Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 November 2015

Vooruit een 1ste gok: de Metropolis in Athene


RE: Waar ben ik nu weer? - Meandros - 30 November 2015

Ik denk dat het te moeilijk is en niet te raden. Daar kunnen sommige mensen niet mee omgaan denk ik. Heb je ook wel eens met een spelletje MENS ERGER JE NIET. Dat heet niet tegen je verlies kunnen. Speelt zich meestal af tussen het 4e en 8e levensjaar. Daarna is het bij de meeste mensen weer wel over.


RE: Waar ben ik nu weer? - Bouboulina - 30 November 2015

Patrick@ Je eerste gok is niet goed. De kerk bevind zich "iets" westelijker


RE: Waar ben ik nu weer? - Maria - 30 November 2015

Die kerk lijkt wel heel erg veel op deze kerk in Florida
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 November 2015

(30 November 2015, 20:27)Bouboulina schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick@  Je eerste gok is niet goed. De kerk bevind zich "iets" westelijker

Agios Andreas in Patras. Ik heb er ooit eens voor gestaan maar ben niet binnen geweest omdat ze net enkele bussen toeristen afgezet hadden. Maar het zou wel passen daar. Is/Was ook een schitterend gebouw aan de buitenkant.


RE: Waar ben ik nu weer? - Bouboulina - 30 November 2015

Geraden ! Maria@ heeft helemaal gelijk. Deze kerk staat in Tarpon Springs in Florida. Hier leeft een bijzonder grote griekse gemeenschap. Leuk om te zien. Zelf Giannis Ploutarchos en andere grote artiesten brengen er af en toe een bezoek.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - Bouboulina - 30 November 2015

Zo, de laatste foto is geraden, er "mag" weer wat geplaatst worden.


RE: Waar ben ik nu weer? - Meandros - 30 November 2015

Oh gelukkig. Dan kunnen de georganiseerde WIJ leden weer reageren. Maar alleen als het een zelfgemaakte foto is hoor ! Anders gaan we weer vollop klagen !! En de nieuwere leden mogen niet meer meedoen hoor, daar word het niet gezelliger van, die horen hier niet thuis Het forum is wel van ons hoor ! Het moet zijn zoals WIJ dat willen.En vroeger was alles beter.
En ook niet 2 foto's tegelijk want dan moeten we scrollen en denken tegelijk.

En ook graag makkelijke foto's plaatsen. Dat maakt het voor WIJ dan ook weer aantrekkelijk. Door die moeilijke foto's is ONS gehele format naar de malle moer. Die worden dan alleen nog maar geraden door leden die niet bij WIJ horen. En dat vinden WIJ niet eerlijk.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 November 2015

(30 November 2015, 21:14)Meandros schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oh gelukkig. Dan kunnen de georganiseerde WIJ leden weer reageren. Maar alleen als het een zelfgemaakte foto is hoor !  Anders gaan we weer vollop klagen !!  En de nieuwere leden mogen niet meer meedoen hoor, daar word het niet gezelliger van, die horen hier niet thuis Het forum is wel van ons hoor ! Het moet zijn zoals WIJ dat willen.En vroeger was alles beter.
En ook niet 2 foto's tegelijk want dan moeten we scrollen en denken tegelijk.

En ook graag makkelijke foto's plaatsen. Dat maakt het voor WIJ dan ook weer aantrekkelijk. Door die moeilijke foto's is ONS gehele format naar de malle moer. Die worden dan alleen nog maar geraden door leden die niet bij WIJ horen. En dat vinden WIJ niet eerlijk.

In Vlaanderen zegt men soms: "2-tact - 4tact - geen tact".

Op de homepage van dit forum staat volgende:
Forum-tip: Nieuw op dit forum? Welkom oftewel Kalos Irthate! Stel jij je ook even voor in de
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




?


RE: Waar ben ik nu weer? - jjohn - 30 November 2015

Meandros, waar ben jij mee bezig? Hou het eens gezellig!


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 30 November 2015

Ben niet in de kerk geweest in Tarpon Springs maar weet wel dat het stadje één grote kermis is en als je op Tarpon Springs af moet gaan bestaat Griekenland alleen maar uit sponzenvissers, zoals Nederland uit tulpen en molens bestaat.
Er mag een grote Griekse gemeenschap zijn, het doet verder weinig Grieks aan. En ook het eten is er niet Grieks gekruid.


RE: Waar ben ik nu weer? - Goedas - 30 November 2015

Jjohn en Patrick reageer hier toch niet op. Dit soort mensen lokken het uit en kicken daarop. Gewoon negeren.
Ik denk dat Ger dit wel tactisch afhandelt.
Ben benieuwd naar de volgende foto.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 November 2015

(30 November 2015, 21:59)Goedas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Jjohn en Patrick reageer hier toch niet op. Dit soort mensen lokken het uit en kicken daarop. Gewoon negeren.
Ik denk dat Ger dit wel tactisch afhandelt.
Ben benieuwd naar de volgende foto.

Komt wel goed Wink

Ik wacht op een foto van Maria Smile


RE: Waar ben ik nu weer? - Ger - 30 November 2015

(30 November 2015, 21:14)Meandros schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Oh gelukkig. Dan kunnen de georganiseerde WIJ leden weer reageren. Maar alleen als het een zelfgemaakte foto is hoor !  Anders gaan we weer vollop klagen !!  En de nieuwere leden mogen niet meer meedoen hoor, daar word het niet gezelliger van, die horen hier niet thuis Het forum is wel van ons hoor ! Het moet zijn zoals WIJ dat willen.En vroeger was alles beter.
En ook niet 2 foto's tegelijk want dan moeten we scrollen en denken tegelijk.

