Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 30 December 2017

(30 December 2017, 15:34)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het wel iets van Samos weg hebben.... Klopt dat?

Knap van je, de 1e foto is een straatje in Pythagorion waar de bus doorheen moet richting Samos stad en Kokkari, de 2e foto is gemaakt op de weg van het vliegveld naar Pythagorion, de hostess was toen Harma of Helma ben de naam even kwijt.
Toevallig waren er toen tientallen oude auto's die een tour over Samos maakten.
Doe jij de volgende als er een hebt Big Grin  



RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 30 December 2017

Bij die 1e foto  dacht ik :  hé  dit heb ik ooit eens gezien en dacht eerst  even aan Lesbos... vanwege het winkeltje.... je ziet daar nl veel gebouwtjes met zulke stenen opgemetseld.... Dat zie je op Kreta veel minder....
Later op Samos zag ik dat daar ook.
Ik moest het dus wel ergens gezien hebben  en blijkbaar in mijn hoofd hebben ,,opgeslagen ,, blijkbaar omdat ik het zo'n leuke pui vond ...
Dat het in  Pythagorion  was wist ik dus niet meer, Maar we hebben daar wel  in vele straatjes daar  rondgeslenterd ...
Bij die 2e foto dacht ik gelijk aan Samos... daar zie je meer van die Palmenbomen aan de weg staan en dat is dan weer minder dan op Lesbos.

Ik zal vanavond even een foto  opsnorren


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 30 December 2017

(30 December 2017, 16:01)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(30 December 2017, 15:34)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het wel iets van Samos weg hebben.... Klopt dat?

Knap van je, de 1e foto is een straatje in Pythagorion waar de bus doorheen moet richting Samos stad en Kokkari, de 2e foto is gemaakt op de weg van het vliegveld naar Pythagorion, de hostess was toen Harma of Helma ben de naam even kwijt.
Toevallig waren er toen tientallen oude auto's die een tour over Samos maakten.
Doe jij de volgende als er een hebt Big Grin  

Nu herken ik het. De 2de foto is aan de splitsing aan hotel Evelin waar je links naar de luchthaven en Ireon gaat en rechts naar Chora.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 30 December 2017

Ik heb er weer een paar gevonden... Waar is dit ?



[Afbeelding: ngq1w8.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 31 December 2017

Een gok: Chania?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 31 December 2017

Nee Patriik het is niet in Chania ...Het is ook niet op Google te vinden ( dus blijkbaar een unieke foto ) Big Grin
Wij hebben het 2 maal gezien!


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 31 December 2017

Corfu ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 31 December 2017

Dacht ook aan Kreta. Dan ga ik voor Rethymno.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 31 December 2017

Gebouw in een grote stad denk ik, misschien Heraklion?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 31 December 2017

(31 December 2017, 08:25)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dacht ook aan Kreta. Dan ga ik voor Rethymno.

Klopt Wim, Het was in Rethymnon... Het was vlak achter  De  eeuwen oude Rimondi fontijn...


[Afbeelding: 254zt5z.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 31 December 2017

(31 December 2017, 02:38)Wilma schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee Patriik het is niet in Chania ...Het is ook niet op Google te vinden ( dus blijkbaar een unieke foto ) Big Grin
Wij hebben het 2 maal gezien!

Ik vergelijk geen foto's op Google hoor Wink  Weet zelfs niet hoe dat werkt. Ik gokte op Chania omdat ik in oktober daar ook dergelijke gebouwen zag.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 31 December 2017

Patrick, ik doe dat wel eens hoor Wink  Daar kom je zoveel mooie plaatjes tegen!


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 31 December 2017

Prachtige stad vol cultuur en leuke straatjes.. Zoek en plaats er vanmiddag een. Nu aan het oliebollen en appelflappen bakken. (Ook cultuur)


RE: Waar ben ik nu weer? - Marianne - 31 December 2017

O.K.,Metaxa, Zand erover,we gaan vrolijk maar met regen het nieuwe jaar in!
(plaats het zo,iets "aanhalen" is niet iets van mij)


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 31 December 2017

Hier is de foto. Niet iedereen is hier geweest, maar het moet te doen zijn.

[Afbeelding: 20k38zn.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 31 December 2017

Ik denk Stoupa.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 31 December 2017

Nee Vito, Het is niet op het vasteland.


