Oríste! - jóuw Griekenland forum
Welke bestemming? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Welke bestemming? (/showthread.php?tid=3466)



Welke bestemming? - spikie - 04 February 2014

Hallo allemaal,

Voor de zomer ben ik opzoek naar een nieuwe Griekenland bestemming. We zijn een gezin met 2 kinderen van 8 en 6 jaar oud.
Wat wij zoeken:
-Niet te toeristisch
-Wel leuk als er meer kinderen zijn om mee te spelen
-Centrum en strand het liefst op loopafstand
-Mooie omgeving met dorpjes en baaitjes om te verkennen, bijvoorbeeld met een brommer
-Appartement met zwembad en wat ruimte eromheen zodat de kids lekker kunnen spelen.

Welke bestemming is ook nog goed betaalbaar?

Wat een eisen, he! Wink
Maar misschien hebben jullie, Griekenland fans wel leuke ideeen!


RE: Welke bestemming? - Dirk - 04 February 2014

Samos Votsalakia, Evagelistria. Op deze site vind je ook wat foto's :

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Welke bestemming? - ElsR - 04 February 2014

@Dirk ga je daar naar toe of raad je het @spikie aan? Allebei goed trouwens ... Smile)


RE: Welke bestemming? - spikie - 04 February 2014

(04 February 2014, 13:27)Dirk schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Samos Votsalakia, Evagelistria. Op deze site vind je ook wat foto's :

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Is Kokari op Samos niet veel leuker?


RE: Welke bestemming? - Margaritha - 04 February 2014

Spikie,
Ik las je wensen en dacht meteen,informeer eens bij Roos op Skyros.
Roos heeft ook nog jonge kinderen en kan je daar op Skyros erg mee op weg helpen.
Mijn hart ligt op Samos,al 28 jaar,heerlijk voor jullie samen,maar voor mijn gevoel niet zo geschikt voor kinderen.
Ik heb zelf 4 kleinkinderen,ook in de leeftijd van jouw beide kinderen,ik zou ze daar niet mee heen nemen,hoor ook vaak van mensen met kinderen die zeggen,1 weekje is het wel.
Zeker omdat je niet hele dagen aan het strand wilt liggen,en ook leuk dingen wilt gaan ondernemen.
Ik denk dat Samos daar net te groot voor is,kinderen hebben het na een uurtje in de auto al gauw gezien.
Maar zoals ik al schreef,dit is mijn gevoel en mening met kinderen over Samos.misschien heeft Dirk hier andere ervaringen mee,hoor het graag.
Veel succes met je zoektocht,
Groetjes Margaritha


RE: Welke bestemming? - Erwin - 04 February 2014

Als een kind het naar zijn zin heeft, is de vakantie voor de ouders geslaagd. Hoe makkelijk is het, ook voor de kinderen als er Nederlands wordt gesproken. Roos kan jullie met raad en daad terzijde staan. Als moeder speelt zij in op gedachtenwereld van jullie kinderen. @Margaritha: zeer sympathiek!


RE: Welke bestemming? - Vito - 04 February 2014

Skyros lijkt me nogal een wereldreis met 2 kinderen en niet aan te raden.
Bij Tsilivi op Zakynthos heb je echt prachtige kindvriendelijke stranden, misschien zelf even op Zoover zoeken naar geschikte accommodaties voor kinderen.

En verder is Ormos op Samos toch wel geschikt voor kinderen?
Kokkari lijkt me idd minder geschikt.

Ook op Thassos zit een leuke kindvriendelijke accommodatie, o.a. Sunweb te boeken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Alleen moet je hier vanaf Kavala ook nog naar toe met een boot en de bus.


RE: Welke bestemming? - maria alida - 05 February 2014

Hoi Spikie
Skyros lijkt mij ook een hele goede bestemming met kinderen. Prachtig eiland, klein dus mooie dagtripjes zijn nooit ver weg en zeker de moeite waard. Skyros stad geweldig gezellig!!! En vele mooie stranden. We zijn er al drie keer geweest!

