Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - cole1962 - 17 May 2020

Is het Methoni?


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 17 May 2020

(17 May 2020, 15:54)cole1962 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het Methoni?
Het  is de Venetiaanse Burcht van Methoni ,goed gedaan  u mag de volgende


RE: Waar ben ik nu weer? - cole1962 - 17 May 2020

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Overdag is het rustig, maar 's avonds is het hier een drukte van belang


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 17 May 2020

Het lijkt op Rethymnon


RE: Waar ben ik nu weer? - cole1962 - 17 May 2020

Het is niet Rethymnon


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 17 May 2020

Gokje ;Kalamata ?


RE: Waar ben ik nu weer? - cole1962 - 17 May 2020

Helaas is het niet Kalamata.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 17 May 2020

Ook een gokje: Samos stad ?


RE: Waar ben ik nu weer? - cole1962 - 17 May 2020

Het is ook Samos Stad niet.

Een hint: deze stad ligt noordelijker.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 17 May 2020

Dan denk ik aan Thessaloniki, Kavala, Komotini of Alexandropoli, Lesbos kan ook nog.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 17 May 2020

Chalkis, op Evia.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 17 May 2020

(17 May 2020, 18:41)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Chalkis, op Evia.
Daar dacht ik ook aan toen ik de foto heb uitvergroot.


RE: Waar ben ik nu weer? - cole1962 - 17 May 2020

Arthur heeft het goed. Het is Alexandroupoli.


Een kleine achtergrond

Een paar jaar geleden hebben we een rondreis in het noorden van Griekenland gemaakt. Na een paar dagen
actief te zijn geweest in het Dadia woud, hadden we een rustdag in Alexandroupoli gepland. In eerste instantie
vonden het een doorsnee Griekse stad, maar 's avonds komt de stad echt tot leven.
Alle tafeltjes die op de foto te zien zijn, waren vol. De boulevard wordt afgesloten en het geschuifel en gepraat
begon. Het leek meer op een gezellig dorp dan een stad. We hebben die avond echt genoten.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 17 May 2020

(17 May 2020, 18:54)cole1962 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur heeft het goed. Het is Alexandroupoli.


Een kleine achtergrond

Een paar jaar geleden hebben we een rondreis in het noorden van Griekenland gemaakt. Na een paar dagen
actief te zijn geweest in het Dadia woud, hadden we een rustdag in Alexandroupoli gepland. In eerste instantie
vonden het een doorsnee Griekse stad, maar 's avonds komt de stad echt tot leven.
Alle tafeltjes die op de foto te zien zijn, waren vol. De boulevard wordt afgesloten en het geschuifel en gepraat
begon. Het leek meer op een gezellig dorp dan een stad. We hebben die avond echt genoten.

Alexandroupoli is inderdaad een hele leuke stad. Zijn er de afgelopen 2 jaren geweest. Het leuke 's avonds is dat er verschillende plaatsen zijn waar het gezellig druk is en dikwijls ook live bandjes die optreden.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 17 May 2020

Aan die route heb ik nog heel wat herinneringen als chauffeur, dat was in de pré autoweg tijd, toen reden we door de stad richting Turkse grens en daar over de Evros richting Istanbul.
Ik zal weer een makkelijke plaatsen, ik denk google proof Big Grin

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 17 May 2020

Thuiswedstrijd?

Cors


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 17 May 2020

Doet me denken aan Chios?


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 18 May 2020

Dit is Ormos Marathokambos op Samos, ook wel genoemd als Ormos Marathokampou en Ormos Marathokampos

Vanuit Votsalakia zijn we hier heel wat keren naar toe gelopen.
Ook maakten we vaak het rondje van uit Votsalakia eerst de berg op naar Marathokambos en dan weer afdalen naar Ormos Marathokambos daar lekker wat eten en drinken aan dit haventje en dan weer terug naar Votsalakia.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 18 May 2020

(18 May 2020, 11:13)Co vd Graft schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is Ormos Marathokambos op Samos, ook wel genoemd als Ormos Marathokampou en Ormos Marathokampos

Vanuit Votsalakia zijn we hier heel wat keren naar toe gelopen.
Ook maakten we vaak het rondje van uit Votsalakia eerst de berg op naar Marathokambos en dan weer afdalen naar Ormos Marathokambos daar lekker wat eten en drinken aan dit haventje en dan weer terug naar Votsalakia.
Helemaal goed Co, ik maak ze nooit zo moeilijk, doe jij de volgende.


