Oríste! - jóuw Griekenland forum
Kreta begin Juni - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Griekenland per regio (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=54)
+--- Forum: Kreta (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=86)
+--- Discussie: Kreta begin Juni (/showthread.php?tid=6924)



Kreta begin Juni - sam - 04 February 2019

Gegroet allen,

Mijn vriendin en ik zouden graag een weekje in juni er tussen uit willen gaan. Normaal gaan wij in september eilandhoppen, alleen dit jaar staat en voor in september een ander eilandje (continent Australië) op de planning. Maar om niet te moeten wachten tot September zouden we graag dus in Juni nog een klein weekje weg gaan.

Nu hebben wij in Griekenland 18 eilanden bezocht en hebben Kreta (uit vooroordelen) altijd links laten liggen. Door dit forum heb ik inmiddels al wat zeer mooie verhalen en foto’s voorbij zien komen over Kreta, daardoor heb ik mijn vooroordelen aan de kant kunnen schuiven en heb  mijn vriendin ook kunnen overhalen…

Nu is eigenlijk mijn vraag wat een mooi uitvalsbasis is om op Kreta voor +/- 7 te verblijven? Na wat jaren eilandhoppen in Griekenland zijn Paros en Anti-Paros onze favoriet geworden. Dus een plek waarbij je de gezelligheid kan opzoeken maar ook de rust is voor ons belangrijk.

Om de kosten wat te kunnen drukken zat ik er ook aan te denken om misschien een "all-in" pakket te nemen van een touroperator (let wel, geen all-in hotel!).

alle tips en info zijn welkom!


RE: Kreta begin Juni - Arthur - 04 February 2019

Wat denk je van Agios Nikolaos, in juni niet zo druk, diverse hotels op loopafstand van het gezellige centrum en een zee van mogelijkheden om wat te ondernemen.
En natuurlijk een boottochtje op een originele kaik langs de kust als je van varen houd.



RE: Kreta begin Juni - Ernst - 04 February 2019

Ben het helemaal met Arthur eens, Agios Nicolaos is ons ook goed bevallen. 
Genoeg te doen en een prima uitvalsbasis.


RE: Kreta begin Juni - El Greco - 04 February 2019

Mensen die nog nooit op Kreta zijn geweest en die ons vragen waar ze het beste kunnen naar toe gaan, sturen we altijd eerst naar Agia Galini. Volgens ons de leukste locatie om voor het eerst kennis te maken met dit mooi gevarieerd eiland.
Je zit aan de zuidkust = minder toeristisch dan een grote delen aan de noordkust, +/- in het midden > uitstekende uitvalslocatie.
Andere mogelijkheid om als eerste keer kennis te maken met Kreta is, zoals Arthur hierboven al schreef, Agios Nikolaos.
Er zijn uiteraard nog zéér veel andere leuke locaties maar die moet je natuurlijk gaan ontdekken eens je daar bent.
Succes met je keuze.


RE: Kreta begin Juni - Frederique - 04 February 2019

(04 February 2019, 11:37)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mensen die nog nooit op Kreta zijn geweest en die ons vragen waar ze het beste kunnen naar toe gaan, sturen we altijd eerst naar Agia Galini. Volgens ons de leukste locatie om voor het eerst kennis te maken met dit mooi gevarieerd eiland.
Je zit aan de zuidkust = minder toeristisch dan een grote delen aan de noordkust, +/- in het midden > uitstekende uitvalslocatie.
Andere mogelijkheid om als eerste keer kennis te maken met Kreta is, zoals Arthur hierboven al schreef, Agios Nikolaos.
Er zijn uiteraard nog zéér veel andere leuke locaties maar die moet je natuurlijk gaan ontdekken eens je daar bent.
Succes met je keuze.

Helemaal mee eens! Agia Galini was ook onze eerste kennismaking met Kreta en we hebben van daaruit vele mooie tochten gemaakt met de huurauto.
Het achterland is namelijk prachtig!
De meeste toeristen echter die naar Kreta gaan, komen terecht in de toeristische strook ten oosten van Heraklion, dit veelal op aanraden van een reisbureau... 
Tja, je moet er van houden natuurlijk, maar ik zeg: Niet doen!


