Oríste! - jóuw Griekenland forum
Toerisme Griekenland 2012 - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland algemeen (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Nieuws - Stakingen (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=90)
+--- Discussie: Toerisme Griekenland 2012 (/showthread.php?tid=1561)

Pagina's: 1 2 3


RE: Toerisme Griekenland 2012 - grek - 06 January 2012

Ross reizen is inderdaad heel goed,in het voorjaar april gaan we ook weer met hun,leuke kleine hotels
en goed verzorgt,hotel en de reis
door ross zijn wij op kreta gekomen en blijven komen,alleen juni en september zorgen we zelf voor alles
maar dat het dan veel goedkoper is,wil ik niet zeggen,maar vlucht vandaag kost rond de 360 euro
taxi kost ook 40 euro vanaf luchthaven.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - lucy - 06 January 2012

M'n zus en zwager gaan ook vaak met Ross, aantal keren lastminutes bij hen, echt voordelig, maar nu willen ze naar een specifiek appartementje op Kythira en hebben dus vooraf geboekt, betaal je wat meer, maar ze zijn idd super tevreden met deze touroperator. Ze hebben ook altijd een leuke stand op de vakantiebeurs!
Wij kijken ook meestal naar kleinschalig, 2 jr geleden in klein dorpje in Ireon Samos, complexje net buiten dorp, daarvoor Matala, zuid-Kreta familiehotelletje, Plakias ook zuid-Kreta in piepklein complexje met mini zwembad errig leuk, bovenop de heuvel, Mirtos ook zuidoost Kreta (gingen we regelmatig naar Connie's plekje in Makriagalis oei weet de spelling niet helemaal), Lesbos, Anaxos relatief klein app.complex waar oma 's morgens de groente aan het snijden was, ook heel leuk. Wil ooit nog wel eens in een pensionnetje in Gavathas Lesbos, prachtige baai, paar dagjesmensen. Zoveel mooie plekken te ontdekken en te zien. Verder zijn we paar keer op Corfu en Zakynthos geweest, Karpathos en Rhodos. Iemand wel eens op Naxos geweest? Lijkt me ook een prachtig eiland.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - greece67 - 06 January 2012

Ja wij zijn in 2007 op Naxos geweest :)(+Paros en Santorini) Paros en Naxos zijn echt aanraders. Op Naxos zaten wij in Naxos stad, zo gezellig. Je kunt er ook leuke (auto)ritten maken, er is veel te zien op Naxos. Paros vonden wij ook erg leuk. Santorini is over het algemeen erg toeristisch maar ook leuk om daar geweest te zijn.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Frederique - 07 January 2012

Op Naxos hebben we drie keer achter elkaar onze vakantie doorgebracht. Het beviel ons er namelijk bijzonder goed! Wij verbleven in Agios Prokopios, een leuk dorpje met een keur aan eetgelegenheden, gelegen op enkele kilometers afstand van de schilderachtige hoofdplaats.
Strandliefhebbers komen er volledig aan hun trekken en ook het achterland is bijzonder de moeite waard.
Het enige nadeel was de lange reis. Je vliegt namelijk op Mykonos of Santorini en moet dan uren wachten tot de boot je naar je bestemming brengt...
Verder is het echt een aanrader!





RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 07 January 2012

@Connie: Tien jaar geleden zaten wij met de Pasen een weekje in een klein plaatsje net buiten Chersonissos. Leuk appartement in klein complex; met de bus aan de hoofdweg kon je overal naar toe en we hebben ook nog een autootje gehuurd. We zijn gaan wandelen naar Chersonissos maar toen al zagen we rond de middag dronken Engelsen rond een pub hangen. Dus: wegwezen. Maar als je met de auto een half uurtje rijdt kom je weer in het "echte" Griekenland terecht met ezeltjes die onder olijfbomen staan te suffen. Wel arm, dat wel .......


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Margo - 07 January 2012

Wij boeken altijd heel vroeg en zijn de laatste jaren ook teleurgesteld omdat een paar weken later de prijzen opeens lager waren. Scheelde geen honderden euro's, maar het gaat ook om het principe en we voelden ons belazerd. Hebben in voorkomende gevallen wel een tegemoetkoming van Eliza was Here ontvangen, maar van Ross nul komma nul!


