Oríste! - jóuw Griekenland forum
Griekse tuin - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Griekse tuin (/showthread.php?tid=3592)



Griekse tuin - jackra - 08 April 2014

Hallo allemaal,

ik ben druk met het proberen de Griekse sfeer in de achtertuin de krijgen , ben al een stukje op weg. Wat vinden jullie?


RE: Griekse tuin - ElsR - 08 April 2014

@Jackra: Leuk! Je zou eens een pergola moeten proberen, dat zie je in veel Griekse tuinen


RE: Griekse tuin - Jan Platanias - 08 April 2014

Complimenten! Al ziet mijn Griekse tuin er niet zo netjes uit.


RE: Griekse tuin - Cornelius - 08 April 2014

(08 April 2014, 16:03)Jan Milina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Complimenten! Al ziet mijn Griekse tuin er niet zo netjes uit.

Een echte Griekse tuin ziet er niet netjes uit maar zo

[Afbeelding: 2wolqq0.jpg]


RE: Griekse tuin - jackra - 08 April 2014

ik vind deze ook mooi ho0r,complimenten!


RE: Griekse tuin - grek - 08 April 2014

Cornelius
ik vind hem mooi ,ruig met mooie planten,en kruiden
en de locatie natuurlijk


RE: Griekse tuin - Jef Dockx - 08 April 2014

Vergeet de bloempotten niet , vooral die vierkante bussen van olijfolie zijn overal te zien in Griekenland. met of zonder een likje verf.


RE: Griekse tuin - Cornelius - 09 April 2014

(08 April 2014, 19:01)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cornelius
ik vind hem mooi ,ruig met mooie planten,en kruiden
en de locatie natuurlijk

Dit is de tuin en een hoekje terras naast ons huis in opbouw
[Afbeelding: 2n6fdb4.jpg]
[Afbeelding: w1ehp3.jpg]
[Afbeelding: v4194l.jpg]


RE: Griekse tuin - jackra - 09 April 2014

(09 April 2014, 15:44)Cornelius schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(08 April 2014, 19:01)grek schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Cornelius
ik vind hem mooi ,ruig met mooie planten,en kruiden
en de locatie natuurlijk

Dit is de tuin en een hoekje terras naast ons huis in opbouw
[Afbeelding: 2n6fdb4.jpg]
[Afbeelding: w1ehp3.jpg]
[Afbeelding: v4194l.jpg]
prachtig!


RE: Griekse tuin - Cornelius - 09 April 2014

Dank je wel Jackra we doen het op de Kretenzer manier je doet maar wat en het eindresultaat is altijd verrassend.


RE: Griekse tuin - Sophia - 09 April 2014

Ik vind de Bougainvillea overal in Griekenland zo mooi, ik ga er hier bij ons achter ook een planten. Ik weet alleen niet of die het in Nederland ook doen, of ze winterhard zijn....


RE: Griekse tuin - Erwin - 10 April 2014

@ Sophia, ik heb het op een beschut balkon als kuipplant geprobeerd: de eerste ging na een jaar hemelen, de tweede na twee jaar, eveneens als de derde. Ik zet de plant in de winter binnen. Maar; helaas. Nou zijn ze tegenwoordig net zo duur als een behoorlijke bos bloemen, dus probeer ik het dit jaar weer want ook ik vind de plant het ultieme Griekenlandgevoel geven. Maar stel je wat betreft overwintering in op een teleurstelling. Nog kleinigheidje: de tweede verloor in de winter alle blaadjes maar bloeide het jaar daarop weer volop, de derde werd in de winter ook kaal maar heeft het niet overleefd. M.a.w.: niet te vlug opgeven. indien de plant kaal is, dan wachten tot er volgroeide blaadjes aanzitten alvorens de plant in volle zon te zetten. Als ik je een advies mag geven: indien in volle grond dan op zeer beschutte plek die in de winter niet in schaduw ligt. Ik denk dat het als kuipplant beter gaat lukken, maar deze moet in de winter echt naar binnen. Tijdens een vorstperiode op Kythira hebben daar alle bougainvilleas het loodje gelegd... Idd mooie tuinen: als appartementeigenaar probeer ik de Griekse sfeer te bereiken door een eigen olijfboom ( ooit gekocht bij Blokker van slechts 15 cm hoog en is nu ruim 2 meter, heeft volop onrijpe olijven gegeven dit jaar), een oleander, soortgelijk verhaal en dergelijke, en...een nieuwe bougainvillea natuurlijk. Die laat ik dan lekker over de ballustrade tuimelen. Maar blijft op 3 hoog behelpen helaas. Oja, en een Grieks vlaggetje maakt het natuurlijk helemaal af...


RE: Griekse tuin - Ger - 10 April 2014

(10 April 2014, 16:24)Erwin schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik zet de plant in de winter binnen. Maar; helaas.

Dergelijke (kuip)planten kan je beter niet naar binnen halen maar op een beschutte plek ergens onder een afdak uit de wind laten overwinteren. En als het écht flink gaat vriezen dan tijdelijk in een garage/berging zetten. Zo doe ik het ook met andere planten die ik uit Griekenland heb meegenomen (inclusief oleander, olijven, vijgen enz)..........


RE: Griekse tuin - Erwin - 10 April 2014

@ Ger: bedankt dat valt te proberen.


RE: Griekse tuin - Markos - 11 April 2014

Mijn Griekse tuin staat vol met groentjes, fruitbomen, olijfbomen, kruiden en druivelaars.


RE: Griekse tuin - Hettepet - 13 April 2014

Vorig jaar begonnen met het opknappen van de tuin en ook ik wilde graag de Griekse Sfeer er in terug brengen.
Geïnspireerd op het moziëk wat je ziet in de dodekanesos (Nyssiros etc) ben ik aan de slag gegaan met kiezels en heb een plantenbak gemaakt. Onder tussen staat er al een nieuwe schutting en van de week wordt de tuin opnieuw betegeld. Dan kan ik daarna los gaan om het nog leuker te maken. Nu maar alvast gaan sparen voor olijfolie blikken.....


RE: Griekse tuin - Xandrios - 18 April 2014

Het belangrijkste ontbreekt nog!

[Afbeelding: Lamp-Grilling.jpg]

;)