Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 02 January 2021

(02 January 2021, 16:53)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Bedankt voor het inkoppertje: Platanias.
Met als zuidelijke bijna naamgenoot Plakias

Inderdaad Pieter het was Platanias. Ik weet niet of die winkel nog bestaat want is ondertussen ook al weer van september 2005 geleden dat we daar nog in de buurt zijn geweest. 

Doe jij nu maar weer lekker de volgende Wink


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 02 January 2021

Het nieuwe jaar kan voor mij niet beter beginnen! De eerste raadfoto van 2021 goed (dankzij de vele aanwijzingen, dus meer geluk dan wijsheid) en als verrassing van Ger in dit nieuwe jaar mijn Foto van de week geplaatst. Als dit zo verder gaat, zal onze al geboekte mei-juni vakantie naar Samos ook wel corona-proof doorgaan.
Als volgende raadfoto eentje vanaf ons vakantiebalkon met een prachtig uitzicht: In welke plaats logeerden we toentertijd?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 02 January 2021

Blijven we op Kreta?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 02 January 2021

Lijkt me meer op Lesbos of Samos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 02 January 2021

Delphi met zicht op Itea aan de Golf van Corinthe.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 02 January 2021

Dat is goed, Patrick. We zaten afgelopen augustus tijdensonze Ross rondreis een nacht in het Nidimoshotel aan de rand van Delphi. Vanwege de corona was het een beetje onwerkelijk, heel Delphi was min of meer uitgestorven, bij de opgravingen en in het museum waren we zo’nbeetje de enige toeristen. In het hele hotel waren er maar twee kamers bezet. We vermijden doorgaans de drukte, maar dit jaar was het een beetje te stilletjes. Aan u de volgende.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 02 January 2021

Ik blijf het een prachtig zicht vinden als je van Delphi naar Itea kijkt. Die massa olijfbomen doen me altijd denken aan een groengrijze lavamassa die langzaam richting zee glijdt.

Dit is de volgende:


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 03 January 2021

Aan de huizen te zien ergens op het vaste land.
Astros Peloponessos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 03 January 2021

(03 January 2021, 00:03)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Aan de huizen te zien ergens op het vaste land.
Astros Peloponessos?

Top Arthur. Het is Paralia Astros.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 03 January 2021

@ Arthur: ik sta verbaasd over jouw gave voor fotogenieke herkenbaarheid van plaatjes.
Petje af.
Mag ik, puur uit interesse, vragen hoe je zo onmiddellijk de laatste foto herkend hebt? Je schrijft "aan de huizen te zien ergens op het vasteland". Maar je schoot meteen raak door net dat - relatief onbekend - plaatsje Astros Peloponessos correct te benoemen. De bouwstijl van die huizen vind ik bijvoorbeeld ook terug op pakweg het eiland Skiathos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 03 January 2021

vlagreco, ik doe dat ook zoals Arthur. Deductie door o.a. bouwstijl, soort vegetatie, enzovoort. En dan zijn er soms bepaalde heel typische of herkenbare zaken. Paralia Astros heeft bijvoorbeeld een heel speciaal theater (rechterbovenhoek van de foto).

Vooral de bouwstijl leidt makkelijk tot een bepaald deel van het land of zelfs 1 welbepaald eiland.


RE: Waar ben ik nu weer? - Bart0riste - 03 January 2021

Waaruit maar weer blijkt dat Google bij deze 'raders' geen of hoogstens 'n ondergeschikte rol speelt......!


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 03 January 2021

Sorry jongens en meisjes ben net wakker, zal zo snel mogelijk een nieuwe plaatsen, ik wil niet hebben dat jullie ontwennings verschijnselen krijgen Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 03 January 2021

Moet niet zo moeilijk zijn, een veel voorkomend toeristen straatje ergens?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 03 January 2021

Lijkt op Lefkada


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 03 January 2021

Kritsa?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 03 January 2021

Kos misschien?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 03 January 2021

Alle drie niet goed


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 03 January 2021

Rethimnon op Kreta.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 03 January 2021

(03 January 2021, 17:06)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Rethimnon op Kreta.