Wat betreft de reis, dat valt reuze mee. Hier een tip: wij gaan in Juni. Eerst met Transavia naar Athene, twee uur later vertrekt vliegtuig van Aegean Airlines naar Skyros, rond drie uur op het eiland. Geweldig leuk zo'n klein vliegtuigje.

(Denk er ook aan dat als je met een touroperator gaat, je vaak te maken hebt met lange transfertijden).

Terugreis iets langer, eerst naar Athene en vier uur later naar Amsterdam (in de tussentijd even ergens een hapje eten?). En de prijzen vallen reuze mee.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze tip. En wat een ander ook schreef, leuk bij Roos zij heeft ook kindertjes en een strandje lekker dichtbij.
Groetjes van Maria


RE: Welke bestemming? - Erwin - 05 February 2014

Indien je niet voor Skyros kiest dan zijn appartementen Almyra Village op Karpathos een idee.


RE: Welke bestemming? - greece67 - 05 February 2014

Hotel Adams House in Parga!!


RE: Welke bestemming? - Roosmarijn - 05 February 2014

Hai Spikie,

Ik las de oproep en dacht bij de eerste paar wensen: he, misschien is Skyros wel wat. Toen las ik heel lief dat sommige Oriste leden ons zelfs al geopperd hadden Wink)

Toch denk ik, hoe graag ik jullie ook hierheen zou willen lokken, dat je beter voor een andere bestemming kunt kiezen. Ik ben gewoon heel eerlijk en zou het vervelend vinden als een vakantie tegen zou vallen. Skyros zou niet perse af hoeven te vallen in jullie overwegingen, hoewel jullie wel rekening zouden moeten houden met de reis die Maria Alida al beschreef. Wij hebben in ons hotel ook Nederlandse gezinnen gehad (met kinderen onder de 4 jaar) die de reis hebben gemaakt.

Een van jullie wensen was echter een zwembad, en het andere een appartement. Wij hebben weliswaar het strand op loopafstand, maar ik denk dat je specifiek die wensen hebt, en daar moet je dan niet van afwijken. Zeker met jonge kinderen is een appartement met keukentje ideaal. Dat kunnen wij helaas niet bieden.

Wel zou ik jullie op weg kunnen helpen om hier iets anders te vinden, maar stuur mij dan een PB.

Alvast heel veel voorpret bij het regelen van de vakantie Wink)


RE: Welke bestemming? - ElsR - 05 February 2014

Spikie dan kom ik toch op Votsalakia Samos uit. Kijk eens wat Sunweb voor pakketreizen heeft voor Votsalakia; relatief goedkoop. Votsalakia is een dorpje dat langs een rustige kustweg ligt, met alle behoeften op loopafstand. Aan de buitenkant van dit dorpje zijn diverse rustige appartementen-complexen gelegen met (kinder-)zwembad. Het strand is fijn en loopt geleidelijk af in zee. Je kunt er bedjes, waterfietsen en surfplanken huren maar ook zelf je spulletjes meenemen. Restaurantjes in diverse prijsklassen en voor pa en ma eventueel 's avonds vermaak in het centrum (Griekse muziek, géén disco's). Ik geloof ook dat er in het hoogseizoen 1x per week boottochtjes en jeepsafaris georganiseerd worden. Er zit een VVV-kantoortje en er is een pin-automaat alsmede een paar supermarktjes. De kustweg is vrij vlak dus daar kun je met de brommer op pad.
Het voordeel van een pakketreis is dat je ook transfer van het vliegveld en terug naar je appartement hebt. Ik vind het een aanrader voor de wensen zoals jij die formuleert.


RE: Welke bestemming? - spikie - 05 February 2014

(04 February 2014, 21:16)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ook op Thassos zit een leuke kindvriendelijke accommodatie, o.a. Sunweb te boeken.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Alleen moet je hier vanaf Kavala ook nog naar toe met een boot en de bus.

