Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 14 December 2017

Laatste hint, dit dorp is al eens hier voorbij gekomen.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 15 December 2017

Een van onze leden runt daar een appartementencomplex, niet dit hieronder maar wel vlakbij.
[Afbeelding: aw3i1x.jpg]



RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 15 December 2017

Kissamos, leuk stukje Kreta.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 15 December 2017

(15 December 2017, 19:04)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kissamos, leuk stukje Kreta.

Je zit veel te ver naar het westen Wim.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 16 December 2017

Bij Sitia in de buurt


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 16 December 2017

Je zit te ver naar het oosten Wilma, kijk eens in het midden, ik zal de volgende keer een foto plaatsen die interessanter is, dan doen onze strebertjes ook weer mee Big Grin .


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 17 December 2017

Mmmm, Meer in het noorden dus, Dat witte gebouwdje met  die blauwe deur met die kruis erop komt me wel bekend voor... Misschien zijn we er ooit eens voorbij gereden... ist in de buurt  ergens   tussen Herakilon  en Agia Pelagia ??
We hebben daar ooit jaren terug  een leuk tochtje gemaakt


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 17 December 2017

Wel een bijzonder gesteente. ik ga voor Chersonisos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 17 December 2017

Doe maar de volgende Wilma, het is Agia Pelagia.
Eens kijken wie er nu wel wil raden.


(17 December 2017, 09:32)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wel een bijzonder gesteente. ik ga voor Chersonisos.

Het is vulkaan gesteente @Wim, wat je eigenlijk overal op Kreta vind, Chersonisos is niet goed, het is Agia Pelagia wat Wilma goed had.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 17 December 2017

Volgens mij is het kalkzandsteen. Er is geologisch wel wat gebeurd in dat deel van Kreta.
Kan niet wachten om in mei weer te komen.
Knap dat Wilma het geraden heeft. We zien uit naar de volgende.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 17 December 2017

Wim, jij mag er van mij wel 1 plaatsen hoor... ik heb er nu even geen tijd voor  Arrow


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 17 December 2017

Leuk Wilma! Even moeten zoeken. Om een twist aan dit gebeuren te geven, natuurlijk waar staat dit beeld.
Het origineel is onder de hoede (mee)genomen door een groot museum.
Wie is dit en waar staat deze schitterende kopie?
[Afbeelding: f57mt5.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 17 December 2017

Iets met met de Elgin Marbels waarvan een deel of meer in Londen staat, en het moet terug naar Griekenland.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 17 December 2017

Arthur, die zijn ook gejat, maar dat is dit niet.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 18 December 2017

het is het beeld van de griekse Godin Nike ,het origineel staat in
Parijs in het Louvre, replica,s staan o.a. in Rhodos en Samothraki


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 18 December 2017

Dan zal het wel Samotraki zijn waar Wim de foto heeft gemaakt. Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 18 December 2017

Ja kanjers, het is het beeld van Nike op het kleine maar schitterende eiland Samothraki.
Het was een sensatie om dat beeld in het kleine museum te zien. Soms overvalt je wel eens iets wanneer je wat heel moois ziet. Dit is er zo een.
Kijk maar wie de volgende plaatst.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 18 December 2017

(18 December 2017, 10:37)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja kanjers, het is het beeld van Nike op het kleine maar schitterende eiland Samothraki.
Het was een sensatie om dat beeld in het kleine museum te zien. Soms overvalt je wel eens iets wanneer je wat heel moois ziet. Dit is er zo een.
Kijk maar wie de volgende plaatst.

Natuurlijk het stel, ik heb er niet voor niets een  Big Grin bij gezet.
groeten uit nog warm winters Kreta.



RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 18 December 2017

Waar staat deze stoel?

[Afbeelding: 2dsn4wl.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 18 December 2017

De opgravingen bij Falassarna (Kreta)


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 18 December 2017

(18 December 2017, 13:57)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De opgravingen bij Falassarna (Kreta)

de troon van Falassarna is goed


RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 18 December 2017

En waar bevindt zich dit bijzondere fenomeen?

