Oríste! - jóuw Griekenland forum
Minoan vertrekt uit Venetie ? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Op weg naar/in Griekenland - over land - over zee - door de lucht (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=118)
+--- Discussie: Minoan vertrekt uit Venetie ? (/showthread.php?tid=5763)



Minoan vertrekt uit Venetie ? - iakovos - 05 January 2017

Vandaag maakte ik een proefboeking bij Minoan, daarbij zag ik bij de vertrekhavens "Venetië" staan.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Op de site van Minoan gezocht naar informatie, adressen, enz.
Niets te vinden.
Ook op andere boekingssites staan zowel Trieste als Venetië. (Trieste is niet (meer) te boeken)
Terwijl tot voor kort werd Trieste als vertrekhaven vermeld en géén Venetië.

Wie weet informatie ???
Adressen, enz.
ter info : ik heb gegoogeld, maar geen informatie gevonden.

Bedankt alvast.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - chris - 05 January 2017

Het is mij niet duidelijk welke adressen je zoekt. Maar via contact en pointes of sale krijg je de havenadressen en meer. Ik heb ook de indruk dat er niet meet vanuit trieste wordt gevaren.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Lyonesse - 05 January 2017

Je kan gewoon Venetië/Igoumenitsa of Patras boeken via de Minoan site
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




. Datum moet wel in het seizoen zijn.
Triëst niet meer. Bijvoorbeeld:


[Afbeelding: 2wnybs0.jpg]


[img]C:\Users\User\Desktop\Capture.jpg[/img]


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Patrick - 05 January 2017

(05 January 2017, 11:36)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is mij niet duidelijk welke adressen je zoekt. Maar via contact en pointes of sale krijg je de havenadressen en meer. Ik heb ook de indruk dat er niet meet vanuit trieste wordt gevaren.

Er wordt inderdaad niet meer vanuit Trieste gevaren. En hoewel nog de ferry's steeds Minoan Lines op de zijkant hebben, worden deze beslissingen getroffen door het Italiaanse Grimaldi.

Dit is een stukje uit een bericht op trasportoeuropa.it van 30 december:

trasportoeuropa.it schreef:The company announces that from January 3, 2017 will launch a cargo and passenger connection from Venice to Igoumenitsa and Patras, with two weekly departures.

The ro-ro terminal in Venice will be included in the January 3, 2017 in the itinerary Ancona-Igoumenitsa-Patras, a service provided on a daily basis by the CRUISE EUROPA and CRUISE OLYMPIA ships. Departures from Venice will take place on Tuesday and Wednesday at 23:59 arriving the next day in Igoumenitsa and Patras, respectively at 07:00 and 13:00. From Patras starts will be on Mondays and Tuesdays at 19:00 and from Igoumenitsa on Tuesday and Wednesday at 01:00, arriving in Venice at 20:30 hours on Tuesday and Wednesday.



RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - ostria - 05 January 2017

We hadden al geboekt voor mei, vertrek uit Trieste naar Patras, kregen gisteren mail dat er niet meer vanuit Trieste gevaren wordt.
Vertrekken nu vanuit Venetie, dus omgeboekt. Data's  zijn gelijk gebleven. Vertrek tijd wel gewijzigd.
Haven adres;
Venice Ro-Port MoS S.C.p.A.
Via Autostrade del Mare (Via dell’Elettronica s.n.c.)
30176 Venezia – Fusina:


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Karel - 05 January 2017

Volgens mij vertrekken ze van dezelfde plek als de ANEK.
Haven is prima bereikbaar.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - iakovos - 06 January 2017

(05 January 2017, 16:32)ostria schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




We hadden al geboekt voor mei, vertrek uit Trieste naar Patras, kregen gisteren mail dat er niet meer vanuit Trieste gevaren wordt.
Vertrekken nu vanuit Venetie, dus omgeboekt. Data's  zijn gelijk gebleven. Vertrek tijd wel gewijzigd.
Haven adres;
Venice Ro-Port MoS S.C.p.A.
Via Autostrade del Mare (Via dell’Elettronica s.n.c.)
30176 Venezia – Fusina:

Dank voor het vermelden van het adres.
Ik heb "Google maps" geraadpleegd met je gegeven adres, ANEK en Minoan vertrekken uit dezelfde haven.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - iakovos - 06 January 2017

(05 January 2017, 18:10)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Volgens mij vertrekken ze van dezelfde plek als de ANEK.
Haven is prima bereikbaar.

