Oríste! - jóuw Griekenland forum
Ross Daly - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Griekse Muziek / Amusement / Uitgaan (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=39)
+--- Discussie: Ross Daly (/showthread.php?tid=2397)



Ross Daly - Erwin - 20 September 2012

De septembercolumn op de website van de Griekse Vereniging Eindhoven gaat over de Ier Ross Daly en het Houdetsi Festival op Kreta. Onderstaand een drietal fragmenten. Voor de gehele column:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de site staan ook een tweetal filmpjes.

Houdetsi, gelegen op een hoogte van 450 meter en ingebed tussen Kretenzische heuvels, is doorgaans een slaperig dorp met slechts 1100 inwoners. Temidden van een groot wijnbouwgebied kabbelt hier het dagelijkse leven rustig voort.

In augustus vindt namelijk jaarlijks het Houdetsi Festival plaats, en wordt het anders zo vredige dorpje bijna overspoeld door muzikanten en belangstellenden (ruim 5000 per jaar) van over de hele wereld. Het Houdetsi Festival is een initiatief van Ross Daly en wordt sinds 2003 georganiseerd.

Hoewel niet alles even toegankelijk is, maakt de luisteraar kennis met de muzikale tradities uit de meest uiteenlopende landen. Uiteraard wordt er op het Houdetsi Festival ook Griekse muziek ten gehore gebracht. Mocht u in augustus op vakantie zijn op Kreta: het festival is gratis te bezoeken.

De oktobercolumn: De invloed van de crisis op het onderwijs: een portret van een eilandschool. (verwacht medio oktober)


RE: Ross Daly - Koukla - 20 September 2012

Sorry hoor Erwin maar moet je nu echt elke keer als je iets nieuws hebt geschreven op die website dat hier vermelden? Als die site zo interessant is vinden de mensen het zelf wel hoor. Doet bijvoorbeeld Natasja van Parakalo toch ook niet, en da's echt een informatieve site die iedereen ook zonder reklame weet te vinden.


RE: Ross Daly - ElsR - 20 September 2012

Van mij mag Erwin dat schrijven, ik vind het handige info. Anders had je er wellicht niet aan gedacht.


RE: Ross Daly - Erwin - 20 September 2012

@ Koukla, Beste, je slaat de spijker op de kop. Het plaatsen van een gedeelte van de columns is inderdaad bedoelt om aandacht te vragen voor de site van de vereniging.

Deze site is sinds januari 2012 online met als doelstelling de in Nederland wonende Grieken, en in Griekenland geïnteresseerde Nederlanders op een positieve manier in het nieuws te brengen, met hier en daar een kritische toon. Gezien alle negativiteit is een positief geluid naar onze mening erg wenselijk. Daar de site wordt onderhouden door vrijwilligers, is het niet mogelijk erg actueel te zijn. Daar zijn bovendien nieuwssites voor.

Inmiddels weten we dat de website ook in Griekenland wordt bezocht. Per kwartaal bekijken wij of de site voldoende hits heeft om op eigen benen te staan. Dat is op dit moment nog niet het geval. Zodra dit echter wel zo is, zullen deze bijdragen niet meer op Oriste worden geplaatst, tenzij daar belangstelling voor is. Naar verwachting zal dit januari 2013 het geval zijn, mogelijk april 2013.

Overigens ben ik van mening dat het alleen vermelden van de nieuwe column zonder een gedeelte van de inhoud, misbruik maken is van de gastvrijheid van Oriste. Daarnaast kunnen mensen die interesse hebben in het onderwerp zelf bepalen of zij er meer over willen lezen dan hier gepubliceerd. Op de artikelen rust overigens auteursrecht.

Ik hoop dat ik met deze reactie je ergernis een beetje heb kunnen wegnemen, en begrip heb kunnen kweken voor het hoe en waarom. Zoals vermeld, nog even volhouden, en mocht het je storen: sla het topic gewoon over. Verder wil ik je verwijzen naar je eigen signature.


Met vriendelijke groet,

Erwin


RE: Ross Daly - Bob Rempetis - 20 September 2012

Storen doet het mij niet. Ik kende zelfs die site niet en nu dus wel. Idea


RE: Ross Daly - Tzimis Bazoukas - 20 September 2012

wist ik ook niet. niet storend. zelfs reclame mag van mij.


RE: Ross Daly - philippos - 20 September 2012

Van mij mag dat ook zo kunnen we dingen die oa over Griekenland gaan met elkaar delen.
De een vind dit intersant en de ander iets anders.
Zelf parakalo gaat reclame maken voor roosmarijn

Denk iedere dag na over de 86400 seconde die een dag duurt en leef je droom


RE: Ross Daly - Koukla - 20 September 2012

Fijn dat je even reageert en je redenen toelicht Erwin. Ik ben nu gerustgesteld :)
Ik was even bang dat hier op het forum hetzelfde zou gaan gebeuren als op een ander Griekenlandforum dat ik ooit frequent bezocht. Daar had iemand de irritante gewoonte om bij elke wijziging op z'n website daar even naartoe te linken. Gék werd je ervan! Ik ga er van uit dat, als men een website interessant genoeg vind, die wel bij z'n favorieten zet. Maar nee hoor, hij bleef maar linken tot grote irritatie van veel andere lezers. En zo maar pageviews genereren. Eigenlijk triest Confused

(20 September 2012, 09:26)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@ Koukla, Beste, je slaat de spijker op de kop. Het plaatsen van een gedeelte van de columns is inderdaad bedoelt om aandacht te vragen voor de site van de vereniging.

