Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 13 February 2021

Ermoupoli, Syros


RE: Waar ben ik nu weer? - johan - 13 February 2021

de volgende mag je doen Patrick , het is het mooie Syros.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 13 February 2021

Waar is dit?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 15 February 2021

Rhodos ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 15 February 2021

Niet Rhodos. Zoek het even aan de andere kant van Griekenland.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 16 February 2021

Kavala ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 16 February 2021

Neen, met andere kant bedoel ik (veel) meer Westelijk.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 16 February 2021

Ben ik nou alleen die meedoet aan het spelletje  ,nog een poging dan 
Rafina ??


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 16 February 2021

(16 February 2021, 16:41)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ben ik nou alleen die meedoet aan het spelletje  ,nog een poging dan 
Rafina ??

Niemand anders lijkt zin te hebben. En neen, het is niet Rafina. Nog meer Westelijk is het.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 16 February 2021

Ik was niet van plan om deze keer mee te doen, omdat het gevraagde plaatje mij helemaal niets zei, maar zag zojuist per toeval een foto van de haven van Zakynthos stad, waar het bouwsel met die bogen in de verte waarneembaar was. Dus mocht dit goed zijn, sorry Metaxa, dan is het geluk ditmaals met de dommen!


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 16 February 2021

Het is inderdaad in de haven van Zakyntos, Pieter


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 16 February 2021

Hopelijk herkenbaar voor velen. Bij deze taverna geen menukaart, maar gewoon kijken wat de pot schaft. Waar is dit?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 16 February 2021

Toevallig net iets gelezen over n taverna op Kreta, in Mochos? Geen idee waar t is maar taverna die zonder menukaart werkt......
Volgens mij is n taverna officieel verplicht om n menukaart op tafel te hebben, maar op Kreta hebben ze wel vaker hun eigen regels...... Big Grin Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 16 February 2021

Volgens mij hangen de menu's gewoon aan de muur Pieter.
Zo zijn er wel meerdere eetgelegenheden waar je mag/kan gaan kiezen in de keuken. Ik herinner me er alvast nog eentje en dat was in de jaren '80 in Porto Koufos op Chalkidiki maar daar zal het wel niet zijn veronderstel ik.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 16 February 2021

Het is niet op Kreta en wat de officiële regels betreft: Anna doet ook niet aan kassabonnen. Je krijgt na afloop de rekening gekrabbeld op je servet of een stukje van het papieren tafelkleed en het kan soms zijn dat hetzelfde gerecht de ene keer wat duurder of goedkoper is dan bijvoorbeeld een dag eerder. Ook het optellen van hetgeen je hebt gebruikt kan soms hoger of lager zijn dan wat wij vroeger op school met rekenen geleerd hebben. Maar het eten is altijd lekker en de ambiance perfect. Daarom zijn praktisch elke avond alle tafeltjes op het terras bezet met tevreden gasten. Laat Anna maar schuiven!


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 16 February 2021

Gelukkig lopen ernog meerdere 'Anna-types' in Griekenland rond die n bepaalde sfeer met zich meedragen. Maar goed je foto is er niet mee geraden.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 16 February 2021

Tja, je moet echt al in die taverna geweest zijn, want zonder enig herkenningspunt kan je 't niet zomaar raden.
Dit doet me ook denken aan een heerlijke taverna in Argostoli, Kefalonia. Enkele jaren geleden kwamen we daar terecht op een eenvoudig uitziend terras van die taverna, met de typische stoelen met rieten zitting, en de tafels gedekt met een wit-blauw papier. Het menu leek ons zeer eenvoudig, maar de uitbaatster nodigde ons uit om te gaan kijken in de keuken. Bij de term 'keuken' zeker geen hedendaagse toestanden te bedenken, maar een eenvoudig gasvuur, een oven, en een wirwar aan potten en keukengerei. Ze liet ons enkele heerlijke ovenschotels zien, waar we konden uit kiezen.
Fantastisch! Eten zoals bij Yiayia thuis.
En, zoals hierboven al aangehaald: het handgeschreven rekeningetje, waar je geen touw kon aan knopen, en op een miniem velletje papier.
Hopelijk blijven dergelijke taverna's nog lang bestaan. Ik kijk er al naar uit om er zo weer eentje te vinden.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 16 February 2021