Die is goed Wim, wij oudjes hoeven geen google, we hebben een goed geheugen Big Grin
Doe jij de volgende.



RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 03 January 2021

Ja krakende wagens. ik zoek een nieuwe.

Raden maar!
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 03 January 2021

Zal ik weer het voortouw nemen, na 4 uur mag dat wel, is het ergens op zuid Kreta?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 04 January 2021

Nee helemaal geen Kreta, wel een eiland.


RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 04 January 2021

Is het Skala Eressos op Lesbos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 04 January 2021

Ja Marieke helemaal goed. enorm leuk stadje met veel prachtige vrouwen in kleurige kleding.  Jij mag de volgende.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - wwopkos - 04 January 2021

Arthur, al 9 uur wachten op een foto.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 04 January 2021

(04 January 2021, 18:35)wwopkos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Arthur, al 9 uur wachten op een foto.

Geen probleem, zit toch weer aan de slangetjes, dan staat je hoofd niet zo naar raad plaatjes, misschien de andere wel.


RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 04 January 2021

Sorry, ik ben niet 24/7 op Oriste, want de hele dag aan het werk. Plaats volgende keer gerust een nieuwe foto, vind ik geen probleem

Waar regent het hier pijpenstelen?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 04 January 2021

Is het al tijd voor een hint?? Ik hoop toch dat Arthur in de gelegenheid is om deze foto te bekijken, ik denk zomaar dat hij het wel weet..


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 04 January 2021

Geen hint nodig. Het is in Vathy, Kalymnos. Mijn foto is van oktober 2016 Big Grin  Geen schitterend weer maar toch iets beter dan toen jij je foto nam.  


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 04 January 2021

(04 January 2021, 23:08)Marieke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is het al tijd voor een hint?? Ik hoop toch dat Arthur in de gelegenheid is om deze foto te bekijken, ik denk zomaar dat hij het wel weet..

Die kon ik zeker, maar ik zit nu een tijdje op mijn tablet, terwijl alle foto's op de laptop staan, als ik dan een foto raad kan ik toch geen nieuwe plaatsen.


RE: Waar ben ik nu weer? - Marieke - 05 January 2021

Klopt Patrick, ik had kunnen weten dat jij het ook zou (her)kennen. Mijn foto is van begin oktober 2013, na heerlijk wandelen precies op tijd op een overdekt terras toen deze gigantische bui losbrak.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 05 January 2021

Waar is dit oude theater?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 05 January 2021

Dodoni theater nabij Agia Paraskevi


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 05 January 2021

Daar is het niet, Pieter.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 05 January 2021

Het is wel op het vasteland.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 06 January 2021

Ben weer slangetjes vrij.
Het lijkt op Epidavros Patrick, maar dat zal wel te voor de hand liggend zijn
Ik denk het theater van Philippi vlak bij Kavala?



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 06 January 2021

(06 January 2021, 00:35)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben weer slangetjes vrij.
Het lijkt op Epidavros Patrick, maar dat zal wel te voor de hand liggend zijn
Ik denk het theater van Philippi vlak bij Kavala?

Dat denk je heel goed Arthur. Het is inderdaad aan het dorp Krinidi - tussen Kavala en Drama - het theater van Philippi waar je dan gewoon de straat oversteekt en terecht komt op de grote archeologische site. Vanuit Drama en Kavala trouwens heel goed bereikbaar met de lokale bussen en spotgoedkoop. Ik meen me te herinneren dat het 1,80€ was voor een enkel ritje van Kavala tot Krinidi.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 06 January 2021

Als je er al eens geweest bent is elke foto makkelijk, anders wordt het combineren en goed kijken.
Waar is dit?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.








RE: Waar ben ik nu weer? - johan - 06 January 2021

de boot op de voorgrond komt uit Agios Nikolaos ?