Oríste! - jóuw Griekenland forum
A2C niet gelukt, nu set te koop - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Internet - Computer - Telefonie - Navigatie in Griekenland (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=11)
+--- Forum: Internet: via kabel / adsl / wifi / hotspots / satelliet enz. (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=26)
+--- Discussie: A2C niet gelukt, nu set te koop (/showthread.php?tid=33)



A2C niet gelukt, nu set te koop - Senna - 30 April 2009

Het kan (nog) niet in Griekenland Astra2Connect te gebruiken. Dit ondanks het feit dat in de dokumentatie Griekenland met de afstelgegevens ruim aan bod komt. Ik heb de set vorig jaar juli in Nederland aangeschaft.
Om het hele verhaal kort te houden, een kleine samenvatting:
2008 juli: apparatuur geinstalleerd. werkt niet
2008 augustus: 120 cm schotel aangeschaft. werkt niet
2008 oktober, de eerste berichten van Astra: nieuwe 1M naar positie Astra 1, daarna de 1G van Astra1 naar Astra 3. Wellicht nu A2C?
2008 december: Apparatuur terug naar NL voor controlle leverancier. Werkt 100%
2008 december: aanschaf van prime focus 180 cm schotel: werk niet.
2009 januari/februari: 1M op positie Astra1, verbetering o.a. Duitse zenders. 1G naar positie Astra3. Nu ook de Nederlandse regionalen met 120cm schotel! Maar...... A2C blijft op de 1E van Astra3. Dus geen ontvangst/zenden.
2009 februari: Voor Spanje nu ontvangst met andere (uit spanje) modem en ander blade. Als het hier in Griekenland komt dan ook op zo'n wijze?
2009 ........einde van het jaar. Weer nieuwe satelliet naar positie Astra3?
Hier ga ik niet op wachten.
Wat vorig jaar niet kon kan hier nu wel. Namelijk een mobiel flate rate internet connectie. Aangeschaft en werkt uitstekend.
Dus mijn set is te koop. Ik kan me voorstellen dat er in Nederland interesse voor is.
De set bestaat uit een interactieve ILNB, Modem en speciale satfinder. De schotel (80 cm) en kabel heb ik in Griekenland gehouden. De apparatuur staat nu in Tilburg.
Nieuwprijs: € 499.00
Nu: €250.00


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - Ron - 01 May 2009

Senna, zou ik de set eens vrijblijvend kunnen bekijken? Heb je er ook een installatiebeschrijving met handleiding bij?

Grz, Ron


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - Senna - 03 May 2009

(01 May 2009, 16:01)Ron schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Senna, zou ik de set eens vrijblijvend kunnen bekijken? Heb je er ook een installatiebeschrijving met handleiding bij?

Grz, Ron

Beste Ron, natuurlijk kan dat. Buiten de schotel en kabel (moeilijk met het vliegtuig mee te nemen) is alles compleet. Ook alle dokumentatie zit er bij. Op de Astra site is een installatie-video.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Eigenlijk zeer eenvoudig. De set staat nu bij mijn dochter in Tilburg. Zij heeft de set op Marktplaats.nl gezet en ik denk dat het, het simpelst is, om haar daar op te berichten.


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - Gast - 03 May 2009

Ron, ik zou het bijna vergeten, maar het abonnement is tot en met juni geldig. Scheelt nog zo'n €25.00 per maand.


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - Ger - 03 May 2009

Dag Senna, even een tipje: als je een berichtje plaatst kan je bij gebruikersnaam gewoon je naam schrijven. Wachtwoord is niet nodig. Ziet er wat leuker uit dan "gast", toch? :)


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - Senna. - 03 May 2009

Hoi Ger,

Bedankt voor de tip. ..... Maar waar zet ik mijn gebruikersnaam? Groet, Senna. O, ik heb het gezien. Idea In tweede instantie heb ik de mogelijkheid als ik het voorbeeld bekijk. Doen we voortaan. Eigenlijk moet ik me maar eens registreren. Overigens een hele leuke en zinnige site. Mijn complimenten.
Hier in de omgeving veel Nederlanders met een huis en ook velen die net als wij geemigreerd zijn. Er was veel animo om A2C hier te hebben, maar dat is een, denk ik, gepasseerd station. Alles wordt/is nu momenteel met glasvezel bekabeld. Dus kiezen de meesten voor ADSL. Wij zelf zitten zo'n 2,5 km van de openbare weg, dus ook van de glasvezel af. Dan is een mobiel flate rate een goed alternatief. 30Gb voor €49/maand. Als je dat vergelijkt met de aanbieders in NL is het wel heel gooedkoop.


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - Ger - 03 May 2009

Inderdaad jammer dat A2C met zoveel bombarie is gelanceerd als hét systeem voor heel Europa. Dat valt dus in Zuid-Europa behoorlijk tegen zolang de Astra1-G daarvoor niet gebruikt gaat worden.