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Gertie - 08 January 2012

(04 January 2012, 14:18)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor 200 euro retour met Transavia naar Kreta? Dat gaat bij Transavia echt niet lukken. Goedkoopste tickets naar Kreta kosten bijna 300 euro p.p. zonder koffers.

Heb toch echt al de tickets gekocht en voor 201,00 p.p. incl bagage, taxes enz. wel vanaf Maastricht met op terugreis tussenlanding in Groningen!!!!




RE: Toerisme Griekenland 2012 - Maria - 08 January 2012

(08 January 2012, 00:42)Gertie schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 January 2012, 14:18)rhodosliefhebber schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Voor 200 euro retour met Transavia naar Kreta? Dat gaat bij Transavia echt niet lukken. Goedkoopste tickets naar Kreta kosten bijna 300 euro p.p. zonder koffers.

Heb toch echt al de tickets gekocht en voor 201,00 p.p. incl bagage, taxes enz. wel vanaf Maastricht met op terugreis tussenlanding in Groningen!!!!

Waarom zou dat niet kunnen? Met Arkefly af Amsterdam is het in juni ook "maar" ca Eur 260 incl. all richting Rhodos dan wel te verstaan. Al naar gelang waar je boekt. Niet altijd is boeken bij Transavia of Arke zelf goedkoper.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 08 January 2012

Ik wil graag met jullie delen hoe de prijzen veranderen van vliegtuigtickets die je los koopt. Het is daar zo dat er goedkope stoelen zijn en iets duurdere en nog niets duurdere en nog iets duurdere enzovoorts.
Ik wilde voor van de zomer retourtjes Samos - NL boeken, maakte niet zoveel uit welke luchthaven. Ik moest echter nog wachten op groen licht van andere mensen voor ik definitief kon boeken voor de heenreis (dus van Samos weg) na 5 juli en terug naar Samos ergens na 20 augustus.
1. Sunweb valt af want daar kan je alleen maar retourtjes van Amsterdam naar Samos boeken en niet andersom.
2. Op 30 dec. had Air Berlin een retourtje Samos - Düsseldorf (direct) voor 225 euro rond bovengenoemde data.
3. Op 4 jan. kostten datzelfde retourtjes 235 euro.
4. Vandaag kreeg ik groen licht van de andere personen en kostte een retourtje minimaal 285 euro rond die data.
Ik heb nog even verder gezocht, het alternatief was Samos - Charleroi vv. met een overstap in Athene en wisselen van maatschappij voor 260 euro. Dus ik heb maar Air Berlin geboekt, zonder overstap is me wel 25 euro waard.
Moraal van dit verhaal: vroegboeken loont! Maar ja, sommige mensen kunnen niet zo lang van tevoren plannen.
Last minutes naar de eilanden goedkoper? Wie heeft ervaring?


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Gertie - 08 January 2012

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






via straus reizen zijn de tickets naar diverse griekse bestemmingen goedkoop EN incl bagage vrijdom 20 kg.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - jjohn - 09 January 2012

(08 January 2012, 22:34)ElsR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik wil graag met jullie delen hoe de prijzen veranderen van vliegtuigtickets die je los koopt. Het is daar zo dat er goedkope stoelen zijn en iets duurdere en nog niets duurdere en nog iets duurdere enzovoorts.
Ik wilde voor van de zomer retourtjes Samos - NL boeken, maakte niet zoveel uit welke luchthaven. Ik moest echter nog wachten op groen licht van andere mensen voor ik definitief kon boeken voor de heenreis (dus van Samos weg) na 5 juli en terug naar Samos ergens na 20 augustus.
1. Sunweb valt af want daar kan je alleen maar retourtjes van Amsterdam naar Samos boeken en niet andersom.
2. Op 30 dec. had Air Berlin een retourtje Samos - Düsseldorf (direct) voor 225 euro rond bovengenoemde data.
3. Op 4 jan. kostten datzelfde retourtjes 235 euro.
4. Vandaag kreeg ik groen licht van de andere personen en kostte een retourtje minimaal 285 euro rond die data.
Ik heb nog even verder gezocht, het alternatief was Samos - Charleroi vv. met een overstap in Athene en wisselen van maatschappij voor 260 euro. Dus ik heb maar Air Berlin geboekt, zonder overstap is me wel 25 euro waard.
Moraal van dit verhaal: vroegboeken loont! Maar ja, sommige mensen kunnen niet zo lang van tevoren plannen.
Last minutes naar de eilanden goedkoper? Wie heeft ervaring?