RE: Kreta begin Juni - chris - 04 February 2019

Waarom willen we toch allemaal aan zee zitten? Oriënteer je eens op het binnenland,mooier,authentieker,rustiger,meer echt contact met locale etc. Je kunt dan de drukte aan de kust opzoeken wanneer je wilt en dat is toch wat anders dan de drukte ontvluchten. Ga je eens inlezen op bijv.de apokoronas,een streek tussen chania en rethymnon.


RE: Kreta begin Juni - Arthur - 04 February 2019

(04 February 2019, 12:04)Frederique schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 February 2019, 11:37)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Mensen die nog nooit op Kreta zijn geweest en die ons vragen waar ze het beste kunnen naar toe gaan, sturen we altijd eerst naar Agia Galini. Volgens ons de leukste locatie om voor het eerst kennis te maken met dit mooi gevarieerd eiland.
Je zit aan de zuidkust = minder toeristisch dan een grote delen aan de noordkust, +/- in het midden > uitstekende uitvalslocatie.
Andere mogelijkheid om als eerste keer kennis te maken met Kreta is, zoals Arthur hierboven al schreef, Agios Nikolaos.
Er zijn uiteraard nog zéér veel andere leuke locaties maar die moet je natuurlijk gaan ontdekken eens je daar bent.
Succes met je keuze.

Helemaal mee eens! Agia Galini was ook onze eerste kennismaking met Kreta en we hebben van daaruit vele mooie tochten gemaakt met de huurauto.
Het achterland is namelijk prachtig!
De meeste toeristen echter die naar Kreta gaan, komen terecht in de toeristische strook ten oosten van Heraklion, dit veelal op aanraden van een reisbureau... 
Tja, je moet er van houden natuurlijk, maar ik zeg: Niet doen!

Frederique, jij bedoelt de strook tot aan Malia, ik vind het ook 3 keer niks, alhoewel sommige leden het daar niet mee eens zijn.
Daarna komt Sisi en Milatos 2 leuke dorpjes, en het mooie oosten en zuidoosten van Kreta.



RE: Kreta begin Juni - jacq1970 - 04 February 2019

Wij zijn vorige jaar voor het eerst naar Kreta geweest, ook wij hebben deze altijd links laten liggen maar vorig jaar toch terecht gekomen.
Wij zijn absoluut niet van de toeristenplekken en zijn beland in Kalives, tussen chania en rethymon in, hele leuke plek, wij hadden geboekt via ross holidays en zaten in huize Artemis, niet te verwarren met het Artemis in kalives zelf al schijnt dat ook een hele fijne accommodatie te zijn alleen ligt dit wat drukker gelegen.
Genoeg taverna's en restaurantjes, wat leuke winkeltjes, leuk dorpspleintje en leuke terrasjes aan de zee. Chania is ca een half uurtje met de bus die in kalives stopt, makkelijker is het niet.
Leuke wandel mogelijk heden ook, prachtig achterland met hele leuke dorpjes.
Wij zijn onder het motto beter iets dan niets naar Kreta gegaan en het is zeker niet tegen gevallen.


RE: Kreta begin Juni - Frederique - 04 February 2019

Ja, die strook bedoel ik Arthur!
Verder zijn er in het oosten uiteraard ook genoeg leuke plekken te vinden, zoals inderdaad Agios Nikolaos.
Onze komende vakantie op Kreta brengen we onder meer een aantal dagen door in Makrigialos.
Er valt zoveel te ontdekken op dit immens grote eiland...


RE: Kreta begin Juni - Buurman - 04 February 2019

Recentelijk schreef ik in een andere draad dit:
"Mocht je nog niet voldoende keuzestress hebben kijk dan eens op de website die je linksonder 'mijn NL vlag" kan aanklikken.
Je komt dan op een site waar o.m. veel (foto)info is te vinden over de provincie Apokoronas. Die ligt centraal op N-Kreta. Georgioupolis grenst aan het kilometerslange zandstrand en biedt, zover ik kan overzien, alles wat jullie je wensen.

