Oríste! - jóuw Griekenland forum
De Griekse boekenmarkt - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Boeken - tijdschriften - reisgidsen - websites - blogs (recensies / te koop / te ruil / gezocht) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=42)
+--- Discussie: De Griekse boekenmarkt (/showthread.php?tid=243)



De Griekse boekenmarkt - oriste - 04 December 2009

Arrow U bent al jaren op zoek naar dat éne boek?
Arrow U bent helemaal uitgekeken op een boek en wilt iemand anders er een plezier mee doen?
Arrow U heeft uw reisgids niet meer nodig maar zoekt er wel eentje voor uw komende vakantie?

Plaats het allemaal hier in "De Griekse Boekenmarkt". Hier kan door de lezers onderling naar hartelust worden geruild, gekocht of vérkocht.

Open wel voor elke vraag even een nieuwe topic, dan blijft het overzichtelijk.

Veel (lees)plezier!

Ger


RE: De Griekse boekenmarkt - Aleko - 04 December 2009

@Ger.Ik vind dit een heel leuk initiatief, waarvoor ik hoop dat vele Griekenland-liefhebbers de weg naar deze plaats zullen weten te vinden.
Ik zelf ben een bibliotheek-opbouwer sedert een aantal jaren.Alle in mijn bezit zijnde boeken heb zo kieskeurig ingekocht,dat ik er eigenlijk
geen enkele van zou willen missen.
Als er hier interessante aanbiedingen komen, zoals een eerste druk van "The Castles of Morea" van 'Paddy' Leigh Fermor, of die Athene-boeken van Kevin Andrews, zal ik er snel bij zijn.
Ik weet veel van de tweedehands-boekenwereld over de wereld en wil dan ook graag aan iedereen, die daar behoefte aan heeft, raad en advies geven.Laat het bezoek nu maar binnen komen!


RE: De Griekse boekenmarkt - Aleko - 08 December 2009

Nog even over "The Castles of Morea".Het goedkoopste exemplaar van dit standaardwerk dat op internet te vinden is moet 2.000 dollar opbrengen.We praten dan wel over de oorspronkelijke uitgave uit 1953.Het boek ontstond na een aantal zomerreizen tussen '48 en '51 gemaakt door de auteur over de Pelepponesos.Die auteur was natuurlijk Kevin Andrews en niet PLF, zoals ik op 4 december schreef.Ik had op een schrobbering gehoopt.
Kortom ik ben in alles van Kevin Andrews geïnteresserd, natuurlijk met uitzondering van "The Flight of Ikaros".

@Ger.Je initiatief verdient meer aandacht.Misschien toch eens aandacht vragen in het Grand Café Hellas of bij de VKBlog van Corry Brand,die natuurlijk de grootste lijst van 'Griekenland-boeken' op haar site heeft staan.Maar die is niet interactief.Ga voor het goede!


RE: De Griekse boekenmarkt - oriste - 08 December 2009

Bedankt voor je opbeurende opmerking Alekos.
Het forum wordt steeds beter gevonden en is bij Google al aardig geindexeerd. Er komen elke week wel wat nieuwe leden erbij. Toen ik het forum lanceerde heb ik me echt serieus de vraag gesteld of er wel voldoende draagvlak voor zou zijn. Ik had me vantevoren voorgenomen om het forum op 1 januari weer uit de lucht te halen als het ledenaantal op die datum kleiner dan 100 zou zijn. Op dit moment zitten we op 87 maar hebben wel veel ongeregistreerde meelezers. Het wordt langzamerhand krap Confused dus alle extra aandacht is welkom.

En voor de "meelezers": halen we toch de 100 geregistreerde leden op 31 december (hint!)?

Ger


(08 December 2009, 12:27)Alekos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Ger.Je initiatief verdient meer aandacht.Misschien toch eens aandacht vragen in het Grand Café Hellas of bij de VKBlog van Corry Brand,die natuurlijk de grootste lijst van 'Griekenland-boeken' op haar site heeft staan.Maar die is niet interactief.Ga voor het goede!



RE: De Griekse boekenmarkt - Sylvia - 08 December 2009

(08 December 2009, 17:00)wageral schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor je opbeurende opmerking Alekos.
Het forum wordt steeds beter gevonden en is bij Google al aardig geindexeerd. Er komen elke week wel wat nieuwe leden erbij. Toen ik het forum lanceerde heb ik me echt serieus de vraag gesteld of er wel voldoende draagvlak voor zou zijn. Ik had me vantevoren voorgenomen om het forum op 1 januari weer uit de lucht te halen als het ledenaantal op die datum kleiner dan 100 zou zijn. Op dit moment zitten we op 87 maar hebben wel veel ongeregistreerde meelezers. Het wordt langzamerhand krap Confused dus alle extra aandacht is welkom.