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 18 May 2020

Ik ga vanavond een nieuwe plaatsen.


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 18 May 2020

Waar ben ik en hoe heet dit kerkje.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 20 May 2020

Panagia chapel Parga ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 20 May 2020

Nee niet in Parga.
Het is op een eiland.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 20 May 2020

Op Ikaria misschien


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 20 May 2020

Helaas Ikaria is het ook niet.


Even een tip.

Het kerkje en plaatsje liggen aan het eind van een dood lopende weg in het Noord-Oosten van het eiland.

Die weg begint in de hoofdstad van het eiland.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 20 May 2020

Dan moet het wel het kerkje Agia Paraskevi zijn in het noordoosten van Samos


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 20 May 2020

(20 May 2020, 16:36)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan moet het wel het kerkje Agia Paraskevi zijn in het noordoosten van Samos
Had ik eigenlijk moeten weten, deze foto is in 2008 gemaakt.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.









RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 20 May 2020

Pieter klopt helemaal.
Plaats maar een nieuwe.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 20 May 2020

Vlak nadat ik mijn fiets had geparkeerd om uit te puffen, kwam deze papas me tegemoet. Waar precies was dat?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 20 May 2020

Dat is op de hoogste berg van Corfu, Pantokrator, Agios Matheos, was zeker een flinke klim.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 20 May 2020

Helemaal goed en ik troost me altijd met de gedachte dat de pijn van het klimmen ruimschoots wordt gecompenseerd door genot bij het afdalen. Aan jou de volgende, Arthur.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 20 May 2020

Daar gaan we, natuurlijk weer een makkelijke, waar  hangt dit uithangbord?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 21 May 2020

Het is op een heel mooi eiland, de naam van deze winkel is ook een vrucht.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 21 May 2020

Ik dacht aan Kreta,maar je hebt hier over een heel mooi eiland dus dan moet ik uiteraard mijn keuze herzien ,
dan ga ik voor Kalymnos Tongue


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 21 May 2020

(21 May 2020, 13:12)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik dacht aan Kreta,maar je hebt hier over een heel mooi eiland dus dan moet ik uiteraard mijn keuze herzien ,
dan ga ik voor Kalymnos Tongue
Kreta is wel het grootste eiland van Griekenland met talloze mogelijkheden zomer en winter, maar niet de mooiste.
Kalymnos is mijn lievelingseiland, maar daar is het niet.



RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 22 May 2020

Een blinde gok: Rhodos stad, omdat dit op een mooi eiland ligt en er talloze leuke winkeltjes zijn.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 22 May 2020

Lesbos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 22 May 2020

(22 May 2020, 17:08)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Lesbos?
Is goed Wilma, jij bent met Geer er langs gelopen in Petra, doe jij de volgende.
rodi is granaatappel, dus een vrucht.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Dit is onder aan die steile trappen in de rotsen waar dat kerkje bovenop staat.



RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 22 May 2020

Yessss ...Ik had aldoor al zoiets van:  hè dat heb ik gezien, maar wist   begod niet meer waar...
Daar zijn we idd heel vaak langs gelopen!
In 2012 logeerde we daar in app Blue Sky vlakbij /bijna onder  ,,de Rots,, waar de Panagi Glykofilousa kerk op gebouwd is.
Vanaf onze appartement hadden we vanaf ons balkon uitzicht hierop...
Het was wel eens grappig om te zien hoor... je zag heel vaak mensen  onderweg naar de top  diverse malen ,,hijgend,, stoppen  voordat ze weer verder omhoog gingen   Big Grin

ik had hier nog een filmpje van gemaakt 



Ik ga morgen weer even een fotootje opsnorren  Cool


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 23 May 2020

Een makkelijke (denk ik) waar is deze kiek genomen?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.