Oríste! - jóuw Griekenland forum
Metro van Athene in wereldwijde top10 - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Metro van Athene in wereldwijde top10 (/showthread.php?tid=4850)



Metro van Athene in wereldwijde top10 - Ger - 31 October 2015

De metro van Athene behoort tot de beste van de wereld volgens onderstaand onderzoek.
Onderzocht werden o.a. veiligheid, hygiëne, kosten maar ook de aanwezige architectuur, ondergrondse winkels en eetgelegenheden.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik kan er helaas niet over meepraten; heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

Als ik de foto's zo bekijk mag Dubai (#7) er ook wel zijn hoor..........


RE: Metro van Athene in wereldwijde top10 - Patrick - 31 October 2015

Wat mij altijd opviel in de Atheense metro was dat het er zo proper was. Als je dat vergelijkt met Brussel Blush


RE: Metro van Athene in wereldwijde top10 - Tzimis Bazoukas - 31 October 2015

ik vind dat terecht in staat gezien de archeologische vondsten die tentoon worden gesteld, en de route, zo als Kerameikos, Elaionas en Eigaleo bv.


RE: Metro van Athene in wereldwijde top10 - Nanny - 31 October 2015

Ja hoor wel verdiende plaats, netjes verzorgd, schoon, mooi,  ik reis met plezier met de metro.


RE: Metro van Athene in wereldwijde top10 - Rododafni - 01 November 2015

Het leuke ( voor mij  Big Grin ) van de Atheense metro is, dat ik van het vliegveld zonder overstappen, naar Egaleo kan gaan, normaal neem ik dan daarvandaan een taxi naar huis. De volgende 2 stations zijn al een heel eind klaar ( Aghia Barbara en Platia Elefterias ) ,als deze laatste straks open gaat, stap ik letterlijk voor deur uit ( nou ja, meer onder de deur eigenlijk  Angel )
Wat ook heel fijn is, dat eten en drinken op de metrostations, verboden is en daar, voor Griekse begrippen, behoorlijk goed op gelet wordt, daarom is het op ieder station ook zo opvallend schoon Een kaartje kost ook erg weinig en is dan 90 minuten geldig.
De Atheense Metro heeft ook een hele mooie Engelstalige website, met foto's van (bijna) alle stations
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&id=14


RE: Metro van Athene in wereldwijde top10 - Tzimis Bazoukas - 01 November 2015

voor mij nog beter , ik moest van uit Aegaleo verder met de bus, nu gaat een stop verder, Agia Marina.
en vooral het stukje van de oude lijn , tussen Theisio en Monastiraki , is voor mij het ,mooiste.de station van Peireus ook.en Kifisia ook.


RE: Metro van Athene in wereldwijde top10 - Tzimis Bazoukas - 01 November 2015

en omdat wij vroeger hem Ilectriko noemen deze

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Metro van Athene in wereldwijde top10 - Patrick - 01 November 2015

Kifisia tot Piraeus