Behalve dat kan je ook vanuit Georgioupolis een auto huren die op de luchthaven staat. Deze laat je ook daar na afloop van de vakantie weer achter.
Vanuit Georgioupolis kan je met de auto veel plaatsen, zowel aan de midden-, zuid- als aan de westkant via redelijk goede tot zeer goede wegen bereiken.

Behalve dat kan je op sportief gebied ook je hart uitleven. Er is met een huurfiets prima zowel on- als offroad te fietsen. (Je moet wel over een goede conditie beschikken.)

Als je iets bijzonders wil beleven raad ik je aan een (halve)dag een Jeepsafaritocht te maken! Dan kom je op plekken waar je met een gewone auto nooit komt. (Offroad dus.) De dagtour gaat naar de zuidkant van Kreta.
Succes met jullie overwegingen!"

De beschrijving voldoet voor een groot deel aan jullie wens: mooie uitvalsbasis omdat Georgioupolis centraal gelegen is op N-Kreta. Het is prima bereikbaar met het openbaar vervoer vanaf Chania, de dichtstbijzijnde luchthaven.
In juni vind je met gemak een 2 bed studio voor ± € 30.- Of dat goedkoper is dan een all-in boeking weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat je voor dat geld niet in een grote toeristische accomodatie hoeft te komen.
Verkijk je echter niet op het lang wachten met boeken. In die regio valt juni binnen het hoogseizoen. (Dat betekent in dit geval nog steeds geen massatoerisme!)


RE: Kreta begin Juni - lucy - 04 February 2019

Sluit me aan bij bovenstaande forummers!
Georgioupolis, lussen Chania en Rethymnon, leuk en centraal in prachtig gebied gelegen, leuk dorp!
De andere kant op, stuk voorbij Malia is Sissi ook een lief dorpje,  niet veel strand.
Het geweldige zuiden, Plakias (wel vaak veel wind),  Matala, Aghia Galini of zuidoostelijke even voorbij Koutsouras, fijne acco daar trouwens van erg leuk ned stel, Okeanis, Makrigialos.
Succes met kiezen!!


RE: Kreta begin Juni - metaxa - 05 February 2019

En wat te denken van het Matala Beach Festival ,andere  jaren was dit altijd de
derde week in juni ,dus dat  is dan dit jaar  21 22 23 juni , maar op internet heb
ik nog geen info kunnen vinden over de exacte data


RE: Kreta begin Juni - messara - 05 February 2019

(05 February 2019, 07:21)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




En wat te denken van het Matala Beach Festival ,andere  jaren was dit altijd de
derde week in juni ,dus dat  is dan dit jaar  21 22 23 juni , maar op internet heb
ik nog geen info kunnen vinden over de exacte data

16/6/19 9u MATALA STREET PAINTING

21-22-23/6/19 MATALA BEACH FESTIVAL,  allen daarheen  Big Grin Cool


RE: Kreta begin Juni - Jef Dockx - 05 February 2019

(04 February 2019, 17:52)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Recentelijk schreef ik in een andere draad dit:
"Mocht je nog niet voldoende keuzestress hebben kijk dan eens op de website die je linksonder 'mijn NL vlag" kan aanklikken.
Je komt dan op een site waar o.m. veel (foto)info is te vinden over de provincie Apokoronas. Die ligt centraal op N-Kreta. Georgioupolis grenst aan het kilometerslange zandstrand en biedt, zover ik kan overzien, alles wat jullie je wensen.

Behalve dat kan je ook vanuit Georgioupolis een auto huren die op de luchthaven staat. Deze laat je ook daar na afloop van de vakantie weer achter.
Vanuit Georgioupolis kan je met de auto veel plaatsen, zowel aan de midden-, zuid- als aan de westkant via redelijk goede tot zeer goede wegen bereiken.

Behalve dat kan je op sportief gebied ook je hart uitleven. Er is met een huurfiets prima zowel on- als offroad te fietsen. (Je moet wel over een goede conditie beschikken.)

Als je iets bijzonders wil beleven raad ik je aan een (halve)dag een Jeepsafaritocht te maken! Dan kom je op plekken waar je met een gewone auto nooit komt. (Offroad dus.) De dagtour gaat naar de zuidkant van Kreta.
Succes met jullie overwegingen!"

