Oríste! - jóuw Griekenland forum
Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland algemeen (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=89)
+--- Forum: Wonen in / emigreren naar Griekenland (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=115)
+--- Discussie: Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta (/showthread.php?tid=4754)



Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Lousaki001 - 21 September 2015

Wie weet of heeft een huis(je) te huur voor een langere periode op Kreta.!
Ik denk aan omgeving  Piskopiano, Gouves of bikv. Lasithi met uitzicht en rustig gelegen 

Volgend jaar zomer zou ik daar willengaam wonen voor minimaal n jaar ....


RE: Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Arthur - 21 September 2015

Welke prijsklasse had je in gedachten, op Lassithi zijn genoeg huizen en appartementen te huur die ook voor de wintermaanden geschikt zijn, zeker in de omgeving van Agios Nikolaos waar ook buiten het seizoen alles leeft, dat tegenover de strook land tussen Heraklion en Milatos waar in deze maanden alles zo dood als een pier is.


RE: Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Lousaki001 - 21 September 2015

Richting Aghios Nikolaos is ook prima! 
Prijs: n beetje afhankelijk van de staat en de inrichting van het 'huis' maar ik hoop dat ik  rond de 300 Euro per maand iets kan vinden
En zoals gezegd met uitzicht (op zee?) en rustig gelegen.....


RE: Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Arthur - 21 September 2015

Nog iets anders, hoeveel personen, heb je een huisdier en wil je alles officieel doen.


RE: Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Lousaki001 - 21 September 2015

Ik heb en wil geen huisdieren :Smile
En ik zou alleen komen. Officieel hoeft niet perse; ik ben niet afhankelijk van 'plaats-gebonden' uitkeringen o.i.d.


RE: Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Arthur - 21 September 2015

(21 September 2015, 11:03)Lousaki001 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb en wil geen huisdieren :Smile
En ik zou alleen komen. Officieel hoeft niet perse; ik ben niet afhankelijk van 'plaats-gebonden' uitkeringen o.i.d.

Officieel wil zeggen dat je een AFM hebt dat wil zeggen een Grieks belastingnummer, zonder dit kun geen water en stroom betalen, dus ook niet officieel huren met een echt contract (wat vaak weinig voorstelt hier)
Jou huurder maakt dan een AI prijs wat meestal vaak onvoordelig uitkomt zeker als je niet weet hoe alles hier in zijn werk gaat, ik denk dat de leden die hier wonen dat wel kunnen beamen.



RE: Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Lousaki001 - 21 September 2015

Oooohhh!?
Ik heb meerdere kennissen, Nederlanders, Oostenrijkers etc. die ook iets huren, (maar dat zijn vaak appartementjes) en die hebben dan het energie/water verbruik inclusief. 
Op die basis lijkt mij het 'handigst' vooralsnog.


RE: Ik wil op lange termijn n huis(je) huren op Kreta - Arthur - 22 September 2015

(21 September 2015, 11:35)Lousaki001 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oooohhh!?
Ik heb meerdere kennissen, Nederlanders, Oostenrijkers etc. die ook iets huren, (maar dat zijn vaak appartementjes) en die hebben dan het energie/water verbruik inclusief. 
Op die basis lijkt mij het 'handigst' vooralsnog.

Kijk hier eens.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.