Klopt.
Zie mijn reactie onder "Ostria schreef"


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - iakovos - 06 January 2017

(05 January 2017, 11:36)chris schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Het is mij niet duidelijk welke adressen je zoekt. Maar via contact en pointes of sale krijg je de havenadressen en meer. Ik heb ook de indruk dat er niet meet vanuit trieste wordt gevaren.

Jammer, op de site van Minoan staat bij "pointes of sale" nog steeds Trieste.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - iakovos - 06 January 2017

Dank allen voor jullie reacties.  Confused


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Lyonesse - 09 January 2017

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Patrick - 09 January 2017

(09 January 2017, 22:42)Lyonesse schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Door Grimaldi is inderdaad bevestigd (persbericht van 30 december)dat zij de beide vaartuigen (Cruise Olympia en Cruise Europa) die door Minoan gehuurd werden, zullen uitgebaat worden door Grimaldi Euromed S.p.A., de feitelijke eigenaar van beide vaartuigen.
Volgens hetzelfde persbericht van Grimaldi blijft Minoan hun algemene vertegenwoordiger in Griekenland en partner voor sommige faciliteiten aan boord van de vaartuigen. Wat dat laatste betreft is het niet helemaal duidelijk wat daarmee bedoeld wordt.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - PMT - 10 January 2017

Wij vertrekken vanuit Ancona met de cruise Olympia op 31/5 met Minoan dat staat tenminste op de ticket, maar niets gehoord dat dat anders is geworden


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - chris - 10 January 2017

Wees gerust, je boeking blijft staan.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - PMT - 11 January 2017

ben ik ook niet bang voor, wist alleen niet beter dan dat Cruise Olympia vanaf Ancona zijn afvaart heeft zoals op onze ticket vermeld staat


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Patrick - 11 January 2017

(11 January 2017, 18:04)PMT schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ben ik ook niet bang voor, wist alleen niet beter dan dat Cruise Olympia vanaf Ancona zijn afvaart heeft zoals op onze ticket vermeld staat

Dat is/blijft inderdaad zo. Venetië is ingevoegd in het schema Ancona-Igoumenitsa-Patras.

Grimaldi Line schreef:Venice will be included in the Ancona-Igoumenitsa-Patras itinerary, currently performed on a daily basis by the vessels Cruise Europa and Cruise Olympia.



RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Karel - 12 January 2017

Minoan vertrekt om 01.00 uur uit Venetië; daarna een stop in Ancona met vertrek 14.00 uur en vervolgens naar Igoumenitsa, waar de ferry om 07.00 uur aankomt.
De reis Venetië - Igoumenitsa duurt dus 30 uur................
Als je niet zo lang op de ferry wil zitten kan je beter naar Ancona rijden; ook een betere vertrektijd Smile


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - iakovos - 12 January 2017

Wij kiezen voor Minoan omdat wij met de caravan naar Griekenland gaan.
Bij ANEK krijg je geen vroegboekkorting als je met “Camping On Board” vaart.
Bij Minoan krijg je die korting wel.
Ik heb bij Minoan lines geboekt.
We gaan eind mei met de boot.
 
