Oríste! - jóuw Griekenland forum
Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Het kafeneion - Schuif gezellig aan in ons Griekse dorpscaféetje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Discussie: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? (/showthread.php?tid=6762)



Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - Ger - 12 October 2018

Onderstaande link kwam ik zojuist tegen op een andere website.
Dit kán en mág toch niet waar zijn, hoop ik?  Angry  Confused
Wie weet er meer over te vertellen?

Powned.tv schreef:Op het Griekse eiland Lesbos, van oudsher een orthodox-christelijk gebied, zijn in de afgelopen tijd een hele hoop migranten aangemeerd. Onder hen bevinden zich veel personen die verbonden zijn met islam.
Geen probleem, right? Verbinding, tolerantie en begrip zouden hoog in het vaandel moeten staan. We zijn allemaal immers maar mensen en vrede zij met u.
Maar op Lesbos nog even niet. Op de kliffen van Apellia, onder het kasteel van Mytilini, staat al decennia lang een groot kruis. Dat is daar gebouwd ter nagedachtenis aan de mensen die zijn gestorven op zee......

......Lees verder (en huiver) op de website van Powned:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - Markos - 12 October 2018

Ik denk niet dat de lokale bevolking zich hier zo snel bij zal neerleggen!
Ze werden al vernederd door de moslims en ik vrees dat ze dit niet zullen aanvaarden.
Ik vind het alleszins verachtelijk dat men nog maar aan dergelijke dingen durft denken. Dit is een deel van ONZE cultuur die wij toch niet zomaar prijs moeten geven om dergelijke redenen???


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - Pieter - 12 October 2018

Wordt dit de Griekse versie van de Nederlandse Zwartepieten discussie?


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - roefke - 12 October 2018

zijn er ook andere, liefst griekse media die melding maken van dit voorval?


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - metaxa - 12 October 2018

(12 October 2018, 20:28)roefke schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




zijn er ook andere, liefst griekse media die melding maken van dit voorval?

Lesvos news .gr


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - messara - 12 October 2018

verwondert mij niet. Geef ze een pink en ze kappen je arm af. In Belgie is het al veel erger.


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - Patrick - 13 October 2018

Zie ook
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - IngridAmsterdam - 13 October 2018

Uit dat laatste bericht "The symbol of Orthodoxy was erected by a religious group in September..." waar Powned schrijft over "decennia". Dat laatste deel van het nieuws is bij Powned fakenews.

De rest is vast waar, en niet fijn. Helaas verhardt de situatie op Lesbos ook. Een lokale journaliste met compassie voor vluchtelingen wordt al maanden bedreigd door extremisten van rechter zijde. De verharding is heel naar maar het is ook zo treurig dat we er met zijn allen in Europa zelfs niet in slagen om de vluchtelingen die recht hebben op een status van Lesbos / Griekenland over te nemen.

Ik vind dat hierboven trouwens nare, beledigende en generaliserende opmerkingen over moslims staan. Ik vind dat niet fijn.


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - griekenlandganger - 13 October 2018

Ik kan me helemaal vinden in de woorden van jou Ingrid Amsterdam, te zot dat Europa een eiland als Lesvos die enorme vluchtelingenstroom laat opknappen.
Ook vind ik het heel akelig om op een forum als dit van die generaliserende en kwetsende uitspraken te lezen. Dit is geen actie van alle vluchtelingen met een moslimachtergrond. Hiervoor dienen degenen die dit gedaan hebben gestraft te worden en niet alle moslims.


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - greece67 - 13 October 2018

Her kruis is blijkbaar recent door een Griekse groepering geplaatst om vluchtelingen te ontmoedigen Of als gedenkteken voor omgekomen vluchtelingen. Er zijn verschillende verhalen.blijkbaar is het naar beneden gehaald door Grieken die het hier niet mee eens zijn. Het moslimverhaal heeft powned zelf bedacht blijkbaar. Zijn ze goed in bij powned! Als ze maar haat kunnen zaaien.


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - Wim M - 13 October 2018

Nou Greece zo kan het wel weer. Kon mij net helemaal vinden in de opmerking van Ingrid "nare, beledigende en generaliserende opmerkingen over". Nu komt u met "Zijn ze goed in bij powned! Als ze maar haat kunnen zaaien." Nu ben ik ook niet uit de kerstboom gevallen, maar wat minder algemeen lijkt mij op zijn plaats.


RE: Kruis weg op Lesbos: écht waar of 'Fake News'? - greece67 - 15 October 2018

(13 October 2018, 16:52)Wim M schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Nou Greece zo kan het wel weer. Kon mij net helemaal vinden in de opmerking van  Ingrid "nare, beledigende en generaliserende opmerkingen over". Nu komt u met "Zijn ze goed in bij powned! Als ze maar haat kunnen zaaien." Nu ben ik ook niet uit de kerstboom gevallen, maar wat minder algemeen lijkt mij op zijn plaats.

Mijn mening is dat powned geen hoostaand journalistiek