Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 04 May 2021

Neen, niet Syros.


RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 04 May 2021

Milos

Cors


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 04 May 2021

santorinri - imerovigli met rechts skaros rots en theokepasti kerkje ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 04 May 2021

(04 May 2021, 16:31)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Milos

Cors

Het is inderdaad Milos. Meer bepaald Plaka.


RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 04 May 2021

Waar staat (al een heel poosje) dit kerkje?

Cors


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 04 May 2021

Dit is voor mij een makkelijke, omdat ik er al meer dan een keer aan voorbij gekomen ben. Het is het oud kerkje op de Agora in Athene, vlakbij de Stoa van Attalus. Het ligt ten zuiden van de mooie Adrianou Street waar veel leuke terrasjes en restaurantjes zijn.
Als ik in Athene kom, dan loop ik graag eens langs minstens enkele historische sites (zonder ze uitgebreid te moeten bezoeken). Dat hoeft zeker niet telkens de Akropolis of andere ‘hotspots’ te zijn. Zelfs aan de rand van de bekende Plaka, zie je mooie doorkijkjes op stille getuigen van het verleden.

Athene biedt op dat vlak heel veel; uiteraard voor wie er in geïnteresseerd is. Op veel plaatsen gaat de oudheid hand in hand met recente architectuur.
Ook daarom dat ik op sommige reizen graag eens een dagje in Athene langs kom, als het combineerbaar is.


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 04 May 2021

(04 May 2021, 18:20)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 May 2021, 16:31)cors schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Milos

Cors

Het is inderdaad Milos. Meer bepaald Plaka.

ja lap, zat er percies ferm naast met santorini, ja da komt ervan als je antwoord zonder eerst oude foto's te checken  Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - cors - 04 May 2021

(04 May 2021, 19:18)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit is voor mij een makkelijke, omdat ik er al meer dan een keer aan voorbij gekomen ben. Het is het oud kerkje op de Agora in Athene, vlakbij de Stoa van Attalus. Het ligt ten zuiden van de mooie Adrianou Street waar veel leuke terrasjes en restaurantjes zijn.
Als ik in Athene kom, dan loop ik graag eens langs minstens enkele historische sites (zonder ze uitgebreid te moeten bezoeken). Dat hoeft zeker niet telkens de Akropolis of andere ‘hotspots’ te zijn. Zelfs aan de rand van de bekende Plaka, zie je mooie doorkijkjes op stille getuigen van het verleden.

Athene biedt op dat vlak heel veel; uiteraard voor wie er in geïnteresseerd is. Op veel plaatsen gaat de oudheid hand in hand met recente architectuur.
Ook daarom dat ik op sommige reizen graag eens een dagje in Athene langs kom, als het combineerbaar is.

Klopt Vlagreco, het is de oude agora in Athene. Ik vind de agora de leukste van de sites in Athene.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 04 May 2021

Je moet op een heuveltje staan om dit “Greek heart” op te merken. Wat ik dan ook deed.
Waar ligt het?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 04 May 2021

Skyros? Het eindpuntje van Molos? Met dat kerkje in de rots?


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 04 May 2021

Dat heb je helemaal juist, Suus. Je ziet inderdaad Molos op Skyros.
Vlak voor Molos ligt Magazia. Forumleden die hier al langere tijd actief zijn, herinneren zich misschien nog de inzamelactie voor het schooltje op Skyros. Dat was via (toenmalig) forumlid Roosmarijn. Magazia, met het schooltje, is net niet zichtbaar op deze foto; het ligt ietsje meer zuidwaarts, naar het hoofdstadje Chora Skyros toe.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 05 May 2021

(04 May 2021, 21:05)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Je moet op een heuveltje staan om dit “Greek heart” op te merken. Wat ik dan ook deed.
Waar ligt het?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Opdeze foto is ook de molen te zien in Girismata ,waar wij jaren geleden via Ross Holiday,s vakantie gevierd hebben ,het is een prachtig
gebied daar en is nog steeds bij Ross te boeken ,zie;Villa Mantelena


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 05 May 2021

Skyros vonden wij geweldig! Wij verbleven in Magazia, regelmatig naar boven het dorp gelopen om te eten, lange strandwandelingen waarbij je bij dat eindpuntje komt en sowieso een heerlijk wandeleiland.

