Oríste! - jóuw Griekenland forum
ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Nederlandse / Vlaamse / Griekse zenders ontvangen in Griekenland (en omstreken) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Forum: Nederlandse / Vlaamse TV per satelliet in Griekenland ontvangen? (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Discussie: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? (/showthread.php?tid=559)



ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - panosnl - 05 August 2010

Hoi,

Zijn er al gebruikerservaringen met de ontvangst van ASTRA 3B (23.5E) in Griekenland?

Is de ontvangst moeilijker dan de slechtste 19.2 (Astra 1H) transponder (RTL kanalen)?

Ik heb een 1m schotel op de Pelion en ik wilde volgende maand een extra LNB meenemen om 23.5 erbij te plaatsen. Eerst even testen op de MPEG2 kanalen en als dit werkt upgraden naar een MPEG4 ontvanger.

Als dit bij voorbaat niet gaat lukken dan hoor ik dat graag.

Bvd
Patrick


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Ger - 05 August 2010

Dag Patrick,
Alhoewel de footprint niet zover rijkt heb ik al geluiden gehoord van mensen die de 3B daar kunnen ontvangen. In dat geval moet wel alles "ideaal" zijn: een perfecte ontvangstinstallatie, 100% uitrichten, skew goed aangepast en dergelijke. De ontvangst zal ook dan niet optimaal zijn (weinig tot geen "slecht-weer reserve") maar het moet zeker lukken.
Heb je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




al eens goed doorgelezen?

NB: probeer het niet met zo'n kant-en-klare DUO-lnb van Canal Digitaal. Die zijn namelijk voor schotels van 60 cm én voor de ontvangst in West-Europa gecontrueerd. Dus een aparte LNB, eventueel op een multifeed antenne is absolute noodzaak.

Ik woon niet in Griekenland en spreek dus niet uit eigen ervaring maar over de ontvangstrapporten die ik tot dusver kreeg. Misschien lezen hier satelliet-ontvangers mee die m'n verhaal kunnen bevestigen of ontkennen.

Ger



(05 August 2010, 11:38)panosnl schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi,

Zijn er al gebruikerservaringen met de ontvangst van ASTRA 3B (23.5E) in Griekenland?

Is de ontvangst moeilijker dan de slechtste 19.2 (Astra 1H) transponder (RTL kanalen)?

Ik heb een 1m schotel op de Pelion en ik wilde volgende maand een extra LNB meenemen om 23.5 erbij te plaatsen. Eerst even testen op de MPEG2 kanalen en als dit werkt upgraden naar een MPEG4 ontvanger.

Als dit bij voorbaat niet gaat lukken dan hoor ik dat graag.

Bvd
Patrick



RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Wick - 07 August 2010

(05 August 2010, 13:42)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dag Patrick,
Alhoewel de footprint niet zover rijkt heb ik al geluiden gehoord van mensen die de 3B daar kunnen ontvangen. In dat geval moet wel alles "ideaal" zijn: een perfecte ontvangstinstallatie, 100% uitrichten, skew goed aangepast en dergelijke. De ontvangst zal ook dan niet optimaal zijn (weinig tot geen "slecht-weer reserve") maar het moet zeker lukken.
Heb je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




al eens goed doorgelezen?

NB: probeer het niet met zo'n kant-en-klare DUO-lnb van Canal Digitaal. Die zijn namelijk voor schotels van 60 cm én voor de ontvangst in West-Europa gecontrueerd. Dus een aparte LNB, eventueel op een multifeed antenne is absolute noodzaak.

Ik woon niet in Griekenland en spreek dus niet uit eigen ervaring maar over de ontvangstrapporten die ik tot dusver kreeg. Misschien lezen hier satelliet-ontvangers mee die m'n verhaal kunnen bevestigen of ontkennen.

Ger



(05 August 2010, 11:38)panosnl schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hoi,

Zijn er al gebruikerservaringen met de ontvangst van ASTRA 3B (23.5E) in Griekenland?

Is de ontvangst moeilijker dan de slechtste 19.2 (Astra 1H) transponder (RTL kanalen)?

Ik heb een 1m schotel op de Pelion en ik wilde volgende maand een extra LNB meenemen om 23.5 erbij te plaatsen. Eerst even testen op de MPEG2 kanalen en als dit werkt upgraden naar een MPEG4 ontvanger.

Als dit bij voorbaat niet gaat lukken dan hoor ik dat graag.

Bvd
Patrick

Hallo Patrick,

Ik woon op Samos en heb een uitstekende ontvangst van Astra 1-19.2
met een schotel van 85 cm.