Misschien is het wel die taverne in het dorpje Petri net boven Petra op Lesbos, waar je de auto op de parking moet zetten en door een steegje naar de taverne loopt, heerlijk eten en een prachtige uitzicht.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 17 February 2021

(16 February 2021, 22:31)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is niet op Kreta en wat de officiële regels betreft: Anna doet ook niet aan kassabonnen. Je krijgt na afloop de rekening gekrabbeld op je servet of een stukje van het papieren tafelkleed en het kan soms zijn dat hetzelfde gerecht de ene keer wat duurder of goedkoper is dan bijvoorbeeld een dag eerder. Ook het optellen van hetgeen je hebt gebruikt kan soms hoger of lager zijn dan wat wij vroeger op school met rekenen geleerd hebben. Maar het eten is altijd lekker en de ambiance perfect. Daarom zijn praktisch elke avond alle tafeltjes op het terras bezet met tevreden gasten. Laat Anna maar schuiven!
Toeval of niet onze buurvrouw op ons vakantie verblijf op Naxos heet ook Anna  ,en daar gaat
het eigenlijk  precies hetzelfde  ,alleen klanten die ze niet kent krijgen wel een kassabon  ,maar
verder is het eten heerlijk en  een menukaart  kent ze ook niet  Rolleyes


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 17 February 2021

Zo weet ik ook wel wat tavernes. Helaas is die van de foto mij onbekend. Jammer eigenlijk want dit zijn van die tavernes waar ik het liefst heenga.


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 17 February 2021

Is dit op Samos in votsalakia
Ik ben daar lang niet meer geweest, volgens mij heet het Anna's taverne of anna's restaurant.
Daar stond ook een tafel aan die kant met alle gerechten er op.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 17 February 2021

Dat is de goede Anna, Co. Het is te hopen dat zij en alle andere Griekse "Änna's" het hoofd boven water kunnen blijven houden na alle ellende die het coronavirus met zich mee heeft gebracht en nog steeds brengt. Op de bijgaande foto's zie je dat jouw geheugen m.b.t. Samos het nog steeds goed doet. Aan jou de volgende.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 17 February 2021

Volgens mij een gemakkelijke, welk haventje is dit.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 17 February 2021

Keramoti ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 17 February 2021

Je helaas


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 17 February 2021

Kalloni ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 17 February 2021

Pieter dat reken ik goed
Het is skala kalloni


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 18 February 2021

Bij welke opgravingen ben ik hier?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 18 February 2021

Dion?


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 18 February 2021

Delphi ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 18 February 2021

De goede zit er niet bij, maar ja, al die oude stenen lijken wel erg op elkaar. Als het morgenochtend nog niet geraden is, komt er een foto die kenmerkend is voor de gevraagde archeologische site.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 19 February 2021

Philippi tussen Kavala & Drama?


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 19 February 2021

Nog niet goed geraden/herinnerd, daarom bijgaande foto van twee voetjes, die aandachttrekkers zijn bij deze opgravingen.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 19 February 2021

Die voetjes zeggen me niets. Nog maar eens een gen gok dus: Nicopolis


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 19 February 2021

Hera tempel op Samos


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 19 February 2021

Het is inderdaad het Ireon (Heraion) niet ver van Pythagorion op Samos. De ooit immense tempel was gewijd aan Hera. Aan u de volgende, Petros.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 20 February 2021

Ik ga vanavond een nieuwe foto plaatsen of iemand anders mag van mij ook een foto plaatsen kan momenteel niet bij mijn bestanden komen ben aan het werk.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 20 February 2021

(20 February 2021, 15:51)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ga vanavond een nieuwe foto plaatsen of iemand anders mag van mij ook een foto plaatsen kan momenteel niet bij mijn bestanden komen ben aan het werk.

Als er iemand anders een foto plaatst, dan wel iemand die bijna nooit aan de beurt komt, dus vaste ploeg even de billen samen knijpen Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Harma - 20 February 2021

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dan plaats ik er 1.
Waar is dit?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 21 February 2021

Samotrakhi