Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Andrebeek - 20 April 2021

Ja Patrick. Goed gezien. Inderdaad Zakynthos stad.
U mag weer.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 20 April 2021

Een archeologische site. Maar waar is dit?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 20 April 2021

Limenas op Thassos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 20 April 2021

(20 April 2021, 12:11)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Limenas op Thassos?

Inderdaad, de Ancient Agora in Limenas.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 20 April 2021

Waar is deze oude scheepswerf.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 21 April 2021

Zie ik daar het noord-westen van Kreta?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 21 April 2021

Het is wel op een eiland maar niet op Kreta.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 21 April 2021

De scheepswerf in Koufonissi? Maar ik vrees dat het niet die is.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 21 April 2021

Kan het aan de scheepswerf van Ermoupoli op Syros zijn?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 21 April 2021

Alle twee niet en ook geen eiland op de Cycladen.


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 21 April 2021

Samos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 21 April 2021

(21 April 2021, 16:02)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Samos?

Je gaat de goede kant op, maar niet op Samos.


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 21 April 2021

(21 April 2021, 16:40)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(21 April 2021, 16:02)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Samos?

Je gaat de goede kant op, maar niet op Samos.

Jou favoriete eiland Kalymnos, Lafasi shipyard?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 21 April 2021

Ook niet, waar blijven de andere raadplaat raders, alweer geen zin.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 21 April 2021

Plomari op Lesbos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Andrebeek - 21 April 2021

Op Chios?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 21 April 2021

Eiland is goed Pieter, maar de plaats niet.


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 21 April 2021

Ja ik heb het gevonden.
Maar dit is dan gedaan met het antwoord van Pieter en Google Maps
Daar ik dit niet de juiste manier vind wacht ik even of Pieter of iemand anders het weet.
Zo niet dan kom ik met wat ik heb gevonden.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 21 April 2021

Ik ben al een keer of 8 op Lesbos geweest en heb er veel rond gereden en bekeken, dacht dat die scheepswerf bij Plomari lag, maar het is toch ergens anders. Helaas vind ik in mijn geheugen geen andere plaats waar het kan zijn. Daarom Co, laat me niet langer in spanning en kom maar snel met het goede antwoord.


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 22 April 2021

Pieter ik ben 4 keer op Lesbos geweest en heb bijna het hele eiland gezien, alleen de arm waarop de lucht haven ligt niet.
En omdat ik de Olie opslag die je op de foto van Arthur ziet niet herkende ben ik daar gaan zoeken.
Eigenlijk ligt het plaatsje precies recht tegen over de lucht haven maar dan aan de andere kant van de arm.
Het moet volgen mij Skala Loutron zijn.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 22 April 2021

Vind alleen de animo tegenvallen bij de raders.
Die is goed, doe jij de volgende.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 22 April 2021

(22 April 2021, 12:06)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind alleen de animo tegenvallen bij de raders.

Op minder dan 48 uur waren er toch 6 verschillende forumleden die geraden hebben naar de foto. Waaronder een paar forumleden die meer dan één reactie gaven. En er zullen wellicht een aantal andere forumleden geweest zijn die de foto bekeken hebben, maar die geen eind konden knopen aan die olie opslagplaats als enig mogelijk herkenningspunt. Die forumleden hebben dan ook geen reactie geplaatst. Tenzij ze zouden moeten schrijven "Ik weet het niet". Maar dat zou alleen maar de forumpagina verzwaren.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 22 April 2021

(22 April 2021, 12:41)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 April 2021, 12:06)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind alleen de animo tegenvallen bij de raders.

Op minder dan 48 uur waren er toch 6 verschillende forumleden die geraden hebben naar de foto. Waaronder een paar forumleden die meer dan één reactie gaven. En er zullen wellicht een aantal andere forumleden geweest zijn die de foto bekeken hebben, maar die geen eind konden knopen aan die olie opslagplaats als enig mogelijk herkenningspunt. Die forumleden hebben dan ook geen reactie geplaatst. Tenzij ze zouden moeten schrijven "Ik weet het niet". Maar dat zou alleen maar de forumpagina verzwaren.

