Oríste! - jóuw Griekenland forum
Spinalonga - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Het relaxhoekje ( Griekse Muziek - Films - Series - TV-programma's - Literatuur - Reisverhalen - Internet ) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=41)
+--- Forum: Het Youtube hoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=123)
+--- Discussie: Spinalonga (/showthread.php?tid=6623)



Spinalonga - Greek Eye - 13 July 2018

Ik plaats hier een zelf gemaakt filmpje van het zo indrukwekkende Spinalonga waar ik voor de tweede keer ben terug gekeerd met mijn zus en zwager
In 2010 ben ik daar met mijn man geweest en ook met mijn zus en zwager die ons toen voor de eerste keer kennis liet maken met Kreta maar daar kom ik een andere keer op terug

Ik zeg er wel bij het is een filmpje van ongeveer 9 minuten maar ik heb het opgenomen vanaf de boot en zo rondom Spinalonga genomen. Af en toe zie je dat ik me roer recht moest houden  Smile en mijn telefoontje moest ik met twee handen vast houden want er kwam wel eens een wind vlaag voorbij en dat is helaas te zien op het filmpje mijn excuus daarvoor

Ik zal zeggen veel kijk genot



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik weet niet of ik het zo goed heb gedaan om het filmpje te plaatsen??


RE: Spinalonga - jacq1970 - 14 July 2018

Mooi filmpje.. als ik de zee zo mooi zie schitteren heb ik zin om erin te zwemmen en snorkelen !


RE: Spinalonga - Arthur - 14 July 2018

(14 July 2018, 11:50)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi filmpje.. als ik de zee zo mooi zie schitteren heb ik zin om erin te zwemmen en snorkelen !

Ik ook Jacq Big Grin
Hoor in het begin van dat filmpje op de achtergrond de stem van Dimitri, al meer als 20 jaar de beste Nederlands talige gids, tevens een goede vriend van mij.



RE: Spinalonga - jacq1970 - 14 July 2018

(14 July 2018, 14:02)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(14 July 2018, 11:50)jacq1970 schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mooi filmpje.. als ik de zee zo mooi zie schitteren heb ik zin om erin te zwemmen en snorkelen !

Ik ook Jacq Big Grin
Hoor in het begin van dat filmpje op de achtergrond de stem van Dimitri, al meer als 20 jaar de beste Nederlands talige gids, tevens een goede vriend van mij.

dan heb jij het helemaal inderdaad!


RE: Spinalonga - Cornelius - 14 July 2018

Als er iets commercieel wordt uitgebuit is dit het wel vreselijk en eigenlijk is er bedroevend weinig over van het verleden ben er vorig jaar geweest en ook ruim dertig jaar geleden toen zag je wat er gespeelt heeft nu niet meer je wordt meegesleurd in een commerciele rondleiding erg jammer heeft niets tot weinig meer met het echte verleden te maken..


RE: Spinalonga - Esther Corfu - 14 July 2018

Beste Cornelius, waarom kraak je dit nou zo af? Dat is niet erg aardig. Greek Eye is er enthousiast over en heel veel andere mensen vinden het ook mooi. Ik ben er jaren geleden ook geweest en ik vond het een interessante en mooie excursie.
En zou je misschien punten en komma's willen gebruiken in het vervolg? Zo leest het een beetje lastig.  Tongue


RE: Spinalonga - Cornelius - 14 July 2018

(14 July 2018, 22:04)Esther Corfu schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste Cornelius, waarom kraak je dit nou zo af? Dat is niet erg aardig. Greek Eye is er enthousiast over en heel veel andere mensen vinden het ook mooi. Ik ben er jaren geleden ook geweest en ik vond het een interessante en mooie excursie.
En zou je misschien punten en komma's willen gebruiken in het vervolg? Zo leest het een beetje lastig.  Tongue
Maar je begrijpt me dus donders goed.,., enz. en commercieel blijft het op Spinalonga .,.,., en op vele andere soortgelijke plekken in heel Griekenland.,.,., Tongue Tongue Tongue Tongue Tongue.,.,.,., hopelijk heb ik er nu genoeg gebruikt.,.,


RE: Spinalonga - Esther Corfu - 14 July 2018

Zo gaat dat nu eenmaal met het toerisme. Waarschijnlijk was/ben je er zelf ook eens een toerist geweest.
Beetje flauw trouwens je vorige bericht.


