Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 28 April 2020

Agios Georgios en Sikousi heet die toren?


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 28 April 2020

(28 April 2020, 08:34)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Agios Georgios en Sikousi heet die toren?
Nee dat moet dan toch een andere toren zijn Nanny

dit is de andere kant van de toren

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 28 April 2020

anavatos is het enige dat mij te binnen schiet, is zo lang geleden dat ik daar was (20 jaar)


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 28 April 2020

(28 April 2020, 09:01)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




anavatos is het enige dat mij te binnen schiet, is zo lang geleden dat ik daar was (20 jaar)
Nee helaas ook niet


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 28 April 2020

,Dan is deze bij Pirgos?


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 28 April 2020

(28 April 2020, 09:18)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




,Dan is deze bij Pirgos?
 Is Pirgos hetzelfe dan Pirgi misschien ?


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 28 April 2020

Zo als dikwijls in Griekenland worden er verschillende namen gebruikt dus rekenen wij Pirgos en Pirgi
allebei goed ,nu nog de naam van de Toren ,


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 28 April 2020

Volgens mij moet het wel Pirgi zijn Metaxa, ik kwam even in de war want een Pirgos is een kasteel.
Ik heb nu ff hulp op google gezocht,vind t al heel wat dat ik me dat beeld nog ergens voor de geest kon halen,
dit moet dan de Pirgos van Dotia zijn?


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 28 April 2020

(28 April 2020, 12:32)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij moet het wel Pirgi zijn Metaxa, ik kwam even in de war want een Pirgos is een kasteel.
Ik heb nu ff hulp op google gezocht,vind t al heel wat dat ik me dat beeld nog ergens voor de geest kon halen,
dit moet dan de Pirgos van Dotia zijn?
Helemaal goed Nanny dat is de toren  die we zochten dus is het aan u voor een nieuw raadseltje


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 28 April 2020

Daargaan we dan....
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 28 April 2020

Gokje Chania Kreta ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 28 April 2020

Ik denk dat ik deze een aantal malen gepasseerd ben enkele jaren terug. Is dat niet in Pyli (Kos) langs de weg richting Kardamena?


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 28 April 2020

Beide fout


RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 28 April 2020

Nysiros, net buiten Mandraki langs de weg richting Pali.

Cors


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 29 April 2020

Ook fout cors


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 29 April 2020

Kythira nabij Aroniadika


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 29 April 2020

Nee, Pieter fout


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 29 April 2020

Thesaloniki ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Debs - 29 April 2020

Ik dacht hem ook te herkennen van Kos en na het uitvergroten van het verkeersbord blijkt dat in ieder geval te kloppen  Big Grin Maar waar precies of hoe de kerk heet geen idee.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 29 April 2020

Ah, dat meen ik te weten (ben er nog niet zo heel lang geleden langs gereden), onder andere op een zijsprongetje naar het dorpje Zia op Kos. En voor alle zekerheid toch nog eens opgezocht op de kaart, voor de naam van de kerk: ja, dat is èm:
Het is dus de kerk Evangelismos tis Theotokou in Asfendiou, op het eiland Kos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 29 April 2020

Ja juist Vlagreco, het is dat is de kerk bij mij in t dorp.
Heb jij m in deze uitvoering gezien of misschien nog helemaal wit? Een goed jaar of misschien twee hebben ze m de natuursteen look gegeven.

Oriste lid, en niet ff bij me langsgeweest in Zia, foei Vlagreco! Grap natuurlijk, maar stiekem wel leuk dat ikverschillende keden hier in levende lijve heb ontmoet.

