Oríste! - jóuw Griekenland forum
Pilion - Zagoria - Parga - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland per regio (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=54)
+--- Forum: Het Griekse vasteland (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=55)
+---- Forum: Pilion (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=84)
+---- Discussie: Pilion - Zagoria - Parga (/showthread.php?tid=4677)



Pilion - Zagoria - Parga - Goedas - 20 August 2015

Is er ook iemand die dit soort reis heeft gemaakt? Pilion-Zagoria-Parga. Als we het zelf regelen kun je dan beter rechtstreeks bij het app boeken of via booking.com.
Vliegen op Volos en daarna Preveza of ook weer vertrekken vanaf Volos. 
Jullie horen wel ik ben niet zo'n avonturier Wink We willen toch het avontuur aangaan. Probeer er veel over de gebieden te lezen. Met een beetje hulp van jullie moet het lukken. Komen we er niet uit dan voor wat centjes meer laten we het door Ross samenstellen. We hebben de tijd om het eerst zelf uit te zoeken. 
Bedankt vast voor de informatie. Alles is welkom. Hoe te reizen. Welke plaats overnachten. Wat beslist doen. Enz.  Parga zijn we bekend maar Pilion en Zagoria niet.


Multiquote:Ger dit moest eigenlijk onder het onderwerp Pilion, kun jij het nog verplaatsen?

****Moderator: is inmiddels verplaatst****


RE: Pilion - Zagoria - Parga - Angeliki - 20 August 2015

Hallo Goedas,
Een mooie trip! Wij hebben deze verschillende keren gemaakt; we hebben later, i.p.v. Parga, Lefkas en/of Meganisi bezocht. Wij boeken onze vakantie altijd zelf; dit hoeft niet te betekenen dat je goedkoper uit bent, maar wij vinden het belangrijk om zelf invulling te geven aan onze vakantie, de vrijheid te hebben als een plek niet is wat we ervan verwachten en dat we zeker weten dat het geld wat we betalen ook terecht komt bij de mensen die er de moeite voor doen. Ik ga wel op zoek via Booking.com, omdat daar erg veel adressen op te vinden zijn en bij elkaar op één site staan. Daarna ga ik op internet zoeken of ik rechtstreeks het hotel kan vinden/boeken. De prijs is soms hetzelfde, soms ook lager, maar de hoteleigenaar houdt er zelf meer aan over, hij hoeft namelijk geen provisie af te dragen aan Booking.com. Maar dat is voor iedereen anders.
Wil je vliegen vanaf één lokatie of wil je starten bijvoorbeeld op de luchthaven van Thessaloniki en dan terug vanaf Preveza? Als je voor het laatste kiest betaal je ten eerste "drop-off" kosten voor de huurauto (en dit kan nog wel eens oplopen) en daarnaast ben je in zo'n 4 uur van Parga in Thessaloníki (via de snelweg). Ik snap dat je vakantie hebt en je niet alleen maar snelweg wil zien, maar ik wil maar aangeven dat aankomen en vertrekken vanaf Thessaloníki een goede optie is. Vluchten naar Thessaloníki zijn ook minder prijzig dan naar Preveza en je hebt veel meer maatschappijen die daar naar toe vliegen. Hoe lang willen jullie over de reis gaan doen?
Pilion is erg mooi: voor ons de combinatie van bergen en zee. De route richting Zagoria is ook prachtig! Kies ervoor om zoveel als mogelijk nog de oude route te rijden (via Katarapas) en zeker een bezoek te brengen aan de kloosters van Meteora! Over de Zagoria heb ik laatst ook nog wat informatie op het forum gezet en er is al veel over dit gebied geschreven op dit forum. Tevens kun je een bezoek brengen aan mijn website; hier is veel informatie terug te vinden over de Zagoria en ook omtrent mogelijkheden voor combinatiereizen.
Ik lees dat je Parga al kent en misschien is dat juist de reden dat je daar naar toe terug wilt, maar ik wil je ook attenderen op het Ionische eiland Lefkas en het nabij gelegen eilandje Meganisi. Het is natuurlijk moeilijk om voor anderen te bepalen wat leuk is om te doen en te bezoeken en zo heeft iedereen zijn eigen plekjes.
Mocht je verder nog informatie willen omtrent bijvoorbeeld overnachtingsplaatsen of iets dergelijks, stuur me dan even een PB. In ieder geval heel veel plezier met de voorpret! En natuurlijk veel plezier tijdens jullie reis!


RE: Pilion - Zagoria - Parga - Goedas - 20 August 2015

Bedankt voor je fijne reactie. Ons doel is 4 weken. 2 weken Pilion, 1 week Zagoria en 1 week Parga. Heb nog zoveel vragen. Ik ga eerst rustig jou Website lezen. Het boekje van Wilma over Pilion lezen en Oriste hierover uitspitten. Nogmaals bedankt Angeliki. Zal zeker nog met vragen komen.


RE: Pilion - Zagoria - Parga - Cynthia - 27 August 2015

Als aanvulling op het uitgebreide verhaal van Angeliki wil ik melden dat de oude route zeker een aanrader is maar de laatste keer dat wij deze route hebben gereden (2014) viel het op dat de weg op verschillende plekken slecht onderhouden is, Katara pas was zelfs afgesloten.

Dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat vrachtverkeer etc. tegenwoordig gebruikmaken van de nieuw aangelegde snelweg Egnatia Odos. Op verschillende plekken wordt je toch weer geleid naar de nieuw aangelegde snelweg (Egnatia Odos). Ook deze route is prachtig om te rijden.

Voor alvast wat vakantie voorpret (tips en foto's) over deze prachtige gebieden neem gerust een kijkje op mijn website.

Van het Zagoria gebied (mijn favoriete gebied van Griekenland) staan ook video's op de website.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In ieder geval heel veel plezier.


RE: Pilion - Zagoria - Parga - Goedas - 28 August 2015

Super, dank je wel Cynthia. mooie website


RE: Pilion - Zagoria - Parga - Angeliki - 30 August 2015

Nog even een tip voor een eventuele overnachting bij de Meteora kloosters: guesthouse Plakias (
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




). In het knusse centrum van Kastraki, met een prachtig uitzicht op de Meteora en een gastvrijheid waar je "u" tegen zegt! Voor een heerlijke maaltijd hoef je alleen maar naar "de buren" te gaan......dezelfde eigenaar als het guesthouse. Voor ons een superplek, waar we zeker nog eens naar terug zullen gaan.


RE: Pilion - Zagoria - Parga - Goedas - 30 August 2015

Daar zeg je zeker U tegen, prachtig