Oríste! - jóuw Griekenland forum
TV-Tip: VPRO-tegenlicht 13 februari - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Griekse films / series / TV-programma's / tips (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=7)
+--- Discussie: TV-Tip: VPRO-tegenlicht 13 februari (/showthread.php?tid=1660)



TV-Tip: VPRO-tegenlicht 13 februari - oriste - 08 February 2012

Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland

Tegenlicht: Goldman Sachs en de vernietiging van Griekenland
maandag 13 februari 2012
21:00 VPRO-Nederland 2
Herhaling: dinsdag 14 februari 10:00

Wordt het een dieprode maandag? Omstreeks 13 februari verwacht het Griekse Ministerie van Financiën uitsluitsel over een staatsschuld-deal. Maar ondertussen lijkt het bankroet van Griekenland onafwendbaar. Al tien jaar blijkt de Amerikaanse investeringsbank Goldman Sachs de Griekse overheid te hebben voorzien van riskante financiële constructies die de schuld van het land lager lieten uitvallen dan ze in werkelijkheid was. Daarmee hielp Goldman Sachs Griekenland om boven zijn stand te leven en zich steeds dieper in de schuld te steken. Het leverde Goldman Sachs honderden miljoenen op en was het begin van de structurele ondermijning van de euro.

Meer info:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.











RE: TV-Tip: VPRO-tegenlicht 13 februari - Aleko - 08 February 2012

Dank @Ger, voor het aansnijden van dit onderwerp.Het zel wel weer als arrogant en betweterig gelabeled worden, maar hier en op andere fora heb ik gedurende drie jaar, in mijn vaak bittere, maar wel onderbouwde commentaren, precies hetzelfde betoogd als Tegenlicht gericht op een in het algemeen doof gehoor.Ik was gewoon wat eerder en beter geïnformeerd.Amai Cassandra...!


RE: TV-Tip: VPRO-tegenlicht 13 februari - Gogozot - 09 February 2012

Aleko-non Aleko…Heet dit zelfverheerlijking? Alle reden om te stellen dat dat misplaatst is. Je hebt namelijk niet ‘hetzelfde’ betoogd. Deze expliciete vaststelling met betrekking tot Goldman Sachs heb jij nimmer verwoord. Integendeel. Je hebt meer in brede zin de bedenkelijke rol van Amerika mbt de ‘opwaardering’ van de dollar ten koste van een ‘afwaardering’ van de euro geduid. Dat je misschien beter en eerder geïnformeerd was doet daaraan niets af.


RE: TV-Tip: VPRO-tegenlicht 13 februari - Xander - 09 February 2012

Dank Ger, ik heb 'm in mijn agenda gezet.
Het beloofd een interessante docu te worden !

Discussiëren er over doe ik eventueel na de uitzending, dan weet ik tenminste waar het over ging !


RE: TV-Tip: VPRO-tegenlicht 13 februari - Aleko - 09 February 2012

@Gogo.Ik heb altijd de continentbrede machinaties van de Amerikaanse Boevenbanken(en de Ratings-troïka) aan de kaak gesteld . Tegenlicht diept uit en richt nu haar lofwaardige pijlen op één specifieke Bank.Dat doet natuurlijk niets af aan het belang van mijn algemene vroegtijdige stellingname,waarmee ik het fenomeen signaleerde.Eigenlijk een beetje flauw wat je doet.Spijkers op laag water zoeken.Geen enkel argument op de inhoud van mijn inbreng.Dát is geen deelname aan een op dit Griekenland-forum zeer relevante discussie, maar gewoon proberen vliegjes af te vangen.Makkelijk, hoor!


RE: TV-Tip: VPRO-tegenlicht 13 februari - oriste - 13 February 2012

Even een reminder ;)
Niet vergeten vanavond (en anders de herhaling morgen).

Ger