De naam komt van mijn Partner Louise ('L Ouzo).
Hieronder een foto van Louise samen met de eigenaar van de Vernio stokerij in Argos, in de bergen boven Nafplio.
[Afbeelding: 2rx8u95.jpg]
Bij het ontwikkelen van mijn eigen Ouzo recepten, heb ik veel hulp gehad van Giorgos van Ouzo Chris uit Patras, zie onder.
[Afbeelding: 4yhk.jpg]

Het stoken van Tsiporo, tsikoudia, Raki, souma, noem het maar zo als je het wilt, heb ik geleerd van Petros, onze lokale quick fitter hier op Paros.
[Afbeelding: 30rtnyg.jpg]


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Ger - 03 August 2011

Psssst....wat is het stil Huh , en ik maar denken dat het forum overbelast zou geraken door al die ouzo-foto's ;)
Blijkbaar drinkt men het liever dan dat men erover praat of het op de foto zet Big Grin


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Yaniz - 03 August 2011

(03 August 2011, 12:50)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Psssst....wat is het stil Huh , en ik maar denken dat het forum overbelast zou geraken door al die ouzo-foto's ;)
Blijkbaar drinkt men het liever dan dat men erover praat of het op de foto zet Big Grin

Op de foto zetten zal na hwet drinken wel niet meer gaan. Problemen met scherpstellen ondanks autofocus. (Dan ben je heeeeel ver weg.) vBig Grin




RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - greece67 - 03 August 2011

Toch nog één gevonden;)
[Afbeelding: 33c0uog.jpg]



RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Mieke - 03 August 2011

Kijk, dat is nu eens een onderwerp naar mijn Heart
Deze is merkloos maar desalniettemin overheerlijk!
[Afbeelding: iogjuc.jpg]
Ouzo PILAVAS (nog nooit eerder van gehoord maar best te drinken!
[Afbeelding: 2uzwj28.jpg]
De overbekende OUZO 12
[Afbeelding: zsv8cm.jpg]
en hier nog wat goedkope eenmansflesjes......
[Afbeelding: avojlh.jpg]
Tongue
JAMAS!!!


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Ger - 03 August 2011

(03 August 2011, 20:32)mke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ouzo PILAVAS (nog nooit eerder van gehoord maar best te drinken!

Ik eerlijk gezegd ook niet maar het schijnt toch een bekend merk te zijn gezien deze TV-commercials:







RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Christos - 03 August 2011

Gevonden op Internet,

Ouzo Connecting People.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&feature=player_detailpage

Ouze met Meze.

Christos.dizzy


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Martje - 05 August 2011

etiket ouzo
en nog eentje

Groetjes, Martje


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Patrick - 06 August 2011

eddyhopoulos schreef:Hieronder een foto van Louise samen met de eigenaar van de Vernio stokerij in Argos, in de bergen boven Nafplio.

Bijna de hele maand september verblijven we in Myloi, dus een bezoek aan Vernio komt zeker op het 'to do'-lijstje te staan.



RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Xander - 06 August 2011

Terwijl ik dit berichtje typ staat er een glas met deze ouzo op de (Griekse) tafel.
Mijn favoriet Tongue
   


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - palikari - 09 August 2011

Plomari van Lesvos is voor mij een van de beste, ik heb 5 Liter van dit kostbare vocht in de kast staan.


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Aleko - 09 August 2011

@Palikari.Ja, inderdaad godendrank.Heb je die literflessen in Nederland gekocht?En zo ja, waar?De 0,8L flessen kan ik wél krijgen,maar zou liever 1,0L consumeren.Tsjoch!


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - palikari - 09 August 2011

Heb deze liter flessen van uit Griekenland mee genomen.


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Aleko - 09 August 2011

Dacht ik al!Dank voor je reactie.


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Xander - 09 August 2011

Inderdaad, Plomari.
Deze vind ik de lekkerste !


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Markos - 12 August 2011

Ik wil hier ook wel een foto'tje opzetten... maar hoe kan dit?


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - greece67 - 12 August 2011

Beste Markos,
Kijk even hier
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Harma - 12 August 2011

Deze ouzo kregen we na het eten bij een taverna aan de boulevard van Kokkari.

[Afbeelding: i2n2ah.jpg]


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - IngridAmsterdam - 12 August 2011

In 2004 bezochtten we de EPOM fabriek in Mytilini, Lesbos. Sindsdien een van de favorieten, maar Plomari hoort daar zeker ook bij.
[Afbeelding: 33jl18h.jpg]

De ontvangstruimte
[Afbeelding: 21l4pkx.jpg]

Stookketels
[Afbeelding: el1p9v.jpg]

[Afbeelding: 20gfrcj.jpg]

Oude tap en reclamebord
[Afbeelding: nf4so3.jpg]

Genoeg voorraad!
[Afbeelding: 2lkcj82.jpg]

[Afbeelding: 2uxy53d.jpg]

