Zatte Steward - Afdrukversie +- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste) +-- Forum: Griekenland per regio (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=54) +--- Forum: Ionische eilanden (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=58) +---- Forum: Zakynthos (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=71) +---- Discussie: Zatte Steward (/showthread.php?tid=5567) |
Zatte Steward - metaxa - 25 September 2016 RE: Zatte Steward - Computer Boy - 25 September 2016 Een uitstekend voorbeeld van sociale controle. Het is in het belang van de passagier dat een bemanning optimaal kan functioneren. In het geval van een incident, vertrouwen we er als passagier op dat de bemanning zijn of haar taak adequaat kan uitvoeren. Een bemanningslid met drank op kun je niet meer vertrouwen. RE: Zatte Steward - Vito - 25 September 2016 Wat ik aan dit bericht onbegrijpelijk vind, is dat een passagier dat opmerkt. Hoe zit het met de opmerkzaamheid danwel verantwoordelijkheid van de collega-bemanningsleden vraag ik me dan af. RE: Zatte Steward - metaxa - 25 September 2016 (25 September 2016, 10:26)Vito schreef:Dit zegt alles over hoe het er aan toegaat bij Jet air RE: Zatte Steward - Patrick - 25 September 2016 (25 September 2016, 11:44)metaxa schreef: Dat zegt helemaal niets over hoe het eraan toegaat bij Jetair. Precies of dit in geen enkel ander bedrijf of bij geen andere firma voor komt of al eens gebeurd is. En ook daar zal door collega's geprobeerd worden om dergelijk iets onopgemerkt te laten verlopen. Ik bedoel hiermee niet dat ik dit goedkeur, maar ik vind het wel (heel) kort door de bocht om meteen het hele bedrijf met de vinger te wijzen. Had ik op die vlucht gezeten was ik waarschijnlijk de eerste geweest om als vrijwilliger af te stappen RE: Zatte Steward - Computer Boy - 25 September 2016 (25 September 2016, 10:26)Vito schreef: Ik denk dat we hierbij niet moeten onderschatten wat het effect is van het openlijk "verraden" van een collega. In het kleine wereldje van cabin crews pas je wel op om je nek té ver uit te steken. Het kan je carrière flink schaden. Een maal de naam van "verrader" en je kunt het verder wel schudden binnen de organisatie. Iedereen kent wel de verhalen van klokkenluiders die uiteindelijk als slachtoffer eindigde. RE: Zatte Steward - Vito - 26 September 2016 Daarom vroeg ik ook: de verantwoordlijkheid. Want als mede bemanningslid breng je willens en wetens daarmee de passagiers in gevaar. Klokkenluider of niet, zoiets mag je niet in de doofpot stoppen. RE: Zatte Steward - metaxa - 26 September 2016 Jet air werkt in de zomer vooral met studenten die na een opleiding van een halve dag worden ingezet als steward of stewardess om de kosten te drukken RE: Zatte Steward - ElsR - 26 September 2016 Ja de arbeidsvoorwaarden uit de CAO worden gewoon genegeerd. Hoorde een poos terug dat piloten aan prijsvechters moeten betalen om maar hun vlieguren te kunnen maken (als ze niet genoeg uren maken verloopt hun vergunning) ..... :-( RE: Zatte Steward - JohanV - 26 September 2016 (26 September 2016, 07:51)metaxa schreef:Meen je dat Metaxa? Kan me dat totaal niet voorstellen. Jet Air is onderdeel van Tui, welke aangesloten is bij de IATA. Als dat zo is en bewezen kan worden hebben ze een heel groot probleem. Nog even afgezien van het feit dat dit voor iedereen een reden moet zijn om (indien bewezen!) deze maatschappij volledig te boycotten! (Is mijn mening dan he). RE: Zatte Steward - metaxa - 26 September 2016 uiteraard is dat niet voor het vaste personeel, daar is een uitgebreide opleiding voor nodig,de studenten worden ingezet in de zomervakantie als hulpje,en dan kan het gebeuren dat je die toestanden krijgt als op Zakinthos RE: Zatte Steward - metaxa - 26 September 2016 het kan altijd nog erger..... RE: Zatte Steward - Computer Boy - 27 September 2016 (26 September 2016, 07:51)metaxa schreef: Alle Arliners, binnen en buiten Europa, zijn gecertificeerd onder 14 CFR part 121 Air carrier Certification. Binnen Europa is dit EASA en in de Verenigde Staten is dit de FAA. Ingesloten binnen de Airliner part 121 certification is het company trainingsprogramma. Als onderdeel van de Part 121 certification, wordt dit trainingsprogramma goedgekeurd door de toezichthouder. (luchtvaarttoezichthouder van het betreffende land). Alle geledingen van de organisatie vallen onder dit trainingsprogramma, zo ook cabin crew. Het niet voldoen aan deze eisen (door het inzetten van onvoldoende opgeleid personeel) kan een part 121 Air carrier in conflict brengen met haar toezicht houdende instantie. Het (tijdelijk) stopzetten van de operations is dan zeker een mogelijkheid. De luchtvaart is een sterk gereguleerd tak van sport die voortdurend wordt gemonitord door de luchtvaartautoriteiten. Het enige doel van deze sterke regulering is; het waarborgen van de vliegveiligheid. Shortcuts in deze veiligheidseisen worden keihard afgestraft. |