Oríste! - jóuw Griekenland forum
Wandelen in Griekenland - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Natuurlijk op weg in Griekenland (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=37)
+--- Discussie: Wandelen in Griekenland (/showthread.php?tid=555)



Wandelen in Griekenland - Ger - 04 August 2010

Regelmatig ontvang ik mailtjes van lezers met de vraag of ik wandelroutes voor hen heb of weet waar die te vinden zijn.
Nu heb ik ooit van onze hostess in Parga een aantal mooie wandelingen in die regio gekregen. Ook verwijs ik lezers graag door naar het boekje "Kythira doorlopend" van Frank van Weerde. Maar dat was het dan wel zo'n beetje. Misschien is het een leuk idee om in deze topic links te zetten naar aan te bevelen wandelingen in geheel Griekenland? Er zullen immers vast wel meer Griekenland-gangers leuke wandelingen in petto hebben lijkt me.

Ook leuke fiets - Nordic walking - Geocaching - kampeertips - kortom alle vormen van "natuurlijk" recreëren - zijn welkom in deze rubriek.

Dus: weet je een site waar leuke wandelingen / fiets- of kampeertips te verkrijgen zijn plaats ze in deze rubriek. Ook namens de fervente natuurliefhebbers alvast :efch:

Ger


RE: Wandelen in Griekenland - prasoudi - 04 August 2010

Mogen we hier ook posten als fervente fietser?


RE: Wandelen in Griekenland - Ger - 04 August 2010

Tuurlijk Prasoudi; wandelen, fietsen, Nordic walking, Geo-caching, alle tips zijn welkom up

Ik heb de tekst in de topic zojuist aangepast ;)


RE: Wandelen in Griekenland - nora - 02 September 2012

Te voet in Noord lesbos door Mike Maunder& Sigrid van der Zee

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Wandelen in Griekenland - Cynthia - 02 September 2012

Een mooie site voor wandelen op Pilion is:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Wandelen in Griekenland - Corry - 02 September 2012

Wandelen op de Cycladen:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Leuke, uitgebreide site!


RE: Wandelen in Griekenland - jjohn - 02 September 2012

Wandelen en workshops op Karpathos.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Wandelen in Griekenland - Berendw - 03 September 2012

3 verschillende wandelgidsjes in Apokoronas + extra informatie over verschillende kloven op Kreta:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Wandelen in Griekenland - Frank - 03 September 2012

Kalispera vanuit wandeleiland Kythira,

Als aanvulling op mijn door Ger genoemde wandelboekje 'Kythira, doorlopend', wil ik de echte wandelaars attenderen op de 'wandelhit' van 2012: de Kythira Trektocht.

Kijk voor meer informatie op:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Op deze pagina staat ook een link naar een interessant artikel over de wandelmogelijkheden op Kythira. Het artikel is verschenen in januari 2012 in 'Op Pad' van de ANWB.

Veel groeten,

Frank


RE: Wandelen in Griekenland - Frieda - 03 September 2012

Twee sites met info over wandelen op ons mooie Skiathos dat zo veel mooie wandelmogelijkheden heeft:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Wandelen in Griekenland - rhodosliefhebber - 03 September 2012

Een erg leuk boekje met wandelingen op Rhodos:

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Wandelen in Griekenland - Alberto - 03 September 2012

nog een keer wandelen op de Pilion:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





de facebook pagina van de Friends of the kalderimi, een gezelschap vrijwilligers die de eeuwenoude wandelpaden terugvindt en restaureert. The Friends organiseren ook regelmatig wandeltochten vaak in combinatie met een afsluitende maaltijd.


RE: Wandelen in Griekenland - Berendw - 04 September 2012

Op het prachtige eiland Ithaka organiseert Ester van Van Zuylen verschillende wandeltochten.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Wandelen in Griekenland - coby - 15 February 2015

Wandelrouteboekjes voor Corfu, Rhodos (al genoemd) en Samos:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Ik vond ze in de bibliotheek.

Er is ook een fietsrouteboekje voor Corfu. Het mijne zie ik volgende week terug, is op Corfu achtergebleven vorig jaar. Hoop eraan te denken het nog voor jullie te vermelden.
In AGIOS IOANNIS, midden op het eiland, zit een hollands stel dat fietsen verhuurt (niet: Agios Ioannis PERISTERON). Het bedrijfje heet, dacht ik, Ionian Bike Rides/Ionian Bike & Hike. Er is waarschijnlijk nog wel meer fietsverhuur op andere plekken, vooral mountainbikes.

Als je als fietser/wandelaar op Corfu tóch overweegt een keer een brommer te huren, daar wordt door vrijwel alle verhuurders moeilijk over gedaan (nieuwe wetgeving?): je MOET dan een 'motor-rijbewijs' laten zien.

Ben driftig op zoek geweest naar een elektrische fiets (e-bike) om op Corfu te kunnen gebruiken. Tot nog toe (op Corfu zelf) zonder resultaat. Als iemand iets weet, pb, mailtje?

p.s. Zie net op de site van onedaywalks dat de Nederlandse versie van 'wandelen op Rhodos' uitverkocht is (de Engelse is er wel). Wie snel is (vóór vrijdag 20/2) mag mijn Nederlandse boekje komen lenen..


RE: Wandelen in Griekenland - johan - 15 February 2015

op de site "
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




" vind je veel wandeltochten op verschillende eilanden, ik heb ervaring met sommige en ze zijn erg mooi en de beschrijving is goed.