Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 17 June 2020

TIP-2:
Jullie moeten het ook niet aan de zuidkant gaan zoeken...


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 17 June 2020

Sitia?


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 17 June 2020

(17 June 2020, 12:36)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Sitia?
Vandaar uit vertrekkend... Smile  

De regio van het dorp is wondermooi, echt een prachtige route in de natuur...


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 17 June 2020

Al acht uur geen gok geplaatst. Dodgy Er zijn hier nochtans al veel moeilijkere foto's in het topic langsgekomen. 

TIP-3
Vanuit Sitia neem je de weg naar het zuiden richting Makry Gialos maar in Piskokefalo neem je de splitsing ...... af...

TIP-4
De taverne is ook op Google Maps terug te vinden.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 17 June 2020

(17 June 2020, 21:45)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Al acht uur geen gok geplaatst. Dodgy Er zijn hier nochtans al veel moeilijkere foto's in het topic langsgekomen. 

Het binnenzicht van een restaurant blijft meestal ook niet echt in het geheugen (althans niet in dat van mij). Dikwijls (of toch zo veel mogelijk) proberen we op een buitenterras van een restaurant of taverne te eten (voor de rest van het jaar zitten we immers al genoeg binnen, in ons kil kikkerlandje).
Een foto van een landschap vind ik persoonlijk dus ietsje meer herkenbaar dan het binnenzicht van een eethuis. 

Ik deed een poging, maar nu pas ik dus.


RE: Waar ben ik nu weer? - Chrisn - 18 June 2020

Paraspori


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 18 June 2020

(18 June 2020, 05:30)Chrisn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Paraspori
In de achtertuin van Chris Rolleyes


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 18 June 2020

(18 June 2020, 05:30)Chrisn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Paraspori

het is inderdaad Kassalis in Paraspori. 

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Heel aangename familie en ex-zeeman. 

Doe jij maar de volgende Chris.


RE: Waar ben ik nu weer? - Chrisn - 18 June 2020

Dit was in de winter van januari 2017 in hetzelfde plaatsje.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Iemand anders mag een nieuwe foto plaatsen, ik ben veel onderweg.


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 18 June 2020

Inderdaad, rechts bij het binnenkomen van het dorpje.

(18 June 2020, 09:48)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2020, 05:30)Chrisn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Paraspori
In de achtertuin van Chris Rolleyes
Ik weet niet waar Chris zit. In Sitia zelf blijkbaar.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 18 June 2020

Paraspori  ...


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 18 June 2020

(18 June 2020, 11:47)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Paraspori  ...
Beetje te laat Wilma Rolleyes


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 18 June 2020

Ik ben daar een paar jaar geleden geweest verdorie. De buitenkant herken ik. Maar binnen was ik niet geweest.


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 18 June 2020

(18 June 2020, 11:47)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Paraspori  ...
Oh hij zit dan nog in Paraspori zelf. Was dan wel een gemakkelijke voor hem  Big Grin 

Die route is echt een aanrader tussen Piskokefalo > Agios Stephanos > Stavrochori > Orino > Schinokapsala.  Heart

(18 June 2020, 11:52)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(18 June 2020, 11:47)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Paraspori  ...
Beetje te laat Wilma  Rolleyes

(18 June 2020, 12:03)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben daar een paar jaar geleden geweest verdorie. De buitenkant herken ik. Maar binnen was ik niet geweest.
LOL, toch al zeker 4 mensen hier die het achteraf (her)kennen of weten.  Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 18 June 2020

Daarom liet ik een ander de kans.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 19 June 2020

Al ruim 24 uur "radiostilte" voor deze goed lopende rubriek. Chris heeft aangegeven dat iemand anders de volgende foto mag plaatsen en het lijkt me wel leuk wanneer dit zou worden gedaan door een nieuw lid of door een lid dat nog nooit een foto heeft geplaatst. Moeilijk is het niet, wel leuk en uitdagend. Mocht je jezelf teveel digibeet voelen, kijk dan eens op bericht 6170 van deze rubriek, waarin El Greco duidelijk uitlegt hoe een foto te plaatsen.
Wie durft ???


RE: Waar ben ik nu weer? - Andrebeek - 19 June 2020

Waar is dit haventje?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 19 June 2020

Chrani Peloponnesos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Igmarvanderburg - 19 June 2020

Agia Galini


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 19 June 2020

(19 June 2020, 21:55)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Agia Galini

Ik zat daarstraks op die foto te staren, en wist duidelijk dat ik het zicht herkende. Want ik heb ook een paar keer op die steiger met die lange muur gewandeld. Volgens mij zal Andrebeek jou snel het goede nieuws bevestigen. Je kan intussen al uitkijken naar een andere foto  Rolleyes.


RE: Waar ben ik nu weer? - Andrebeek - 19 June 2020

Inderdaad Agia Galini op Zuid Kreta.
U mag een nieuwe foto plaatsen.


