Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 11 January 2016

de haven van gavrio op andros?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 11 January 2016

(11 January 2016, 01:56)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 January 2016, 19:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Neen, niet Volos.

Methana op Pelops richting Poros?

Inderdaad, Methana

Had niet verwacht dat het zo vlug zou geraden worden. Het is niet echt een plaats waar veel toeristen komen/verblijven.


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 11 January 2016

(11 January 2016, 12:35)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(11 January 2016, 01:56)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(10 January 2016, 19:15)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Neen, niet Volos.

Methana op Pelops richting Poros?

Inderdaad, Methana

Had niet verwacht dat het zo vlug zou geraden worden. Het is niet echt een plaats waar veel toeristen komen/verblijven.

Smile  
Ik kom hier later nog even op terug want er hangt een kleine anekdote aan.  Wink


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 11 January 2016

Next,

Zou niet zo moeilijk moeten zijn. Dus de vraag is niet wat zie ik (zou te gemakkelijk zijn), maar waar sta ik?   Smile

[Afbeelding: dww5fn.jpg] 

Raden maar!  Smile



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 11 January 2016

In Galatas? Lijkt een beetje aan deze foto van Poros die ik nam in 2007 vanuit Galatas. Maar jij stond volgens mij iets verder weg van de dorpskern Big Grin

[Afbeelding: 2nle22t.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 11 January 2016

[Afbeelding: 160og8l.jpg]

heb de zelfde foto!!  (kan en weet ook niet hoe je de foto moet draaien van daar dat hij ligt.) net buiten galatas  bij een strandje met  kantina


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 11 January 2016

(11 January 2016, 19:36)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




In Galatas? Lijkt een beetje aan deze foto van Poros die ik nam in 2007 vanuit Galatas. Maar jij stond volgens mij iets verder weg van de dorpskern Big Grin

[Afbeelding: 2nle22t.jpg]

(11 January 2016, 19:51)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[Afbeelding: 160og8l.jpg]

heb de zelfde foto!!  (kan en weet ook niet hoe je de foto moet draaien van daar dat hij ligt.) net buiten galatas  bij een strandje met  kantina

Inderdaad in Galatas!  Smile 
Volgens mij (moet ik eens even opzoeken) waren wij daar ook in mei 2007. 
De kleine anekdote, wij stonden eerst ook aan de ferry van Mathones maar dat begon daar opslag zo'n slecht weer te worden dat we snel snel de benen hebben moeten nemen. Toen we echter in Galatas aankwamen (wat op een redelijke boogscheut van elkaar ligt) was het ondertussen daar schitterd weer geworden en hebben we daar de overzet genomen. 

Jou beurt terug maar ik ga even niet meer meedoen.  Smile


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 11 January 2016

Dit is de nieuwe. Waar ben ik?

[Afbeelding: 14m9w8p.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 12 January 2016

Op Andros Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 12 January 2016

(12 January 2016, 08:26)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Op Andros Big Grin

Ja. De vuurtoren van Chora.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 12 January 2016

[Afbeelding: 314w4ec.jpg]

Waar is dit? Big Grin niet zo moeilijk dacht ik.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlassada - 12 January 2016

Korinthos ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 12 January 2016

Nee, helaas.


RE: Waar ben ik nu weer? - grek - 12 January 2016

kythira


RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 12 January 2016

Skyros, weg van Aspous naar Chora?


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 12 January 2016

Ja, Marieke helemaal goed jij bent vast op Skyros geweest. jij hebt vast op die weg gereden. zwaaivlag


RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 12 January 2016

Ja wel vaker en hopelijk kom ik er nog eens! Ik zal even op zoek gaan naar een moeilijke foto....


RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 12 January 2016

[Afbeelding: 29xdmco.jpg]

Misschien toch niet al te moeilijk....


RE: Waar ben ik nu weer? - grek - 12 January 2016

op skiyos ,ben er twee keer geweest was een mooi rustig eiland,alleen op donderdag kwam een boot uit italie dan was het wat drukker


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 12 January 2016

Lijkt op Paros.


RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 12 January 2016

Klopt Arthur, dus toch te makkelijk! Ik had zelfs een uitsnede gemaakt om hem iets moeilijker te maken. Weet je ook waar op Paros?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 12 January 2016

(12 January 2016, 18:10)Marieke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Klopt Arthur, dus toch te makkelijk! Ik had zelfs een uitsnede gemaakt om hem iets moeilijker te maken. Weet je ook waar op Paros?
Kan overal zijn, de kleuren zijn op deze eilanden overal blauw/wit, Naousa?
Dacht eerst aan Anti Paros, het lijkt allemaal, op elkaar daar.



RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 12 January 2016

Klopt helemaal!


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 12 January 2016

Ik dacht, Naoussa zo aan het haventje te zien


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 12 January 2016

Deze is iets moeilijker denk ik.
[Afbeelding: 2nhqj2w.jpg]



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 12 January 2016

Mikro Chorio op Tilos ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Cor Nieuw Vennep - 13 January 2016

Arthur, jij bent toch geen Korfu-ganger ?
Períthea op Korfu ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 13 January 2016

Het is ergens op Kreta.


RE: Waar ben ik nu weer? - grek - 13 January 2016

zuidkreta


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 13 January 2016

Is het niet in de buurt van Mon Prefeli, terugweg van klooster richting oude brug?


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 13 January 2016

Aan de schaduw te zien zou het in het Noorden moeten zijn...


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 14 January 2016

(13 January 2016, 20:17)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het niet in de buurt van Mon Prefeli, terugweg van klooster richting oude brug?

Daar dacht ik ook aan... gelijk even mijn foto's bekeken....Het heeft er wel wat van weg  (die grijze gebouwtjes) maar is toch anders.
Wat ik bedacht was een ruine van een oude klooster, die je tegenkomt op de terugweg van de Preveli klooster richting die oude Venetiaanse brug...
Ross heeft hier ook foto's van geplaatst en op Google earth zijn  daar ook foto's van te vinden
 

[Afbeelding: 25p0olx.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 14 January 2016

(13 January 2016, 20:48)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aan de schaduw te zien zou het in het Noorden moeten zijn...
Het noorden is alvast goed.


RE: Waar ben ik nu weer? - Chrisn - 14 January 2016

Platani, op de weg van Goudouras naar Agia Triada?


RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 14 January 2016

Of Polyrrinia nabij Kissamos?


RE: Waar ben ik nu weer? - robienne78 - 14 January 2016

zuid-oost kreta, Perivolakia? ben daar 3 jaar geleden aan het rondrijden geweest op zoek naar dat dorp.
aan de foto te zien is dit ook erg verlaten, zoals Perivolakia...


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 14 January 2016

Het is noord oost.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 15 January 2016

(14 January 2016, 14:48)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is noord oost.
Ik zie dat het toch niet zo makkelijk is, het is niet ver van Agios Nikolaos, hier zijn nog 2 foto's vanuit die buurt.
[Afbeelding: 2rr8nrl.jpg]

[Afbeelding: 2qv79lz.jpg]




RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 16 January 2016

Nog een hint, in die buurt stapelen ze allemaal stenen op elkaar om die kleine perceeltjes te markeren en rechts ervan is een groot windpark.
En als je dan deze route gereden hebt ga je hier zitten voor je welverdiende frapé.

[Afbeelding: 2hp7eyx.jpg]



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 16 January 2016

Ben nog nooit aan deze kant van Kreta geweest, het is mij dus absoluut onbekend.