Inmiddels Mail gehad van Minoan lines.
Minoan Venetie
Venice Ro-Port MoS S.C.p.A.
Via Autostrade del Mare (Via dell’Elettronica s.n.c.)
30176 Venezia - Fusina
Tel. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 |  Fax. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
Op google maps gezocht dan zie je ANEK staan.
Op satelliet instelling gezet.
Als je max. inzoomt dan zie je iets anders dan medium ingezoomd.
Max ingezoomd zie je een rommeltje, geen kantoor enz.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





 
Op streetview gezet, de haven is niet te vinden.
Wel zag ik Termminal Fusina, daar zou het moeten zijn.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ook hier was niets te zien.
Wel een groot parkeerterrein waar de bootjes vertrekken naar Venetië.
 
Bij ANEK gezocht.
Daar vond ik een PDF met een map en routes naar de haven.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

 
Ook de GPS coördinaten gezocht.
GPS van ANEK Lines haven  :
45.425367, 12.254818
N 45° 25' 31.3"
E 012° 15' 17.3"
 
Oja nog foto's gevonden :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Kortom.
Wij zijn met de caravan, ik heb naar campings gezocht daar in de buurt en hoera op een steenworp afstand is een camping.
Camping Fusina. campingfusina.com
Daar gaan we een nachtje slapen en dan kunnen wij op ons gemak naar de haven rijden.
 
Toen we de eerste keer naar Trieste gingen hadden we hetzelfde probleem.
Hebben we ook op een camping gestaan in de buurt en op ons gemak de haven gezocht.
We hadden daardoor –midden in de nacht toen we naar de haven reden- geen probleem.
 
Als je de site van Grimalde lines bekijkt 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, dan zie je geen afvaarten die uitgevoerd worden door Minoal lines.

Dat CRUISE EUROPA en CRUISE OLYMPIA naar Grimaldi lines zijn geloof ik niet.
Mede door dat op Minoan news niets vermeld staat. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ook bij de fleet van Grimaldi lines wordt niets vermeld.
[b]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[/b]

[b]Cool Cool Wink Wink  [/b]
 


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Patrick - 12 January 2017

(12 January 2017, 00:50)iakovos schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[url=tel:+39%20041%20547%208690][/url]Als je de site van Grimalde lines bekijkt 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




, dan zie je geen afvaarten die uitgevoerd worden door Minoal lines.

Dat [b]CRUISE EUROPA en CRUISE OLYMPIA naar Grimaldi lines zijn geloof ik niet.[/b]
Mede door dat op Minoan news niets vermeld staat. 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Ook bij de fleet van Grimaldi lines wordt niets vermeld.
[b]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




[/b]

[b]Cool Cool Wink Wink  [/b]
 

Cruise Europa en Cruise Olympia zijn niet nu naar Grimaldi Lines maar behoren al altijd toe aan Grimaldi Euromed S.p.A. en werden door Minoan Lines gehuurd.
Op onderstaande link het eerste bericht aanklikken. Dit is het persbericht van Grimaldi van 30 december.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En voor de duidelijkheid, Begin 2008 werd Grimaldi meerderheids-aandeelhouder van Minoan Lines. Thans bezitten ze 88% van de aandelen. Voorzitter van de Raad van Bestuur van Minoan Lines is trouwens Emanuele Grimaldi.

En even terzijde: Grimaldi staat niet echt bekend voor de beste dienstverlening, integendeel. En kwatongen beweren zelfs dat de Grimaldi Group eigenlijk een gigantische witwasmachine is in handen van de maffia, nl. de Napolitaanse Camorra.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Karel - 12 January 2017

Nou Iakovos, dat "rommeltje "valt reuze mee hoor.
Deze terminal is vrij nieuw; gebouwd in 2013.
Ruimte genoeg. Na de incheck op het kantoor voor het haventerrein wordt je keurig opgelijnd voor boarding.
De haven is makkelijk te bereiken (je hoeft Venetië niet in) en met de camper is er een prima camping vlak naast de terminal. Je kunt vanaf de camping met een watertaxi overvaren naar Venetië voor een bezoek.
Ons bevalt deze terminal beter dan de oude.