Kennissen boeken hun vliegtickets altijd op die manier en inderdaad veranderen de prijzen per dag. Ze kunnen echter ook ineens een stuk goedkoper worden! Soms een kwestie van lef en geduld. De maatschappijen laten hun prijs vlgs een bepaald rekenmodel afhangen van vraag en periode. Mijn kennissen besparen er soms honderden euro's mee voor hun gezin.




RE: Toerisme Griekenland 2012 - greece67 - 09 January 2012

Wellicht interessant voor diegene die nog losse tickets moeten boeken
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








RE: Toerisme Griekenland 2012 - Margo - 09 January 2012

Ik had het niet over LOSSE tickets (dat zijn idd per dag wisselende prijzen), maar over een pakketreis.
En daarbij was het dus niet: vroegboeken loont!


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Gert en Marjanne - 10 January 2012

Pakket reizen zijn volgens een mede werker van Sunweb ook wisselende prijzen.
Bij reizen geboekt bij een reisbureau uit een boek heb je geen last mee , bij losse vlieg tickets is dit wel normaal.



RE: Toerisme Griekenland 2012 - Margo - 10 January 2012

Als de prijzen van pakketreizen eenmaal vastligggen en ook de folders gedrukt zijn, denk ik dat ze niet zo maar even veranderen, behalve natuurlijk bij aanbiedingen (last-minutes), maar die zullen er in januari nog niet zijn voor de zomer.
De prijzen van losse tickets zijn om een of andere reden meestal grillig en onbegrijpelijk, maar bij pakketreizen is dat anders.
Ik wilde alleen even reageren op het verhaal over Sunweb, omdat ik dus ook al 2 keer de ervaring heb gehad bij een heel vroege boeking dat enige tijd later de prijzen pas echt vastliggen en dan dus ook lager kunnen zijn. In het ene geval werd er na geklaag hierover financieel wel wat gedaan, in het andere geval dus niet!


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Gert en Marjanne - 10 January 2012

Vandaar Margo niet meer ingaan op vroegboek kortingen of voordeel kaart bij Sunweb het
scheeld ons 340,00 euro maar er zijn er ook nog van meer, 400,- en zelfs een van 700,-
maar volgens een medewerker van Sunweb ja dat is dan jammer,dit komt van hoger af.
Boeken voortaan laat en dan maar naar iets anders.



RE: Toerisme Griekenland 2012 - jjohn - 10 January 2012

Ook bij pakketreizen wordt de prijscatalogus enkele keren per jaar gewijzigd. Kijk maar naar de datum welke er opstaat. Ze proberen nu eenmaal iets te verkopen en dan zijn alle middelen toegestaan.
Toch blijf ik vroeg boeken omdat ik graag zekerheid heb dat de locatie beschikbaar is. Voorbeeldje, de accommodatie waar ik dit najaar heen ga is nu al volgeboekt!
Ik las vandaag in de krant dat er minder mensen dit jaar op vakantie gaan. Dat betekend dat de prijzen nog meer zullen zakken.




RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 11 January 2012

Ik meen me te herinneren dat Sunweb vorig jaar in mei gezakt is met de prijzen voor Griekenland omdat er weinig vroege boekingen waren. Of vergis ik me?


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Brandaki - 11 January 2012

Ik positieve ervaringen met Sunweb. Boek altijd alleen een ticket (7 weken Lesvos) en had een e-mail gekregen met een kortingscode van 70,00. Toen ik boekte dacht ik dat doen ze vast niet alleen voor een ticket, maar ja hoor geen probleem.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 11 January 2012

@Aniet hoe krijg je dat voor elkaar?
Ik heb al minstens zes keer met Sunweb naar Samos gevlogen in zo'n 7 jaar tijd maar nog nooit een kortingsbon ontvangen ....