Ik heb bewust de foto zo gelaten anders werd het nog moeilijker. Pieter heeft het eiland geraden en zoveel scheepswerven heeft Lesbos niet, met 2/3 keer raden was het ook zonder google gelukt.


RE: Waar ben ik nu weer? - wwopkos - 22 April 2021

(22 April 2021, 12:46)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 April 2021, 12:41)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(22 April 2021, 12:06)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Vind alleen de animo tegenvallen bij de raders.

Op minder dan 48 uur waren er toch 6 verschillende forumleden die geraden hebben naar de foto. Waaronder een paar forumleden die meer dan één reactie gaven. En er zullen wellicht een aantal andere forumleden geweest zijn die de foto bekeken hebben, maar die geen eind konden knopen aan die olie opslagplaats als enig mogelijk herkenningspunt. Die forumleden hebben dan ook geen reactie geplaatst. Tenzij ze zouden moeten schrijven "Ik weet het niet". Maar dat zou alleen maar de forumpagina verzwaren.

Ik heb bewust de foto zo gelaten anders werd het nog moeilijker. Pieter heeft het eiland geraden en zoveel scheepswerven heeft Lesbos niet, met 2/3 keer raden was het ook zonder google gelukt.
Het was een leuk spelletje maar is een zeur spelletje geworden.
Arthur heeft overal commentaar op.
Groetjes de Afhaker


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 22 April 2021

Als je mijn reacties niet wil lezen moet je mij op de negeer lijst zetten,@kos, heb je daar al geen last meer van, we zitten toch niet op een zondagsschool hier.
Sommige leden zijn nogal gauw op hun teentjes getrapt en hebben misschien tere zieltjes, de echte wereld is 100% harder als mijn commentaar.
Hier wou ik het bij laten.
Een fijne pijnloze dag iedereen.


RE: Waar ben ik nu weer? - Ger - 22 April 2021

Misschien moeten we de rubriek 'Waar ben ik nu weer' maar eens stoppen? Wat vinden jullie? Dit is toch voor niemand leuk meer?
Ik ben er in ieder geval helemaal klaar mee en zal dan ook voorlopig geen foto meer raden cq plaatsen.
Er zijn inmiddels al zó veel mensen afgehaakt dat ik me afvraag of dit nog wel draagvlak heeft. Het aantal gerapporteerde berichten is schrikbarend de laatste weken.

Inmiddels heb ik enkele privacy-gevoelige items uitgeschakeld. Zo is er niet meer te zien wanneer iemand voor het laatst online is geweest en hoe lang. Ik kreeg de afgelopen periode namelijk erg veel klachten van leden die zich bespioneerd voelden wanneer zij niet snel genoeg reageren in de genoemde fotorubriek. Opmerkingen zoals 'Je bent wel online geweest maar neemt niet de moeite om een reactie te plaatsen?' Dat zou ik ook niet prettig vinden.

Ter info: Leden kunnen zich zelf ook 'onzichtbaar' maken op de 'Wie is er online'-pagina. Ga daarvoor naar je GebruikersCS, klik op 'Instellingen wijzigen' en zet een vinkje bij 'Mij van de Wie is er online-lijst verbergen. Zo kun je gebruik maken van dit forum maar heb je minder kans om in de gaten gehouden te worden.

Laten we hopen dat het kwartje langzaam begint te vallen Confused
Mijn geduld en begrip raken langzaam op. Erg jammer allemaal.........


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 22 April 2021

Ik plaats toch nog maar een nieuwe, we zien wel hoe het gaat lopen.

Ik denk een makkelijke.

Waar vaar ik hier vandaan?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Aad van Dop - 22 April 2021

Dit is duidelijke taal het is wel een spelletje, en geen verplichting om een reactie te plaatsen als je het niet weet.
Het zou jammer zijn als dit stopt want er komen wel leuke plaatjes voorbij. Ik persoonlijk kijkt ook regelmatig maar
als ik het niet weet ga ik niet zomaar een loze reactie plaatsen. Ik zou zeggen respecteer elkaar en niet van die
hatelijke opmerkingen plaatsen.