[Afbeelding: 1fzu5h.jpg]


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - PMT - 12 January 2017

In 2010 deze 2 punten in de TomTom gezet. Bij Via Luigi Einaudi moesten en moeten wij nu ook de tickets ophalen, daar kun je ook nog wat eten/drinken halen of inslaan. En dan moet je TT op de kortste route naar de Banchina Nazario Sauro zetten anders ga je weer linksaf van het boekingsterrein af en moet je helemaal weer de stad door. Dus gelijk rechtsaf tegen de kade aan weer rechtsaf en bij de nieuwe rotonde weer links dan blijf je op de juiste weg en kom je vanzelf bij de ingang van het haventerrein.  
zie de kortste route: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - PMT - 12 January 2017

(12 January 2017, 00:08)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Minoan vertrekt om 01.00 uur uit Venetië; daarna een stop in Ancona met vertrek 14.00 uur en vervolgens naar Igoumenitsa, waar de ferry om 07.00 uur aankomt.
De reis Venetië - Igoumenitsa duurt dus 30 uur................
Als je niet zo lang op de ferry wil zitten kan je beter naar Ancona rijden; ook een betere vertrektijd Smile

Onze afvaart vanuit Ancona is 17.30u en we arriveren in Igoumenitsa de volgende morgen om 10.30u, is blijkbaar toch een andere Ferry dan hierboven genoemd.
Terug vertrekken wij wel om 01.00u en komen 15.30u in Ancona aan.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - papajani - 12 January 2017

Hi, ik ben in 2015 heen en terug met de Anek line gevaren vanuit Venetia, naar Ygoumentia. Het was in Venetia best ff zoeken van waar de boot vertrok. Geen tomtom mee genomen, vergeten, en op goed geluk naar de richting gereden waarvan ik dacht, dat red ik wel. Nee dus. Uit eindelijk toch (met een beetje geluk het vertrek punt gevonden. Het één en ander na gevraagd maar erg duidelijk was het niet. Na 4 maanden weer vertrokken van uit Greece en was benieuwd hoe de situatie was. Kan niet anders schrijven, dat alles goed geregeld was. Vanaf de boot naar de snelweg werd alles zeer duidelijk aangegeven. LET OP. bij de heenweg is er niet veel veranderd alleen ff goed opletten bij de spitsing, waar je links de 5 km lange trein spoor ziet en je voorheen daar ook overheen moest, is dus niet meer. Goed opletten en blijf uittres rechts rijden, Woord ook aangegeven. Ik hoop dat je het lukt.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Karel - 13 January 2017

(12 January 2017, 15:13)PMT schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 January 2017, 00:08)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Minoan vertrekt om 01.00 uur uit Venetië; daarna een stop in Ancona met vertrek 14.00 uur en vervolgens naar Igoumenitsa, waar de ferry om 07.00 uur aankomt.
De reis Venetië - Igoumenitsa duurt dus 30 uur................
Als je niet zo lang op de ferry wil zitten kan je beter naar Ancona rijden; ook een betere vertrektijd Smile

Onze afvaart vanuit Ancona is 17.30u en we arriveren in Igoumenitsa de volgende morgen om 10.30u, is blijkbaar toch een andere Ferry dan hierboven genoemd.
Terug vertrekken wij wel om 01.00u en komen 15.30u in Ancona aan.
 
Is inderdaad een andere ferry; deze vaart Ancona - Patras en komt dus niet in Venetië.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - iakovos - 14 January 2017

(12 January 2017, 15:06)K arel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou Iakovos, dat "rommeltje "valt reuze mee hoor.
Deze terminal is vrij nieuw; gebouwd in 2013.
Ruimte genoeg. Na de incheck op het kantoor voor het haventerrein wordt je keurig opgelijnd voor boarding.
De haven is makkelijk te bereiken (je hoeft Venetië niet in) en met de camper is er een prima camping vlak naast de terminal. Je kunt vanaf de camping met een watertaxi overvaren naar Venetië voor een bezoek.
Ons bevalt deze terminal beter dan de oude.
Karel,
Dank voor je info en foto.
Foto is verhelderend.
Dank voor je advies over Venetië.

