Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 10 September 2021

Velen weten het blijkbaar maar niemand noemt het  Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 10 September 2021

We wachten af, misschien komt er nog iemand die het weet en weinig op raad plaatje komt.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 10 September 2021

(10 September 2021, 17:26)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We wachten af, misschien komt er nog iemand die het weet en weinig op raad plaatje komt.

Dat zou mooi zijn, deze rubriek kan heel zeker wat vers bloed gebruiken. Dus wie neemt de handschoen op?  Huh


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 10 September 2021

Skopelos gok ik. Dat heeft zoveel kerken uit mijn hoofd gezegd. Sorry, ben geen vers bloed.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 10 September 2021

(10 September 2021, 19:35)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Skopelos gok ik. Dat heeft zoveel kerken uit mijn hoofd gezegd. Sorry, ben geen vers bloed.

Het is niet Skopelos.


RE: Waar ben ik nu weer? - wwopkos - 10 September 2021

Nog een tip:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 10 September 2021

Ios???


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 10 September 2021

(10 September 2021, 21:37)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ios???

Jawel. Het is Chora op Ios van bovenaf gezien. Doe jij maar een volgende Lucy.


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 10 September 2021

Ahaa fijn, doe morgen er een!


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 11 September 2021

Doordat er werd gezegd feesteiland, wist ik het!

Jullie weten op welk eiland ik nu ben, helaas vandaag terug naar huis. Daarom, waar bevind ik me precies?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 11 September 2021

Ziet er mooi uit! lijkt op een Egeïsch eiland. Ik zet mijn geld op Samothrakhi.


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 11 September 2021

Neos Wim


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 12 September 2021

Mochlos


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 12 September 2021

Nee, ook niet, andere eilandengroep.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 12 September 2021

Heb jij die foto gemaakt vanaf dat kasteel waar ik de naam niet van weet op Rhodos?


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 12 September 2021

Ik denk het wel Arthur, begint met een M...


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 12 September 2021

(12 September 2021, 18:27)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik denk het wel Arthur, begint met een M...
Doe maar Monolithos.


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 12 September 2021

Ja natuurlijk, jij mag!


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 12 September 2021

En waar is dit?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 13 September 2021

Velen zijn mij voorgegaan op dit punt waar de foto is gemaakt, gewoon even logisch denken, als tenminste het animo daar is wat momenteel ver is te zoeken.


RE: Waar ben ik nu weer? - vlagreco - 13 September 2021

(13 September 2021, 20:19)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Velen zijn mij voorgegaan op dit punt waar de foto is gemaakt, gewoon even logisch denken, als tenminste het animo daar is wat momenteel ver is te zoeken.

Ik denk dat het bij een groot aantal forumleden niet zozeer over een gebrek aan animo gaat. Het zou kunnen dat velen misschien niet een mogelijk antwoord willen/durven neerschrijven, omdat ze er helemaal niet zeker over zijn. 
Wat mezelf betreft: wellicht ben ik inderdaad al langsgekomen op de plaats van jouw foto. Maar ik kan de locatie echt niet plaatsen, behalve dan dat ik aan Kreta denk, te zien aan de wel hoge bergen aan de horizon. Het is namelijk een van de tientallen prachtige panorama's waar ik meteen de kleuren, de geuren, de warmte van Griekenland in herken. Voor mij kan dit een doorsteek van Pacheia Ammos naar Ierapetra zijn, of ergens tussen Malia en Agios Nikolaos, of zelfs een heel andere kant van Kreta. Dus: geen idee.


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 14 September 2021

animo is er wel hoor, alleen is dit zo'n landschap dat je op veel plaatsen tegenkomt, dacht ook aan Kreta vanwegge bergen en grote baai op achtergrond, maar verder geraak ik niet.


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 14 September 2021

(14 September 2021, 06:18)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




animo is er wel hoor, alleen is dit zo'n landschap dat je op veel plaatsen tegenkomt, dacht ook aan Kreta vanwegge bergen en grote baai op achtergrond, maar verder geraak ik niet.

Ik sluit me bij Roefke aan. Inderdaad een prachtig landschap, animo is er bij mij altijd bij deze weet- en raadrubriek. In dit geval gaat er helaas bij mij geen enkel belletje rinkelen, zelfs niet door logisch na te denken. Volgende ronde beter  Smile Huh


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 14 September 2021

Kreta, grote baai op de achtergrond met het Tripti gebergte, nu moet toch ergens een belletje gaan rinkelen Roefke.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 14 September 2021

Dan is die foto in de buurt van Plaka / Elounda genomen?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 14 September 2021

(14 September 2021, 12:38)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dan is die foto in de buurt van Plaka / Elounda genomen?
Dat is iets te ver naar het westen Wilma, nog een tip, die grote berg links had ik vroeger in mijn achtertuin.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 14 September 2021

Als het bijna in je achtertuin was zou ik denken bij Kritsa  in de buurt...


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 14 September 2021

(14 September 2021, 17:00)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Als het bijna in je achtertuin was zou ik denken bij Kritsa  in de buurt...
Die is goed, deze leek wat op de vorige van mij die hoger was gemaakt.
Doe jij de volgende.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 14 September 2021

Waar is dit?

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 14 September 2021

Aghia Galini Kreta?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 14 September 2021

Nee Lucy, misschien lijkt het erop, maar het is niet op Kreta


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 15 September 2021

pigadia , karpathos ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Pieter - 15 September 2021

Delphi?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 15 September 2021

Ook niet ...


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 15 September 2021

Het lijkt op Limnos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 15 September 2021

Ook niet Wim


RE: Waar ben ik nu weer? - Andrebeek - 15 September 2021

Koroni Peloponnesos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 15 September 2021

Nee Andre, ook niet


RE: Waar ben ik nu weer? - Harma - 15 September 2021

Kefalonia?


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 15 September 2021

Pythagorion Samos?