Oríste! - jóuw Griekenland forum
Column Griekse Gids - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Column Griekse Gids (/showthread.php?tid=2900)



Column Griekse Gids - greece67 - 22 April 2013

Leuke column van Dick Ridder, zo kan het ook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Column Griekse Gids - metaxa - 22 April 2013

Leuk , positief nieuws :)


RE: Column Griekse Gids - petraki - 22 April 2013

Dat is leuk nieuws, en de wagen ziet er 'lekker' uit. Mirtos wordt van oudsher vooral door Nederlandse touristen aangedaan, dus het is denk ik niet zo toevallig dat juist Mirtos deze wagen krijgt.
Maar er mag wel vermeld worden dat dit voertuig waarschijnlijk het meest ingezet zal worden voor bewust aangestoken branden op het land.


RE: Column Griekse Gids - Jef Dockx - 23 April 2013

Die wagen ziet er inderdaad " nog " lekker uit. Maar wat denk je wat ermee gebeurt als men wisselstukken nodig heeft?????
Niks, Nado , nul en zero , dat zal ermee gebeuren. Hij zal staan roesten bij de rest van het schroot hier op Kreta.
Ze hebben hier met moeite geld om brandstof te kopen voor hun voertuigen, laat staan om wisselstukken uit het buitenland te laten overkomen.
DAT is de naakte waarheid, wat ik je brom.


RE: Column Griekse Gids - petraki - 23 April 2013

Misschien zal deze wagen, juist omdat ie in Mirtos staat, toch enige jaren ondersteuning uit Nederland (kunnen) krijgen. Als ze een probleem tenminste op tijd signaleren. Brandstof is even een ander verhaal, ik weet het echt niet, maar heb een vermoeden dat dat veelal geregeld wordt via dorpsverenigingen, temeer juist omdat vele branweerlieden betrokken vrijwillegers zijn, met OOK buitenlanders die er wonen. Dit ga ik in het najaar eens navragen, want een duitse vriend was laatst betrokken bij weer een landbrand, hij zal het wel weten. Ik kan ook niet uitsluiten dat brandweerwagens hun brandstof bij de overheid kunnen declareren - lijkt me zelfs behoorlijk normaal als ik er over nadenk.


RE: Column Griekse Gids - Jef Dockx - 23 April 2013

Is Mirtos dan een nieuwe Kolonie van Het Koninkrijk der Nederlanden????


RE: Column Griekse Gids - petraki - 23 April 2013

Nee, een oude.
Maar ga er eens heen, ik heb niet gezegd dat het een onaangenaam oord is.


RE: Column Griekse Gids - Jef Dockx - 23 April 2013

(23 April 2013, 02:20)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee, een oude.
Maar ga er eens heen, ik heb niet gezegd dat het een onaangenaam oord is.
Neen , bedank . Ik ben er reeds geweest (twee maal) , doe de groeten aan Dick en zijn bende, ik houd het wel op mijn stek op de zuidflank van de Psiloritis.


RE: Column Griekse Gids - petraki - 23 April 2013

Ik ken geen Dick, maar los daarvan, ik ben ook maar een paar maal en heel kort daar geweest. Er bestaan leukere plaatsen, en er bestaan helaas nog veel meer ergere plaatsen. Maar nu een goede nachtrust aan wie nog online is.


RE: Column Griekse Gids - Jef Dockx - 23 April 2013

(23 April 2013, 02:31)petraki schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ken geen Dick, maar los daarvan, ik ben ook maar een paar maal en heel kort daar geweest. Er bestaan leukere plaatsen, en er bestaan helaas nog veel meer ergere plaatsen. Maar nu een goede nachtrust aan wie nog online is.

Dick Ridder, voormalig presentator bij een Nederlandse radiozender ( dacht ik toch). Villa Mertiza . Wink


RE: Column Griekse Gids - greece67 - 23 April 2013

Dick Ridder, voormalig presentator bij een Nederlandse radiozender ( dacht ik toch). Villa Mertiza . Wink
[/quote]

Klopt, Dick Ridder heeft ook een leuk boekje geschreven, en het werd .............griekenland.