Alleen serieuze reacties graag... [Afbeelding: tongue.gif]

[Afbeelding: a9xqvl.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 18 December 2017

Het is inderdaad een bijzonder geologisch verschijnsel, maar ik doe even niet mee dit keer.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 18 December 2017

Ik ook niet Frederique , deze is ergens ten westen van een grote stad in het westen van Kreta, in de buurt van een rivier die met of zonder bril niks ziet, waar de ferry naar .......... gaat, iemand anders mag het goede antwoord geven. Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 18 December 2017

Frederique vraagt niet voor niets serieuze reacties,het is misschien wel zo fatsoenlijk 
om eventuele hints aan haar over te laten


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 18 December 2017

(18 December 2017, 16:48)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Frederique vraagt niet voor niets serieuze reacties,het is misschien wel zo fatsoenlijk 
om eventuele hints aan haar over te laten

Ik weet waar het is, waarom denk je dat dit erachter staat Big Grin  Big Grin  Big Grin nog nooit van humor gehoord of hebben ze niet in Zeeland.
Als je het weet als stel (twee weten meer als een) schrijf je toch gewoon waar het is.



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 18 December 2017

Is het waar je deze ook ziet, nabij de Sarakinas kloof?

[Afbeelding: zt6a9s.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 18 December 2017

Nee Patrick, Kreta klopt, maar je moet het westelijker zoeken.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 18 December 2017

Het is vlak langs de weg vanaf Kissamos richting Elos  nabij  Potamida in  west Kreta
Die route hebben we een paar x gereden ;)


RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 18 December 2017

Potamida is helemaal juist Wilma!
Het fenomeen Komolithi; heel bijzonder om te zien!


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 18 December 2017

Ja mooi hé Frederique, Als je al een paar keer in het westen tussen Kissamos  en Chania  bent verbleven en je doet zo nu en dan dan zo'n mooi ritje richting  het zuiden  via allerlei   verschillende wegen ...kom je er vanzelf  wel,, een keertje ,,langs /tegen  !!

Patrick, Jij mag van mij nu wel een foto Plaatsen !

Ja mooi hé Frederique, Als je al een paar keer in het westen tussen Kissamos  en Chania  bent verbleven en je doet zo nu en dan dan zo'n mooi ritje richting  het zuiden  via allerlei   verschillende wegen ...kom je er vanzelf  wel,, een keertje ,,langs /tegen  !!

Patrick, Jij mag van mij nu wel een foto Plaatsen !


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 19 December 2017

(18 December 2017, 23:31)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ja mooi hé Frederique, Als je al een paar keer in het westen tussen Kissamos  en Chania  bent verbleven en je doet zo nu en dan dan zo'n mooi ritje richting  het zuiden  via allerlei   verschillende wegen ...kom je er vanzelf  wel,, een keertje ,,langs /tegen  !!

Patrick, Jij mag van mij nu wel een foto Plaatsen !


Dank je wel Wilma.

Di is 'em. Waar kan je dit kunstwerk vinden?

[Afbeelding: 2yzbwvt.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 19 December 2017

Een waar kunstwerk, maar waar ie staat zou ik eerlijk gezegd niet weten...


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 19 December 2017

Ik denk ergens op Kreta als dat de Bearded Vulture is ( baardgier) die zie ik nog regelmatig op Katharo.
Ze komen dacht ik alleen nog voor op Kreta en Corsica.



RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 19 December 2017

Het is niet op Kreta.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 19 December 2017

De Baardgier (Lammergier) komt ook voor in Zuid Afrika. Lammershoek, vernoemd naar de vogel komt een betere wijn vandaan. (ter info)


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 19 December 2017

Hydra ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 19 December 2017

(19 December 2017, 11:53)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De Baardgier (Lammergier) komt ook voor in Zuid Afrika. Lammershoek, vernoemd naar de vogel komt een betere wijn vandaan. (ter info)

Zo ver kom ik niet Wim, Katharo is ver zat momenteel.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 19 December 2017

(19 December 2017, 13:13)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(19 December 2017, 11:53)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De Baardgier (Lammergier) komt ook voor in Zuid Afrika. Lammershoek, vernoemd naar de vogel komt een betere wijn vandaan. (ter info)

Zo ver kom ik niet Wim, Katharo is ver zat momenteel.

Voorlopig zit je zuidelijker dan ik. Geniet er van. Cool


RE: Waar ben ik nu weer? - Marianne - 19 December 2017

Inderdaad een waar kunstwerk,het doet mij ergens denken aan Kefalonia.
Meen daar ook zoiets gezien te hebben?