En ook graag makkelijke foto's plaatsen. Dat maakt het voor WIJ dan ook weer aantrekkelijk. Door die moeilijke foto's is ONS gehele format naar de malle moer. Die worden dan alleen nog maar geraden door leden die niet bij WIJ horen. En dat vinden WIJ niet eerlijk.

Beste Meandros,
Net 'nieuw' op dit forum en al meteen zo'n houding  Huh
Géén goede binnenkomer moet ik zeggen. Geen idee wat je hiermee wilt bereiken. Ik wil je er wel even op attenderen dat ik als forumbeheerder IP-adressen kan zien en dus weet dat 'Meandros' een alias is van een ander account waarmee je ook -en véél opbouwender- actief bent op Oríste. Erg vreemd..........


RE: Waar ben ik nu weer? - IngridAmsterdam - 30 November 2015

Dank Ger.


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 30 November 2015

Mag je hier 2 accounts hebben, Ger?
Op de meeste fora is dat verboden.


RE: Waar ben ik nu weer? - Ger - 30 November 2015

(30 November 2015, 22:09)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mag je hier 2 accounts hebben, Ger?
Op de meeste fora is dat verboden.

Nou ja, logisch is het misschien niet maar ik kan me voorstellen dat je als stel één PC deelt maar toch beiden een eigen account op een forum wilt hebben.
Hoeft bij 'normaal' gebruik ook geen problemen op te leveren.
Is ook moeilijk te controleren, je zou gewoon een nieuw account op een andere PC (en dus ander IP-adres) kunnen aanmaken en (bijna) niemand die erachter komt.......

Maar goed, laten we verder gaan met deze van oorsprong leuke raad-topic, toch?


RE: Waar ben ik nu weer? - Maria - 30 November 2015

(30 November 2015, 22:01)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Komt wel goed Wink

Ik wacht op een foto van Maria Smile

Sorry Patrick, heb geen foto's op mijn laptop, dus ga gerust je gang.


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 November 2015

(30 November 2015, 23:01)Maria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 November 2015, 22:01)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Komt wel goed Wink

Ik wacht op een foto van Maria Smile

Sorry Patrick, heb geen foto's op mijn laptop, dus ga gerust je gang.

Oh, OK bij deze dan:

Waarschijnlijk niet zo moeilijk. Waar vertrek ik als ik door deze kloof wandel en wat is mijn bestemming?

[Afbeelding: j6r19y.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Cor Nieuw Vennep - 30 November 2015

Patrick, de Imbroskloof ? Van Imbros naar Hora Sfakion ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 November 2015

(30 November 2015, 23:23)Cor Nieuw Vennep schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Patrick, de Imbroskloof ? Van Imbros naar Hora Sfakion ?

Neen, Cor dat is 'm niet.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 01 December 2015

De Kourtaliotiko kloof dan richting Plakias ...zuid Kreta?


RE: Waar ben ik nu weer? - robienne78 - 01 December 2015

samariakloof ?
van Omalos-plateau naar Agia Roumeli ???

robienne


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 01 December 2015

Geen van beide. Het is trouwens niet op Kreta.


RE: Waar ben ik nu weer? - Goedas - 01 December 2015

Is het op Samos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Margo - 01 December 2015

De Vikoskloof?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 01 December 2015

Niet op Samos en ook niet de Vikoskloof.


RE: Waar ben ik nu weer? - marietta - 01 December 2015

Beginpunt Monodendri?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 01 December 2015

(01 December 2015, 17:21)marietta schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beginpunt Monodendri?

Ook niet.

Een kleine tip:  E4


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 01 December 2015

enipeas kloof


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 01 December 2015

(01 December 2015, 17:48)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




enipeas kloof

goedgedaan

Inderdaad, de Enipeas kloof. Helemaal bovenaan de foto is vaag Mt. Olympus te zien. Vertrek was dus in Litochoro en je gaat in eerste instantie tot Prionia en dan kan je nog verder tot de "refuge" Silios Agapitos.

Het maakt deel uit van het E4 wandeltraject. Wel niet echt makkelijk maar prachtige tocht.
Meer foto's  (ook van de omgeving zoals Dion en Leptokarya ) zijn hier te zien:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Meer informatie vind je hier: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 01 December 2015

waar sta ik Smile

[Afbeelding: xby9ti.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - IngridAmsterdam - 01 December 2015

Paleochora op Kythira?


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 02 December 2015

het is niet op kythira


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 02 December 2015

Smile hint ;het is op een eiland zonder vliegveld


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 02 December 2015

Sifnos ???


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 02 December 2015

@Ingrid,paleochora is goed,alleen is het op een ander eiland ,


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 02 December 2015

@patrick,het is niet sifnos


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 02 December 2015

de foto hebben wij genomen aan de voet van een heuvel, waar volgens de legende ooit 365 kerkjes en kapelletjes op
hebben gestaan, waar er  nog 35 van over zijn Smile


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 02 December 2015

(02 December 2015, 15:39)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de foto hebben wij genomen aan de voet van een heuvel, waar volgens de legende ooit 365 kerkjes en kapelletjes op
hebben gestaan, waar er  nog 35 van over zijn Smile

Idea  Ik heb daar ooit eens iets over gelezen, maar ik weet dus begot niet meer over welk eiland het ging. Wat ik wel nog herinner is dat het niet een eiland was dat 'sterk toeristisch' was.