Beurt voor Vlagreco


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 29 April 2020

Hey Nanny, ik wist niet dat jij daar woont. Leuk!
Toen we eens op vakantie op Kos waren, hebben we daar met een huurwagen eens een hele dag rondgereden. Dus in de vlugte een en ander bekeken, zowel langs de kustweg, als enkele dorpjes in het 'binnenland'. Ik heb wellicht die kerk nog in het wit gezien, maar dat herinner ik me niet zo goed meer. Mijn euro was eigenlijk pas gevallen toen forumlid Debs hierboven in deze draad Kos vermeldde; zo ben ik dan wat aandachtiger beginnen kijken. Die kerk zei me wel vaag iets, maar niet echt concreet. En dus ben ik eens op de kaart van Kos gaan kijken... vandaar Wink.

Ehhh... ik zoek zo dadelijk een nieuwe foto.

Oké, hier eens een vrij gemakkelijke. Dat mag ook wel eens Smile . 
En nu niet allemaal tegelijk het juiste antwoord geven hé Wink .  


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 29 April 2020

Ik heb een winkeltje in Zia midden op t plein, wie weetben je wel langs geweest....
Ik woon zelf in Evangelistria.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 29 April 2020

(29 April 2020, 22:50)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb een winkeltje in Zia midden op t plein, wie weetben je wel langs geweest....
Ik woon zelf in Evangelistria.
Ik herinner me dat we daar toen eventjes, bij het begin van het dorp, de huurauto geparkeerd hebben, en een eindje door de straat gewandeld hebben. Maar enorm veel herinner ik er mij verder niet meer van.
Een volgende keer misschien Wink . Ik zal het proberen te onthouden.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 29 April 2020

Rhodos?


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 30 April 2020

Meteen juist, Patrick.
Zoals ik schreef: de locatie van deze foto was dan ook heel gemakkelijk te vinden.
Je weet wellicht ook waar ik die foto op Rhodos genomen heb (lijkt me ook niet moeilijk).
Dus nu terug aan jou om een foto te plaatsen, Patrick.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 April 2020

Ik weet inderdaad waar je die foto genomen hebt, aan de Kolona haven in Rhodos stad. De toren (de Pirgos Gallias) maakte het heel herkenbaar.

Waar is dit (En welk gebouw is het)?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 30 April 2020

Het is in Thassos-stad, Kalogeriko aan de haven. Welk gebouw het is weet ik niet, maar er worden alleraardigste kunst exposities gehouden.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 April 2020

Ik vermoedde dat een Thassos adept dat wel zou raden. Het is het (prachtige) gebouw van de havenautoriteit.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 30 April 2020

Ja Patrick, ben inderdaad gek op Thassos. Wij zijn er vaak geweest, ook met kinderen en kleinkind.
De sfeer verandert wel, door de toestroom van mensen uit Bulgarije en Hongarije. Niets mis mee, maar ze spreken belazerd Engels. De Grieken klagen ook over hun bestedingspatroon. Biertje en bak patat met 4 man.
Nou ja voorlopig zit ik nog op mijn balkon in Amsterdam Zuidoost.

Was een schot voor open doel, daarom mag een ander een nieuwe plaatsen.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Het wereldberoemde Thassos marmer.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 April 2020

Jij was inderdaad diegene waarvan ik dacht dat je het onmiddellijk zou weten.

Dus zet ik maar een nieuwe.
Waar is dit?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 30 April 2020

Corfu?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 April 2020

Neen, het is niet Corfu. Je hebt je waarschijnlijk laten misleiden door het water Wink


RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 30 April 2020

Vliegveld van Milos. 

Cors


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 30 April 2020

Vliegveld Samos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 April 2020

Cors heeft het goed. Het is de verkeerstoren van het vliegveld van Milos. Het water is voor de zoutwinning langs de weg naar Adamas.


RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 30 April 2020

Welke plaats is dit? 

Cors

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 01 May 2020

Paleochora!


RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 01 May 2020

Klopt Frederique. Uitzicht op Paleochora vanaf het oude fort. 

Cors


RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 01 May 2020

Kon ook niet missen! We komen er al jaren...

Waar op Kreta bevind ik me hier?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.