Oríste! - jóuw Griekenland forum
METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? (/showthread.php?tid=4906)



METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - Bouboulina - 14 November 2015

Metaxa, een alcoholische drank waar je in Griekenland bijna niet om heen kunt. Maar wat is het nou eigenlijk voor een drank, een cognac? of is het een soort rum?, en waar komt het oorspronkelijk vandaan. Ik heb me wel eens laten vertellen dat het een familiebedrijf is in Griekenland met de achternaam Metaxa.


[Afbeelding: 2ivjhxg.jpg]


RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - metaxa - 14 November 2015

nog verre familie van ons Wink

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - JohanV - 14 November 2015

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Altijd hier op voorraad de Metaxa 7, maar het liefst (als de beurs het toelaat Big Grin ) de Private Reserve Tongue


RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - Tzimis Bazoukas - 15 November 2015

de beste hoestdrank . ik ben gek op. meestal thuis op voorraad in de winter maanden.


RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - martin - 16 November 2015

Private Reserve. Goddelijk lekker 


Mvg 
Martin


RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - Zorbathagreek - 16 November 2015

Ik ook hier minimaal 7 sterren en idd voor de wintermaanden vanaf de eerste lentedag weer ouzo  Big Grin


RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - chris - 17 November 2015

Ik vind die private maar een zoetig drankje. Voor mij de 5 sterren.


RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - Jef Dockx - 17 November 2015

Metaxa is Griekse cognac , dus een wijndistillaat ook wel eens brandewijn genoemd .


RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - JohanV - 17 November 2015

(17 November 2015, 01:55)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind die private maar een zoetig drankje. Voor mij de 5 sterren.

Zo zie je maar, ieder zijn smaak is gelukkig anders. Ik gebruik de 5 sterren alleen maar om te koken, vind hem te rauw zeg maar. Kan wel heerlijk een saus ophalen.


RE: METAXA wat is dat nou eigenlijk voor een drank? - El Greco - 17 November 2015

Er bestaat al veel langer een draadje over 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




  Wink