Oríste! - jóuw Griekenland forum
Tijd voor een raadseltje... - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Tijd voor een raadseltje... (/showthread.php?tid=3244)



Tijd voor een raadseltje... - Corry - 02 October 2013

... een makkelijke om mee te beginnen. Waar vaar ik weg?

[Afbeelding: 1z1428i.jpg]


RE: Tijd voor een raadseltje... - IngridAmsterdam - 02 October 2013

Syros?


RE: Tijd voor een raadseltje... - Patrick - 02 October 2013

Syros.

Dit was al ietsje verder Big Grin

[Afbeelding: 9tzeq0.jpg]


Waarschijnlijk even makkelijk.

Waar vaar ik hier weg?

[Afbeelding: 2vds1ub.jpg]


RE: Tijd voor een raadseltje... - Erwin - 03 October 2013

Ermoupolis op Syros volgens mij, nooit geweest maar volgens mijnbinformatie het administratieve centrum van de Cycladen. De rechtse kerk is Grieks Orthodox, de linker Rooms Katholiek. Ooit een bloeiende en welvarende handelsstad die met de opening van het kanaal van Korinthe veel van haar betekenis heeft verloren. Kennelijk beschikt het tot op de dag van vandaag over een niet onbelangrijk theater.


RE: Tijd voor een raadseltje... - Patrick - 03 October 2013

(03 October 2013, 00:32)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ermoupolis op Syros volgens mij, nooit geweest maar volgens mijnbinformatie het administratieve centrum van de Cycladen. De rechtse kerk is Grieks Orthodox, de linker Rooms Katholiek. Ooit een bloeiende en welvarende handelsstad die met de opening van het kanaal van Korinthe veel van haar betekenis heeft verloren. Kennelijk beschikt het tot op de dag van vandaag over een niet onbelangrijk theater.

Persoonlijk vind ik Ermoupolis één van de mooiste steden van Griekenland.
Bij het binnenkomen met de ferry is het wel indrukwekkend met de 2 heuvels met de kerken die boven de stad uitsteken.
Het is inderdaad het administratief centrum van de Cycladen waardoor vele mensen van de omliggende eilanden er soms 1 of 2 dagen moeten voor uittrekken om naar Syros te reizen om iets in orde te laten brengen.
In de haven van Ermoupolis is ook één van de grootste scheepswerven van Griekenland.
@ Erwin: Je moet zeker eens naar Syros gaan. Ik denk dat het je zal bevallen. Het is ook goed te combineren met bvb. Tinos, Andros en/of Mykonos.


RE: Tijd voor een raadseltje... - Corry - 04 October 2013

Ja, Ermoupolis op Syros. Prachtige stad. Was makkelijk te raden dus. Morgen iets moeilijker Wink


RE: Tijd voor een raadseltje... - Corry - 06 October 2013

@Patrick; ik ben nog steeds aan het denken, maar ik kan deze haven toch even niet thuisbrengen! Blush

En een nieuw raadseltje, waar staat deze bordenverzameling?

[Afbeelding: 2uge6uu.jpg]


RE: Tijd voor een raadseltje... - Beems - 06 October 2013

Misschien aan de buitenzijde van Nemea?

Kalo Vradi

Dick


RE: Tijd voor een raadseltje... - Patrick - 06 October 2013

(06 October 2013, 15:47)Corry schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick; ik ben nog steeds aan het denken, maar ik kan deze haven toch even niet thuisbrengen! Blush

Tinos. Herkenbaar aan de kathedraal rechts.

En net zoals @Beems denk ik aan Nemea.


RE: Tijd voor een raadseltje... - Wilma - 06 October 2013

>>En een nieuw raadseltje, waar staat deze bordenverzameling?<<

Santorini.


RE: Tijd voor een raadseltje... - marietta - 06 October 2013

Op Santorini bij Kamari denk ik.


RE: Tijd voor een raadseltje... - Corry - 06 October 2013

@Patrick, had ik niet meer geweten. Ik was ooit (1990) 1 dag op Tinos.

En, de bordenverzameling staat in Nemea, aan de rand. De link met Santorini is dat het wijnhuis Gaia samenwerkt met leveranciers in Santorini. Daardoor heb kun je in NL wijn kopen uit Santorini van wijnhuis Gaia. Ik heb deze vrijdagavond nog gedronken, erg lekker Tongue


RE: Tijd voor een raadseltje... - IngridAmsterdam - 07 October 2013

@Patrick, ach, toch Tinos! Ik was daar kort geleden nog en heb van dit uitzicht genoten bij het wegvaren. Van wanneer is jouw foto? De flyingcats zijn inmiddels lichtgroen: andere sponsor.


RE: Tijd voor een raadseltje... - Patrick - 07 October 2013

(07 October 2013, 18:59)IngridAmsterdam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




@Patrick, ach, toch Tinos! Ik was daar kort geleden nog en heb van dit uitzicht genoten bij het wegvaren. Van wanneer is jouw foto? De flyingcats zijn inmiddels lichtgroen: andere sponsor.

Was in 2009.
Inderdaad, de Highspeeds van Hellenic Seaways zien er nu zo uit:

[Afbeelding: 6iv7uo.jpg]