Wick


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Ger - 07 August 2010

En hoe zit het met de ontvangst van Astra-3 op 23,5 oost Wick? Want dat is uiteindelijk de vraag van Patrick Idea

Ger

(07 August 2010, 08:04)wick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Patrick,

Ik woon op Samos en heb een uitstekende ontvangst van Astra 1-19.2
met een schotel van 85 cm.

Wick



RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Ger - 30 December 2010

Inmiddels is een aantal Nederlandse en Vlaamse HD-zenders overgeplaatst naar een andere beam met een wijdere footprint. Dit houdt in dat de zenders ook in het Zuid-oosten van Europa -en dus óók griekenland- goed te ontvangen moeten zijn.
Exclamation Let wel: voor de ontvangst van de HD-transponders op de Astra-3 heb je een HD-ontvanger nodig.

Voor zover bekend blijven de regionale zenders -voorlopig- op de oude beam. Een aantal daarvan zal de satellietverspreiding begin 2011 staken.

Graag hoor ik van kijkers in het zuiden en oosten van Griekenland of er inderdaad een verbetering heeft plaatsgevonden. Voor alle duidelijkheid: het gaat alleen om de HD-zenders op 23,5 graden oost. De gewone SD-zenders zijn en blijven op hun oude plek, de Astra-1 op 19 graden oost.

Kijk voor meer info over de ontvangst van Nederlandse en Vlaamse zenders even op m'n
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Ger




RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Beems - 30 December 2010

Beste Lezers,

Ik woon in de buurt van Drama dat is op de lijn Kavala naar boven richting Bulgaarse grens. Ik heb een 120cm schotel gemotoriseerd en ontvang feiloos de Nederlandse zenders op Astra 19,2 en 23,5. Op 23,5 zie ik op dit moment alleen de regiozenders omdat ik nog niet beschik over een HD ontvanger.
Mijn ontvanger is een Reebox 2701.
Bij de installatie van de rotor heeft een plaatselijke installateur mij geholpen met zijn spectrummeter.

Kalo Vradi
Dick


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Beems - 03 February 2011

(30 December 2010, 20:27)Beems schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Lezers,

Ik woon in de buurt van Drama dat is op de lijn Kavala naar boven richting Bulgaarse grens. Ik heb een 120cm schotel gemotoriseerd en ontvang feiloos de Nederlandse zenders op Astra 19,2 en 23,5. Op 23,5 zie ik op dit moment alleen de regiozenders omdat ik nog niet beschik over een HD ontvanger.
Mijn ontvanger is een Reebox 2701.
Bij de installatie van de rotor heeft een plaatselijke installateur mij geholpen met zijn spectrummeter.

Kalo Vradi
Dick

Kali Mera,

Inmiddels heb ik mijn ontvanger vervangen door een HD ontvanger (Arga mini 2 IP ) en ontvang de Nederlandse HD zenders perfect.

Groeten,
Dick


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Ger - 03 February 2011

Klasse Dick; fijn dat het gelukt is.
Veel kijkplezier up

Ger


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - dehaankos - 15 February 2011

hallo, ik ben peter en sinds enige minuten nieuw op dit forum.
gisteren 14-02-2011 heb ik mijn hdtv aangesloten op een philips DSR7141 HD ontvanger die ik gratis heb ontvangen(met een duo lnb, 19.2 + 23.5) van canaldigitaal.nl
mijn schotel is 75cm en (echt waar) na 5 minuten had ik alle nl-zenders in HD op m'n tv, ontvangst is 100%. de schotel stond uitgericht voor de astra 19.2E 1L.
het enigste wat ik gedaan heb is de enkele LNB vervangen met de duo LNB.
mijn woonplaats is Pily in 't midden van Kos eiland.
uiteraard heb ik mijn abbonement van canaldigitaal voor 5euro/mnd opgewaardeert naar TVHD-pakket.


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Ger - 15 February 2011

Dag Peter en [Afbeelding: ki.jpg] op dit forum. Leuk om nu ook een inwoner van Kos in ons midden te hebben :)
Ik hoop dat je ons zo nu en dan op de hoogte wilt houden van de laatste nieuwtjes en tips uit Kos.

Tja, en wat je schotel betreft: zo zie je maar dat satellietontvangst ook zo zuid-oostelijk in Griekenland geen probleem hoeft te zijn mits je goed materiaal gebruikt en de schotel goed staat afgesteld.

Groetjes en veel lees- en schrijfplezier op Oríste!

Ger


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Arthur - 15 February 2011

Welkom Peter, kun je even schrijven welke zenders je ontvangt met je duo.
grz Arthur



RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - gerard en ria - 15 February 2011

Beste mensen,

Ik heb gebeld met astra in Hilversum en een goed en duidelijk gesprek gehad.
Als je naar de site gaat
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




en naar "'sataliet ontvangen'"
dan zie je dat er op astra 3b 23,5 174 kanalen zitten en een schotel van 85 cm. die je in reta kunt ontvangen, dan heb je geen 19,2 meer nodig alleen een HD reciever.
6 april gaan we weer naar Kreta en ga het dan proberen.


