Oríste! - jóuw Griekenland forum
Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Op weg naar/in Griekenland - over land - over zee - door de lucht (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=118)
+--- Discussie: Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen (/showthread.php?tid=5464)



Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - Ger - 14 July 2016

De Morgen.be schreef:Het Italiaanse staatsspoorbedrijf Ferrovie Dello Stato Italiane zal het Griekse spoorbedrijf TrainOSE overnemen. Het privatiseringsfonds van het financieel noodlijdende Griekenland heeft het bod van 45 miljoen euro aanvaard. Dat zei de Griekse televisie vandaag.

Lees
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de gehele artikel.

Of op de website van Kathimerini:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - Ger - 14 July 2016

Ik vind het een merkwaardig bericht Confused 
Slechts 45 miljoen lijkt mij een schijntje voor een compleet spoorwegbedrijf..........


RE: Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - Jef Dockx - 14 July 2016

(14 July 2016, 17:25)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het een merkwaardig bericht Confused 
Slechts 45 miljoen lijkt mij een schijntje voor een compleet spoorwegbedrijf..........

Enkel de spoorinfrastructuur en niet het rijdend materieel . Zelfs dan  is het nog aan de prijs van oud ijzer !!!


RE: Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - chris - 14 July 2016

Het lijkt goedkoop, maar hoeveel kosten spendeert de griekse overheid nu aan de spoorwegen?


RE: Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - Patrick - 14 July 2016

(14 July 2016, 17:25)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het een merkwaardig bericht Confused 
Slechts 45 miljoen lijkt mij een schijntje voor een compleet spoorwegbedrijf..........

Het was de enige kandidaat die voor de limietdatum een geldig bod gedaan heeft.  En voor de Grieken is die 45 miljoen veel meer waard. Zonder dit geaccepteerde bod had TRAINOSE namelijk 700 miljoen Euro moeten teruggeven aan de Europese Unie.

Deze verkoop moest ook omdat hij opgenomen was in het privatiseringsplan dat de EC aan Griekenland opgelegd heeft vorig jaar.


RE: Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - Ger - 14 July 2016

(14 July 2016, 18:03)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 July 2016, 17:25)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik vind het een merkwaardig bericht Confused 
Slechts 45 miljoen lijkt mij een schijntje voor een compleet spoorwegbedrijf..........

Enkel de spoorinfrastructuur en niet het rijdend materieel . Zelfs dan  is het nog aan de prijs van oud ijzer !!!

Ik zag juist op Alpha-TV dat TrainOse inderdaad het spoorweginfrastructuur-onderdeel is van OSE (het spoorwegbedrijf zélf). Vergelijkbaar dus met Nederland, waar ProRail de infrastructuur voor de NS (en andere vervoerders)  onderhoudt.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Maar goed, blijft die 45 miljoen toch nog een schijntje lijkt me.


RE: Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - cors - 15 July 2016

Wat ik van het Griekse spoorwegnet heb gezien is, met uitzondering van de lijn Athene-Thessaloníki, niet echt denderend. Ben een jaar of 6/7 geleden zelf met de trein van Thessaloníki naar Alexandroupoli gegaan. Terug met de bus gegaan. De sneltrein heen deed er ruim de helft langer over dan de expressbus terug. Denk dat er fiks geinvesteerd zal moeten moeten worden om het spoorwegnet te moderniseren en de concurrentie met KTEL aan te kunnen. Dan lijkt 45 miljoen mij boven verwachting.

Cors


RE: Italië neemt TrainOse over voor 45 Miljoen - Marian55 - 22 July 2016

Dit is inderdaad een heel rare gang van zaken. 
De staatsschuld van Italie is zo groot dat ze hem zelf niet meer durven opschrijven of uitspreken en dan gaat een Italiaans staatsbedrijf een super laag bod doen op het noodlijdende Griekse staatsbedrijf. 
Zo tover je dus Italiaanse en Griekse staatsschuld weg. Omdat het Griekse bedrijf op papier meer waard is dan de Italianen er voor betalen smeert dat de Italiaanse schuldenlast voor een deel weg op de eindafrekening van Italie. Zou me niks verbazen wanneer dat bedrijf weer ergens in de Italiaanse boeken opduikt voor een heel hoge bedrag...
en Griekenland doet wat de EU wil en hoeft niet terug te betalen.
Iedereen tevreden, "nog maar een borreltje collega's?" Zo draait de EU het huishoudboekje rond. dit kan zo in een programma op de tv over schuldsanering.. zeer creatief maar ook zeer verwerpelijk.