RE: Toerisme Griekenland 2012 - lucy - 11 January 2012

Tot i.i.g. 15 januari krijg je bij Sunweb 50 euro korting als je bij boeken 2012SUNWEB vermeldt. Dacht eerst tot 31/1, maar heb de mail net even nagekeken.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Harma - 11 January 2012

Ik boek al een aantal jaren tot volle tevredenheid bij Sunweb.
Krijg elk jaar de kortingscode en heb gelukkig nog niet meegemaakt dat mijn reis veel goedkoper werd.
Wel merk ik dat het veel sneller "vol" is.
Dit word ons 5de jaar bij hetzelfde ap/hotel in Kokkari op Samos.
Toen ik 11 dec. boekte was dit al de laatste kamer.
Vorig jaar was er ergens half jan. zichtbaar dat er nog 1 kamer beschikbaar was.

Als je je inschrijft voor de nieuwsbrief van Sunweb krijg je begin dec. een kortingscode toegestuurd.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - rhodosliefhebber - 11 January 2012

Ik krijg ook ieder jaar de gids van Sunweb (slechts een selectie van de accommodaties) met daarin een kortingscode van 70 euro, die inderdaad ook geldt voor losse tickets. Ook pakketreizen zijn onderhevig aan prijsschommelingen, mede door de wisselende stoelprijzen.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 12 January 2012

Dank jullie voor de tips. Ik snap het al: ik geef altijd aan dat ik geen mails of nieuwbrief wens te ontvangen. Ik zal er eens op gaan letten!


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Karel - 12 January 2012

Aanmelden voor de nieuwsbrief? Ik zeg doen!! :)


RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 12 January 2012

@Karel: Heb je soms aandelen bij Sunweb?
(Dit is een geintje)
Het probleem bij al die mails en nieuwsbrieven is dat 99% niet interessant is - dat zoek ik wel op de website op als ik het al zou willen weten.........


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Karel - 12 January 2012

Els, ik heb géén aandelen, dus ook niet van Sunweb, maar wél een abo op de nieuwsbrief en dus elk jaar keurig een kortingsvoucher van euro 70,= Big Grin


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Gert en Marjanne - 13 January 2012

Heb je de prijzen na je boeking als eens nagezien,wij hadden ook een zon voordeelkaart 100,- van Sunweb de reis is nu een stuk goedkoper dus weg voordeelkaart en vroegboekkorting. Kijk maar eens op de Radar site is heel normaal bij hun veel
klachten hier over.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Lousaki - 11 February 2012

Ik moet, enigszins tot mijn spijt zeggen, dat wij dit jaar NIET naar Griekenland gaan.
Een van de redenen is het gedrag van 'de horeca': we komen al jaren in Griekenland; wel 20 keer, denk ik. Vorige zomer, 3 weken Zakynthos, hebben we ons behoorlijk verbaasd over het 'horeca-gedrag. Iedere dag kregen we een rekening in een of ander restaurant, waar met de hand iets was bijgeschreven, omdat men het aperitief, het toetje of de wijn bij de maaltijd was vergeten. In verschillende restaurants en meerdere keren op een dag! Ook in de supermarkt werd niet alles aangeslagen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Overigens heb ik dit soort gedrag op Kreta nog nooit gemerkt.
Tsja, ook ik vind het triest voor de Grieken, maar hun heftige reacties op bezuinigen en langer werken staat, wat mij betreft, haaks op onze houding: inleveren, langer werken en blijven afdragen.
De gemiddelde Griek betaalt (bijna) geen belasting en werkt niet na zijn, 55e, 60e etc.
We hebben beiden geen goed gevoel bij een vakantie naar een grieks eiland, dus we moeten hard op zoek naar een alternatief. Moeilijk; gevoelsmatig en ook om te kiezen!


RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 11 February 2012

@Lousaki: Kom eens naar Samos. Daar heb ik dat nog nooit meegemaakt. Ik kom er al 7 jaar. En het is een prachtig eiland, ik durf te zeggen: qua landschap een beetje Kreta in het klein maar heel groen. Met gezellige terrassen en zandstranden en stille, verborgen baaien. Ook kun je prachtige uitstappen naar de Griekse opgravingen in Turkije maken als je daar van houdt.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Roosmarijn - 11 February 2012

"Lousaki zei: Tsja, ook ik vind het triest voor de Grieken, maar hun heftige reacties op bezuinigen en langer werken staat, wat mij betreft, haaks op onze houding: inleveren, langer werken en blijven afdragen. De gemiddelde Griek betaalt (bijna) geen belasting en werkt niet na zijn, 55e, 60e etc."