Maar begrijp ik het goed dat jij nu in Griekenland woont? Ik zie namelijk dat de A2C-set in Tilburg staat Huh ?

Mag ik vragen waar in Griekenland je woont en, indien je ervaring hebt met ontvangst van Nederlandse zenders aldaar, een berichtje over de ontvangst in het blokje "ontvangstrapporten Griekenland" wilt plaatsen?
Met name ben ik geinteresseerd in de resultaten m.b.t. de Astra1-H (RTL-transponder) alhoewel natuurlijk elke info meer dan welkom is.

(Ben momenteel in contact met SES-Astra i.v.m. de tegenvallende ontvangst in grote gedeelten van Zuid-Griekenland)

Alvast bedankt!

Ger


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - senna - 04 May 2009

(03 May 2009, 22:04)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Inderdaad jammer dat A2C met zoveel bombarie is gelanceerd als hét systeem voor heel Europa. Dat valt dus in Zuid-Europa behoorlijk tegen zolang de Astra1-G daarvoor niet gebruikt gaat worden.

Maar begrijp ik het goed dat jij nu in Griekenland woont? Ik zie namelijk dat de A2C-set in Tilburg staat Huh ?

Mag ik vragen waar in Griekenland je woont en, indien je ervaring hebt met ontvangst van Nederlandse zenders aldaar, een berichtje over de ontvangst in het blokje "ontvangstrapporten Griekenland" wilt plaatsen?
Met name ben ik geinteresseerd in de resultaten m.b.t. de Astra1-H (RTL-transponder) alhoewel natuurlijk elke info meer dan welkom is.

(Ben momenteel in contact met SES-Astra i.v.m. de tegenvallende ontvangst in grote gedeelten van Zuid-Griekenland)

Alvast bedankt!

Ger

Klopt ik woon permanent in Griekenland. Omgeving Methoni Messinias, ongeveer 60 km van Kalamata.
De set staat in Tilburg bij mijn dochter.
Ik heb enige tijd geleden al een ontvangstrapport geschreven. Zie aldaar bij ontvangstrapporten Griekenland.
Ik moet er wel bij zeggen dat we niet zo gek veel naar de NL. zenders kijken.
Ik weet wel dat een aantal Nederlanders hier problemen hebben met de ontvangst na de laatste (software) wijzigingen. Een aantal sateliet ontvangers doen het helemaal niet meer. O.a. de Hornet. Een aantal hebben hun ontvanger en module hier gekocht.
Wat erg prettig is dat nu de regionale Nederlandse zenders goed te ontvangen zijn met een 120 cm schotel.


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - Ger - 04 May 2009

Ja, nu zie ik het, jij was de "gast" uit Methoni ;) Bedankt voor dat berichtje, hoe meer info hoe groter de kans is dat het probleem wordt opgelost.

Ger


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - Ger - 20 June 2009

Senna, ben je je A2C-set inmiddels kwijt?
Dit forum heeft inmiddels ook een "Te koop / te ruil"-rubriek dus ga je gang als je 'm nog kwijt wilt.

Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat A2C nog niet erg van de grond komt. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen: woon je binnen het dekkingsgebied zijn er meestal andere (én goedkopere) mogelijkheden. En als die er niet zijn zit je weer buiten het dekkingsgebied van A2C. Oplossing zou m.i. vrij eenvoudig zijn: A2C verhuizen naar de Astra1-G, toch?

Ger


RE: A2C niet gelukt, nu set te koop - senna - 20 June 2009

(20 June 2009, 11:53)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Senna, ben je je A2C-set inmiddels kwijt?
Dit forum heeft inmiddels ook een "Te koop / te ruil"-rubriek dus ga je gang als je 'm nog kwijt wilt.

Eerlijk gezegd heb ik de indruk dat A2C nog niet erg van de grond komt. Daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen: woon je binnen het dekkingsgebied zijn er meestal andere (én goedkopere) mogelijkheden. En als die er niet zijn zit je weer buiten het dekkingsgebied van A2C. Oplossing zou m.i. vrij eenvoudig zijn: A2C verhuizen naar de Astra1-G, toch?

Ger
Ger, ik ben de set (nog) niet kwijt. Verhuizing naar de 1G zou de oplossing zijn geweest en daar had ik ook op gehoopt. Wellicht als komend najaar weer een nieuwe sat. omhoog gaat.
Het enige positieve is dat we nu de regionale NL-zenders weer kunnen ontvangen.

Ik denk dat hier in de omgeving er best veel animo voor A2C is. Maar ze hebben het laten liggen door het aan hun concurent weg te geven.

Gelukkig hebben wij thuis Edge bereik en zijn nu heel tevreden met het mobiele breedband.
Wind heeft een winkel in Pilos. Dus voor eventuele vragen enzo is dat erg handig.