Oríste! - jóuw Griekenland forum
Naar Thassos via Thessaloniki? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Op weg naar/in Griekenland - over land - over zee - door de lucht (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=118)
+--- Discussie: Naar Thassos via Thessaloniki? (/showthread.php?tid=5136)



Naar Thassos via Thessaloniki? - Ger - 24 February 2016

Ik zie net op de website van Ross
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&utm_medium=email&utm_content=vluchttijden&utm_campaign=160223-vluchttijden
dat de vluchten naar Thassos tegenwoordig op Thessaloniki landen. Vreemd, ik ben toentertijd op Kavala geland (internationale luchthaven Chryssoupoli).
Weet iemand de reden waarom dat nu Thessaloniki is geworden? Is nogal een stuk uit de buurt; zeker in vergelijking met Kavala Confused
Hoe gaat de transfer nu? Met de bus naar Kavala en dan zoals toen via de veerboot naar Thassos? Of gaat het nu via een andere haven?


RE: Naar Thassos via Thessaloniki? - Wim M - 24 February 2016

Met Ross weet ik niet, maar Sunweb/Sudtours landt gelukkig nog op Kavala.


RE: Naar Thassos via Thessaloniki? - Ger - 24 February 2016

(24 February 2016, 22:41)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Met Ross weet ik niet, maar Sunweb/Sudtours landt gelukkig nog op Kavala.

Inderdaad, dat zag ik ook:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Merkwaardig dat Ross dan op Thessaloniki vliegt; van Kavala naar bijvoorbeeld Skala Potamia duurt al dik anderhalf uur; hoe lang duurt zo'n transfer vanaf SKG dan wel niet Confused


RE: Naar Thassos via Thessaloniki? - Vito - 24 February 2016

Misschien maakt Ross gebruik van de lijndienst naar Thessaloniki die Transavia heeft ? Kostenbesparing zal het wel zijn.


RE: Naar Thassos via Thessaloniki? - Angeliki - 25 February 2016

Ik denk inderdaad ook dat het om de kosten zal gaan. Vluchten naar Thessaloniki zijn veel goedkoper, maar je kunt dan ook op meerdere dagen vertrekken en dat is natuurlijk ook wel prettig. Als je bedenkt dat je vakantie begint op het moment dat je van huis vertrekt dan maakt het niet zoveel uit, toch Smile?


RE: Naar Thassos via Thessaloniki? - Arthur - 25 February 2016

Dat wordt toch een lange zit ook al begint je vakantie al als je thuis vertrekt, eerst naar Amsterdam, 2 uur van te voren daar zijn, dan 3 uur vliegen, vanaf SKG zijn het 170 km naar Kavala, wachten op de ferry als hij nog komt die dag, dan nog ander halfuur naar Skala Potamia.
En dan ben ik nog benieuwd of ross de kostenbesparing aan de klant door rekent.



RE: Naar Thassos via Thessaloniki? - Jota - 25 February 2016

Qua ferry zal het allemaal wel gaan, wat dat betreft zijn de vluchttijden van Transavia gunstig.
Ik neem ook aan dat het een kostenkwestie is...
De reistijd van Thessaloniki naar Kavala (of Keramoti - daar gaat de ferry vaker!) is ongeveer van 2 uur.
's Zomers gaat de ferry elk half uur/45 minuten, dus lang zou je niet hoeven wachten. Eenmaal op Thassos is het dan nog een kwartiertje naar Potamia.

Vergelijk je een campingvlucht van Sunweb naar Kavala met een losse vlucht van Transavia naar Thessaloniki, dan ben je met 2 personen goedkoper uit met Transavia, zelfs als je een taxi (á 150 euro) naar Keramoti neemt, laat staan als je met de bus zou gaan.

Mocht iemand hier meer vragen over hebben, dan help ik hem graag verder!


RE: Naar Thassos via Thessaloniki? - metaxa - 26 February 2016

bij ross is de transfer altijd goed geregeld en bij de prijs inbegrepen,
het lijkt mij geen  straf om twee uur door dit prachtige landschap te
rijden Wink