Oríste! - jóuw Griekenland forum
Waar ben ik nu weer? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het raad- en puzzelhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=51)
+--- Discussie: Waar ben ik nu weer? (/showthread.php?tid=4808)



RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 05 January 2018

Dit puur een Gokje, ik denk Milos Tongue


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 05 January 2018

(05 January 2018, 14:58)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit puur een Gokje, ik denk Milos Tongue

Dat is een goed gokje Petross! Smile Als je nu ook nog het kerkje dat links op de achtergrond weet staan/herkend mag je de volgende posten als het van mij afhangt.  Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 05 January 2018

Het gokje was iets onderbouwt, de baai met de achtergrond kwam mij bekent voor. Nu ga ik voor het kerkje.

Het kerkje heet Sint Nicholas in het plaatsje Pollonia, met op de achter grond Kimolos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 05 January 2018

Dit kerkje bedoelje toch?

[Afbeelding: rh21bm.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 05 January 2018

Inderdaad Petross dat klopt allemaal. Ik was eerst van plan om het kerkje te posten waarbij mijn vrouw links op het bankje in de schaduw zit maar vermits het kerkje veelvuldig op het net te vinden is en dit wat te gemakkelijk zou zijn hadden we maar voor het overzicht van de baai gekozen.
Jou beurt! Big Grin goedgedaan


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 05 January 2018

Deze foto komt wel uit mijn eigen bestand. Niet van het net geplukt. Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - El Greco - 05 January 2018

(05 January 2018, 17:31)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze foto komt wel uit mijn eigen bestand. Niet van het net geplukt. Big Grin

Zó moet dat! up  Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 05 January 2018

Nu we toch in de kerkjes zijn, op welk eiland staat het kerkje en welk plaatsje.


[Afbeelding: nrjo3.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Erna - 05 January 2018

Ik weet waar het is, maar ik mag niet mee doen? omdat ik samen met Petros daar was??


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 05 January 2018

(05 January 2018, 18:30)Erna schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik weet waar het is, maar ik mag niet mee doen? omdat ik samen met Petros daar was??

Ik weet het ook Erna, maar ik vind dat de forumers die niet zo snel zijn ook een kans krijgen.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 06 January 2018

Kreta dussss


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 06 January 2018

Nee, Kreta is het niet Big Grin

En Arthur heb jij het gegoogeld of wist je het zelf? Big Grin Big Grin Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 06 January 2018

(06 January 2018, 10:40)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee, Kreta is het niet Big Grin

En Arthur heb jij het gegoogeld of wist je het zelf? Big Grin Big Grin Big Grin

Ik heb geen flauw idee waar het is, het is wel weer mooi blauw net als onze letters, ik ben niet de enige die soms googelt al schrijven sommige dat ze weten hoe dat moet, iedereen die een link op dit forum zet weet hoe het werkt.
Ik ga vissen, het weer is heerlijk en de zee zo vlak als een pannenkoek.



RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 06 January 2018

Nou, op mijn iPad werkt dat echt niet, dus ik moet serieus alles op kennis doen, Arthur ;)


RE: Waar ben ik nu weer? - jjohn - 06 January 2018

Er bestaat een "anti rechtermuisknop" voor websites volgens mij.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 06 January 2018

Het is dat het hier een Griekenland forum is, dat kerkje kon ook zomaar ergens op Madeira staan.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 06 January 2018

Nee sorry Arthur het staat echt in Griekenland, maar je moet er wel geweest zijn. De naam van het eiland eindigt op een S. Big Grin Big Grin Big Grin Tongue Tongue Tongue

Dit staat  ook op het eiland. lol lol lol 

[Afbeelding: m8maro.jpg]

alleen te gebruiken met kaplaarzen aan.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 06 January 2018

(06 January 2018, 17:18)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nee sorry Arthur het staat echt in Griekenland, maar je moet er wel geweest zijn. De naam van het eiland eindigt op een S. Big Grin Big Grin Big Grin Tongue Tongue Tongue

Dit staat  ook op het eiland. lol lol lol 

[Afbeelding: m8maro.jpg]

alleen te gebruiken met kaplaarzen aan.

Ik weet hem al maar laat toch weer iemand anders het antwoord geven die we te weinig zien hier anders wordt het eentonig.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 06 January 2018

Arthur stuur me maar een PB berichtje met het antwoord. Wink Wink

En heb je trouwens al een vis gevangen??????


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 08 January 2018

Moet ik een hint gaan geven, volgens mij is deze niet zo moeilijk toch?


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 10 January 2018

Petross, ik vermoed dat het ergens in de Cycladen is maar ik heb totaal geen idee waar het precies is.


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 12 January 2018

Nee, het is geen Cycladen het ligt noordelijker


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 12 January 2018

Dit staat er naast, nou maar gauw gaan maar googelen.

[Afbeelding: iw7lef.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Patrick - 12 January 2018

(12 January 2018, 16:38)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit staat er naast, nou maar gauw gaan maar googelen.

Vind ik niet echt eerlijk, dus doe ik dat niet. En weet ik het niet, dan weet ik het niet.   Hypocrite


RE: Waar ben ik nu weer? - Frederique - 12 January 2018

(12 January 2018, 17:48)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 January 2018, 16:38)Petross schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dit staat er naast, nou maar gauw gaan maar googelen.

