Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 25 May 2021

(25 May 2021, 11:02)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja Johan, wij zijn er een aantal jaar geleden met een dagtocht vanuit Parga geweest. Wij kenden het niet terug na de laatste keer in 1989. Gekkenhuis.
Een ander mag de volgende plaatsen, lig een paar dagen in het AMC.
Beterschap Wim.


RE: Waar ben ik nu weer? - JohanV - 25 May 2021

Beterschap Wim, hopelijk snel weer alles oké!


RE: Waar ben ik nu weer? - Harma - 25 May 2021

Berterschap gewenst Wim


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 25 May 2021

Beterschap Wim en hopelijk snel weer thuis!


RE: Waar ben ik nu weer? - moraitika - 25 May 2021

Hallo Wim

Beterschap. Hopelijk niets vervelends.

Groet Marja


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 25 May 2021

Wie o wie plaatst een nieuwe foto, misschien weer iemand die bijna nooit aan de bak komt.


RE: Waar ben ik nu weer? - Yiannakis - 25 May 2021

Waar is dit dan? Of te gemakkelijk?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 26 May 2021

Staat deze bouwval ook op Skopelos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Yiannakis - 26 May 2021

Niet op Skopelos. Als je er aan voorbij bent gekomen weet je het zeker. Zeer karakteritiek al jaren in die staat


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 26 May 2021

Deze bouwval staat op Lefkas, als je vanuit Nidri naar de waterval gaat kom je erlangs.

Wij hebben ongeveer dezelfde foto.


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Yiannakis - 26 May 2021

Inderdaad


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 26 May 2021

Waar staan (de restanten van) deze molens?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Albert - 26 May 2021

amorgos


RE: Waar ben ik nu weer? - Aad van Dop - 26 May 2021

Naxos


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 27 May 2021

Beide niet goed.


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 27 May 2021

Santorini?


RE: Waar ben ik nu weer? - Co vd Graft - 27 May 2021

Suus jij hebt het goed het is Santorini.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 27 May 2021

Even een bedenking vooraleer Suus een nieuwe foto plaatst.
Nogal dikwijls denk ik, als ik aan dergelijke vervallen windmolens of andere historische gebouwtjes langskom in Griekenland: waarom restaureert men die niet? Zoals deze windmolens: het kan toch geen fortuin kosten om die ietwat terug 'toonbaar' te maken? Zelfs met heel beperkte middelen (wat stenen en cement) kan men al verder verval vermijden. Het hoeft daarom niet perfect te zijn, maar een klein beetje herstel kan toch niet zo moeilijk zijn...


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 27 May 2021

(27 May 2021, 18:21)vlagreco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Even een bedenking vooraleer Suus een nieuwe foto plaatst.
Nogal dikwijls denk ik, als ik aan dergelijke vervallen windmolens of andere historische gebouwtjes langskom in Griekenland: waarom restaureert men die niet? Zoals deze windmolens: het kan toch geen fortuin kosten om die ietwat terug 'toonbaar' te maken? Zelfs met heel beperkte middelen (wat stenen en cement) kan men al verder verval vermijden. Het hoeft daarom niet perfect te zijn, maar een klein beetje herstel kan toch niet zo moeilijk zijn...
Omdat dat zomaar niet mag, jaren geleden zijn ze begonnen aan de herstel van het voetpad langs de zee in Ammoudara bij Agios Nikolaos, na 1 jaar moesten ze er mee stoppen omdat de vergunningen er nog niet waren, die zijn er 6 jaar later nog niet.
El greco komt daar wel eens langs op weg naar het zuiden, dat is in die bocht na het strand waar ik geleefd heb.
Bureaucratie ten top. En zo heb ik tich andere voorbeelden aleen in A.N. al


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 27 May 2021

Ja, dat denk ik dan ook altijd. Ik twijfelde ook over Santorini, omdat je verwacht dat er daar genoeg mee te verdienen zou zijn om er vakantiehuisjes van te maken  Smile.

De volgende leek mij wel een leuke. Waarvoor sta ik hier? Wat is hier te zien? (wat niet op de foto staat)


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 27 May 2021

Is dat niet in Serifos waar je in de oude mijnschachten kan gaan zien?


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 27 May 2021

Had gekund, heb ik ook foto’s van  Big Grin, maar is het niet.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 27 May 2021

Dan gok ik op rails voor het vervoer van emery (amaril in het Nederlands?) erts in Naxos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 27 May 2021

Naxos is het ook niet.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 27 May 2021

Is het op Milos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 27 May 2021

Milos is het niet.


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 28 May 2021

Een hint: denk groot en mytisch.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 28 May 2021

Dan denk ik aan Kreta....


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 28 May 2021

Je zit op het goede eiland al. Weet je ook wat/waar?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 28 May 2021

Knossos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 28 May 2021

Het is niet bij Mochlos, het is in het midden. Het is een hele mooie route er naar toe en het is zo’n plaats die door meer plekken wordt geclaimd te zijn...


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 28 May 2021

(28 May 2021, 11:55)Suus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is niet bij Mochlos, het is in het midden. Het is een hele mooie route er naar toe en het is zo’n plaats die door meer plekken wordt geclaimd te zijn...
Ik had hem even veranderd in Knossos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 28 May 2021

Herakilon


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 28 May 2021

Wilma, als eerste met Kreta en met Heraklion in de buurt, geef ik het stokje door aan jou.
Het is om precies te zijn bij de Ideon Andron grot op het Nida plateau. Deze grot claimt de geboorteplaats van Zeus te zijn, maar die claim doet de Dikteon grot ook...


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 28 May 2021

(28 May 2021, 12:40)Suus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wilma, als eerste met Kreta en met Heraklion in de buurt, geef ik het stokje door aan jou.
Het is om precies te zijn bij de Ideon Andron grot op het Nida plateau. Deze grot claimt de geboorteplaats van Zeus te zijn, maar die claim doet de Dikteon grot ook...

Net als die rots in zee waar Athina aan land kwam, elk eiland heeft wel zo'n rots, zelfs in het noorden van Cyprus vind je er een.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 28 May 2021

Ik moet zometeen weg en heb vandaag  geen tijd om een foto te zoeken/ plaatsen , dus geef mijn stokje  even door aan iemand anders Wink


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 28 May 2021

(28 May 2021, 16:45)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik moet zometeen weg en heb vandaag  geen tijd om een foto te zoeken/ plaatsen , dus geef mijn stokje  even door aan iemand anders Wink
Jammer, je hebt allang geen foto meer geplaatst, maar misschien dat Metaxa (Johan) er een wil plaatsen als hij zo ver is.


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 28 May 2021

(28 May 2021, 13:17)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(28 May 2021, 12:40)Suus schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wilma, als eerste met Kreta en met Heraklion in de buurt, geef ik het stokje door aan jou.
Het is om precies te zijn bij de Ideon Andron grot op het Nida plateau. Deze grot claimt de geboorteplaats van Zeus te zijn, maar die claim doet de Dikteon grot ook...

Net als die rots in zee waar Athina aan land kwam, elk eiland heeft wel zo'n rots, zelfs in het noorden van Cyprus vind je er een.

En de poort naar Hades is er ook zo één  Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Suus - 01 June 2021

Het is alweer een paar dagen stil hier, dus ik wil zo vrij zijn om een foto te plaatsen om het weer op te starten.

Van welke stad is dit de boulevard?


Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 01 June 2021

En ik ben zo vrij om te antwoorden, bijna mijn achtertuin, Sitia.