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - teixo - 16 February 2011

Dag Peter,

Welkom op het forum. Ontvang je de NL zenders via 19.2E of 23.5? Ik heb ik Kos Stad prima ontvangst via een 80cm schotel (Astra 1L) echter niet de RTL kanalen. Zitten die wel op de 3B (23.5E)? Dan loont het de moeite om e.e.a. deze zomer opnieuw uit te richten. Moet toch nog kijken of alles na de storm nog overeind staat. Onze zonnepanelen zijn flink beschadigd door de hagel afgelopen week. Hoop dat in Pyli alles heel is gebleven.

Richard

(15 February 2011, 13:43)dehaankos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




hallo, ik ben peter en sinds enige minuten nieuw op dit forum.
gisteren 14-02-2011 heb ik mijn hdtv aangesloten op een philips DSR7141 HD ontvanger die ik gratis heb ontvangen(met een duo lnb, 19.2 + 23.5) van canaldigitaal.nl
mijn schotel is 75cm en (echt waar) na 5 minuten had ik alle nl-zenders in HD op m'n tv, ontvangst is 100%. de schotel stond uitgericht voor de astra 19.2E 1L.
het enigste wat ik gedaan heb is de enkele LNB vervangen met de duo LNB.
mijn woonplaats is Pily in 't midden van Kos eiland.
uiteraard heb ik mijn abbonement van canaldigitaal voor 5euro/mnd opgewaardeert naar TVHD-pakket.




RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Ger - 16 February 2011

(16 February 2011, 00:03)teixo schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




echter niet de RTL kanalen. Zitten die wel op de 3B (23.5E)?

De RTL SD-kanalen zitten als vanouds op de Astra-1 (19,2). Alle HD-kanalen, dus ook die van RTL, zitten op de Astra-3 (23,5). Steeds meer NL-zenders verhuizen naar de Astra-3, de verwachting is dat uiteindelijk alle NL- (en Vlaamse) zenders daar naar toe gaan.

Kijk hier voor een overzicht van de NL-zenders op de Astra-3:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ger




RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - teixo - 19 February 2011

Bedankt Ger, denk dat we inderdaad dan over moeten naar de HD kanalen


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - dehaankos - 21 February 2011

Allereerst bedankt voor de leuke reacties:)

Mijn schotel staat uitgericht op de astra 1L, maar met de duo LNB van canaldigitaal ontvang ik nu ook de astra 3B, net zo sterk signaal als de 1L.
IK ontvang alle! NL zenders in HD. Ook discovery, sport 1, film1.1, 1.2, 1.3 en 1.3 action, kortom alle zenders van canaldigitaal die in je pakket zitten!

m.vr.gr. peter



RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Ger - 21 February 2011

Bedankt voor de feedback Peter. Fijn om te horen dat, in tegenstelling tot wat de fabrikant vermeld en dus algemeen werd aangenomen, de duo-LNB wel degelijk goed werkt zo ver buiten de regio Benelux/Duitsland/Frankrijk.
Als ie al zo Zuidoostelijk (KOS) in Europa werkt zal dat zeker mogelijkheden scheppen voor bewoners van andere regio's in Griekenland.
Goed nieuws dus up

Ger


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Wick - 04 March 2011

Hallo Ger,

Het is zover, ik heb nu hier op Samos een zéér goede ontvangst van Astra1 en Astra3.
Schotel 100cm ellipsvormig. Met twee aparte lnb's gericht op de desbetreffende sattelieten. Middels een switcher kan ik nu beide zenders glashelder ontvangen.

Met dank voor al jouw hulp in deze.:efch1:

Grtz. Wick






RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - messara - 12 July 2019

Momenteel en sedert 1 week storingen op Astra 28,2

Nog iemand met dezelfde problemen ?


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - Ger - 12 July 2019

(12 July 2019, 16:40)messara schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Momenteel en sedert 1 week storingen op Astra 28,2

Nog iemand met dezelfde problemen ?

Je bedoelt echt de Astra 2 op 28,2?
Nee, hier in Zuid-Oost Nederland geen problemen. Misschien is je schotel iets bewogen?


RE: ASTRA 3B (23.5E) ontvangst ervaringen? - messara - 11 August 2020

Hier op Kreta schotel 75
cm duo LNB ASTRA 1 en 3 met perfecte ontvangst, nu ook met Jupiler Pro League gratis in bestaande abbo