Vind ik niet echt eerlijk, dus doe ik dat niet. En weet ik het niet, dan weet ik het niet.   Hypocrite

Daar doe ik ook niet aan mee.


RE: Waar ben ik nu weer? - roefke - 12 January 2018

ik heb gegoogeld op rondborstige dame met zwaard, en kwam op heel andere foto's uit  Big Grin Big Grin Wink Tongue


RE: Waar ben ik nu weer? - Wilma - 13 January 2018

Ik google nog wel eens ,,ALS,, ik denk He, volgens mij heb ik dat eerder gezien!Ik weet dan ff niet meer of ik het van een fotootje  hebt gezien Of dat ik het echt zelf hebt gezien! Vooral over Kreta!...Want daar hebben we ontzettend zoveel van  gezien (ondertussen)
OOit was er eens een foto geplaatst van een witte klooster heel eenzaam op een berg.... toen dacht ik gelijk daarbij ,'Hé dat heb ik eerder gezien!!Zeker weten!!
Ik heb het toen niet geraden.... hihi, maar toen ik later alle foto.s op mijn stikkie bekeek zat hij er wel mooi tussen!! alleen wat meer ingezoomd

Jongens en meisjes...Als iemand een foto goed raad...Ook als is het met behulp van  met behulp van Google... Daar gaan we toch niet over Leuteren Of kissemissen ...Lijkt mij? ...


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 13 January 2018

Dit beeld staat op Limnos.


RE: Waar ben ik nu weer? - Vito - 13 January 2018

Wat is dan de lol van dit spelletje, Wilma? Plaatjes opzoeken op google?
Vind het zelf niet echt de bedoeling van dit topic.


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 13 January 2018

Zonder google. Zelf gemaakt. Idea Big Grin
[Afbeelding: 1zyd7xw.jpg]


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 13 January 2018

Limnos is goed maar ik vroeg ook in welk plaatsje staat dit kerkje


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 13 January 2018

geen idee, ik gooi de handdoek in de ring.


RE: Waar ben ik nu weer? - Kareltje - 13 January 2018

(12 January 2018, 21:32)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ik heb gegoogeld op rondborstige dame met zwaard, en kwam op heel andere foto's uit  Big Grin Big Grin Wink Tongue

Laughing  Out   Loud !!!


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 14 January 2018

Ohhhh ja, wij zijn er geweest, evenals Wim in 2016!
Gokje, heet het dorp Kaspakas?
Moet mn foto's nakijken en die staan niet op deze telefoon en ook  (nog) niet op laptop vrees ik.
De heldhaftige dame, strijdster of Kenau.
We zijn nog in het prachtige kerkje met hemelsblauwe plafond geweest, erg mooi.
En aan de voorkant het enge trappetje naar de kelder maar er borrelt geen andere naam meer op helaas..

Manlief roept Koutsinos!


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 14 January 2018

.[Afbeelding: 29gdac3.jpg]

[Afbeelding: 5n5b3n.jpg]

Via ingewikkelde constructie voor het eerst fotootjes geplaatst, verkeerd om maar gelukt!
Kotsinos dus op mooi Limnos !


RE: Waar ben ik nu weer? - Wim M - 14 January 2018

Ja Lucy dat was een leuke vakantie op een bijzonder eiland. De chauffeur was een Italiaan die een week eerder op het eiland aangekomen was op zijn brommer en echt de weg niet wist. The talk of te town. De gids, Elefteria was top. Ze zat op het eiland omdat manlief en militair vluchtleider op de vliegbasis van Limnos is.
Voor wie nog boeken moet. Leuk "hoekje" van Griekenland. Thassos, Samothraki en Limnos.

[Afbeelding: 2z3wf2q.jpg]
Limnos 2016
De bron onder het kerkje.


RE: Waar ben ik nu weer? - Arthur - 14 January 2018

(14 January 2018, 01:40)lucy schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.[Afbeelding: 29gdac3.jpg]

[Afbeelding: 5n5b3n.jpg]

Via ingewikkelde constructie voor het eerst fotootjes geplaatst, verkeerd om maar gelukt!
Kotsinos dus op mooi Limnos !

Het heeft even geduurd Lucy maar de verlossing is er, jij liet dus bijna iedereen zo lang in spanning zitten Big Grin


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 14 January 2018

Ja idd, had het kerkje niet zo herkent, de binnenkant wellicht wel...
Zeker een bijzonder eiland Limnos met een aparte sfeer en heel rustig. Onderweg kom je weinig mensen tegen, wij vonden het er heerlijk en naast met de jeep weg, veel gelopen. Veel militaire plekken ivm de strategische ligging. 
Veel leuke en lieve mensen tegen gekomen!
Ga vandaag tussen mn foto's kijken, weet nu hoe het werkt dus even geduld maar plaats er een..


RE: Waar ben ik nu weer? - lucy - 14 January 2018

[Afbeelding: 2w1vds0.jpg]

Misschien beetje te makkelijk maar beginner hè.
Waar is dit?


RE: Waar ben ik nu weer? - Petross - 15 January 2018

Ja Lucy het is goed maar het plaatsje heet geen Kotsinos  maar Kotsinas het is maar een detail. Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin

Geen idee, dus maar een gokje Lesbos