Oríste! - jóuw Griekenland forum
Hellenic Coast Guard reddingsactie - Afdrukversie

+- Oríste! - jóuw Griekenland forum (https://www.wageral.nl/oriste)
+-- Forum: Το καφενείον- Het Griekse praathoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=46)
+--- Forum: Το Στέκι - het ledenhoekje (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=135)
+---- Forum: Maritiem Griekenland (Patrick's blog) (https://www.wageral.nl/oriste/forumdisplay.php?fid=136)
+---- Discussie: Hellenic Coast Guard reddingsactie (/showthread.php?tid=7332)



Hellenic Coast Guard reddingsactie - Patrick - 04 December 2019

Deze morgen werden 14 bemanningsleden van een vrachtschip onder Liberiaanse vlag van boord gehaald door helikopters van de Coast Guard. De lading staal op de NEW LEO was gaan schuiven door de slechte weersomstandigheden waardoor het vaartuig 30° slagzij maakte.
De reddingsactie gebeurde tussen Lesvos (Sigri) en Skyros. De 14 bemanningsleden werden overgebracht naar Skyros.

De NEW LEO was onderweg van Elefsis naar het Turkse Gemlik en drijft momenteel stuurloos rond tussen Skyros en Psara.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Foto: Hellenic Coast Guard


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - Arthur - 04 December 2019

(04 December 2019, 17:54)Patrick schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Deze morgen werden 14 bemanningsleden van een vrachtschip onder Liberiaanse vlag van boord gehaald door helikopters van de Coast Guard. De lading staal op de NEW LEO was gaan schuiven door de slechte weersomstandigheden waardoor het vaartuig 30° slagzij maakte.
De reddingsactie gebeurde tussen Lesvos (Sigri) en Skyros. De 14 bemanningsleden werden overgebracht naar Skyros.

De NEW LEO was onderweg van Elefsis naar het Turkse Gemlik en drijft momenteel stuurloos rond tussen Skyros en Psara.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Foto: Hellenic Coast Guard
Als het weer niet slechter wordt kan ze nog gered worden door een sleepboot, als de golven hoger worden en ze meer slagzij krijgt zie ik het zwart in.


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - Ernst - 04 December 2019

Afwachten maar, hoofdzaak is dat de bemanning veilig van boord is gehaald.


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - jacq1970 - 05 December 2019

Fijn dat in ieder geval de bemanning van boord gehaald is, hopelijk is het schip nog te redden... anders is straks voor de natuur ook weer een hoop ellende.


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - El Greco - 05 December 2019



En hij zou alweer onderweg zijn.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - Patrick - 05 December 2019

(05 December 2019, 13:38)El Greco schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






En hij zou alweer onderweg zijn.

Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





Met 3 sleepboten zal dat wel lukken.
En alle respect toch weer voor die bemanning van die helikopters. Zeker diegenen die te water gaan.


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - Markos - 05 December 2019

Dezelfde scenario's doen zich voor bij ons Sqn "Search and Rescue" te Koksijde. Alleen worden onze militairen die dagelijks hun leven op het spel zetten steeds afgeschilderd als leeggangers, luierikken en profiteurs. Jammer...


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - JohannesGR - 05 December 2019

Ik ben nog steeds verbaasd, dat er eigenlijk op zee zo "weinig" gebeurt - als ik denk aan de bemanning, die
onderbetaald, weinig geschoold en met een te gering aantal mensen aan boord zal zijn. Regelmatig verlof/aflossing  zal bij de meeste opvarenden ook een "Fremdwort" zijn.
Johannes (ex-zeevarende)


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - Arthur - 05 December 2019

Dat te water gaan valt wel mee @Patrick, het water is daar momenteel zo rond de 19 graden, ik vraag me af waarom ze die reddingsboot niet lanceren, kan met die zeegang makkelijk omdat hij vanachter eruit schiet, is wat anders als er een moeten laten zakken van de zijkant. 


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - metaxa - 06 December 2019

(05 December 2019, 21:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat te water gaan valt wel mee @Patrick, het water is daar momenteel zo rond de 19 graden, ik vraag me af waarom ze die reddingsboot niet lanceren, kan met die zeegang makkelijk omdat hij vanachter eruit schiet, is wat anders als er een moeten laten zakken van de zijkant. 
De beste ....... staan aan de wal Big Grin


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - Arthur - 06 December 2019

(06 December 2019, 08:15)metaxa schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




(05 December 2019, 21:00)Arthur schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Dat te water gaan valt wel mee @Patrick, het water is daar momenteel zo rond de 19 graden, ik vraag me af waarom ze die reddingsboot niet lanceren, kan met die zeegang makkelijk omdat hij vanachter eruit schiet, is wat anders als er een moeten laten zakken van de zijkant. 
De beste ....... staan aan de wal Big Grin
Meestal wel, maar ik ben toch een van die stuurlieden op het forum die de laatste 9 jaar heel vaak op zee was, in goed en slecht weer. bye
Onze beschermheilige houd een oogje in het zeil, vandaag is zijn naamdag.
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.











RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - Markos - 06 December 2019

Met de hulp van Posiedonas zeker? Wink


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - El Greco - 06 December 2019

(05 December 2019, 18:34)JohannesGR schreef:
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Ik ben nog steeds verbaasd, dat er eigenlijk op zee zo "weinig" gebeurt - als ik denk aan de bemanning, die
onderbetaald, weinig geschoold en met een te gering aantal mensen aan boord zal zijn. Regelmatig verlof/aflossing  zal bij de meeste opvarenden ook een "Fremdwort" zijn.
Johannes (ex-zeevarende)

Onderbetaald? Denk dat je je daar erg in vergist. Ik ken geen enkel bemanningslid die een armoezaaier is, integendeel, zij zijn in hun land van herkomst meestal de "happy few". We spreken dan over Filipijnen, Indonesiërs, Kroaten, alle soorten Russen (ook ex), Polen, enz...
Contracten verschillen héél erg van nationaliteit, soort schip en werkgever (rederij/shipmanagement) uiteraard, maar de tijd van een jaar aan boord is al lang voorbij, gelukkig maar.


RE: Hellenic Coast Guard reddingsactie - Patrick - 07 December 2019

Ondertussen ligt de New Leo nog altijd bij Psara.  
Forummededeling: De links en/of foto's in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.