Oríste! - jóuw Griekenland forum
Paleochora, Almirida of Ierapetra - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland per regio (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=54)
+--- Forum: Kreta (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=86)
+--- Discussie: Paleochora, Almirida of Ierapetra (/showthread.php?tid=2867)



Paleochora, Almirida of Ierapetra - kretalover - 07 April 2013

Hallo,

We kunnen terug op verlof komen naar Kreta vanaf half november tot eind
december en de ganse maand maart in 2014.
Welke stadjes zijn het beste in verband met het weer in die periodes ?
Groetjes
Edgard


RE: Paleochora, Almirida of Ierapetra - El Greco - 07 April 2013

In principe kan je ervan uitgaan, hoe zuidelijker en oostelijker hoe beter/warmer. Er zijn jaren dat je in december nog perfect kan zwemmen. Dit in gedachte, zou je misschien Almirida beter niet aan doen. Voor hetzelfde regent het natuurlijk in het zuiden en is het prachtig weer in het noorden, wie kan dit voorspellen. zonnetje


RE: Paleochora, Almirida of Ierapetra - kretalover - 07 April 2013

Hallo,
Ik weet wel elk jaar is niet hetzelfde, maar op welke plaatsen is het meestal
beter ?
Waren verleden jaar in Paleochora in november en hebben er heel goed eer gehad.
Het jaar daarvoor in maart in Sissi en en daar hadden we zelfs hagel.
Groetjes
Edgard


RE: Paleochora, Almirida of Ierapetra - petraki - 07 April 2013

Kijk ook vooral naar het aanbod van tavernes die de wintermaanden open zijn, zodat je wat keuze hebt. En de nabijheid van uitstapjes (niet zijnde stranduitstapjes). In de winter kan de nabijheid van Chania/Rethymnon ook wat hebben.


RE: Paleochora, Almirida of Ierapetra - Berendw - 08 April 2013

Ik zou in zo'n periode meer in een dorp als Vamos gaan zitten (vlak bij Almyrida) (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




). Kan natuurlijk ook wat anders zijn. De badplaatsen zijn nogal uitgestorven in die periode en veel taverna's zijn dan gesloten. Wanneer je wat meer landinwaarts gaat zitten is er meer te beleven omdat het "gewone" leven door gaat.
Met goed weer kun je in november en december ook nog zwemmen, bv in Almyrida.


RE: Paleochora, Almirida of Ierapetra - petraki - 09 April 2013

Zorg voor een goed uitzicht op de besneeuwde bergen, misschien doet dat het meest. Een uitgestorven badplaats zal niet het doel zijn in de winter. In mijn gevoel biedt het noorden of het midden in de winter wat meer 'parea' zoals Berendw zegt.


RE: Paleochora, Almirida of Ierapetra - Berendw - 09 April 2013

Bedoel je zoiets Petraki? Hier Vamos in de winter:
[attachment=307]

of:
[attachment=308]


RE: Paleochora, Almirida of Ierapetra - kretalover - 09 April 2013

Ik heb heel waarschijnlijk mijn eerste vraag onvolledig gesteld.
De stad of dorpje moet niet aan het water gelegen zijn. Maar als we eens kunnen gaan zwemmen is dat meegenomen.
Paleochora verleden jaar in november was ons heel goed meegevallen.
5 a 6 restuarantjes/tavernas waren nog open en in de hoofdstraat zaten er wel altijd Grieken hun koffietje te drinken. Alleen om uitstappen te doen moesten we altijd toch een tijdje rijden.
Wat zoeken we: een appartementje/villa met een aparte slaapkamer, een tweede kamer met keukentje/eettafel en living en internet( ik ben beheerder van een website van een vzw).
Een bakker, minimarket, restaurants op loopafstand en er moet toch een beetje beweging zijn van lokale mensen zodat we er dagelijks ons koffietje/frappé kunnen gaan drinken.
En een prijs onder de 500euro/maand
Edgard


RE: Paleochora, Almirida of Ierapetra - petraki - 10 April 2013

@Berendw
Ja die bergen bedoelde ik Smile)

@Posslke
Het lijkt me dat jullie Chania dan ook wel mogen overwegen. Iets minder uitzicht op bergen, iets meer beweging.
En in maart dan een wat kleiner stadje?