Deze site is sinds januari 2012 online met als doelstelling de in Nederland wonende Grieken, en in Griekenland geïnteresseerde Nederlanders op een positieve manier in het nieuws te brengen, met hier en daar een kritische toon. Gezien alle negativiteit is een positief geluid naar onze mening erg wenselijk. Daar de site wordt onderhouden door vrijwilligers, is het niet mogelijk erg actueel te zijn. Daar zijn bovendien nieuwssites voor.

Inmiddels weten we dat de website ook in Griekenland wordt bezocht. Per kwartaal bekijken wij of de site voldoende hits heeft om op eigen benen te staan. Dat is op dit moment nog niet het geval. Zodra dit echter wel zo is, zullen deze bijdragen niet meer op Oriste worden geplaatst, tenzij daar belangstelling voor is. Naar verwachting zal dit januari 2013 het geval zijn, mogelijk april 2013.

Overigens ben ik van mening dat het alleen vermelden van de nieuwe column zonder een gedeelte van de inhoud, misbruik maken is van de gastvrijheid van Oriste. Daarnaast kunnen mensen die interesse hebben in het onderwerp zelf bepalen of zij er meer over willen lezen dan hier gepubliceerd. Op de artikelen rust overigens auteursrecht.

Ik hoop dat ik met deze reactie je ergernis een beetje heb kunnen wegnemen, en begrip heb kunnen kweken voor het hoe en waarom. Zoals vermeld, nog even volhouden, en mocht het je storen: sla het topic gewoon over. Verder wil ik je verwijzen naar je eigen signature.


Met vriendelijke groet,

Erwin



RE: Ross Daly - Arthur - 21 September 2012

Dit is even offtopic2 Ik heb totaal geen moeite met jou website @Erwin, wat wel irritant is dat er prikkers zijn die hun commerciele toko als handtekening gebruiken of te kust en te keur hun handel onder een bericht zetten. Als ik iets wil weten klik ik wel op een banner van de heren.


RE: Ross Daly - Erwin - 21 September 2012

Hartelijk dank voor alle reacties. Voorlopig hoef ik me dus geen zorgen te maken dat iemand zich ergert aan deze bijdragen, dat is namelijk niet de bedoeling. Ik denk overigens dat het een goede interactie zou kunnen zijn voor diverse websites. Wij hebben immers ook een link naar Oriste. Doordat wij geen forum zijn en onderdeel van een vereniging, zijn wij terughoudend in het plaatsen van artikelen en links. Indien men dit wenst is het mogelijk op deze wijze een bijdrage te blijven leveren aan Oriste. Indien het stoort, zullen wij er direct van verdere publicaties op Oriste afzien.


RE: Ross Daly - vlagreco - 21 September 2012

@ Erwin: alleen al het feit dat je mee de actie van Roosmarijn wil ondersteunen, door hierover ook een column te willen plaatsen, getuigt van jouw beste bedoelingen.

En wat mezelf betreft: ook mij stoort het geenszins.


RE: Ross Daly - Ger - 21 September 2012

Maak je geen zorgen Erwin, ik denk dat ik weet wat Koukla bedoelde. Ik ken de persoon die toen een ander forum volspamde ook, en dat was inderdaad te gek voor woorden. Gelukkig liggen er heel wat nuances tussen informatie verstrekken en spammen, dus dat komt vast helemaal goed.

Jouw website en dit forum bijten elkaar niet, in tegendeel zou ik zeggen, we kunnen elkaar zelfs goed aanvullen waar nodig.
Samen staan we sterk als Griekenland-liefhebbers, toch?

Ger


RE: Ross Daly - Erwin - 21 September 2012

@ Ger, wederom dank voor je reactie. Ik was voornemens de gehele column over de actie van Roos te plaatsen. Hoe meer mensen er kennis van kunnen nemen, hoe groter de kans op succes. Op dit moment staat het artikel nog in de steigers, en het wachten is op het bankrekeningnummer. Op de site van de vereniging hoef ik op dat laatste niet te wachten, het nummer kan ik zelf toevoegen. Dat is op Oriste niet mogelijk. Je moet er wel wat ruimte voor inruimen, de column wordt namelijk vrij uitgebreid. Misschien een idee om er dan een aparte topic van te maken waaronder ieder die doneert, dat kenbaar kan maken?

Overigens, arme Ross Daly: krijgt hij nu de aandacht die hij verdient?


RE: Ross Daly - Ger - 21 September 2012

(21 September 2012, 12:19)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op de site van de vereniging hoef ik op dat laatste niet te wachten, het nummer kan ik zelf toevoegen. Dat is op Oriste niet mogelijk.

Geen probleem hoor. Je kunt het artikel gewoon plaatsen en op de plek waar het nummer komt "bankrekening volgt binnenkort" of iets in die trant neerzetten. Zodra het nummer dan bekend is vervang ik die tekst door het nummer.
Inderdaad moeten we een aparte topic gaan openen. Ik heb Roos al gevraagd of ze misschien een passende naam voor de actie weet te verzinnen voor de titel van die topic en die eventueel ook op een banner kan.

Ger