Oríste! - jóuw Griekenland forum
Het verhaal achter Verscheurd Verlangen - de schrijfster vertelt - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Boeken - tijdschriften - reisgidsen - websites - blogs (recensies / te koop / te ruil / gezocht) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=42)
+--- Discussie: Het verhaal achter Verscheurd Verlangen - de schrijfster vertelt (/showthread.php?tid=3300)



Het verhaal achter Verscheurd Verlangen - de schrijfster vertelt - WilmaHollander - 03 November 2013

Op 12 november verschijnt mijn nieuwste ‘Pilion’-roman VERSCHEURD VERLANGEN. Alle informatie daarover kunt u lezen op mijn website
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




maar het leek me leuk om speciaal voor de Oriste-leden alvast een klein kijkje achter de schermen van het verhaal te geven.

Zoals u misschien weet, woon ik zelf al enige jaren op het mooie schiereiland Pilion, de locatie waar mijn romans zich meestal afspelen. Ik heb nooit spijt gehad van onze emigratie, maar net als iedereen die het vaderland om wat voor reden dan ook achter zich laat, ken ik momenten waarop ik verscheurd word door verlangen. Zolang het gaat om een haast onbedwingbare behoefte aan zo’n heerlijke nieuwe haring of een broodje kroket van de markt valt daar heel goed mee te leven. Heel anders wordt het echter als er verdrietige dingen gebeuren in de levens van dierbare familieleden. Wat zou je dan graag even om het hoekje willen kijken, die broodnodige knuffel willen geven, er even BIJ willen zijn. Helaas kan dat niet altijd; vanwege geldgebrek, vanwege de omstandigheden in je eigen leven of simpelweg omdat de familierelatie al vóór je vertrek niet zo perfect was als die uit de tijdschriften.

Dat laatste is namelijk het geval bij Andrea, de hoofdpersoon uit mijn roman. Het leven ver van haar familie bevalt haar prima, regelmatig terug naar Nederland hoeft voor haar niet, maar… wanneer ze onverwacht geconfronteerd wordt met de naderende dood van haar vader, blijkt het toch allemaal niet zo eenvoudig te zijn als ze altijd heeft gedacht. Als haar hart dan ook nog eens sneller begint te kloppen voor een man die er een totaal andere levensstijl op na houdt dan zij, en de keuze Nederland/Griekenland zich steeds vaker gaat opdringen, dan is er dus zomaar ineens dubbel sprake van een verscheurd verlangen!

Andrea’s verhaal stond in grote lijnen al op papier – de eerste hoofdstukken waren al geschreven – toen ik plotseling zelf geconfronteerd werd met een halsoverkop bezoek aan Nederland omdat het helemaal niet goed ging met mijn al behoorlijk op leeftijd zijnde moeder. Het was behoorlijk schokkend om zo ineens in Andrea’s fictieve schoenen te staan, bijna alsof ik die ziekenhuisopname van mijn moeder over mezelf had afgeroepen door zo’n verhaal te verzinnen. Mijn moeder is inmiddels gelukkig weer aardig opgeknapt, maar ik begin het toch allemaal wel een klein beetje eng te vinden. Het is namelijk niet de eerste keer dat mijn verhalen ‘werkelijkheid’ worden, want op de dag dat mijn vorige roman Harteloos, waarin sprake is van een zware bosbrand, uitkwam, moest mijn zus haar vakantie in Spanje eerder beëindigen vanwege het van alle kanten razendsnel naderende vuur. En na het lezen van Vlinders op de Vensterbank – de vlinders staan voor ‘boodschappers van gene zijde’ – kreeg mijn moeder de schrik van haar leven toen ze de volgende ochtend de gordijnen opende en daar een prachtige vlinder op haar vensterbank zag zitten. Als tegenhanger heb ik daarom dit keer van de knappe man in Verscheurd Verlangen maar een beroemde bestsellerauteur gemaakt. Zo’n status zou ik natuurlijk ook wel erg leuk vinden en aangezien mijn verzonnen verhalen blijkbaar de neiging hebben om zich in mijn werkelijke leven te manifesteren... Wie weet, ik houd u op de hoogte!

Mocht u naar aanleiding van dit kijkje in mijn schrijverskeukentje nieuwsgierig zijn geworden naar mijn roman, dan kunt u hem natuurlijk nu al reserveren via de onlinebookhops of in de ‘gewone’ boekhandels in Nederland en België. Degene die mij als eerste een foto mailt van zichzelf met mijn nieuwe roman krijgt traditiegetrouw een ereplekje op mijn website Wink

Zonnige groet uit Kato Gatzea,
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Wilma Hollander

P.S. De bijbehorende booktrailer kunt u in het Oriste - Youtube-hoekje vinden Wink


RE: Het verhaal achter Verscheurd Verlangen - de schrijfster vertelt - Pippelientje - 04 November 2013

Kan niet wachten om te beginnen met lezen Wilma. Ben al jaren fan van je boeken!


RE: Het verhaal achter Verscheurd Verlangen - de schrijfster vertelt - WilmaHollander - 04 November 2013

Wat leuk om te horen, Pippelientje. Ik hoop dat deze net zo in de smaak valt als de vorige. Heb altijd de kriebels, zo vlak voor verschijnen. Zullen m'n fans hem wel mooi vinden? En met ieder boek wordt de druk natuurlijk groter. Ik denk dat ik maar een poosje onderduik Wink


RE: Het verhaal achter Verscheurd Verlangen - de schrijfster vertelt - Pippelientje - 06 November 2013

Hahaha, niet doen hoor Wilma, tot nu toe zijn al je boeken goed, dus met deze zal het niet anders zijn.
Ik laat het je weten als ik 'm uit heb.

Groetjes Marjolein (Pippelientje)