RE: Waar ben ik nu weer? - Igmarvanderburg - 19 June 2020

Waar staat dit kerkje?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Graag de exacte benaming van de plaats.
Hij moet niet al te moeilijk zijn.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 21 June 2020

Blijkbaar toch moeilijker dan gedacht. Ik zie een hoog gelegen kerkje met uitzicht op het omringende berglandschap, in de verte de zee. Redelijk goed in de verf alhoewel de stukadoor nog wel wat te doen heeft. De rugzak en de tamelijk volle fles water duiden dat het waarschijnlijk niet al te ver op loopafstand van de bewoonde wereld is. De emmer kan ik niet plaatsen. Ik gok in ieder geval op midden Kreta.


RE: Waar ben ik nu weer? - Igmarvanderburg - 21 June 2020

Je bent al aardig in de buurt!


RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 21 June 2020

Doet me denken aan Kasos.

Cors


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 21 June 2020

Volgens mij is dat een kerkje nabij Spoa op Karpathos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Igmarvanderburg - 21 June 2020

Pieter zit in elk geval op het goede eiland.
Vanuit dit punt heb je een aardig zicht over een deel van het eiland.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 23 June 2020

Het lukt me helaas niet om het gevraagde kerkje/kapel te vinden, zelfs niet met behulp van Kretaliefhebbende familieleden (uiteraard op 1,5 mtr afstand). Helaas zijn mijn Griekenlandvakanties dit jaar al geboekt, anders zou ik stante pede naar Kreta vertrekken om persoonlijk op zoek te gaan naar dit zo idyllisch gelegen kerkje. Ik wens een ander meer succes!


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 23 June 2020

Ik gok tussen Spili en Plakias in


RE: Waar ben ik nu weer? - Igmarvanderburg - 23 June 2020

Er staat een groot kruis naast de kerk.
Spili is aan de verkeerde kant van het eiland....


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 23 June 2020

in de buurt van Kalamafka dan misschien? Kan me dit kerkje daar toch niet herinneren.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 24 June 2020

(23 June 2020, 21:56)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




in de buurt van Kalamafka dan misschien? Kan me dit kerkje daar toch niet herinneren.
Had ik ook aan gedacht, dat kerkje bij Meseleroi, die wat je ziet waar Kreta 12 km breed is en bij helder weer de noord en zuid kust te zien is, maar dat kerkje is groter.


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 24 June 2020

Ik heb iets gelezen over n kerkje dat gebouwd was met melk, daar deed me dit kerkje aan denken. Maar als ik dat dan google klopt t toch net niet.
Dan zie ik daar een foto van de Timios Stavros op de Strombola tegen, dat moet m zijn.
Als t goed is mag iemand anders n foto plaatsen, ben de komende dagen niet steeds online.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 24 June 2020

5 dagen voor een foto op raadplaatje is veel te lang, dan hoeft het voor de meesten al niet meer, moet wel leuk blijven, sommige foto's zijn niet te raden of je moet er toevallig geweest zijn.
Ik haak af.



RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 24 June 2020

(24 June 2020, 11:50)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb iets gelezen over n kerkje dat gebouwd was met melk, daar deed me dit kerkje aan denken. Maar als ik dat dan google  klopt  t toch net niet.
Dan zie ik daar een foto van de  Timios Stavros op de Strombola tegen, dat moet m zijn.
Als t goed is mag iemand anders n foto plaatsen, ben de komende dagen niet steeds online.
Een kerkje gebouwd met melk had ik nog niet van gehoord ,maar op Kythira is er wel een kerkje
gebouwd met wijn in plaats van water vandaar de naam; Aijos Nikolaos Krassas


RE: Waar ben ik nu weer? - Igmarvanderburg - 24 June 2020

Nanny, je hebt het goed!


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 24 June 2020

Leuk, iemand anders mag n foto plaatsen, zoals ik al zei, ben komende dagen niet veel online om te chacken, dan duurt t allemaal te lang....

(24 June 2020, 12:12)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(24 June 2020, 11:50)Nanny schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik heb iets gelezen over n kerkje dat gebouwd was met melk, daar deed me dit kerkje aan denken. Maar als ik dat dan google  klopt  t toch net niet.
Dan zie ik daar een foto van de  Timios Stavros op de Strombola tegen, dat moet m zijn.
Als t goed is mag iemand anders n foto plaatsen, ben de komende dagen niet steeds online.
Een kerkje gebouwd met melk had ik nog niet van gehoord ,maar op Kythira is er wel een kerkje
gebouwd met wijn in plaats van water vandaar de naam; Aijos Nikolaos Krassas
Misschien n leuk onderwerp voor thema van de maand : bijzondere kerken of kerken met n bijzonder verhaal.....?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 24 June 2020

En waar staat die kerk nu precies?


RE: Waar ben ik nu weer? - Igmarvanderburg - 24 June 2020

Kreta
Op de berg Stroumboulas, dichtbij Rogdia.
Uitzicht over Heraklion en deel van het eiland.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - jjohn - 24 June 2020

(24 June 2020, 18:43)ingmarvanderburg schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kreta
Op de berg Stroumboulas, dichtbij Rogdia.
Uitzicht over Heraklion en deel van het eiland.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Zo! Mooie plek!