Parga


RE: Waar ben ik nu weer? - jjohn - 22 April 2021

Ik heb zelfs van de mogelijkheid gebruik gemaakt om iemand te blocken.
Daardoor ervaar ik het hier een stuk prettiger.
Maar omdat ik dan ook de reacties van die persoon bij dit spelletje niet zie heeft het voor mij geen zin om mee te raden. Dat neem ik voor lief.


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 22 April 2021

Klopt het is Parga.

Jij mag er een plaatsen.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 22 April 2021

Ik doe nog wel even verder. Als ik het weet plaats ik iets, als ik niet weet misschien een gok of helemaal niets. Maar ik laat me niet opjagen.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 22 April 2021

Jammer dat deze leuke rubriek bij sommigen irritaties opwekt, meestal door de recht-voor-zijn-raap opmerkingen van Arthur. Ik ken hem niet persoonlijk en ga ervan uit dat hij van het type Ruwe bolster, blanke pit is. Daarom krijgt hij mij nooit op de kast en neem ik zijn berichtjes met een flinke korrel zout. Ik zie er eigenlijk best wel de humor van in. Maar omdat niet iedereen hiervan gediend is, zou het misschien raadzaam zijn dat Arthur de ouderwetse stelregel in acht neemt van Tel eerst tot tien, daarna nog een keer voordat je eenberichtje plaatst.


RE: Waar ben ik nu weer? - Aad van Dop - 22 April 2021

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






In welke plaats is deze Kafenion


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 22 April 2021

Pythagorio?


RE: Waar ben ik nu weer? - Aad van Dop - 22 April 2021

Dat is juist.


RE: Waar ben ik nu weer? - Epirus - 22 April 2021

Van mij mag je met de rubriek stoppen hoor, Ger! Ik wil dat deze Griekenland site blijft bestaan en niet, zoals een tijdje terug bijna het geval was, ten onder gaat aan roddel en achterklap.
Het is toch maar een klein groepje dat elkaars vliegen aan het afvangen is hier met zo snel mogelijk laten zien hoe goed ze Griekenland wel niet kennen.
Hopelijk blijft het elkaar afkatten hierbij en gaat Oriste nog een lange toekomst tegemoet.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 22 April 2021

(22 April 2021, 21:53)Epirus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Van mij mag je met de rubriek stoppen hoor, Ger!
Het is toch maar een klein groepje dat zo snel mogelijk laten zien hoe goed ze Griekenland wel niet kennen.

Huh Huh Huh  Is daar iets verkeerd aan? Er zijn wel meerdere onderwerpen waar slechts een klein groepje actief is. En daar maak ik me niet druk om.

Misschien weet je wel waar dit is?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 23 April 2021

Samos?


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 23 April 2021

(22 April 2021, 18:36)Pieter schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jammer dat deze leuke rubriek bij sommigen irritaties opwekt, meestal door de recht-voor-zijn-raap opmerkingen van Arthur. Ik ken hem niet persoonlijk en ga ervan uit dat hij van het type Ruwe bolster, blanke pit is. Daarom krijgt hij mij nooit op de kast en neem ik zijn berichtjes met een flinke korrel zout. Ik zie er eigenlijk best wel de humor van in. Maar omdat niet iedereen hiervan gediend is, zou het misschien raadzaam zijn dat Arthur de ouderwetse stelregel in acht neemt van Tel eerst tot tien, daarna nog een keer voordat je eenberichtje plaatst.

Buiten om nieuws over Corona is er helaas op dit moment weinig of geen  nieuws te melden op dit forum
of elders over Griekenland ,dus gewoon doorgaan met de raadseltjes en misschien weer eens aandacht
voor de rubrieken zoals Reisverhalen -sportief Griekenland -in de spotlights -dierenwelzijn enz- enz Rolleyes


RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 23 April 2021

Mijn idee is ook gewoon doorgaan met die rubriek.
Ik denk dat er meer mensen plezier aan beleven dan er reacties zijn. Ik kijk ook heel vaak, maar weet t gewoon meestal niet. Vind t ook beetje onzin om dan te reageren met: geen idee of zo....

Hebben we niet allemaal minder te vertellen op t moment? In t algemeen? We beleven minder, we ondernemen minder, we hebbeb minder contacten, de contacten die we hebben hebben ook minder te melden etc .....dus minder info ook hier op t forum. Lijkt me logisch.