Dat "Rommeltje" slaat niet op de werkelijke situatie.
De werkelijke situatie ken ik niet, nooit geweest.
Het "Rommeltje" slaat op het resultaat van het inzoomen in Google maps.
Zoals ik schreef :
Als je max. inzoomt dan zie je iets anders dan medium ingezoomd.Max ingezoomd zie je een rommeltje, geen kantoor enz.  [Afbeelding: lightbulb.gif]
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Karel - 14 January 2017

Sorry Iakovos, had het verkeeerd begrepen Blush
Dacht dat je de terminal zelf bedoelde.....................


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - iakovos - 18 January 2017

Ik zag op een caravanforum de volgende link :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&destination=venice&advanced=on&fps=1&travelmode=DRIVING&rn=

Geef de beginpositie op, de eindpositie klik op play dan zie de de route m.b.v. streetview.

Zie hiervoor :
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




&t=31557

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Veel plezier


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - PMT - 11 February 2017

(13 January 2017, 00:17)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 January 2017, 15:13)PMT schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(12 January 2017, 00:08)Karel schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Minoan vertrekt om 01.00 uur uit Venetië; daarna een stop in Ancona met vertrek 14.00 uur en vervolgens naar Igoumenitsa, waar de ferry om 07.00 uur aankomt.
De reis Venetië - Igoumenitsa duurt dus 30 uur................
Als je niet zo lang op de ferry wil zitten kan je beter naar Ancona rijden; ook een betere vertrektijd Smile

Onze afvaart vanuit Ancona is 17.30u en we arriveren in Igoumenitsa de volgende morgen om 10.30u, is blijkbaar toch een andere Ferry dan hierboven genoemd.
Terug vertrekken wij wel om 01.00u en komen 15.30u in Ancona aan.
 
Is inderdaad een andere ferry; deze vaart Ancona - Patras en komt dus niet in Venetië.

Nav de opmerkingen van Karel en een bericht op het caravanforum waar een brochure van Minoan gepost werd, rezen bij mij toch wel de twijfels of de afvaarttijd op onze ticket wel correct was en inderdaad niet 14u moest zijn. Kreeg gisteren hier uitsluitsel over via Greekferries met de verontschuldigingen: de tijd moet inderdaad 14u zijn en is op de bijgevoegde ticket ook veranderd. Wij hadden zoveel email wisselingen gehad dat de medewerkster per ongeluk het tijdstip van onze eerste offerte niet had veranderd. Dus de ferry Cruise Olympia die we hebben zit wrs al aardig vol als we vertrekken met reizigers die in Venetië zijn opgestapt. Zo zie je maar dat goed lezen zijn vruchten afwerpt. Met dank aan Karel.
Het is nu alleen jammer dat we vroeg de kooi uit moeten omdat we 7u de boot af moeten rijden.  Sleepy Big Grin


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Karel - 12 February 2017

Geen dank; voordeel is dat je langer in Griekenland bent Smile


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Lyonesse - 15 February 2017

Minoan Newsletter
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Tzimis Bazoukas - 15 February 2017

als ik het goed begrijp de ferry van of naar griekenland gaat niet meer door de Kanaal Grande? je vaart niet meer door de paleizen van Venetie?
en is er iemand nog tevreden over Grimaldi? de laste keer dat ik heb met hun meegevaren was een ellende.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - chris - 15 February 2017

De ferries varen al enkele jaren niet meer door de canalgrande grande. Verder vaar ik twee,drie keer per jar met minoan/grimaldi naar ancona en altijd naar tevredenheid.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Beems - 15 February 2017

(15 February 2017, 14:02)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




als ik het goed begrijp de ferry van of naar griekenland gaat niet meer door de Kanaal Grande? je vaart niet meer door de paleizen van Venetie?
en is er iemand nog tevreden over Grimaldi? de laste keer dat ik heb met hun meegevaren was een ellende.