Heerlijk weer om te lezen, dit soort berichten. Lousaki, kom inderdaad maar niet naar Griekenland. Naast dat de bevolking dit soort opmerkingen kan missen als kiespijn, zou je toch alleen maar geconfronteerd worden met de harde waarheid. Inmiddels rijen lang bij voedselbanken en kerken in Athene (of zou je direct in een charter doorvliegen naar een eiland, want dan hoef je daar niet mee geconfronteerd te worden hoor!), mensen van in de zeventig die nog keihard op het land werken, omdat zij het met een mager pensioentje van nog geen 500,- niet redden. Ook hangt de jeugd maar op straat rond, want meer dan de helft is werkeloos, evenals 20% op het totaal van de beroepsbevolking. Ziekenhuizen moet je ook maar mijden, want er zijn te weinig zusters. Jemig en dan al die stakingen, ik kan me er ook niets bij voorstellen, waarom zij zich zooooo aanstellen. Kom op, een minimumloon van 472,- is immers best schappelijk toch?

Niet leuk, gewoon niet doen dus. Lekker naar Spanje of Portugal misschien. Oeps, foutje, straks gaat het daar ook mis. De troika heeft haar oog namelijk ook al daarop laten vallen. Wordt lastig, maar ik hoop oprecht dat je eruit komt met deze moeilijke keuze. Vervelend hoor dit soort beslissingen.

Sterkte!


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Aleko - 11 February 2012

@Lousaki.Dank voor je eerste berichtje.Je hebt kennelijk niet de moeite genomen om hier wat rond te lezen in de meest recente postings.Misschien zou je dan een iets genuanceerdere kijk op Griekenland hebben gekregen.Als je hier uitsluitend met een vooringenomen Telegraaf-blik je onlust wilt uiten, lijkt mij dat niet in erg vruchtbare aarde te zullen vallen.God(de Goden) zij dank!


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Ries - 11 February 2012

Goed gezegd Roosmarijn.

Die Lousaki komt denk ik alleen maar langs om een stoot onder de gordel uit te delen. Zulke moet je misschien maar meteen bannen. Of hij/zij neemt de moeite om beter geïnformeerd te raken en bied nederig zijn/haar excuus aan.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - vlagreco - 11 February 2012

Om het verhaal van Roosmarijn wat te staven: een (pijnlijke) bijdrage op het VRT-journaal van vandaag, over de steeds langer wordende rijen bij de voedselbanken en kerken, in regio Athene:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








RE: Toerisme Griekenland 2012 - Karel - 11 February 2012

Lousaki, bedankt voor je eerste én hopelijk ook láatste bijdrage aan Oríste.
Je komt toch niet van een ander pb waar je onder de naam "Buinzing" én vele andere namen de sfeer hebt verziekt?


RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 12 February 2012

Ik vind dat @Lousaki hier best mag zeggen dat hij slechte ervaringen heeft opgedaan in Griekenland. Ik heb zelf ook wel eens vervelende Grieken meegemaakt die bijvoorbeeld buitenlanders proberen te tillen. Het is alleen zo - net als in alle andere landen - dat je die ervaringen niet moet doortrekken naar alle Grieken. Het zou ook wel als waarschuwing kunnen dienen voor de forum-leden: mensen kijk uit ga daar niet naar toe want daar word je getild.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Georgeos - 12 February 2012

Wat bedoel je met "tillen"?


RE: Toerisme Griekenland 2012 - ElsR - 12 February 2012

Met "tillen" bedoel ik "oplichten" oftewel te veel laten betalen voor iets.


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Georgeos - 12 February 2012

En je kan je nu natuurlijk afvragen of het risico om "getild" te worden niet groter gaat worden in een Griekenland waar het zo slecht gaat...


RE: Toerisme Griekenland 2012 - Tzimis Bazoukas - 12 February 2012

geen probleem hoor wie niet naar griekenland gaat, wij kunnen hier best wat aanbevelen. goede reis en een prettige vakantie.