Het vervoer richting klanten
[Afbeelding: 1h8207.jpg]
Dit fabriekje kwamen we op Chios tegen tijdens een wandeling. Wel auto's voor de deur maar zag er verder niet erg toegankelijk uit

[Afbeelding: 20rw9w4.jpg]

[Afbeelding: 2w6gygz.jpg]


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - rhodos - 13 August 2011

[Afbeelding: 311nf5x.gif]
Hieronder een van (althans voor mij) de genotsmomenten tijdens een van m'n jaarlijkse Griekenland vakanties (2010). Deze foto werd genomen in de haven van Chios. Niet alleen lekkere ouzo maar tevens puur genot van iets eenvoudigs. Hier was het een OUZO van het merk "ΚΆΚΙΤΣΗ"
[Afbeelding: 20tgylj.jpg]


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Markos - 16 August 2011

Als nieuwkomer heb ik ook nog een lekker fotootje gepost.
Voor mij behoort "Keffi - Kokkino" (42%) tot de favorieten.
Deze foto is een paar weken geleden genomen op Lesbos.
[Afbeelding: 2q9fneq.jpg]


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Els Cuijpers - 23 August 2011

Eigenlijk is alle ouzo wel lekker maar deze is toch wel ons favoriete merkje!!

Els en JAc Cuijpers

[Afbeelding: 111jeig.jpg]


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Xander - 27 August 2011

Ah, de onovertroffen Plomari !
Ook mijn absolute favoriet.

Liefst puur met een blokje ijs. Graag een glas koud water er naast om de dorst te lessen.


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Petra - 27 August 2011

ik ben vanochtend gearriveerd op corfu bij angelika in agios geordis, ga zometeen de ouzo hier proberen. Het appartement, de omgeving en de temperatuur zijn in ieder geval al dik in orde!↲groet petra



RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Ger - 27 August 2011

Geniet ervan Petra, jullie zullen je er zeker vermaken zo te horen. Wij hebben Agios Gordis ervaren als een erg leuk en gezellig dorpje.

[Afbeelding: 06.jpg]

Ger


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - ien - 27 August 2011

Petra: Van ouzo houd ik niet (meer). Ooit eens véél te veel gedronken.

Ga lekker genieten daar op Corfu!!!!

Groeten uit een nat Nederland
(ik wist niet dat ik een vijver in de tuin had maar sinds vandaag wel ;))

zwaaivlag


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Petra - 30 August 2011

het is hier geweldig en de ouzo smaakt fantastisch!    


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Yaniz - 30 August 2011

Beste Ouzoslokkers,

Door omstandigheden kon ik niet eerder weer kijken op het foto-onderwerp van de maand augustus, Ouzo. Mijn bewondering voor de vele creatieve foto's!
Op 1 september zal ik een nummer 1, 2 en 3 bekend maken voor de beste foto's. Misschien niet gebruikelijk, maar ik zo graag willen voorstellen dat de verzinner van het maand foto-onderwerp, ook een 1, 2 en 3e bekend maakt van die maand. Een beetje competitie kan geen kwaad.

Ik hoop dat dezelfde creativiteit voor het onderwerp van september ook plaats vind.

Allemaal dank voor jullie inzet.

Groetjes, Yaniz.
(09 August 2011, 19:14)Aleko schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Palikari.Ja, inderdaad godendrank.Heb je die literflessen in Nederland gekocht?En zo ja, waar?De 0,8L flessen kan ik wél krijgen,maar zou liever 1,0L consumeren.Tsjoch!

@Aleko,..... De 0,8L flessen kan ik wél krijgen,maar zou liever 1,0L consumeren.Tsjoch!

Toch niet in 1 keer? Rolleyes






RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Yaniz - 02 September 2011

De uitslag van de Maak een ouzofoto:

3e plaats: Eddyhopulos met een ouzofles die een mooie lichtdoorlating heeft in de schaduw van de fles. Compliment voor de compositie.

2e plaats: MKE met precies zoals een tafel moet zijn na een Griekse maaltijd.

1e plaats: Harma met een glas ouzo op de hand 's avond met lampjes achtergrond.
Origineel en sfeerbepalend.

Eigenlijk is elke inzender winnaar. Hun inbreng zit tenslotte in elke foto ondanks dat er al ouzo genuttigd is!


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Harma - 03 September 2011

Yaniz, wat leuk dat je mijn foto op 1 hebt gezet. Blush Bedankt!


RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Yaniz - 04 September 2011

(03 September 2011, 22:06)Harma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Yaniz, wat leuk dat je mijn foto op 1 hebt gezet. Blush Bedankt!

Dank je Herma, maar zo'n 1e plaats is ook altijd goed voor je CV. ( GEEN Centrale Verwarming ;) )




RE: Thema vd maand augustus 2011: Ouzo - Harma - 04 September 2011

Ik zet hem er gelijk bij op mijn C.V. Tongue
Had er zelf nog niet aan gedacht. Idea