De beschrijving voldoet voor een groot deel aan jullie wens: mooie uitvalsbasis omdat Georgioupolis centraal gelegen is op N-Kreta. Het is prima bereikbaar met het openbaar vervoer vanaf Chania, de dichtstbijzijnde luchthaven.
In juni vind je met gemak een 2 bed studio voor ± € 30.- Of dat goedkoper is dan een all-in boeking weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat je voor dat geld niet in een grote toeristische accomodatie hoeft te komen.
Verkijk je echter niet op het lang wachten met boeken. In die regio valt juni binnen het hoogseizoen. (Dat betekent in dit geval nog steeds geen massatoerisme!)

" provincie Apokoronas " ????????
Terug naar school zou ik zeggen , of is er iets dat wij nog niet weten ??  Namelijk dat er plotseling 5 provincies zij op Kreta in plaats van 4 !!!!!! Op de keper beschouwd zijn het zelfs geen provincies maar  administratieve regio's , en  Apokoronas is NU simpel weg een gemeente !!! 
Als je alles klakkeloos vertaald , of laat vertalen door Mister google etc , dan is " Lost in Translation " hier wel op zijn plaats en ik heb het niet over de film !!!!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 


1)When something is 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 into another language, and sometimes translated back into the original language, and because of differences of the languages some of the original meaning is lost. 
Bron: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Kreta begin Juni - Buurman - 05 February 2019

(05 February 2019, 22:48)Jef Dockx schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(04 February 2019, 17:52)Buurman schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Recentelijk schreef ik in een andere draad dit:
"Mocht je nog niet voldoende keuzestress hebben kijk dan eens op de website die je linksonder 'mijn NL vlag" kan aanklikken.
Je komt dan op een site waar o.m. veel (foto)info is te vinden over de provincie Apokoronas. Die ligt centraal op N-Kreta. Georgioupolis grenst aan het kilometerslange zandstrand en biedt, zover ik kan overzien, alles wat jullie je wensen.

Behalve dat kan je ook vanuit Georgioupolis een auto huren die op de luchthaven staat. Deze laat je ook daar na afloop van de vakantie weer achter.
Vanuit Georgioupolis kan je met de auto veel plaatsen, zowel aan de midden-, zuid- als aan de westkant via redelijk goede tot zeer goede wegen bereiken.

Behalve dat kan je op sportief gebied ook je hart uitleven. Er is met een huurfiets prima zowel on- als offroad te fietsen. (Je moet wel over een goede conditie beschikken.)

Als je iets bijzonders wil beleven raad ik je aan een (halve)dag een Jeepsafaritocht te maken! Dan kom je op plekken waar je met een gewone auto nooit komt. (Offroad dus.) De dagtour gaat naar de zuidkant van Kreta.
Succes met jullie overwegingen!"

De beschrijving voldoet voor een groot deel aan jullie wens: mooie uitvalsbasis omdat Georgioupolis centraal gelegen is op N-Kreta. Het is prima bereikbaar met het openbaar vervoer vanaf Chania, de dichtstbijzijnde luchthaven.
In juni vind je met gemak een 2 bed studio voor ± € 30.- Of dat goedkoper is dan een all-in boeking weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat je voor dat geld niet in een grote toeristische accomodatie hoeft te komen.
Verkijk je echter niet op het lang wachten met boeken. In die regio valt juni binnen het hoogseizoen. (Dat betekent in dit geval nog steeds geen massatoerisme!)

" provincie Apokoronas " ????????
Terug naar school zou ik zeggen , of is er iets dat wij nog niet weten ??  Namelijk dat er plotseling 5 provincies zij op Kreta in plaats van 4 !!!!!! Op de keper beschouwd zijn het zelfs geen provincies maar  administratieve regio's , en  Apokoronas is NU simpel weg een gemeente !!! 
Als je alles klakkeloos vertaald , of laat vertalen door Mister google etc , dan is " Lost in Translation " hier wel op zijn plaats en ik heb het niet over de film !!!!