En voor de "meelezers": halen we toch de 100 geregistreerde leden op 31 december (hint!)?

Ger
Ik ben al begonnen met leden doorsturen;) en heb de link (wederom) op mijn forum vermeld. Die honderd leden ga jij halen!!


RE: De Griekse boekenmarkt - oriste - 08 December 2009

Ik begin er inderdaad steeds meer in te geloven Hypocrite
Zeker met zo'n steun kan het bijna niet meer mis gaan......
Sylvia, :efch:

Ger

(08 December 2009, 19:10)Sylvia schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben al begonnen met leden doorsturen;) en heb de link (wederom) op mijn forum vermeld. Die honderd leden ga jij halen!!



RE: De Griekse boekenmarkt - Aleko - 08 December 2009

@Ger. Die 'honderd', gaan we zeker halen! Zeker als Syl en Atheense hun
schouders er onder zetten.Binnen de grote 'vernichering' bij de Griekse
internet-gemeenschap( sorry Tina, ook wel een goede sanering!), is die handel en ruil in greek-orientated books een echt legitieme niche,dat niemand van de gevestigde orde bedreigt.Dus heel fijn Sylvia, dat je meedoet.

Het zou voor de continuïteit hier erg veel helpen als Corry Brand van de
Volkskrantblog en Frederiek Lommen van 'Een ander Griekenland' in hun
blog een link naar "De Griekse Boekenmarkt" zouden willen opnemen.Iedereen wordt daar beter van.Ik durf dat niet, heb rondom al
te veel brokken gemaakt, maar één van de bovengenoemde dames met meer tact dan ik of @Ger zelf, zou best eens kunnen proberen.

@Ger. Ander hoofdstuk:De Wageral-site is logisch en overzichtelijk opgezet.Behalve bij de boeken.De bijdragen van Eleni(Water bij de Ouzo);Marinus(Op zoek naar...);Tina(Woordenboek NL/GR '...);Dirk(Zeilen naar de Zon) zouden bij elkaar moeten staan in "De Griekse Boekenmarkt". Het is nu nog zo overzichtelijk dat het in één rubriek kan.
Later maar opsplitsing naar sub-discussies. Voor nú, wat mij betreft, alles
wat boeken betreft bij elkaar, om het zo overzichtelijk mogelijk te houden.Kun je dit in retrospectief nog bij elkaar zetten?

Het is maar een suggestie,hoor. Zei hij meekly
.


RE: De Griekse boekenmarkt - Ger - 08 December 2009

Bedankt voor het meedenken Alekos.
Ik dacht dat het op de huidige manier juist zo duidelijk was.

Je komt binnen via de homepage van het forum en kiest dan voor "Boeken - tijdschriften - reisgidsen", daarna kan je onderaan kiezen voor algemene discussies over boeken in "Boeken - tijdschriften - reisgidsen" of daarboven in de eigenlijke boekenmarkt "Boekenmarkt (kopen - verkopen - ruilen)". Daar zie je dan alle discussies per onderwerp gerangschikt.

Als je het zo zou doen als jij voorstelt dan krijg je na verloop van tijd toch een enorme lange lijst met verschillende discussies over uiteenlopende onderwerpen? Of zie ik het verkeerd?

Uiteraard sta ik voor alle voorstellen open dus als andere lezers er ook zo over denken laat het even weten dan pas ik het gewoon aan.

Bedankt voor alle input up

Ger


RE: De Griekse boekenmarkt - oriste - 19 December 2009

Het begint nu toch langzaam wat krapjes te worden:

Nog maar 12 dagen en nog 6 leden tekort.
Mochten er mensen meelezen die zich (nog) niet geregistreerd hebben en het forum graag online willen houden:

Meld je aan en zorg dat 100 leden op 1 januari een feit is. Dat vind ik toch het minimum nodig om een forum draaiende te houden.

Ger


RE: De Griekse boekenmarkt - prasoudi - 19 December 2009

(19 December 2009, 10:29)wageral schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het begint nu toch langzaam wat krapjes te worden:

Nog maar 12 dagen en nog 6 leden tekort.
Mochten er mensen meelezen die zich (nog) niet geregistreerd hebben en het forum graag online willen houden:

Meld je aan en zorg dat 100 leden op 1 januari een feit is. Dat vind ik toch het minimum nodig om een forum draaiende te houden.

Ger

Ger, nog 4 te gaan !!!!