De volgende: welk dorp is dit?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 05 May 2021

skopelos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 06 May 2021

Het is niet Skopelos. De foto is genomen van de kade waar je met de ferry aankomt en het enige dorp met een pin automaat in de weide omtrek aan de noordkant van dit bossige eiland.


RE: Waar ben ik nu weer? - Goedas - 06 May 2021

Ithaki


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 06 May 2021

Symi?


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 06 May 2021

Helaas, beiden niet goed en ook nog niet in de buurt of de juiste eilandgroep.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 06 May 2021

Evdilos Ikaria


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 06 May 2021

Dat is helemaal correct Metaxa! Aan jou de volgende.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 07 May 2021

(06 May 2021, 21:12)Suus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat is helemaal correct Metaxa! Aan jou de volgende.

Ik heb nu even geen tijd ,dus iemand anders mag van mij het volgende raadseltje plaatsen


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 07 May 2021

Dan wil ik wel zo vrij zijn met een gemakkelijke Smile
In welk dorp genieten we hier van de zonsondergang?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 07 May 2021

petra lesbos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 07 May 2021

Dat klopt precies, het is Petra op Lesbos, uitzicht op rabbit island.
Aan jou de volgend Roefke.


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 07 May 2021

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Nanny - 08 May 2021

Leros?


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 08 May 2021

nee niet Leros


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 08 May 2021

Is onder aan de weg een terras wat wel eens overstroomt door de golfslag van de ferry die daar aan legt?


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 08 May 2021

(08 May 2021, 15:05)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Is onder aan de weg een terras wat wel eens overstroomt door de golfslag van de ferry die daar aan legt?

dat denk ik niet, het enige terras in de haven was hoger gebouwd als ik mij goed herrinner  Undecided

TIP:
is een klein minder bekend  eiland, dichtbij een iets groter bekender eiland gelegen, beide eilanden beginnen met zelfde letter , als je de weg vanwaar deze foto genomen is verder volgt kom je op de kleine luchthaven met enkel lokale of militaire vluchten.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 08 May 2021

Het kwam me bekend voor maar je tip heeft geholpen Roefke. Het is Kasos.


RE: Waar ben ik nu weer? - jjohn - 08 May 2021

(08 May 2021, 19:14)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het kwam me bekend voor maar je tip heeft geholpen Roefke. Het is Kasos.

Dat witte jacht welke je rechts in de haven ziet is de Kasos Princess. 
Dit is een tot passagiersschip omgebouwd jacht welke tussen Kasos en Pigadia (Karpathos) vaart.
Een hele leuke tocht.

Ps. Mij is verteld dat de vliegreis tussen Karpathos en Kasos de kortste lijnvlucht in Europa is.


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 08 May 2021

juist Patrick aan u

(08 May 2021, 20:18)jjohn schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat witte jacht welke je rechts in de haven ziet is de Kasos Princess. 
Dit is een tot passagiersschip omgebouwd jacht welke tussen Kasos en Pigadia (Karpathos) vaart.
Een hele leuke tocht.

ja inderdaad, het is met die jacht dat we daar waren voor een daguitstap, zoals je ziet was het die dag geen al te goed weer , die overtocht was toen best heftig  Smile


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 09 May 2021

Waar vind je deze kerk?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 09 May 2021

Zuivere gok, Astipalea?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 09 May 2021

Neen, niet Astypaleia.

Deze kerk staat waarschijnlijk op iedere foto van dit eiland met de zigzaggende weg er naartoe.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 10 May 2021

Folegandros is het. Een zeer mooi eilandje.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 10 May 2021

Inderdaad Petross het is Folegandros.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 10 May 2021

Iemand anders mag een foto plaatsen kan momenteel niet bij mijn bestanden komen


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 10 May 2021

Dan zal ik er vlug nog eentje plaatsen.

Waar is dit?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 10 May 2021

Een wilde gok Patrick, is het Lindos?