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 


1)When something is 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




 into another language, and sometimes translated back into the original language, and because of differences of the languages some of the original meaning is lost. 
Bron: 
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Je hebt helemaal gelijk kanjer. (Behalve je aanname dat ik "Mister google" - Ik zou zeggen mister Google, maar dat terzijde.- tekst liet vertalen.)
Ik hield het bewust simpel door het bij de essentie te laten.

Mocht je er aan twijfelen dan kan je
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




even een kijkje nemen. Je kan er ook komen door links onder dit kader op "website" te klikken en er naar te zoeken. 
Daar schreef ik het al heel wat jaren geleden.


RE: Kreta begin Juni - chris - 07 February 2019

Dit is misschien een leuke fb pagina waarop je een beeld krijgt van de veelzijdigheid van de apokoronas.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Kreta begin Juni - janos54 - 07 February 2019

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Dit is een huis met privebad dat in Vamos ligt. Dit is tussen Kalives en Georgioupolis. In het pakket zit ook een auto, deze staat klaar op het vliegveld van Chania. Het dorp Vamos is nog echt grieks met een gezellig klein centrum. Wel zijn hier alle nodige winkels zoals bakker supermarktje enz. Op korte rijafstand liggen leuke plekjes om te bezoeken . In het dorp zelf zijn zijn mooie boekjes met wandelroutes te verkrijgen , zeker de moeite waard. Oja een klein dingetje je moet wel 8 dagen. Eliza was here  7 juni 8 dagen inc huis en auto en vlucht. En nee ik heb geen aandelen .


RE: Kreta begin Juni - Xander - 07 February 2019

Vamos is inderdaad een heel leuk authentiek en gezellig dorp, niet te ver van een strand, prima uitvalsbasis voor tripjes, leuke taverna's in het dorp en directe omgeving.
Stranden: Georgioupolis ligt op 8 km, Almerida ook iets dergelijks en Kalives is pakweg 10 km. Chania is ongeveer 40 km, Chora Sfakion ongeveer 50 km en Rethymnon pakweg 30 km.
Zonder auto ben je nergens, die moet je dus zeker huren.


RE: Kreta begin Juni - sam - 08 February 2019

alvast bedankt voor alle reacties!

Heb al wat voorstellen laten lezen aan de baas! We zijn nu aan het bezien of jullie adviezen ook in "aanbiedingen" zitten van touroperators.


RE: Kreta begin Juni - Bowie - 10 February 2019

(08 February 2019, 09:36)sam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




alvast bedankt voor alle reacties!

Heb al wat voorstellen laten lezen aan de baas! We zijn nu aan het bezien of jullie adviezen ook in "aanbiedingen" zitten van touroperators.

Wat dacht je van losse tickets en je verblijf los boeken?

Groet
Patrick


RE: Kreta begin Juni - sam - 19 February 2019

Normaal boeken wij ook alles los. Maar we zijn een paar jaar geleden ook in juni voor een week weg geweest naar Samos. Toen was dat toch +/- €200.- goedkoper p.p., weet alleen niet meer via welke touroperator dat was (niet veel aandacht aan besteed toen)


RE: Kreta begin Juni - sam - 28 February 2019

de titel zou ik misschien moeten gaan veranderen naar Kreta eind mei ...

Is eind mei qua weer oké? Wat ik nu heb kunnen vinden op internet is dat het dan ongeveer een 24° is


RE: Kreta begin Juni - Arthur - 28 February 2019

(28 February 2019, 09:30)sam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




de titel zou ik misschien moeten gaan veranderen naar Kreta eind mei ...

Is eind mei qua weer oké? Wat ik nu heb kunnen vinden op internet is dat het dan ongeveer een 24° is

Maakt geen verschil.


RE: Kreta begin Juni - Buurman - 28 February 2019

(19 February 2019, 20:22)sam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Normaal boeken wij ook alles los. Maar we zijn een paar jaar geleden ook in juni voor een week weg geweest naar Samos. Toen was dat toch +/- €200.- goedkoper p.p., weet alleen niet meer via welke touroperator dat was (niet veel aandacht aan besteed toen)

Vorig jaar was het vrijwel het hele voorjaar droog en warm. Pas in juli viel er her en der een beetje water. De waterstand van het meer bij Kournas stond ver onder het gemiddelde niveau. Olijfboom bezitters waren blij. Groen-en fruittelers klaagden, net zoals waterbeheerders.