RE: Waar ben ik nu weer? - metaxa - 31 December 2017

Thassos  ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 31 December 2017

Nee, geen Thassos, al is dat wel ons lievelingseiland en willen er eind augustus nog 2 weekjes naar toe.


RE: Waar ben ik nu weer? - grek - 31 December 2017

Ikaria


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 31 December 2017

Ook heel erg mooi, maar daar is het niet.


RE: Waar ben ik nu weer? - grek - 31 December 2017

kythira


RE: Waar ben ik nu weer? - Marianne - 31 December 2017

Nou Wim uitgebakken??
Een gokje:ergens op Limnos?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 31 December 2017

Nee geen Limnos, wel uitgebakken dat doe ik altijd buiten. Wel erg warm voor de tijd van het jaar. Nee Grek geen Kythira, daar zijn wij zelfs nog nooit geweest.
Tip: Het is best een groot en bijzonder eiland met een speciaal drankje.


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 31 December 2017

Ik denk Chios.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 31 December 2017

Vito, helemaal goed gedacht. Het is Chios, waar de Mastiek liqueur vandaan komt.
Het is Agia Fotini.


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 31 December 2017

[Afbeelding: ih5hz4.jpg]

Waar bevindt zich deze olijfboom?


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 31 December 2017

Die staat op Rhodos denk ik.


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 01 January 2018

Rhodos is niet goed.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 01 January 2018

Zakynthos ?


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 01 January 2018

Goed gegoogled, Arthur. Maar daarom wil ik nog wel de plaats ;), volgens mij staat die er niet bij, dus mogelijk weten mensen het die er geweest zijn?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 01 January 2018

(01 January 2018, 15:12)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Goed gegoogled, Arthur. Maar daarom wil ik nog wel de plaats ;), volgens mij staat die er niet bij, dus mogelijk weten mensen het die er geweest zijn?

Ik weet hem staan in Kalamaki, ben er in 2014 nog geweest maar heb er geen foto van Rolleyes


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 01 January 2018

Nee, het is niet in Kalamaki.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 01 January 2018

Zakynthos wist ik zonder googelen, ben er in de analoge tijd nog eens geweest, Exo Chora moest ik even zoeken Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 01 January 2018

up Je bent een ware Griekenlandkenner, Arthur. 
Aan jou weer de eer !


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 01 January 2018

(01 January 2018, 18:42)Vito schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




up Je bent een ware Griekenlandkenner, Arthur. 
Aan jou weer de eer !

En als ik mijn beurt nu weer doorgeef aan iemand anders, komt dan weer commentaar uit Zeeland of zal ik er toch maar een plaatsen. lol
De kenner weet het antwoord, wat zit in deze ketel?
[Afbeelding: 2l7rme.jpg]



RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 02 January 2018

Een lange afstandsschot uit Amsterdam. Olijvenpulp, gemalen voor het de pers in gaat.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 02 January 2018

(02 January 2018, 10:31)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Een lange afstandsschot uit Amsterdam. Olijvenpulp, gemalen voor het de pers in gaat.
Het is al in de pers geweest Wim, hier zit wijnmost in,
nu weet jij wel wat er van gemaakt wordt.
Bovenkant erop en met schamot afdichten.
[Afbeelding: ckoxt.jpg]
Vuurtje eronder.
[Afbeelding: zss8yt.jpg]
En dan door een bak met koud water laten condenseren.
[Afbeelding: eqcn7p.jpg]
Het resultaat, een heerlijk helder en zuiver drankje.
[Afbeelding: 9a8yt5.jpg]
Dit heeft eigenlijk allemaal niks te maken met waar ben ik nu weer maar wel leuk.
Doe jij de volgende foto of iemand anders.



RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 02 January 2018

Ach ja wijn most. Maken ze ook mostkonfijt van. Heerlijk over de salade, maar nu zit ik in Johan zijn wijk. (Moskonfyt in het Zuidafrikaans)
Wie het niet kent -een aanrader-.
Ben benieuwd naar de volgende foto, wie?


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 03 January 2018

Je zat in de buurt  Wim M...  hihi bijna hettzelfde alleen  toch even iets anders Big Grin ...er zit nu zo langzamerhand nu ca 10 uur tussen
Wat  mij betreft  mag jij er best wel eentje plaatsen.... je hebt het verdiend( vind Ik)