Reizen is voor ons geen probleem. We zijn op Thassos geweest en dat ging prima.
Fijn dat er zoveel tips gegeven worden! Ik ga ze allemaal even beter bekijken.

Roosmarijn, fijn dat je zo eerlijk bent. Ik hoor graag meer tips van je.

Een andere tip was Karpathos. Wat is er zo leuk op Karpathos?

Is de noordkant van Samos niet erg heet in juli/aug? Ik hoorde dat Kokkari wat koeler is. Waarom denken jullie dat Kokkari niet geschikt is?


RE: Welke bestemming? - Vito - 05 February 2014

Kokkari is kiezelstrand én de zeebodem loopt daar heel snel af. Dat lijkt me nogal tricky met kinderen. Kokkari ligt wel aan de Noordkant en toen wij er waren stond er altijd een lekker briesje.
Het was juist aan de zuidkant bijOrmos erg heet en windstil.


RE: Welke bestemming? - Erwin - 05 February 2014

Beste Spikie, ook ik dacht jaren wat moet ik op die rots in zee? Vorig jaar hebben we dan toch maar besloten om er eens een vakantie door te brengen en wat blijkt: een superleuk eiland. Wij verbleven in Almyra Village. Appartementen waar je ook ontbijt bij kunt boeken, je kunt er ook lunchen. Er is een zwembad, met kinderbadje als ik me niet vergis. ook dacht ik dat er een paar speeltoestellen stonden, dit weet ik niet zeker want het is lang geleden dat ik van de glijbaan af ben gegaan. Bij de receptie kun je in de ochtend brood kopen en een fiets lenen om boodschappen te doen. Karpathosstad ligt op een paar taximinuten weg, te ver om met kinderen te lopen. Het strand is voor de deur, je moet even de weg over. Eigenaresse is bijzonder vriendelijke en gastvrij.

Karpathos stad is een leuke plaats met winkeltjes, taverna 's en terrassen. Olympos is een kleurijk bergdorp waar je met een bootexcursie naar toe kunt. Lefkos is ook een leuk plaatsje waar je echt kunt onthaasten. Het eiland is prima te berijden: geen grote afstanden. Mooie natuur en prima stranden. Voor een indruk kijk bijvoorbeeld op:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Het is natuurlijk maar een idee, al ligt deze bestemming niet zo voor de hand. Vast veel plezier met boeken en de voorpret en een fijne vakantie!


RE: Welke bestemming? - Margaritha - 05 February 2014

Vito,ik ben het helemaal met je eens,en het strand in Kokkari is niet alleen kiezels maar in het begin van de zee grote gladde stenen.
Als er daar een stevige noorderwind staat, kan ook in de zomermaanden komt de zee hoog op het strand inderdaad best gevaarlijk voor zo jonge kinderen.Zelf volwassenen hebben daar vaak moeite mee.
Spikie nogmaals succes met het overwegen en kiezen van jullie bestemming.
Gaat lukken met zoveel goede adviezen,
Groetjes Margaritha


RE: Welke bestemming? - ElsR - 05 February 2014

Het zuiden van Samos (waar Votsalakia ligt) is inderdaad ietsje warmer dan het noorden. Maar het is in heel Griekenland warm in de zomer. Doe zoals de lokale bevolking: als je actief wilt zijn doe dat vroeg in de ochtend en rust op het heetst van de dag - tussen 1 en 5. Probeer ook de kinderen dan te laten rusten/boekje lezen met de belofte dat ze 's avonds wat langer op mogen blijven. Drink veel water (niet alleen bier) en ga niet in de zon liggen bakken. Je wordt ook in de schaduw wel bruin. Smeer jezelf en de kinderen altijd goed in met een zonnebrandcrème met hoge beschermingsfactor, zeker als jullie/ze uit het (zee-) water komen. Vergeet 's avonds de muggenspray niet (met minimaal 25% DEET). En neem de tijd om te acclimatiseren als je aankomt - doe zeker de eerste dag rustig aan.
Dan loopt het met die warmte allemaal wel los.
Oja en voor kalende mannen: PETJE OP!!