Oríste! - jóuw Griekenland forum
vraag Votsalakia - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland per regio (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=54)
+--- Forum: Egeïsche eilanden (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=61)
+---- Forum: Samos (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=74)
+---- Discussie: vraag Votsalakia (/showthread.php?tid=1963)



vraag Votsalakia - Zorbathagreek - 20 May 2012

Kalisperasas,

Wij gaan over een paar weken naar Votsalakia op Samos, ik kan niet wachten! we zitten in Apts Sunflower. Weet iemand van jullie hoe ver dat is naar het strand en wat voor een strand is dat? De een zegt dat het kiezels zijn en de ander zegt zand met kiezels....andere inside tips (restaurants,bakker etc) zijn ook zeer welkom.

Efcharisto


RE: vraag Votsalakia - Wick - 21 May 2012

Kalimera,

Sunflowers ligt rustig gelegen en wat verder van het centrum van Votsalakia.
De restaurants zijn over het algemeen goed te noemen en in ieder geval doet moeder de vrouw haar best om je te verwennen.
Het moet maar net "klikken"; ga gewoon op cullinair avontuur.

Het strand is overwegend met kiezel, dus weinig zand tussen je tenen e.d. is ook wel eens prettig.Blush 2 strandbedden en parasol á 5 euries.
Supermarkten: Pythagoras is de goedkoopste en zit op twee plaatsen.
Bakker: (Belembetsos) is midden in Votsalakia en wel even een stukje lopen maar de moeite waard. Neem daar eens het gedroogde brood, te verkrijgen in verschillende smaken om te soppen in thee of koffie. Dit is een topper en wordt wereldwijd verkocht!


RE: vraag Votsalakia - eddyhopoulos - 21 May 2012

Votsalakia (βοτσαλάκια ) = stenen, kiezels.

Zegt dat genoeg ?????????
Eddy


RE: vraag Votsalakia - Zorbathagreek - 21 May 2012

Wick dank je wel voor je tips en antwoord, dat gedroogde brood is dat hetzelfde als Paximadia op Kreta?

EddyHopeloos ook bedankt voor je bijdrage......


RE: vraag Votsalakia - coko55 - 21 May 2012

Psili Ammos, een paar kilometertjes verderop, heeft wel een mooi zand strand en loopt langzaam af en is ideaal voor kinderen


RE: vraag Votsalakia - Zorbathagreek - 21 May 2012

(21 May 2012, 18:20)coko55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Psili Ammos, een paar kilometertjes verderop, heeft wel een mooi zand strand en loopt langzaam af en is ideaal voor kinderen

Hoi coko55, is dat beetje te belopen?


RE: vraag Votsalakia - Wick - 22 May 2012

Ik ben nog nooit op Kreta geweest dus kan ik je niets over dat brood vertellen. Maar ik neem aan dat dit brood niet van dezelfde kwaliteit is als dat van Belembetsos op Samos. Belembetsos maalt nog steeds zijn eigen meel en dat geeft nu juist die specifieke smaak.

Kreta trekt mij in het geheel niet er wonen mij teveel doe het zelf Nederlanders haha! (sorry Arthur)

Lopen naar Psili Amos moet ik je afraden na 1 keer lopen heb je wederom 2 weken rust nodig.


RE: vraag Votsalakia - Arthur - 22 May 2012

@Wick schrijft,
Kreta trekt mij in het geheel niet er wonen mij teveel doe het zelf Nederlanders haha! (sorry Arthur)

Scheelt wel een hoop geld dat ik alles zelf kan, of het nu een boot, auto of de scooter is Kijk eens hier
Big GrinBig GrinBig Grin[Afbeelding: 102nzb7.jpg]


ps.voor de zeurpieten, was dit vergetenofftopic2


RE: vraag Votsalakia - ElsR - 22 May 2012

Ben het niet altijd met Wick eens Smile maar wel:
Samos einai to kalitera! Samos is the best!!


RE: vraag Votsalakia - Zorbathagreek - 22 May 2012

Nou we zijn benieuwd, na jaren Kreta, Rondreizen vaste land met eigen auto en de eilanden Lefkada, Keffalonia, Santorini toe aan een nieuwe ervaring!


RE: vraag Votsalakia - coko55 - 22 May 2012

Beste Zorbathagreek

Denk dat het vanaf Sunflowers 45 minuten lopen is over de verharde weg.
Een taxi was vorig jaar 6 euro. Zeker een keertje doen!


RE: vraag Votsalakia - Zorbathagreek - 22 May 2012

(22 May 2012, 17:06)coko55 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Zorbathagreek

Denk dat het vanaf Sunflowers 45 minuten lopen is over de verharde weg.
Een taxi was vorig jaar 6 euro. Zeker een keertje doen!

Nou wat Wick al zei, dan kan je er maar meteen een paar weekjes aan vast knopen, helemaal met een kleine erbij, we hebben gelukkig een auto dus dat goed komen.


RE: vraag Votsalakia - coko55 - 23 May 2012

Met een auto is Limnionas (een paar kilometertjes verder dan Psili Amos) ook leuk voor een dagje strand