Oríste! - jóuw Griekenland forum
Gevraagd.....raad.... - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Te koop / te ruil / dienstverlening (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=34)
+--- Forum: Te koop / te huur / te ruil (gevraagd-aangeboden) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=35)
+--- Discussie: Gevraagd.....raad.... (/showthread.php?tid=514)



Gevraagd.....raad.... - prasoudi - 05 July 2010

.... bij aanschaf nieuwe WIFI modem/router.

Wij hebben een draadloze Tangent Quattro internet radio maar ondervinden tegenwoordig problemen bij het aanmelden bij netwerk.
Aan de radio ligt het niet, dus heb ik contact genomen met de internetprovider, Belgacom, die aanraden een nieuwe modem/router te kopen daar de huidige misschien geen voldoende sterk signaal meer doorgeeft.
Zij raden mij aan een B-Box2 te kopen. Nu heb ik wel een beetje argwaan want Belgacom verkoopt slechts 1 type, goed geraden, de B-Box2en zij zorgen uiteraard voor hun winkel.

Kan iemand mij een GOEDE WIFI modem/router aanraden?
Welke verbindingen:
-PC (3)
-Playstation3 (zelden)

Router voor
-TV
-internetradio

Misschien niet helemaal correct uitgelegd maar ik ben een leek in die dingen.


RE: Gevraagd.....raad.... - Yorgos - 06 July 2010

Heb je iets aan het modem veranderd Prasoudi? Probeer het modem of router eens te verplaatsen of de eventuele antennes eens te draaien. Was het signaal voorheen dan wel voldoende sterk? Ik kan me niet voorstellen dat het signaal ineens minder sterk wordt, waarschijnlijk is er iets anders aan de hand. En wat de nieuwe routers betreft, die hebben tegenwoordig allemaat vrijwel dezelfde specificaties - sterk genoeg voor een gemiddelde afstand - dus dat komt wel goed. Of staat je radio extreem ver van de router verwijderd?

In ieder geval niet te snel vanalles nieuw kopen; vaak is de oplossing eenvoudiger dan je denkt ;)

Groetjes - Yorgos


RE: Gevraagd.....raad.... - prasoudi - 06 July 2010

@ Yorgos, ik heb niets aan de modem veranderd, ik heb hem al af- en terug aangezet, de antennes gedraaid, de radio net bij de modem geplaatst, maar NIETS.
Eerst kwam er op de display: Verbinding met netwerk mislukt. Nu krijg ik soms: Geen verbinding met poort 80.
Met de laptops en de PC werkt wel alles correct. Ik heb de radio al terug naar de verkoper gebracht en daar werkt die perfect. Ik weet het ook niet meer.


RE: Gevraagd.....raad.... - Ger - 06 July 2010

Eerlijk gezegd heb ik totaal geen ervaring met internetradio maar als je pc's wel werken lijkt me er niets mis te zijn met je modem en router.

Heeft er onlangs een update plaatsgevonden waardoor de firewall wellicht de boel blokkeert?

Deze site heb je waarschijnlijk al gevonden?
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&page=viewcat&catid=15&Itemid=104

Ger


RE: Gevraagd.....raad.... - prasoudi - 06 July 2010

@Ger, neen ik kende die site niet.
Ik ga daar eens verder zoeken voor ik een nieuwe modem/router koop.


RE: Gevraagd.....raad.... - prasoudi - 06 August 2010

OPGELOST
De radio vond een andere (onbeveiligde) internetverbinding in de buurt en sloeg tilt.
Software ge-updated (in de winkel) en alles terug OK.


RE: Gevraagd.....raad.... - Ger - 07 August 2010

Zo zie je maar dat even informeren goed is in zo'n geval. Had je bijna voor niets nieuwe apparatuur aangeschaft door de slechte diagnose van Belgacom.
Eind goed al goed zullen we maar zeggen. Jij kunt weer lekker swingen.

Ger