RE: Spinalonga - Greek Eye - 15 July 2018

Dankjewel Esther, Arthur en jacq1970 voor jullie positieve reacties op het filmpje

Jammer Cornelius dat jij zo moet reageren natuurlijk heeft een ieder zijn eigen mening er over maar om nou zo te reageren dat vind ik niet prettig
Een ieder beleeft zijn eigen excursie die hij of zij maakt op zijn of haar manier
En die vertelt erover zoals hij of zij het hebben beleefd
Beetje anders formuleren komt ten aller tijden anders over Cornelius en dat noemen we respect voor elkaar ook op dit mooie Griekse forum


RE: Spinalonga - JohanV - 15 July 2018

Tja, ik moet Cornelius toch wel gelijk geven hoor!
Zijn ervaring is negatief en dat heeft hij m.i. zonder te provoceren of beledigend te worden hier neergeschreven. Je slaat de negatieve recenties op b.v. een Tripadvisor toch ook niet over? Wordt een beetje eng als er alleen maar halleluja-verhalen gepost mogen worden?
En laten we s.v.p. niet Roomser zijn dan de Paus en de mensen hier niet op interpunctie e.d. gaan aanspreken, want dan kan meer dan de helft van de reacties wel verwijderd worden. Kom op mensen, leven en laten leven! amen


RE: Spinalonga - Greek Eye - 15 July 2018

Ik ben niet roomser dan de paus,
En zoals Cornelius zijn mening geeft mag ik ook mijn mening geven
Daar is allemaal niks mis mee


RE: Spinalonga - JohanV - 15 July 2018

(15 July 2018, 10:00)Greek Eye schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben niet roomser dan de paus,
En zoals Cornelius zijn mening geeft mag ik ook mijn mening geven
Daar is allemaal niks mis mee

Je hebt helemaal gelijk Greek Eye, maar dat mening geven werkt ook andersom he? Jij gaf eerst jouw mening (indrukwekkend Spinalonga) en daarna deed Cornelius dat. Jij draait het in je post hierboven om. Wat voor jou fantastisch is, kan voor een ander een gigantische afknapper zijn. Een voorbeeld: Veel mensen vinden Lesbos en zijn inwoners een fantastische bestemming, terwijl ik zelf het het minst vriendelijke eiland met inwoners vindt. Dat mag ook geplaatst worden, dat is dan mijn mening. Alleen maar positief bestaat niet. Zeker op een forum krijg je reacties, die kunnen positief maar ook negatief zijn. Dat kan je niet prettig vinden, maar dat werkt nou eenmaal zo. Het is altijd iemand zijn persoonlijke beleving. En s.v.p. goed lezen waar het Roomser zijn dan de Paus op slaat, niet op een mening die gegeven wordt. 

Ik vindt het fijn voor je dat je zulke mooie herinneringen aan Kreta samen met je man hebt en dat je je daaraan kan optrekken in deze moeilijke tijd en gun je veel mooie nieuwe herinneringen die je daar gaat maken!


RE: Spinalonga - Ger - 15 July 2018

Prachtig filmpje Greek Eye, en fijn dat je dit met ons wilde delen. Ik ben er nog nooit geweest maar na dit gezien te hebben zal het zeker op ons 'nog te doen'-lijstje worden toegevoegd. Wie weet al binnenkort, ik ben nog op zoek naar een leuke last-minute zo rond half/eind augustus Wink


RE: Spinalonga - Greek Eye - 15 July 2018

Agios Nicolaos vind ik ook een gezellige plek om er te zijn
Ik vind vooral die gezellige smalle straatjes leuk waar je
 heerlijk door heen kan slenteren en heerlijk kan eten en drinken

Ik heb ook nog een video filmpje gemaakt om dat ze daar bij het water aan het oefenen waren voor het springen
Je hoort mij ook zeggen never of nooit. wat een hoogte waarvan die jonge er in sprong/dook Undecided



Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Blijven zoeken Ger die zal je vast en zeker tegen komen,
Ik weet niet of je al op Koutouloufari, Piskopiano of Oud Chersonisos bent geweest??
Maar Agios  Nicolaos is ook erg mooi. Volgend jaar ga ik er met de bus zeker terug


RE: Spinalonga - Arthur - 15 July 2018

(15 July 2018, 11:02)Ger schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Prachtig filmpje Greek Eye, en fijn dat je dit met ons wilde delen. Ik ben er nog nooit geweest maar na dit gezien te hebben zal het zeker op ons 'nog te doen'-lijstje worden toegevoegd. Wie weet al binnenkort, ik ben nog op zoek naar een leuke last-minute zo rond half/eind augustus Wink

.   Καλώς ήρθατε στον Άγιο Νικόλαο Ger en Nienke.  


RE: Spinalonga - Greek Eye - 15 July 2018

Bedankt JohanV voor je opmerking waar ik me in kan vinden
En ik zal zeker mooie nieuwe herinneringen blijven maken van Ons zo mooie Koutouloufari
Ook al blijf het moeilijk zo zonder hem. Maar één troost voor mij is dat ik weet hoe geliefd hij daar was