Als je gister naar het meer bij Kournas wilde kon je er niet komen. De weg naar het meer afgesloten vanwege de hoge waterstand!
Ik neem aan dat je iets hebt meegekregen van de huidige weersituatie op Kreta en de rest van het land.

Voorbeeld uit ons eigen land.
Eergisteren was het zo'n 19 graden overdag. In 1986 werd op die dag een elfstedentocht gereden. De minimum temperatuur was toen - 10 graden in de nacht. Een verschil van 29 graden.

Wat ik wil zeggen is: als iemand een gefundeerde uitspraak over je vraag kan doen heeft hij/zij een glazen bol.

(Oops, mijn reactie had onder post #22 moeten komen, maar dat ging fout. Ik zie niet hoe ik bovenstaande kan verwijderen. Sorry daarvoor.)


RE: Kreta begin Juni - sam - 24 March 2019

De kogel is door de kerk!
 
eind mei gaan we naar Georgioupolis voor iets van een 8 dagen. Zijn er nog must see places in die 8 dagen tijd? Is het bijvoorbeeld de moeite om 1 dag naar Chanie of Heraklion te gaan of Knossos? Zelf houden we wel van rust en mezze met een goede wijn...
 
In die periode zou ik ook nog moeten trainen (wielrennen), zijn er mensen die in die omgeving tips kunnen geven voor een rondje fietsen?


RE: Kreta begin Juni - Buurman - 24 March 2019

(24 March 2019, 15:17)sam schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




De kogel is door de kerk!
 
eind mei gaan we naar Georgioupolis voor iets van een 8 dagen. Zijn er nog must see places in die 8 dagen tijd? Is het bijvoorbeeld de moeite om 1 dag naar Chanie of Heraklion te gaan of Knossos? Zelf houden we wel van rust en mezze met een goede wijn...
 
In die periode zou ik ook nog moeten trainen (wielrennen), zijn er mensen die in die omgeving tips kunnen geven voor een rondje fietsen?

Als je me een PB stuurt met je fietscapaciteiten en een emailadres kan ik je wat fietsroutes sturen. In Geo kan je een racefiets of mountainbike huren. In Kournas ook.
Ik altijd m'n racepedalen en een 'sleutel' mee. Schoenen heb ik daar staan.
Gezien de stortvloed aan regen van een tijdje geleden: ik heb geen idee hoe het met het wegdek is gesteld dus, vooral met dalen, extra goed oppassen.


RE: Kreta begin Juni - Berendw - 24 March 2019

Heb je eigen fiets mee? Anders kun je in Georgioupolis goede mountainbikes huren bij Adventure Bikes (Scott Mountain bikes!)


RE: Kreta begin Juni - lucy - 24 March 2019

Goeie keus!! Fijne plek Georgioupolis.
Chania per stadsbus goed te doen, mooie stad ook.
Zo ook Rethymnon. Heraklion wat verder weg.
Imbros kloof lopen ook erg de moeite waard.
En gewoon lekker genieten daar.
'S avonds bij de gekleurde fonteinen op bankje of terras lekker om je heen kijken.
Geniet vd voorpret!


RE: Kreta begin Juni - Xander - 25 March 2019

Vanuit Georgioupolis zijn Rethymnon, Chania, Heraklion en ook het zuiden van het eiland (Chora Sfakion) te bereiken met goede busverbindingen. Een fietstochtje door de Apokoronas is ook zeer aan te bevelen, prachtige heuvelachtige omgeving. Is met goede conditie op de fiets prima te doen. Er worden voornamelijk mountain bikes verhuurd.
Zoals Berendw als schreef bij Adventure, maar ook bij Ethon.


RE: Kreta begin Juni - Wim M - 25 March 2019

Vorig jaar half mei voor 3 weken naar Rethymnon geweest. Prachtige vakantie gehad, soms een bui maar heel mooi weer.
Gezellig druk, je zat nooit alleen op een terras. Veel bloemen en met de bus naar Chania , Spinalonga en Heraklion geweest.
Top vakantie in het voorjaar.