Hallo Tzimis,

Sinds enkele jaren varen de ferries niet meer door Kanaal Grande, bang voor de schade die ze aanbrengen denk ik.
Ik vaar eigenlijk altijd met Minoan en naar volle tevredenheid en zal dat ook dit jaar weer doen. Vind het jammer dat ze alleen op woensdag en donderdag, 01.00 uur, varen en dan ook nog via Ancona. Dit jaar gaan we toch maar weer vanuit Ancona of heen over de Balkan en terug over Ancona deze week zal dat ei gelegd worden want ik wil wel de 20% vroegboek korting pakken.


Groetjes,

Dick


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Tzimis Bazoukas - 15 February 2017

ok ,bedankt.


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Beems - 15 February 2017

(15 February 2017, 16:57)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




ok ,bedankt.

Tzimis hoe is jou laatste ervaring met de Balkan route?

Alvast bedankt voor je antwoord al is het wel Off Topic Big Grin


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Tzimis Bazoukas - 17 February 2017

Prima zo als altijd. ik ga de laste jaren heen via Leipzig Praag Bratislava Budapest Belgrado heen en omdat de Hongaren veel controleren en druk op de grens hebben terug via Belgrado Zagreb Maribor Graz terug. altijd goed. veel kilometers in zuid Servie worden steeds vervangen door een autoweg.
Vorige jaar door Roemenie en Bulgarije ,leuk mooie route maar schiet qua tijd weinig op,omdat allemaal binnen door moet je rijden. maar ik vind het mooi ,doet mij denken aan Griekenland in de jaren 70 .


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Beems - 20 February 2017

(17 February 2017, 17:23)Tzimis Bazoukas schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prima zo als altijd. ik ga de laste jaren heen via Leipzig Praag Bratislava Budapest  Belgrado heen en omdat de Hongaren veel controleren en druk op de grens hebben terug via Belgrado Zagreb Maribor Graz terug. altijd goed. veel kilometers in zuid Servie worden steeds vervangen door een autoweg.
Vorige jaar door Roemenie en Bulgarije ,leuk mooie route maar schiet qua tijd  weinig op,omdat allemaal binnen door moet je rijden. maar ik vind het mooi ,doet mij denken aan Griekenland in de jaren 70 .

Het is toch de boot geworden, heen via Patras en terug via Igoumenitsa.
Dank in ieder geval voor de info.

Groetjes,

Dick


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - JohannesGR - 20 February 2017

@ Tzimis  QUOTE . . . .
heen via Leipzig Praag Bratislava Budapest Belgrado heen en omdat de Hongaren veel controleren en druk op de grens hebben terug via Belgrado Zagreb Maribor Graz terug. altijd goed. veel kilometers in zuid Servie worden steeds vervangen door een autoweg.  . . . . UNQUOTE
Vraagje; waarom heen via Budapest en terug via Maribor - waarom dus niet 2X dezelfde route?
Johannes


RE: Minoan vertrekt uit Venetie ? - Tzimis Bazoukas - 27 February 2017

Sorry voor het laat antwoorden. was een paar dagen weg. ik heb de laste 2 keer op de terug weg bijna de hele nacht aan de Hongaarse grenzen doorgebracht omdat ze controleren alles en iedereen en dat duurt heel lang. via de route Leipzig Praag heb ik niet de drukke duitse A3 op de heen reis. en omdat de route van af Maribor en Graz via de Alpen mooi is willen wij niet missen. afgelopen zomer bij toeval in een prachtig dorpje in Oostenrijk bij een aardige vrouw overnacht. de route is voor ons deel van de vakantie.Praag is heel mooi even als andere steden in Hongarije. Gyor bv.
ik hoop dat deze jaar de route langs de Adriatische zee kan nemen. maar niet Italie. ik wil een dagje in Montenegro blijven . als jullie de laste dagen de reclame van Tui op tv hebben gezien over Montenegro ,dan weten jullie waar ik over spreek.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.