Oríste! - jóuw Griekenland forum
verschil nescafe classic en original? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: verschil nescafe classic en original? (/showthread.php?tid=3224)



verschil nescafe classic en original? - all85 - 16 September 2013

Hallo,

Weet iemand op dit forum misschien wat het verschil is tussen Nescafe classic frappe(in rond blik) en de Nescafe original(glazen pot) die je hier in de supermarkt koop?
Ik zocht eigenlijk naar de classic omdat we die in Griekenland erg lekker vonden, maar deze is hier bijna niet te koop, alleen via online shops maar dan is hij bijna de dubbele prijs dan de Nescafe gold.Huh

Groetjes All


RE: verschil nescafe classic en original? - Arthur - 17 September 2013

De classic is veel grover gemalen als de orginal die voor oploskoffie gebruikt wordt.



RE: verschil nescafe classic en original? - Tzimis Bazoukas - 17 September 2013

voor een paar euro extra bestel je de griekse versie van Nescafe. dan heb je dezelfde wat je ook in griekenland wordt gebruikt.je kan hem bij verschillende internet winkels bestellen.


RE: verschil nescafe classic en original? - all85 - 17 September 2013

Oke dus de koffie en smaak is verder gewoon hetzelfde?
Dan zou ik net zo goed die hier uit de supermarkt kunnen kopen omdat die goedkoper is en geen verzendkosten heeft.


RE: verschil nescafe classic en original? - iakovos - 17 September 2013

(17 September 2013, 13:20)all85 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oke dus de koffie en smaak is verder gewoon hetzelfde?
Dan zou ik net zo goed die hier uit de supermarkt kunnen kopen omdat die goedkoper is en geen verzendkosten heeft.

Onze ervaring.
Smaak van de beide uitvoeringen zijn anders.
Dus niet hetzelfde.
Ook de melange is anders.
Wij vinden dat de Nescafé Classic m.b.t. Frapé lekkerder is en vooral het "Griekenland" gevoel geeft.

Ik zou zeggen; gewoon een fles Nescafé hier in de supermarkt kopen.
Proeven en oordelen. gremo

SUC6


RE: verschil nescafe classic en original? - kretalover - 17 September 2013

Er is een groot verschil in smaak tussen de Nescafe classic voor frappe ( de griekse versie) en de nescafe classic die je in Nederland of Belgie koopt.
Als je moest in nederlands limburg wonen even naar de griek rijden in Aachen


RE: verschil nescafe classic en original? - Cornelius - 17 September 2013

Beste mensen maak je niet al te veel illusies in de toeristen tavernes en appartementen en hotels worden steeds vaker de erg goedkopere alternatieven voor Nescafe gebruikt terwijl men blijft volhouden dat het Nescafe is.

En laten we eerlijk wezen vele waaronder ikzelf proeven nauwelijks het verschil.
Hetzelfde geld voor bier er zijn gelegenheden in de regio waar ik woon die blijven volhouden dat ze Amstel of Mithos in de tap hebben staat er vaak ook op maar de kopen bij de cafe de goedkoopste vaten met bier die er maar zijn zoals Fix bier.

Dit gebeurd allemaal in het kader van het maken van weinig kosten om te overleven, begrijpelijk maar volledig de foute weg want het wordt steeds stiller in de tavernes en bars en ik vind dat niet vreemd.
Ik zal wel weer tegen de verkeerde beentjes schoppen maar we maken het bijna dagelijks mee,


RE: verschil nescafe classic en original? - ElsR - 17 September 2013

@Cornelius:Een sixpack Fix is in de supermarkt hier op Samos duurder dan Mythos.


RE: verschil nescafe classic en original? - JohanV - 20 September 2013

offtopic2 Zal wel vloeken in de kerk zijn voor de "puristen" onder ons, maar ik vind een Fix lekkerder dan een Mythos. Nog het liefst een Alpha van de tap! Tongue


RE: verschil nescafe classic en original? - iakovos - 20 September 2013

(20 September 2013, 16:12)JohanV schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




offtopic2 Zal wel vloeken in de kerk zijn voor de "puristen" onder ons, maar ik vind een Fix lekkerder dan een Mythos. Nog het liefst een Alpha van de tap! Tongue

Fix, Mythos en Alpha zijn dat ook oploskoffie merken ?
Kunnen deze ook gebruikt worden voor frapé ?


RE: verschil nescafe classic en original? - JohanV - 20 September 2013

Probeer het maar! Big Grin


RE: verschil nescafe classic en original? - Arthur - 20 September 2013

Als je genoeg van deze bieren drinkt proef je helemaal niet meer of de frappé van geiten keutels of koffie bonen gemaakt is.Big Grin